Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 maart 2015, 10:02   #16
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
goed om te horen man.. op naar een goed resultaat!

Heb je voor de extra grafts nog moeten bij betalen en wat is jou uitleg hierover?
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2015, 14:57   #17
azai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2014
Berichten: 23
Geslacht:
Zeker, het grote wachten is begonnen! Nee, zo ging het niet. Tijdens het laatste deel van de behandeling bleek dat er 4.000 kanaaltjes waren gemaakt en 3.800 grafts geoogst.
Er werd mij toen gevraagd of ik er mee instemde om nog eens 200 grafts extra te oogsten om het zo helemaal "af" te maken. Hier had ik uiteraard geen problemen mee . Verder dus geen bijbetaling, de prijs die je betaalt is all-in.
Enige nadeel was dat er geen verdoving meer bij gespoten kon worden tijdens het terugplaatsen van deze laatste 200 grafts omdat ik hiervoor al te veel nodig had, dit maakte het nog wel even pijnlijk.

Update: foto's toegevoegd. Geneest verder prima, alleen nog vrij veel last van zwelling waardoor ik druk op mijn hoofd voel.

Laatst gewijzigd door azai; 13 maart 2015 om 15:32
azai is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2015, 15:37   #18
inter
HaarWeb lid
 
inter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2014
Berichten: 179
Geslacht:
Ziet er mooi uit ben benieuwd naar het eindresultaat.
Succes
inter is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2015, 15:51   #19
Haagseharrie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2015
Berichten: 16
Geslacht:
Hoi Azai,

Allereerst een snel herstel en een snelle haargroei toegewenst

afgelopen maandag heb ik de TH in Esterworld gehad.

Zat in hetzelfde hotel als jij trouwens. Ik vond het een goed hotel met vriendelijk personeel. Goed ontbijt maar wel een donkere kelder. Hotelkamers zijn kleine appartementen met gloednieuwe keuken. Alleen geen enkel bestek, pan, etc. dus behalve de koelkast en de waterkoker vrij nutteloos. Het blijft wel mooi op die manier

Ik had 3400 grafts die uiteindelijk verplaatst zijn, zie foto. Ik zal een eigen topic aanmaken voor de voortgang overigens...

Vraagje: doordat bij mij (en bij jou helemaal) veel grafts zijn verplaatst is ook het donor gebied vrij groot. Ik heb daar echt veel last van, in de vorm van brandende jeuk. Het is niet ontstoken, alle wondjes zijn netjes dicht.

Heb jij dat ook? Dat maakt het slapen niet echt makkelijk

Het maffe is dat ik veel minder last heb van het receptor gebied boven op mijn hoofd.Het ziet er uiteraard wel wat rood uit maar zeker niet ontstoken. Ook had ik weinig zwelling.

Veel grafts is natuurlijk fantastisch voor het eindresultaat, dus je hoort mij niet klagen. Alleen valt het herstel van duizenden kleine wondjes, met bijbehorende jeuk van het genezingsproces me echt tegen.

De behandeldag zelf viel me mee. Alleen wel een lange zit natuurlijk, dat vond ik een stuk irritanter dan de zeer weinige pijn die ervaard heb. Ik had ook extra prikken nodig, ik weet vanuit mijn tandarts ervaring dat een verdoving bij mij minder goed werkt en sneller uitwerkt dan bij de gemiddelde patient. Tegen het einde van de behandeling voelde ik ook de boortjes steeds beter, het was net op tijd klaar

Ben benieuwd naar jouw ervaring qua jeuk (en van iedereen die meeleest !)

Laatst gewijzigd door Haagseharrie; 13 maart 2015 om 15:54
Haagseharrie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2015, 16:24   #20
azai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2014
Berichten: 23
Geslacht:
Bedankt Haagseharrie, voor jou hetzelfde gewenst! Dan hadden we elkaar trouwens nog kunnen treffen in het hotel . Zal je topic de komende tijd wel in de gaten houden.

Haha wat je zegt over het hotel komt mij zeer bekend over. Voordeel was wel dat de roomservice net zo duur was als eten in het restaurant van het hotel,
hierdoor had ik een tosti met patat voor €4 op mijn kamer bezorgd. Alleen het drinken was dan wel weer relatief duur, maar dit had ik bij het supermarktje in de buurt gehaald.

Om even te antwoorden op je vraag, ik voel wel een (lichte) jeuk maar absoluut geen brandende jeuk waardoor ik niet kan slapen.
Met betrekking tot het receptor gebied heb ik hetzelfde, daar voel ik vrijwel niets. Alleen dus wat jeuk in het donor gebied.
Enige waar ik echt "last" van heb is de druk op mijn hoofd door de zwelling, maar ik verwacht dat dit de komende dagen wel weg trekt.

Met de verdoving heb ik dus dezelfde ervaring, vond de extra prikken ook wel aardig goed te doen hoor.
Jij had alleen wat meer geluk dan ik, bij mij was het wel iets te vroeg uitgewerkt door de extra grafts haha
azai is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2015, 16:52   #21
Zuid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2015
Berichten: 32
Geslacht:
Hier nog 1 die daar heeft gezeten de laatste week van februari 2015. Was zeer te spreken over het hotel en kliniek. Nu het resultaat afwachten maar. Ben benieuwd
Zuid is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2015, 10:07   #22
Zuid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2015
Berichten: 32
Geslacht:
Kreeg zelf de tip van een patient die al voor de tweede keer er was veel water te drinken tegen de zwellingen en voor het herstel. Die jeuk zal nog wel even blijven aanhouden denk ik. Is bij mij althans nog steeds zo na 3 weken.
Zuid is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2015, 13:30   #23
azai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2014
Berichten: 23
Geslacht:
Bedankt voor de tip! Gelukkig drink ik zelf ook al veel water en is de zwelling helemaal weg getrokken de afgelopen dagen. Volgens mij heb ik ook vrij veel geluk met de roodheid, lijkt erg mee te vallen .
Nu alleen nog wat lichte jeuk, maar niet echt hinderlijk en ook wel logisch. Heb trouwens weer wat foto's toegevoegd na de laatste washing vandaag! (dag 10).
azai is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2015, 14:12   #24
Haagseharrie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2015
Berichten: 16
Geslacht:
ziet er netjes uit inderdaad. Alle korstjes en losse huid is er af zo te zien.

Had jij op dag 9 (net voor de laatste wassing) ook al veel losse korstjes, en kwamen die makkelijk los bij de laatste wassing?

Ik heb het idee dat het bij mij nog vrij vast zit.
En bij mij komt er af en toe ook een haartje mee, zowel bij donor als ontvangstgebied.
Haagseharrie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2015, 21:38   #25
azai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2014
Berichten: 23
Geslacht:
Klopt, al is dat natuurlijk ook de bedoeling na de laatste washing op dag 10 . De overige korstjes kwamen ook redelijk makkelijk los bij mij, al zal dat ook wel verschillen per persoon.
Na dag 9 was het grootste deel van de korstjes al weg, moet wel zeggen dat ik de lotion iedere dag ruim een half uur in heb laten trekken.
Ik ben voor zover ik weet nog geen haartje kwijt, maar bereid me vast voor op de komende weken . Succes de komende tijd!
azai is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2015, 15:50   #26
azai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2014
Berichten: 23
Geslacht:
Even een update na een maand, heb trouwens ook nieuwe foto's toegevoegd voor de geïnteresseerden.
Het transplantatiegebied lijkt overigens op de foto een stuk roder dan in het echt, dit zal wel met de lichtinval te maken hebben.

Het herstel verloopt goed, eigenlijk alleen nog af en toe jeuk in het donorgebied. Verder is er vanzelfsprekend een flink deel van de getransplanteerde haren uitgevallen, maar is er toch ook een (klein) deel ineens doorgegroeid.
Heb bijvoorbeeld opmerkingen gekregen van mensen die het niet wisten en zien dat ik ineens weer een haarlijn heb, toch wel leuk . Nu maar verder afwachten!
__________________
Maatregelen:
02-2014: minoxidil
10-2014: finasteride (1,25gr per dag)
03-2015: revita shampoo (5x per week)

07-03-2015:
FUE Esteworld (4000 grafts)
azai is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2015, 22:47   #27
YvesVG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2010
Berichten: 30
Hoe loopt het na 2 maanden ?
YvesVG is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2015, 22:04   #28
azai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2014
Berichten: 23
Geslacht:
Bedankt voor de interesse! Heb weer wat foto's toegevoegd aan mijn album van de situatie na 2 maanden.
Mijn herstel verloopt gelukkig volgens plan! De roodheid wordt steeds minder, al is het nog wel wat te zien zoals uit de foto's blijkt.
Verder is een klein deel (ik schat 10-15%) direct doorgegroeid en heb ik verder nauwelijks/geen shockloss gehad. Nu maar wachten op de echte groei
__________________
Maatregelen:
02-2014: minoxidil
10-2014: finasteride (1,25gr per dag)
03-2015: revita shampoo (5x per week)

07-03-2015:
FUE Esteworld (4000 grafts)
azai is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2015, 00:10   #29
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
ik hoop dat je een mooi bosje krijgt azai
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2015, 16:53   #30
azai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2014
Berichten: 23
Geslacht:
Nog bedankt Kalekop28! Hierbij mijn update na 3 maanden, heb ook weer foto's toegevoegd.
De leuke tijd komt er nu aan, heb de afgelopen 2 weken al vrij veel jeuk en bespeur nu ook overal stoppels in het transplantatiegebied .
Verder kan ik nu echt zeggen dat mijn donorgebied achter helemaal hersteld is en dat er alleen aan de zijkanten nog in fel zonlicht iets verschil in dikte te zien is, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit ook nog bijtrekt.
__________________
Maatregelen:
02-2014: minoxidil
10-2014: finasteride (1,25gr per dag)
03-2015: revita shampoo (5x per week)

07-03-2015:
FUE Esteworld (4000 grafts)
azai is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.