Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 juli 2023, 11:57   #1
Jordy184
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2023
Berichten: 7
Geslacht:
Thumbs up Ervaring haartransplantatie bij Esteworld

Hoi mede lotgenoten,

Net zoals velen hier had ik ook last van haaruitval en het naar achteren verschuiven/verdwijnen van mijn haarlijn. Bij mij was het dus een beetje de combinatie van EN het dunner worden van mijn haar EN het verlies van mijn haarlijn aan de voorkant. Nu heb ik zo een 3 weken geleden een haartransplantatie laten uitvoeren bij Esteworld. ik zou dan ook graag hier mijn verhaal neerschrijven om anderen eventueel te motiveren of net dat laatste duwtje in de rug te kunnen geven om net zoals mij de stap te durven zetten. ikzelf weet namelijk maar al te goed hoe het voelt om voor die keuze te staan.

Allereerst zal ik bij het begin beginnen en zo chronologisch doorheen mijn ervaring gaan om te eindigen op de dag waarop ik dit neerschrijf.

Wie ben ik? Mijn naam is dus Jordy. Ik ben een 28 jarige man afkomstig uit Hasselt (België). Zelf ben ik verpleegkundige van beroep waardoor ik medisch/technisch toch al een achtergrond heb. Dit is meestal een voordeel in situaties zoals dit maar soms zie ik het toch ook een beetje als een nadeel. ik ben namelijk altijd aandachtig vanuit mijn beroep op bepaalde dingen zoals hygiëne, steriliteit, omgang met patiënten, verstrekken van info aan patiënten, enzovoort. Hierdoor kan ik soms wantrouwig zijn naar bepaalde praktijken/handelingen en personen zelfs. Maar ik moet jullie eerlijk zeggen ik heb vanaf het begin van dit "avontuur" tot het einde geen enkele keer wantrouwig geweest naar iets.

Nu hoe is mijn operatie dus tot stand gekomen?
Ik heb eigenlijk altijd wat last gehad van inhammen in mijn haar van zolang ik me al kan herinneren. Toen ik 16 jaar was is dat begonnen en dat is altijd zo geweest en eigenlijk doorheen de jaren alleen maar erger geworden. natuurlijk niet zo erg als de laatste 2 jaar, maar toch. Het stoorde me ook totaal niet vroeger want ik had vrij dik en veel haar waardoor het gemakkelijk te maskeren was door het beetje naar voren te leggen. Het is eigenlijk vanaf ongeveer zo een 3 jaar geleden, rond het hele COVID-gebeuren dat het me echt is beginnen opvallen. Sindsdien ben ik er me geleidelijk aan meer en meer aan beginnen ergeren en vooral onzeker beginnen door voelen. Ik was gedurende de hele dag door bezig over hoe mijn haar eruit zag en of het nog netjes zat over de kale plekken en vooral de inhammen. Telkens wanneer ik een spiegel passeerde (zelfs in het openbaar) keek ik onmiddellijk naar mijn haar en voelde ik me heel onzeker en slecht over mezelf. ik vond mezelf niet meer mooi en ik was mijn fierheid die ik vroeger wel wat had stilletjesaan aan het verliezen. ik was op het einde eigenlijk voordurend bezig met hoe ik eruit zag (mijn haar dan) als ik uitging, bij vrienden langsging, enzovoort. Telkens als ik een foto van mezelf zag ergens keek ik onmiddellijk naar mijn haar op de foto en was ik hierover super onzeker ipv hoe ikzelf op de foto stond. Mijn vriendin en vrienden merkte ook op dat dit het laatste jaar erg achteruit ging en dat ik er voortdurend over klaagde. Dit kon ook zo niet blijven, ofwel diende ik het te accepteren hoe ik eruit zag met haarverlies en op termijn eventueel alles zf te scheren ofwel er iets aan doen. In het verleden was ik al bij de huisarts langs geweest voor bepaalde vitaminen enzovoort maar voelde me hier ook niet echt begrepen. Dit is natuurlijk ook niet het vakgebied van zulke artsen. Mijn vriendin heeft uiteindelijk dan mij het laatste duwtje in de rug ( ben ik natuurlijk heel erg blij om) gegeven om de stap te zetten om een consult in te plannen voor een haartransplantatie.

Waar ben ik terechtgekomen? Na heel wat zoeken online naar wat het juist inhield, verschillende klinieken/ technieken en vooral anderen hun recensies ben ik terechtgekomen bij Esteworld Nederland. Ik ben dan vooral op hun website beginnen kijken en heb me dus een consult Ingeboekt om langs te gaan bij hun vestiging in IJsselstein. Vervolgens ben ik samen met mijn vriendin naar dat consult gegaan en ben daar superleuk en gastvrij onthaald door de medewerkers. Ik had onmiddellijk al een goed gevoel hierbij. Joren was de persoon waarbij ik het consult had en de persoon die me alles heeft uitgelegd van het begin tot het einde, zelfs met de nodige anatomieles over de aantasting van de haarzakjes en de oorzaken hieromtrent. Eveneens de ACELL behandeling is aan bod gekomen en de operatie op zich met het uithalen van de grafts+de techniek (FUE methode).
Ze hadden dus bij mezelf geschat op zo een 2500 grafts die gingen nodig zijn in combinatie met de ACELL behandeling. Verder kreeg ik ook nog productadvies mee naar huis voor na de ingreep + mijn persoonlijke offerte ivm de prijs van de ingreep. In combo dan met de ACELL behandeling kwam dit om en bij de 3700 euro in totaal.

Joren is dus ook de persoon die me blijven opvolgen is en me doorheen het hele proces geholpen heeft. Dankzij hem ben ik met een gerust hart vertrokken voor mijn ingreep en ben ik nu ook o zo blij dat ik het gedaan heb. Voor alle vragen die ik had (en dat waren er echt wel veel &#128517 kon ik hem altijd bereiken via Whatsapp. Dit voelde allemaal zeer professioneel aan en op de terugweg naar huis was ik echt enthousiast over geheel dat ik eindelijk de stap had gezet. Ze nemen echt hun tijd voor je en ze begeleiden je op zo een goede manier dat heel de stress voor de operatie op zich gewoon van me afschoof.

Zogezegd zo gedaan dus mijn ingeep werd dan ingepland begin juli 2023 en dan begon het wachten naar mijn vertrekdag. Naar aanloop van deze dag ben ik grondig voorbereid geweest en ben ik voorzien van alle info die ik nodig had omtrent mijn verblijf daar. Ik kreeg via mail alles doorgestuurd van productadvies tot verloop van dag tot dag wanneer ik dan Istanbul was. Op deze manier kon ik mezelf goed inlezen en voorbereiden. Mijn vriendin mocht dus ook meekomen naar Istanbul zelf, dat was voor mij al superleuk reisgezelschap en ik was er dan ook niet alleen.

Eindelijk was de dag van vertrek dan aangekomen. De vlucht naar daar was heel aangenaam verlopen ( met Pegasus airlines naar daar en ook terug). We vertrokken vanuit Charleroi (België) en kwamen dan aan in Istanbul. Net voor we vertrokken kreeg ik weer Whatsapp bericht van onze chauffeur daar met een foto van zichzelf en de plaats waar hij ons stond op te wachten als we luchthaven buiten gingen. Deze chauffeur bracht ons dan tot aan het het hotel wat echt wel supermooi/aangenaam was! We verbleven in een 5-sterren hotel op de 10de verdieping. Na het inchecken was het al redelijk laat dus zijn we op tijd gaan slapen voor de dag van de ingreep. Diezelfde avond nog kreeg opnieuw een Whatsapp bericht van een medewerker van Esteworld omtrent het uur dat ze ons kwamen ophalen in het hotel om naar de kliniek te gaan voor de ingreep zelf.

Hoe verliep de dag van de ingreep? Die dag zelf mocht ik nog zeer licht ontbijten en kwamen ze ons om 7u30 halen. Ik was niet alleen die dag en had ik nog 3 andere personen bij me in het busje zitten naar de kliniek. ik vond dit eigenlijk best aangenaam omdat het ook om 2 personen uit Nederland ging en nog iemand uit België. Hierdoor konden we even praten met elkaar over onze ervaringen tot nu toe en over de ingreep op zich. Eens aangekomen in de kliniek werden eerst de nodige documenten en vragenlijsten ingevuld en werd er bloed afgenomen voor de ACELL behandeling die volgde op het einde dus van de behandeldag.
Vervolgens kwam ik bij de arts zelf en werd mijn nieuwe haarlijn getekend. In dit hele proces had ik ook de mogelijkheid om inspraak te hebben bijvoorbeeld dus over de haarlijn, maar ik was al dadelijk akkoord met wat de arts dus voorstelde. Deze volgde mijn natuurlijke haarlijn en ging ook mee met vorm van mijn gezicht. Het kwam dus heel natuurlijk over. De volgende halte was de kapper en werd er met de tondeuse volledig mijn haar geschoren. Op voorhand had ik voor deze stap nog het meeste schrik maar achteraf gezien viel dit echt wel goed mee en vond ik! ik vond mezelf nog wel staan met zo een kort kapseltje (en mijn vriendin ook &#128514.

De behandeling zelf heb ik ook echt positief ervaren. Eerst kreeg ik via mijn infuus een soort roesje (Fentanyl) waardoor ik amper iets merkte van de lokale verdovingsspuitjes.Na 10 min was het roesje uitgewerkt en was de rest van mijn hoofd lokaal verdoofd. Wat ook superleuk was dat er echt een onspannen sfeer hing onder de verpleegkundigen en arts in de operatiezaal waardoor ik zelf ook meer rustig was en me op gemak voelde. Alles verliep ook hier weer zeer gestructureerd en met mijn medische achtergrond had ik toch weer aandacht voor de hygiëne en steriliteit in de zaal maar dat verliep echt allemaal vlekkenloos. Oorspronkelijk hadden ze dus geschat op een 2500 grafts maar uiteindelijk zijn het er dus 3000 geworden waarmee ik natuurlijk dus heel blij was. Dit zorgt voor een grotere dichtheid en ze hadden dus ook een aantal grafts geplaatst over mijn gehele hoofd bovenop.Dit zou voor een betere dichtheid zorgen waardoor niet enkel mijn haarlijn maar ook rond de kruin en bovenop er terug "voller" zou uitzien. De prijs bleef natuurlijk hetzelfde zoals ervoor al reeds was besproken dus ik was alleen maar enthousiast hierover. Na de ingreep heb ik samen met hostess ( die de hele dag al bij mij was al en dus ook Nederlands sprak) alles overlopen van tips voor de volgende dagen. Als laatste kreeg ik nog een tasje mee met medicatie, shampoo en lotion voor de komende dagen. Hierbij werd alles ook zorgvuldig uitgelegd van aandachtspunten zoals op welke tijdstippen ik de medicatie diende in te nemen/ wondspray,... Weeralom dus supergoed georganiseerd en gestructureerd. Voordat ik het wist zaten mijn vriendin en ik terug in het busje naar het hotel.
Die dag zelf heb vooral gerust in het hotel en zijn we iets gaan eten in het restaurant van het hotel wat allemaal best lekker eten was. Wat ook leuk is aan dat hotel specifiek is dat je je niet alleen voelt daar omdat telkens als we naar het restaurant gingen of gingen ontbijten kwam ik altijd iemand tegen met de dezelfde ingreep bij Esteworld. Ook de personen die naar de kliniek bij me in het busje zaten waardoor we wat konden bijpraten en dat werkt voor mij toch ook zeker en vast wel rustgevend.

De dag na de operatie. De dag nadien moesten we voor controle terug naar de kliniek en werden we om 10u in het hotel opgewacht door onze chauffeur. In de kliniek kregen we dan onze eerste washing: het verband aan het donorgebied ging eraf en we kregen een antibacteriële zalf gesmeerd tegen infectie. Hierna volgde nog een korte controle door de arts zelf. Alles zag er goed uit zonder problemen. ik was goedgekeurd om terug naar huis te gaan de dag erop! Na afscheid genomen te hebben en iedereen bedankt te hebben werden we terug gebracht naar ons hotel.

Hoe zag onze laatste dag eruit? De derde en laaste dag werden we in de voormiddag terug ophaald door onze chauffeur en werden we keurig voor de luchthaven terug afgezet.

Nu zijn we ondertussen 3 weken verder na de ingreep en ik voel me fantastisch. De eerste 10 dagen dat ik thuis was ben ik opgevolgd door en de nazorglijn en door Joren van esteworld Nederland. Dit geeft ook weer aan dat ze echt wel begaan zijn met het gevoel en comfort van de patiënten. Ook superleuk om berichtje te ontvangen hoe het met je gaat en of er nog vragen zijn enzovoort. De 10de dag na de ingreep mocht ik dan eindelijk terug douchen en de korstjes er rustig proberen af te krijgen wat geen enkel probleem was. Dit voelde echt als een hele verademing!
Ik neem nu elke dag bij het ontbijt mijn Haarvitamines in op aanraden van esteworld en bij het douchen gebruik ik de Curgen shampoo die ik vanuit Istanbul meegekregen heb. Voor de rest start ik een maand na ingreep ook op met de essegen 6 plus minoxidil.

Mijn donorgebied nu valt al helemaal niet meer zo erg op wat ik wel leuk vind want ik vind het niet erg om zo buiten te komen en boodschappen te gaan doen bijvoorbeeld. Voor de operatie had ik hier veel meer angst voor dat ik me zou schamen, maar allesbehalve dus. Mijn ontvangstgebied zie je natuurlijk nog wel dat het moet groeien en dat mijn hoofdhuid nog wat rood ziet maar dat valt reuzegoed mee allemaal. Ik had gedacht dat vanaf dag 10 en wanneer het mocht ik veel een petje zou dragen. Nu dat is eigenlijk helemaal niet het geval, ik vind het allemaal best goed meevallen en ik schaam me eigenlijk ook niet voor hoe het er nu uitziet. Binnenkort als het getransplanteerde haar terug gaat uitvallen zal dit misschien wel anders zijn.

Ik hoop dat ik via deze weg ook andere personen die dat laatste duwtje nodig hebben ook kan overtuigen om er echt voor te gaan. Ik ben zelf een persoon die altijd twijfelt over bepaalde dingen maar over 1 ding ben ik heel tevreden dat ik het gedaan heb en dat is deze operatie bij deze kliniek/ organisatie. Ik heb geen enkele opmerking over hoe het tot nu toe verlopen is en ben alleen maar benieuwd naar de toekomst hoe het eruit gaat zien als het helemaal volgroeid is! Grote dank aan het hele team van Esteworld, zowel het team in Nederland als in Istanbul! Het zijn allemaal stuk voor stuk toppers en professionals gewoon!

voor diegenen die dit lezen, diegenen die binnenkort voor de ingreep zelf gaan of diegene die nog twijfelt: ik kan het alleen maar aanraden om het te doen en de stap te zetten!

Veel succes en groetjes. Ik hou jullie op de hoogte van het verdere herstel en het resultaat 😁🙏
Jordy
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg received_2157725221079903.jpg‎ (139,0 KB, 476x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20230425_175638__01__01.jpg‎ (139,9 KB, 398x gelezen)
Bestandstype: jpg received_131986343258825.jpg‎ (154,1 KB, 334x gelezen)
Bestandstype: jpg received_1026948935336840.jpg‎ (149,2 KB, 376x gelezen)
Bestandstype: jpg received_730118498535993.jpg‎ (146,6 KB, 322x gelezen)
Jordy184 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2023, 08:02   #2
SanderWalraven
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 december 2022
Berichten: 48
Geslacht:
.

Ziet er goed uit!😎
SanderWalraven is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2023, 14:17   #3
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Heel herkenbaar! Geen last van bultjes en jeuk?
Succes met de hergroei!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2023, 18:56   #4
Jordy184
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2023
Berichten: 7
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Heel herkenbaar! Geen last van bultjes en jeuk?
Succes met de hergroei!
De jeuk en bultjes vallen erg goed mee tot nu toe gelukkig. Het waren vooral de eerste 10 dagen dat ik wel wat jeuk had, ik vermoed ook van de korstjes die nog niet verdwenen waren toen. Bultjes nog geen last van gehad tot nu, hopelijk ook niet in de komende tijd ��
Ik kijk enorm uit naar de volgende maanden van de haargroei maar hou jullie zeker up to date met foto's!
Jordy184 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2023, 21:35   #5
Xpsje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juli 2022
Berichten: 13
Geslacht:
Mooi verhaal Jordy,

Vraagje deed echt niks pijn? Vaak hoor je dat de prikken verschrikkelijk zijn?
Xpsje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2023, 21:41   #6
SanderWalraven
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 december 2022
Berichten: 48
Geslacht:
Pijn

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xpsje Bekijk bericht
Mooi verhaal Jordy,

Vraagje deed echt niks pijn? Vaak hoor je dat de prikken verschrikkelijk zijn?
0 pijn of iets ongemakkelijks meegemaakt bij Esteworld. Je krijgt een soort roesje en de prikken voel je dan niet. Zou morgen zo weer gaan😎
SanderWalraven is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2023, 13:25   #7
Jordy184
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2023
Berichten: 7
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xpsje Bekijk bericht
Mooi verhaal Jordy,

Vraagje deed echt niks pijn? Vaak hoor je dat de prikken verschrikkelijk zijn?
Heb eigenlijk echt niet veel ervaren van de verdovende prikken. Klopt inderdaad dat je een soort roesje krijgt van om en bij de 10 minuten waardoor je niet veel van de prikken voelt. Is meer zo even een ongemakkelijk gevoel in plaats van echt pijn.
Jordy184 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2023, 15:17   #8
Jordy184
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2023
Berichten: 7
Geslacht:
Het is alweer een maand geleden ondertussen na mijn haartransplantatie. Mijn donorgebied is al goed genezen, kan niet wachten om terug naar de barber te kunnen gaan! 😁Mijn getransplanteerde haren zijn ondertussen ook jammer genoeg weer uitgevallen en mijn hoofdhuid ziet nog altijd wat rood gekleurd maar ik kan niet wachten tot als het terug begint te groeien en het vorm begint te krijgen 🙏 heb af en toe nog beetje last van jeuk maar alles valt echt super goed mee tot nu. Nu zit ik wel op de lastige fase dat het terug erg opvalt omdat het contrast zo groot is met de achterkant en zijkant. Dus even doorbijten door deze moeilijkere periode. In bijlage zet ik even de foto's dus van 1 maand na de transplantatie.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg received_979590950035772.jpg‎ (143,9 KB, 209x gelezen)
Bestandstype: jpg received_985412239445876.jpg‎ (148,4 KB, 146x gelezen)
Bestandstype: jpg received_964675221491169.jpg‎ (113,8 KB, 161x gelezen)
Bestandstype: jpg received_316707177384444.jpg‎ (121,7 KB, 132x gelezen)
Jordy184 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2023, 12:32   #9
Jordy184
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2023
Berichten: 7
Geslacht:
Update maand 2 na ingreep

Hoi iedereen, we zijn ondertussen 2 maanden verder na mijn haartransplantatie 3 juli 2023. Zoals bij de meesten is het grootste deel van het getransplanteerde haar terug uitgevallen. Hier en daar merk ik toch al op dat nieuwe haartjes aan het doorkomen zijn. Ik merk dit dan vooral aan mijn inhammen vanvoor waar ik vroeger totaal geen haartjes meer had staan. Voor de rest is mijn hoofdhuid mooi rustig en volg ik het advies van essegen 6 plus , de curgen shampoo en de haarvitamines rustig verder op. Net Joren van Esteworld ook nog even een update gestuurd met de bevestiging dat alles er goed uit ziet en dat het rond maand 3 echt leuk gaat worden met de haargroei 😎 kijk er zo naar uit als de echte groeifase gaat aanbreken 😁
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg received_6624703080959002.jpg‎ (139,8 KB, 169x gelezen)
Bestandstype: jpg received_772539951296381.jpg‎ (136,5 KB, 130x gelezen)
Bestandstype: jpg received_6499371200156010.jpg‎ (145,2 KB, 121x gelezen)
Bestandstype: jpg received_786781489804554.jpg‎ (145,5 KB, 103x gelezen)
Jordy184 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2023, 04:01   #10
TeeJee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2023
Berichten: 28
Geslacht:
Wat is exact ACELL?
TeeJee is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2023, 20:29   #11
Jordy184
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2023
Berichten: 7
Geslacht:
Update 4 maanden postoperatief

We zijn ondertussen al 4 maanden na mijn ingreep bij esteworld. Bij deze wou ik jullie toch even terug op de hoogte brengen van mijn progressie tot nu toe. Mijn haarlijn begint echt al vorm te krijgen en mijn ontvangstgebied begint ook steeds voller te lijken. Wanneer ik bij mijn barber kom is hij ook altijd enthousiast over mijn haarkwaliteit en de haarlijn. Ik begin steeds meer complimenten te krijgen van mijn omgeving dat het er echt natuurlijk en mooi uitziet! Ik merk bij mezelf hoe meer mijn haar groeit en voller aan het worden is , hoe meer mijn zelfvertrouwen ook groeit! Ik ben dan ook superblij elke dag als ik het resultaat tot nu toe zie in de spiegel.
Waar ik wel nog wat last van heb is van jeuk in het ontvangstgebied, dit is dan bij bepaalde momenten of dagen wel wat onaangenaam maar ik weet ook dat dit nog gaat verdwijnen in de toekomst. Ik zie het als een vorm van genezing en het groeien van nieuwe haartjes.
Mijn donorgebied is echt supermooi genezen en ikzelf merk er eigenlijk niets meer van. Hier heb ik dan geen last van jeuk meer.
In het algemeen ben ik zo tevreden over alles: het resultaat, de begeleiding en ondersteuning! Ik laat rustig mijn haar verder groeien en voller worden en in tussentijd blijf ik de minoxidil gebruiken in combinatie met de haarvitamines. Ik hou jullie op hoogte bij de volgende mijlpaal in dit traject 😁🙏
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg received_848558480294182.jpg‎ (144,7 KB, 107x gelezen)
Bestandstype: jpg received_1742105599601400.jpg‎ (154,3 KB, 107x gelezen)
Bestandstype: jpg received_895260022304075.jpg‎ (147,1 KB, 107x gelezen)
Bestandstype: jpg received_351772750747571.jpg‎ (134,9 KB, 125x gelezen)
Jordy184 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2023, 23:21   #12
zoezel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2022
Berichten: 375
Geslacht:
Ongelooflijk,superbe. En dat na amper 4 maanden 👌
zoezel is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
esteworld, haartransplantatie, man, turkije

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.