Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 mei 2021, 21:40   #1
Rastaboy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2018
Berichten: 37
Geslacht:
Fuegenix - 2555 grafts

Hoi, ik zal mijn verhaal hier delen voor alle mensen die nog twijfelen of meer info willen hoe een haartransplantatie proces in zijn werking gaat omdat ik er zelf ook veel aan heb gehad. Mijn leeftijd is 30 jaar en heb sinds een aantal jaren een terugtrekkende haarlijn. Ik kon het eigenlijk altijd wel redelijk verbergen doordat ik mijn haren naar voren droeg. Na op dit forum te hebben gelezen en mensen die zelf een haartransplantatie hadden ondergaan ontmoet te hebben besloot ik toch dat het tijd werd op het ook gewoon te doen.

28 Maart op consult geweest bij arts Munib Ahmad en een leuk en eerlijk gesprek gehad over de mogelijkheden. Eigenlijk voor mezelf toen besloten dat dit direct goed aanvoelde en ik het hier zou doen. Ook mede door de mooie resultaten die je op haarweb voorbij zag komen van Fuegenix.

Gisteren 30 april heb ik dan de haartransplantatie ondergaan bij Fuegenix in Bergen op Zoom. 07.15 uur aanwezig en 07.30 uur gingen we beginnen met eerst aftekenen van de haarlijn en daarna het kaalscheren van het hoofd. Munib nam door hoe de dag eruit ging zien en zegt bij elke actie wat hij gaat doen. 08.00 uur mocht ik gaan liggen en kreeg ik de verdovingsprikken die worden gegeven met een trilapparaat naast de naald om je focus niet op de prikken te leggen. Mij vielen die prikken heel erg mee zeker na de vele verhalen die je op de forums ook ziet dat die erg pijnlijk zijn, maar dat verschilt per persoon. Daarna worden in zo'n 3 uur de grafts uit je achterhoofd gehaald(waar je niks van voelt) waarna een assistente deze allemaal telt en sorteert. Toen Munib en zijn assistente ze allemaal hadden gesorteerd hebben we een beetje gepraat en kreeg ik een lekker broodje te eten.

Om 12 uur zijn we verder gegaan met het grafts naar de voorkant te verplaatsen. Dat begint ook weer met de verdovingsprikken waarvan je alleen de eerste paar ligt voelt maar daarna merk je er eigenlijk weinig meer van. De gaatjes worden gemaakt en daarna heb ik tot ongeveer 16.00 uur gelegen voor het plaatsen van alle grafts die door Munib en zijn assistente worden gedaan. Hier merk je niks van en tijdens het plaatsen wordt er gepraat, luister je naar de radio en viel ik soms zelf even in slaap. Het meest vervelende is eigenlijk de lange zit.

Nadat alle grafts waren verplaatst krijg je nog een extra uitleg voor de nazorg en krijg je een tasje met shampoo, desinfectie en een coolpack mee. De avond heb ik gelijk gekoeld en ben op tijd gaan slapen. Je moet half liggend/rechtop slapen en gelukkig viel ik in 1 keer in slaap dat scheelt.

Ik hou jullie op de hoogte.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_20210501_203557.jpg‎ (132,7 KB, 697x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20210501_203427.jpg‎ (132,9 KB, 752x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20210501_203511.jpg‎ (132,2 KB, 625x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20210501_203257.jpg‎ (131,0 KB, 620x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG-20210430-WA0011.jpg‎ (129,5 KB, 484x gelezen)
Rastaboy is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2021, 13:04   #2
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rastaboy Bekijk bericht
Hoi, ik zal mijn verhaal hier delen voor alle mensen die nog twijfelen of meer info willen hoe een haartransplantatie proces in zijn werking gaat omdat ik er zelf ook veel aan heb gehad. Mijn leeftijd is 30 jaar en heb sinds een aantal jaren een terugtrekkende haarlijn. Ik kon het eigenlijk altijd wel redelijk verbergen doordat ik mijn haren naar voren droeg. Na op dit forum te hebben gelezen en mensen die zelf een haartransplantatie hadden ondergaan ontmoet te hebben besloot ik toch dat het tijd werd op het ook gewoon te doen.

28 Maart op consult geweest bij arts Munib Ahmad en een leuk en eerlijk gesprek gehad over de mogelijkheden. Eigenlijk voor mezelf toen besloten dat dit direct goed aanvoelde en ik het hier zou doen. Ook mede door de mooie resultaten die je op haarweb voorbij zag komen van Fuegenix.

Gisteren 30 april heb ik dan de haartransplantatie ondergaan bij Fuegenix in Bergen op Zoom. 07.15 uur aanwezig en 07.30 uur gingen we beginnen met eerst aftekenen van de haarlijn en daarna het kaalscheren van het hoofd. Munib nam door hoe de dag eruit ging zien en zegt bij elke actie wat hij gaat doen. 08.00 uur mocht ik gaan liggen en kreeg ik de verdovingsprikken die worden gegeven met een trilapparaat naast de naald om je focus niet op de prikken te leggen. Mij vielen die prikken heel erg mee zeker na de vele verhalen die je op de forums ook ziet dat die erg pijnlijk zijn, maar dat verschilt per persoon. Daarna worden in zo'n 3 uur de grafts uit je achterhoofd gehaald(waar je niks van voelt) waarna een assistente deze allemaal telt en sorteert. Toen Munib en zijn assistente ze allemaal hadden gesorteerd hebben we een beetje gepraat en kreeg ik een lekker broodje te eten.

Om 12 uur zijn we verder gegaan met het grafts naar de voorkant te verplaatsen. Dat begint ook weer met de verdovingsprikken waarvan je alleen de eerste paar ligt voelt maar daarna merk je er eigenlijk weinig meer van. De gaatjes worden gemaakt en daarna heb ik tot ongeveer 16.00 uur gelegen voor het plaatsen van alle grafts die door Munib en zijn assistente worden gedaan. Hier merk je niks van en tijdens het plaatsen wordt er gepraat, luister je naar de radio en viel ik soms zelf even in slaap. Het meest vervelende is eigenlijk de lange zit.

Nadat alle grafts waren verplaatst krijg je nog een extra uitleg voor de nazorg en krijg je een tasje met shampoo, desinfectie en een coolpack mee. De avond heb ik gelijk gekoeld en ben op tijd gaan slapen. Je moet half liggend/rechtop slapen en gelukkig viel ik in 1 keer in slaap dat scheelt.

Ik hou jullie op de hoogte.
Ik ben benieuwd naar het resultaat! Hebben ze ook achterop getransplanteerd?
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2021, 13:13   #3
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Hoeveel grafts werden geplaatst?
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2021, 13:51   #4
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M. Hayden Bekijk bericht
Hoeveel grafts werden geplaatst?
Staat in de topic titel

Succes Rastaboy, dank voor het delen van je verhaal.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2021, 13:55   #5
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Staat in de topic titel

Succes Rastaboy, dank voor het delen van je verhaal.
Idd maar zijn het er uiteindelijk zoveel geworden of meer/minder.
Ik kwam uiteindelijk ook een kleine 400 grafts hoger uit dan gepland.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21

Laatst gewijzigd door M. Hayden; 2 mei 2021 om 14:54
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2021, 23:49   #6
Rastaboy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2018
Berichten: 37
Geslacht:
@dfw4f4f

Nee achterop is er niks getransplanteerd, op mijn kruin heb ik lichte haaruitval. De arts gaf ook aan dat het beter is volledig te focussen op mijn inhammen en op de kruin Essengen 6 plus te gebruiken om verder haaruitval op de kruin te beperken.

@M. Hayden

Er werd uitgegaan van 2400 grafts, maar dit zijn er dus 2555 grafts geworden.

@PJKG

Dankjewel PJKG!
Rastaboy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2021, 00:07   #7
Rastaboy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2018
Berichten: 37
Geslacht:
Ik heb nu 2 dagen na de haartransplantatie er op zitten en het verloopt tot nu toe voorspoedig. Aan te raden is om de eerste 2 nachten wel met een goeie zachte handdoek op je kussen/nek steun te slapen omdat er wat vocht uit je achterhoofd loopt. Verder geen pijn klachten na de behandeling gehad. Redelijk half zittend/liggend geslapen, plat liggen is uiteraard lekkerder maar het is prima te doen. 1e dag na de haartransplantatie had ik in de avond ineens redelijk wat vocht wat naar me voorhoofd was gelopen waardoor het wat dikker leek en de dag daarna(vandaag) zat er wat vocht bij me slapen. Door het goed te masseren en veel te koelen was dit prima te doen. Deze 2 dagen eigenlijk niets tot nauwelijks wat gedaan, veel water drinken, gezond eten en goed rusten is het advies voor de eerste paar dagen. Me huid voelt een klein beetje stijfjes aan, maar ik gebruik de zoutspray 5x per dag die ik van de arts heb meegekregen om de huid soepel te houden. Hierbij nog wat foto's
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_20210501_210245.jpg‎ (91,2 KB, 301x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20210501_210213.jpg‎ (99,7 KB, 295x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20210502_222357.jpg‎ (117,3 KB, 255x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20210502_222628.jpg‎ (137,7 KB, 300x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20210502_222713.jpg‎ (141,1 KB, 412x gelezen)
Rastaboy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2021, 11:24   #8
Johan-711
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2021
Berichten: 93
Geslacht:
Ziet er heel goed uit. Echt een mooie dichtheid ook vooraan! Ik ben zelf precies 3 maanden geleden bij Munib behandeld met nagenoeg dezelfde behandeling als ik het zo zie. Succes de komende weken!
__________________
-MicroFUE + Sapphire 2.500 Grafts februari 2021
-Fina 0,5 mg p.d sinds januari 2021.
-Minoxidil 5% 2x p.d. sinds juni 2023.
Johan-711 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2021, 13:30   #9
Rastaboy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2018
Berichten: 37
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan-711 Bekijk bericht
Ziet er heel goed uit. Echt een mooie dichtheid ook vooraan! Ik ben zelf precies 3 maanden geleden bij Munib behandeld met nagenoeg dezelfde behandeling als ik het zo zie. Succes de komende weken!
Dankjewel Johan-711! Ik heb jou topic ook even opgezocht, wij hebben inderdaad dezelfde haarsituatie en dezelfde behandeling gehad zo te zien. Mooi om te zien dat het bij jou ook goed verloopt. Het begint al aardig te groeien bij jou, de maanden worden mooier en mooier. Voor mij een prima voorbeeld om te volgen!
Rastaboy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2021, 13:51   #10
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rastaboy Bekijk bericht
Dankjewel Johan-711! Ik heb jou topic ook even opgezocht, wij hebben inderdaad dezelfde haarsituatie en dezelfde behandeling gehad zo te zien. Mooi om te zien dat het bij jou ook goed verloopt. Het begint al aardig te groeien bij jou, de maanden worden mooier en mooier. Voor mij een prima voorbeeld om te volgen!
Hoe ga je om met de naverzorging? Kan je zelf het huis uit, of heb je wat ingeslagen zodat je de eerste week (10 dagen?) thuis kan blijven?

Ik heb net mijn HT gepland en gek genoeg maak ik me meer druk over hoe lang ik niet naar buiten kan (durf) dan de procedure zelf.

Edit: ik zie geen band om je hoofd, heb je geen last van zwelling?

Laatst gewijzigd door dfw4f4f; 3 mei 2021 om 14:27
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2021, 14:46   #11
Rastaboy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2018
Berichten: 37
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dfw4f4f Bekijk bericht
Hoe ga je om met de naverzorging? Kan je zelf het huis uit, of heb je wat ingeslagen zodat je de eerste week (10 dagen?) thuis kan blijven?

Ik heb net mijn HT gepland en gek genoeg maak ik me meer druk over hoe lang ik niet naar buiten kan (durf) dan de procedure zelf.

Edit: ik zie geen band om je hoofd, heb je geen last van zwelling?
Ik heb een nazorg instructie meegekregen van de arts waaraan ik me gehouden heb. Dat is de eerste dagen het transplantatie gebied 5x verdeeld over de dag met een zoutspray vochtig houden. En ik heb ook veel gekoeld en paracetamol geslikt(ondanks dat ik geen pijn had) en me hoofd gemasseerd om het vocht naar de zijkanten te masseren. Ik ben tot nu toe(3 dagen onderweg) nog niet het huis uit geweest, mijn vriendin haalt eigenlijk alles wat ik nodig heb deze week. Vandaag mag ik ook voor het eerst gaan rustig mijn hoofdhuid deppen met een speciale shampoo. Ik snap precies wat jij bedoeld zeker als je nooit een kale kop hebt gehad. Ik vind het bij mezelf eigenlijk wel goed staan, dus ga vanaf morgen wel een bezoekje brengen aan familie/vrienden omdat die allemaal wel nieuwsgierig zijn geworden na alleen maar videobellen. Ik heb meer dat ik mijn hoofd bijvoorbeeld niet in de volle zon wil hebben, dus daar let ik nu meer op omdat ik ook geen petje de eerste 10 dagen wil dragen. Op je laatste vraag de zwelling is bij mij wel enigszins meegevallen of het moet nog komen, maar ik heb ook overdreven veel water gedronken waardoor ik om het half uur af en toe wel naar het toilet moest wellicht dat het heeft geholpen.

Waar ga jij je haartransplantatie doen en wanneer ben je aan de beurt?
Rastaboy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2021, 16:32   #12
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Ziet er zeer goed uit man. Goed beschreven ook. De grafts zijn mooi verdeeld. In de voorste linie vooral wat meer zodat je straks een mooi aanzicht hebt. Onze situatie is vergelijkbaar. Bij mij ging het om het opvullen van mijn inhammen die behoorlijk groot waren en het verdikken van het middelste stuk waar het in de afgelopen jaren een stuk dunner was geworden.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2021, 17:27   #13
Rastaboy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2018
Berichten: 37
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Ziet er zeer goed uit man. Goed beschreven ook. De grafts zijn mooi verdeeld. In de voorste linie vooral wat meer zodat je straks een mooi aanzicht hebt. Onze situatie is vergelijkbaar. Bij mij ging het om het opvullen van mijn inhammen die behoorlijk groot waren en het verdikken van het middelste stuk waar het in de afgelopen jaren een stuk dunner was geworden.
Dankjewel FVDS, ik ga je volgen we zitten in dezelfde periode!
Rastaboy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2021, 17:37   #14
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rastaboy Bekijk bericht
Dankjewel FVDS, ik ga je volgen we zitten in dezelfde periode!
Leuk om te horen man. Thanks. 👊
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2021, 18:18   #15
pupuh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2001
Berichten: 171
Ziet er goed al goed uit.
Succes!

Over een half jaar zijn hier een hoop blije mensen op het forum
pupuh is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
2500 grafts, fuegenix, ht 30 jaar, munib ahmad

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.