Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 29 januari 2011, 21:43   #1
Leander007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2010
Berichten: 13
Fue?

Ik ben serieus aan het twijfelen of ik een FUE zou laten uitvoeren.

Momenteel heb ik een norwood 3 denk ik. De haarlijn is vooraan al ongeveer 2 cm teruggetrokken. Serieze inhammen en achteraan een kale plek van 5 op 4 cm.
Ik zou al blij zijn als de kruin dichter be groeit is en ik een mooie haarlijn zou hebben. Wat inhammen mag.

Alleen vrees ik dat ik steeds verder kaal zal worden... Heb ook last van eczeem (donorgebied en op de hoofdhuid waar het meer en meer begint te kalen.
Momenteel gebruik ik Minoxidil. Finasteride zie ik niet echt zitten omdat het een hormonenmiddel is en ik vrees voor de gevolgen na lang gebruik.

Prohair en Dr. Feriduni lijken me de beste opties...


Bestaat de kans dat de transplantatie mislukt en de haren afgestoten worden?

Iemand nog tips?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg DPP_0001B.jpg‎ (30,4 KB, 145x gelezen)
Bestandstype: jpg DPP_0003b.jpg‎ (77,0 KB, 167x gelezen)
Bestandstype: jpg DPP_0007b.jpg‎ (30,1 KB, 182x gelezen)
Bestandstype: jpg DPP_0004b.jpg‎ (25,5 KB, 146x gelezen)
Leander007 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2011, 21:53   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik weet niet hoe oud je bent, Leander, maar alle kans dat je nog niet helemaal in het eindstadium zit. Je vrees dat je kaler gaat worden lijkt me niet onterecht.

Maar je situatie is nog niet superdramatisch en voor zover dat op foto's te beoordelen is, lijk je een mooi donorgebied te hebben. Of het mooi genoeg is voor zowel haarlijn als kruin, nu en in een verdere toekomst, dat kan denk ik alleen een kliniek inschatten.

Volgens mij hebben we hier wel eens iemand gehad bij wie de transplantatie nogal dramatisch was verlopen, met heel weinig haren die aansloegen. Maar dat is dan de hoge uitzondering geweest. In de regel slaan haren na een transplantatie goed aan.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2011, 10:18   #3
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leander007 Bekijk bericht
Bestaat de kans dat de transplantatie mislukt en de haren afgestoten worden?

Iemand nog tips?
Ik zou me daar vooralsnog niet druk om maken. Eerder om het gegeven dat je haaruitval nog niet gestabiliseerd lijkt te zijn en je geen medicijnen wilt slikken.

Op die manier kan het water naar de zee brengen zijn.

Om deze kruin redelijk tot goed bedekt te krijgen is al wel een goede 1800 grafts nodig, als 't niet meer is. En je kan zien dat hij al naar beneden aan het trekken is ook, een trechtertje. Dan komen de inhammen er nog bij en de hoeveelheid daaro hangt af van hoeveel inham je wilt overhouden. En ook hier betreft het niet enkel de inhammen want het zet zich al door tot bovenaan je hoofd. Ik wil niet te negatief zijn, maar dit is veel meer dan een nw3. Dit is al een duidelijke nw4. Als je je hoofd zou kaal scheren dan zie je het.




Maar niet getreurd, ook jij kan een weer een goed bolleke met haar krijgen. Mits je bereid bent een lange weg te doorlopen, want een goede donor lijk je wel te hebben. Daar kan wel een 5000-6000 grafts uit gesponst worden, wat ik wel durft te zeggen dat je dat hebt. Belangrijk is dan nog om ervoor te zorgen dat je niet kaler wordt en die eczeem factor. Ik weet niet in hoeverre dat van invloed is op een HT, daar heb ik geen kaas van gegeten.

Laatst gewijzigd door norwood2; 30 januari 2011 om 10:26
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2011, 23:38   #4
Leander007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2010
Berichten: 13
Bedankt voor de eerlijke reacties.

Ik ga een afspraak maken met Prohair in Wilrijk.

Ik zou al blij zijn met een iets lagere haarlijn en terug haar op de kruin, daarom niet dichtbegroeid. Desnoods gebruik ik later wel wat Toppik ofzo...
Leander007 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2011, 12:06   #5
Rollercoaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2004
Berichten: 275
Hoi Leander,
ik wil je niet ontmoedigen maar als je geen finasteride wilt slikken dan is mijn advies om geen haartransplantatie te doen. Immers, je niet getransplanteerde haren zullen gewoon blijven doorgaan met dunner worden en uitvallen. Uiteindelijk hou je dan alleen het getransplanteerde haar over. Dit kan er nogal vreemd uitzien en ik denk dat dat het laatste is dat je wilt. Als ik jou was zou ik finasteride gaan slikken en als je bijwerkingen ondervindt er mee stoppen. Mocht je haarverlies stabiliseren met finasteridegebruik dan zou je een HT kunnen overwegen. Zonder finasteride, niet aan een HT beginnen.
Rollercoaster is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2011, 12:53   #6
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
Finasteride

Dat lijkt me wat ongenuanceerd. Een waarschuwining is op zijn plek, maar perse niet doen zonder finasteride is onzin. Zorg dat je een conservatieve haarlijn nastreeft en besef dat je nog een keer terug moet na een paar jaar.

Veel mannen maken een keuze voor een HT in de tijd dat ze ook aan kinderen gaan denken. Niet de beste combinatie zoals bekend. Tevens moet het kiezen voor levenslang medicijnen niet lichtvaardig opgevat worden.
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2011, 13:45   #7
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster Bekijk bericht
Hoi Leander,
ik wil je niet ontmoedigen maar als je geen finasteride wilt slikken dan is mijn advies om geen haartransplantatie te doen. Immers, je niet getransplanteerde haren zullen gewoon blijven doorgaan met dunner worden en uitvallen. Uiteindelijk hou je dan alleen het getransplanteerde haar over. Dit kan er nogal vreemd uitzien en ik denk dat dat het laatste is dat je wilt. Als ik jou was zou ik finasteride gaan slikken en als je bijwerkingen ondervindt er mee stoppen. Mocht je haarverlies stabiliseren met finasteridegebruik dan zou je een HT kunnen overwegen. Zonder finasteride, niet aan een HT beginnen.
Ergens snap ik je punt wel wat betreft een ht alleen met finasteride aan de andere kant ook weer niet echt je kan niet voor elke kalende persoon spreken denk ik.
Sowieso is elke haarsituatie anders van hele lichte kaalheid en langzaam tot aan vrij ver kaal en snel kalend.
Ik denk dat jezelf ook wel enigzins kan inschatten hoe je kaalheid verloopt.
Is het snel gegaan afgelopen jaren,is het enigzins tot stilstand? (zonder medicijnen) tuurlijk moet je anticiperen,maar ik vind niet dat het perse voor ieder kalend persoon geldt wat betreft een ht met finasteride,maarja dat is mijn visie maar
In dit geval de topic-opener zou ik het dan zeker wel doen finasteride gebruik met Ht of helemaal niet aan een Ht beginnen gezien de kaalheid.
Weet niet wat je leeftijd is Leander?

Laatst gewijzigd door jord-y; 31 januari 2011 om 13:49
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2011, 14:21   #8
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nijmegen2 Bekijk bericht
Dat lijkt me wat ongenuanceerd. Een waarschuwining is op zijn plek, maar perse niet doen zonder finasteride is onzin. Zorg dat je een conservatieve haarlijn nastreeft en besef dat je nog een keer terug moet na een paar jaar.

Veel mannen maken een keuze voor een HT in de tijd dat ze ook aan kinderen gaan denken. Niet de beste combinatie zoals bekend. Tevens moet het kiezen voor levenslang medicijnen niet lichtvaardig opgevat worden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Ergens snap ik je punt wel wat betreft een ht alleen met finasteride aan de andere kant ook weer niet echt je kan niet voor elke kalende persoon spreken denk ik.
Sowieso is elke haarsituatie anders van hele lichte kaalheid en langzaam tot aan vrij ver kaal en snel kalend.
Ik denk dat jezelf ook wel enigzins kan inschatten hoe je kaalheid verloopt.
Is het snel gegaan afgelopen jaren,is het enigzins tot stilstand? (zonder medicijnen) tuurlijk moet je anticiperen,maar ik vind niet dat het perse voor ieder kalend persoon geldt wat betreft een ht met finasteride,maarja dat is mijn visie maar
In dit geval de topic-opener zou ik het dan zeker wel doen finasteride gebruik met Ht of helemaal niet aan een Ht beginnen gezien de kaalheid.
Weet niet wat je leeftijd is Leander?
Tis wel frapant dat dit altijd gezegd wordt door diegene die niks willen gebruiken en (ooit) een HT willen overwegen.

Het komt bij mij meer over als een soort van hoop, dan echte wijsheid. Elke respecterende kliniek vraagt of je medicatie gebruikt en zien het belang ervan.

Daarnaast een paar maandjes zonder fina (ivm met kinderwens zoals nijmegen2 zei) doet weinig kwaad. Daar zal die HT niet door verpest gaan worden. En ben er zelfs van overtuigd, dat je niet eens levenslang fina hoeft te slikken, maar dat is geheel mijn eigen hoop/visie wat even nu niet terzake doet.

Daarnaast zijn jullie beide naar mijn weten lichtelijk kalend, ja dan is het nog wel te overwegen. Deze meneer is goed kalend en je kan al zien welke plekken er gaan verdwijnen. Ik neem aan dat rollercoaster ook specifiek dat antwoord gaf, naargelang deze situatie. Ik vind het volledig terecht, dit heeft echt totaal geen zin als je de boel niet kan stabiliseren...met een conservatieve haarlijn wordt dit al ruim 4000 grafts (wilt die een goed resulaat hebben), dan moet je nog hopen op een redelijke dichtheid (dat alles opkomt) en dan is hij nog niet eens uitgekaald. Volgens mij is hij al best tevreden met een mindere dichtheid maar dan nog. Je moet van het meest slechte scenario uitgaan. Met familie, snelheid van kaal worden, leeftijd en huidige status kan je een redelijke voorspelling maken...hoewel het altijd gissen blijft. In dit geval ligt dat rond een nw6 en met een nw6 heb je te weinig donor voor een leuk resultaat, tenzij hij 't weet te stagneren of tevreden kan zijn met heeeeeeeeeeeeel veel toppik.

Laatst gewijzigd door norwood2; 31 januari 2011 om 14:33
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2011, 16:48   #9
7765
we denken erover
 
Geregistreerd: 18 januari 2011
Berichten: 20
Naar mijn bescheiden mening zijn alle haargroei/vertragende middelen, middel om geld uit de zak van hoopvolle mensen te kloppen. Deze middelen werken allemaal, stuk voor stuk, gewoon niet. Haaruitval is erfelijk en daar help geen middeltje tegen.
7765 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2011, 20:58   #10
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 7765 Bekijk bericht
Naar mijn bescheiden mening zijn alle haargroei/vertragende middelen, middel om geld uit de zak van hoopvolle mensen te kloppen. Deze middelen werken allemaal, stuk voor stuk, gewoon niet. Haaruitval is erfelijk en daar help geen middeltje tegen.
Er is heel veel onzin te koop inderdaad. Maar er zijn drie middelen die goed werk kunnen doen. Minoxidil, finasteride en ketoconazol.

En inderdaad, haaruitval is vaak erfelijk en echt totaal stoppen lukt niemand. Maar je kunt het hele proces van kaler worden wel met tientallen jaren vertragen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2011, 22:13   #11
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
In dit geval moet je gewoon niet aan de kruin willen beginnen. Kost echt veel te veel grafts en geld.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2011, 08:44   #12
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
Kruin

Daar ben ik het zeker mee eens. Als je geen medicijnen wil slikken (zoals ik), zou ik focussen op de haarlijn. Voor velen toch het meest belangrijk, omdat dit het aangezicht bepaalt.

Pas als je echt wat ouder bent, kijken of je nog grafts, geld, zin etc. hebt om nog wat aan de kruin te doen.
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2011, 22:56   #13
Leander007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2010
Berichten: 13
Maandag ga ik langs bij Prohair voor een eerste consultatie... Ben benieuwd.
Ik verwacht zeker geen volle haardos meer, maar toch wat bedekking op de kruin en de haarlijn wat meer naar voor brengen.
Eventueel met toppik de dichtheid verhogen.
Leander007 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2011, 10:53   #14
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
[QUOTE=norwood2;272672]Tis wel frapant dat dit altijd gezegd wordt door diegene die niks willen gebruiken en (ooit) een HT willen overwegen.
Daarnaast zijn jullie beide naar mijn weten lichtelijk kalend, ja dan is het nog wel te overwegen. Deze meneer is goed kalend en je kan al zien welke plekken er gaan verdwijnen. Ik neem aan dat rollercoaster ook specifiek dat antwoord gaf, naargelang deze situatie. Ik vind het volledig terecht, dit heeft echt totaal geen zin als je de boel niet kan stabiliseren

Wat ik zei:
In dit geval de topic-opener zou ik het dan zeker wel doen finasteride gebruik met Ht of helemaal niet aan een Ht beginnen gezien de kaalheid.
Weet niet wat je leeftijd is Leander?

Dus ik volg je niet echt meneertje norwoodje
En als iemand het zei die wel finasteride gebruikte was het geen probleem zeker

Laatst gewijzigd door jord-y; 4 maart 2011 om 10:55
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2011, 15:26   #15
Leander007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2010
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
In dit geval de topic-opener zou ik het dan zeker wel doen finasteride gebruik met Ht of helemaal niet aan een Ht beginnen gezien de kaalheid.
Weet niet wat je leeftijd is Leander?
Ik word volgende maand 27. Maandag 14/03 heb ik een afspraak met Prohair.

Finasteride gebruiken lijkt me wat "gevaarlijk".
Je hormonenspiegel laten beïnvloeden kan misschien op langere termijn gevolgen hebben?

Ik zou al blij zijn als het aanzicht minder kalend lijkt: vooraan de haarlijn lager en op de kruin haar dat niet zo dicht begroeit hoeft te zijn (toppik kan hier wat dichter maken).
Leander007 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.