Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 november 2020, 17:25   #1
MMBER
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2020
Berichten: 3
Geslacht:
Advies gevraagd!

Beste lotgenoten,

Ik ben beginnend kalend en overweeg al enige tijd een HT om iets van mijn jeugdige haarlijn terug te krijgen. Omdat mijn AGA nog in beginnende fase is hoop ik van jullie advies te kunnen krijgen over 1) of het momenteel al zin heeft om een HT te doen en 2) welke kliniek mij zou kunnen voorzien van een objectieve analyse en eventueel een HT met oog voor de toekomst. Dat wil zeggen een kliniek die er rekening mee houdt dat mijn kaalheid zich nog verder doorzet – zowel mbt tot plaatsing van de grafts als minimale schade aan het donor gebied. Hieronder zal ik nog wat info als ook wat foto’s delen om mijn huidige situatie wat beter te belichten.

De situatie

Ik ben een 26-jarige man en neem al zo’ n 5 jaar finas. Ik ben begonnen met het nemen van finas nadat ik merkte dat mijn haarlijn een flink stuk was opgeschoven (NW 2) en nadat ik steeds meer van mijn hoofdhuid door mijn haar begon te zien (ik had toen der tijd een kuif). Sindsdien is mijn situatie redelijk stabiel, al merk ik wel dat de haren in mijn inhammen steeds kleiner en minder sterk zijn geworden. Zoals ik ook op de foto’s probeer aan te geven; de haren in mijn inhammen zijn duidelijk aan het miniaturiseren. In het echt is dit helaas duidelijker zichtbaar dan op de foto’s. Een goed voorbeeld van hoe mijn haar er ongeveer uitziet is Arnold Bruggink – stevig haar, maar duidelijk receding bij de inhammen.

De ergernis

Ondanks dat ik nog een redelijk volle bos heb kan ik hier eigenlijk niet meer van genieten omdat ik zelf zie dat er bepaalde plekken aan miniaturisering onderhevig zijn. Mijn huidige kapsel verbergt een hoop, maar als ik mijn haar in een kuif draag is de kaalslag duidelijk zichtbaar. Ik zou graag nog een paar jaar van een mooie haardos willen genieten.

De oplossing (?)

Omdat ik mij dagelijks irriteer aan mijn huidige haar situatie ben ik aan het denken geslagen over een HT. Ik denk er aan om een aantal grafts te laten zetten bij de inhammen zodat ik ondanks mijn NW2 status toch een sterke haardos hou. Echter, twijfel ik of dit het goede moment is. Mijn AGA zal zich doorzetten en dan krijg je natuurlijk kale plekken achter het geïmplanteerde haar. Ik ben benieuwd naar jullie mening hierin, is dit al het juiste moment voor een (kleine) HT, of is het nog te vroeg? Daarnaast ben ik benieuwd naar wat een goede kliniek voor mij zou zijn, als ik dan een HT zou laten doen. Ik zal gebaat zijn bij een kliniek die de lange termijn in ogenschouw neemt, maar welke kliniek ik ook bekijk, het komt allemaal vrij commercieel en amateuristisch over op mij. Ik ben daarom ook benieuwd naar jullie aanbevelingen wbt een kliniek.

Bij voorbaat veel dank!

WhatsApp Image 2020-11-08 at 16.09.19.jpg

WhatsApp Image 2020-11-08 at 16.08.27.jpeg

WhatsApp Image 2020-11-08 at 16.06.43.jpg

WhatsApp Image 2020-11-08 at 16.05.27.jpg

WhatsApp Image 2020-11-08 at 16.04.40.jpg
MMBER is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2020, 18:58   #2
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Dit is gewoon je natuurlijke haarlijn voor hoever dit zichtbaar is op je foto’s. Wellicht is die lichtelijk uitgedund maar dat is compleet natuurlijk.
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2020, 21:50   #3
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Eens met Pietje.

Sommige van je foto's zijn niet helemaal duidelijk, op de rest zie ik een normale, gezonde haarlijn. De haren in je haarlijn lijken inderdaad wat dunner dan daarachter, maar dat heeft iedereen. Het zou door de belichting bij de foto kunnen komen dat wij het niet zien, maar hier is echt niet zoveel te zien.
minten is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.