Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 juli 2005, 14:23   #1
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Even Voorstellen.... Kas..

Even voorstellen.

Ben Kitty/hier " kas" genaamd omdat een bijnaam voor me is. Ben 40 jaar en heb sinds najaar 2004 in langzame opbouw (zeer)veel haaruitval gekregen in comb. met vet haar en jeuk.
Ik slikte de diane al vanaf mijn 30e, omdat die me ooit was aangeraden door de huisarts toen ik met een (fractie) van de klachten van nu daar toen was.
Nooit geen last gehad van uitval meer en was eigenlijk alles ' vergeten' Ik ben afgelopen wo op deze site beland en ben me rot geschrokken van het verhaal over de " nep" diane want ik realiseerde me dat ik die sinds vorig jaar mei/juni in m'n handen kreeg geduwd met de mededeling is precies hetzelfde!
Vanaf toen zijn langzaamaan mijn haar en hoofdhuid problemen ontstaan tot het niveau van nu. Heb inmiddels afgelopen do. bij de apotheker erop gestaan dat die dezelfde dag nog de org. diane voor me in huis haalde. wat ook is gebeurd.
Ik ben jullie hartstikke dankbaar voor die tip, mogelijk kan ik nog wat redden en neemt de boel nu een beetje af.
In mei van dit jaar kreeg ik van Dr Plinck (poli haar&nagel) R'dam de diag. alop.androgenetica. (wat een botte toestand overigens daar zeg!). met de mededeling dat Minoxidil mogelijk iets preventief zou kunnen helpen. Kortom na 4 wk. gebruik kreeg ik recent een explosie van haaruitval (door dezelfe minoxidil) en bij navraag bleek dit een begin effect te zijn. Ik vermoed dat ik gewoon niet tegen dat spul kan en heb nu besloten is even te kappen hiermee. Mogelijk helpt de Diane me er weer een beetje "bovenop"
Ik heb volgende week een sec. opinion bij Dr Boersma (intermedica) van wie ik inmiddels via deze site vernomen heb dat hij Mr Finasteride is . Overal lees ik dat dit middel niet aan vrouwen verstrekt mag worden. Hij doet dit dus wel... zijn er langere termijn effecten al bekend mbt (onplezierige) neveneffecten bij vrouwen?
Ik ben zo van de kaart van dit hele haargebeuren dat het me elke sec. van de dag zo bezig houdt dat ik besloten heb psych. hulp in te roepen om e.e.a. weer wat leefbaarder te krijgen.
Kas
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2005, 16:49   #2
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Ik vermoed dat ik gewoon niet tegen dat spul kan en heb nu besloten is even te kappen hiermee.

Hoi Kas, klinkt allemaal heel vervelend voor je! Goed dat je nu de originele Diane weer te pakken hebt. En welkom op Haarweb!

Versterkte haaruitval bij beginnend gebruik van Minoxidil wil helemaal niet zeggen dat je er niet tegen kan! Het is een redelijk normaal verschijnsel: de haarzakjes reageren op de Minoxidil, en duwen de haren in de "uitvalfase" eruit. Dat haar zou je dus toch wel kwijtgeraakt zijn, het gaat nu alleen sneller. Dat is vervelend, maar betekent wel dat je er juist wel op reageert. Daarna wordt er een nieuwe haar gevormd.
Stoppen is dus niet echt aan te raden.

E.e.a. kun je nalezen in het haarwoordenboekje op deze site.
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2005, 17:19   #3
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Hoi Georgie,

Bedankt voor je reactie! Wat erg opzienbarend is nu is dat ik do ben begonnen met de oorspronkelijke diane. De Jeuk en vette hoofdhuid nu al weg zijn en de haaruitval vanmorgen al gereduceerd was tot praktisch normaal. Ik had tijdens gebruik van de goede oorspronkelijke diane helemaal niets aan haaruitval of vet haar + jeuk. Als je de bijsluiters leest van beide " pillen" de echte + de nieuwe zie je dat die qua bijwerkingen ook verschillen. Het viel me nu op dat bij de niet orginele pil op de bijsluiter vermeld stond dat ook haaruitval een gevolg kan zijn.
Ik denk nu dat ik weliswaar heel gevoelig ben voor de androgenen maar wat ik zo bijzonder vind is dat ik nooit lenige ast heb gehad van overmatig haarverlies+ alle bijbehorende hoofdhud perikelen toen ik de diane slikte van m'n 30e tot vorig jaar.
Ik denk dat ik het liever even aankijk zonder minoxidil nu ik in zo'n korte tijd al resultaat bemerk.
Wel ga ik na de vakantie op zoek naar een " goede" dermatoloog voor een second opinion.
Heb jij of heeft iemand anders goede ervaringen met een dermatoloog dan houd ik me aanbevolen want anders wordt het Ids Boerma bij Intermedica denk ik.

Groetjes voor je reactie en graag tot hoors
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2005, 18:26   #4
Ganescha
HaarWeb lid
 
Ganescha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2004
Berichten: 207
..

Hi Kas,

Ook van mij even een reply. Ik ben 21 en heb ook AGA. Begin dit jaar ben ik met minoxidil begonnen en het heeft bij mij ook een shedding veroorzaakt. Haaruitval dus. Het is in het begin echt schrikken en heel erg vervelend. Ik weet precies hoe je in je vel zit, want je kan je voorstellen dat ook een een meid van 21 niet zit te wachten op plukken haaruitval. Ik verloor gemiddeld zo'n 200 per dag en op een wasdag zo'n 300. Toch heb ik het idee dat minoxidil nu begint te werken. Ik heb vooraan nieuwe haartjes, zowel donshaar als gewone haren. Ook ik slik de Diane-35 sinds 2 maand en ik moet wel zeggen dat ik wel behoorlijk wat bijweringen heb, helaas. Maar ik gebruik hiernaast ook nog androcur en dit is een sterk middel waarvan eventueel ook die bijwerkingen kunnen komen. De nep-diane is mij ook een maand voorgeschreven en na de schock van de negatieve verhalen hier, direct de maand erop de echte aangevraagd. Gelukkig dat jij deze nu ook weer gebruikt. Ik hoop dat ik je ook wat gerust kan stellen wat betreft je haaruitval, want het kan juist een reactie zijn dat de minoxidil aanslaat. Omdat je haren een soort van groeiboost krijgen komen ze sneller in de fase van uitvallen en kunnen er nieuwe haren groeien. In ieder geval sterkte en ik hoop dat je er beetje uitkomt.
__________________
Het antwoord is de pech van de vraag.

- Nioxin Shampoo (om de dag)
- Vitamine B12 (Kruitvat)
- Haarverzoringssupplement (Hema)
- Minoxidil 5% (2x per dag)

Gestopt met:
- Spironolactone 2% (avond)
- Bethamethason (1tot 3 keer in de week)
- Ketoconazole (om de 2 dagen)
- Denorex
- Androcur 50mg
- Androcur 10mg
Ganescha is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ff voorstellen Ongeruste mam AA - Algemeen 40 7 juli 2005 22:35
Even voorstellen / plan van aanpak. rene154 Medicijnen/haargroeimiddelen 25 11 december 2004 20:06
ff voorstellen susa30 TTM - Algemeen 9 18 november 2004 13:46
ook even voorstellen: leanore TTM - Algemeen 7 3 mei 2002 09:03
even voorstellen roosje TTM - Algemeen 5 21 april 2002 23:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.