Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 maart 2023, 18:09   #16
zoezel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2022
Berichten: 393
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anoniems Bekijk bericht
Waar in België als ik vragen mag?
Pro hair...
zoezel is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2023, 18:37   #17
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 349
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michaelvl Bekijk bericht
Mooie resultaat, gefeliciteerd.

We benieuwd of je medicatie zoals Finasteride of Minoxidill gebruikt om je bestaande haren te behouden/verbeteren en/of extra haargroei te stimuleren. Zo ja, dan ben ik wel benieuwd wat je gebruikt.
Finasteride 0,5MG per dag en Saw Palmetto.

Finasteride gebruik ik sinds mijn HT en Saw Palmetto sinds een halfjaartje ervoor...

Laatst gewijzigd door mickfoley; 25 maart 2023 om 09:27
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2023, 18:46   #18
michaelvl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2023
Berichten: 7
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Finasteride 0,5MG per dag en Saw Palmetto.

Finasteride gebruik ik sinds mijn HT en Saw Palmetto een sinds halfjaartje ervoor...
Dank voor de info!
michaelvl is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2023, 22:06   #19
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
Lijkt goed te gaan. Maand 5 foto's zijn vrij nutteloos imho. Veel te donker en geen detail te zien.
Ben wel heel benieuwd namelijk, jij loopt een maand voor op mij. En nu op 4 maanden en 1 week is er nog weinig aan het groeien. Maar hopelijk gaat dat binnenkort beginnen.

Wanneer zag jij goede vorderingen? Of zijn die nu aan de gang?
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2023, 22:17   #20
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
al heel mooi resultaat op 5 maanden, dat belooft . ik ga er binnenkort ook langs, zal hier dan ook alles delen.
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2023, 23:22   #21
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 349
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schaamhaartje Bekijk bericht
Lijkt goed te gaan. Maand 5 foto's zijn vrij nutteloos imho. Veel te donker en geen detail te zien.
Ben wel heel benieuwd namelijk, jij loopt een maand voor op mij. En nu op 4 maanden en 1 week is er nog weinig aan het groeien. Maar hopelijk gaat dat binnenkort beginnen.

Wanneer zag jij goede vorderingen? Of zijn die nu aan de gang?
Ik ben bij 3 maanden en 9 dagen naar de kapper geweest. Vanaf dat moment kreeg ik te horen dat mijn haar er al beter uitzag dan voor de transplantatie.

Vanaf maand 4 denk ikzelf van, zelfs al zou dit 'maar' het eindresultaat zijn dan was ik al tevreden. Dus ik denk tussen maand 3 en 4... Maargoed, bij de 1 gaat het wat sneller dan bij de ander natuurlijk...
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2023, 22:37   #22
Sanchez123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2016
Berichten: 218
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Nou. Daar gaan we. Mijn verhaal. Inmiddels 35 jaar (tijdens mijn haartransplantatie 34).

Vanaf mijn 23e zag ik dat mijn inhammen (relatief langzaam) zichtbaar werden, maar het stoorde mij (nog) niet. De rest van mijn haar was nog helemaal prima en dik genoeg. De terugtrekkende inhammen hoorde erbij en er waren zelfs al een paar kennissen/vrienden van dezelfde leeftijd die al veel minder haar hadden. Ik was dus super blij met mijn haar.

Ik had mij rond 2018/2019 wel al eens georiënteerd op een haartransplantatie (meer als toekomstmuziek), niet wetende dat het enkele jaren later dan toch echt nodig was. Tijdens mijn eerste ronde van oriëntatie kwam ik na (lang) onderzoek uit op Kliniek Veldhoven. Deze stond dan ook bovenaan mijn lijst mocht het ooit nodig zijn om een haartransplantatie te laten doen.

Tot deze zelfde periode rond 2019 (31 jaar) heb ik mij altijd prima in mijn vel gevoeld wat betreft mijn haar en ondanks de inhammen zag de rest (qua dikte) nog goed en prima uit. Ik kon nog altijd mijn haar prima in model krijgen zoals ik het wilde. Vanaf 2019 ging het zeer tot super snel bergafwaarts en al helemaal vanaf 2020 na persoonlijk trauma en dus zeer veel stress. Mijn inhammen werden nog dieper en de rest van de voorkant werd in een tijdsbestek van 2 of 2,5 jaar zeer dun waardoor vrijwel niets meer mogelijk was bij het in model brengen.

Inmiddels was ik dan ook begonnen met de meest teruggetrokken inham te verbergen door mijn haar een bepaalde kant op te doen en dit 'plukje' kreeg steeds vaker commentaar. Allemaal goedbedoelde adviezen dat de inhammen normaal zijn voor mannen en dat het plukje beter eraf kon om (zover het kon) het oude model terug te krijgen. Maar alle adviezen en opmerkingen ten spijt probeer je toch je haar te redden en je inham te verbergen omdat het voor jou het beste voelt.

Mijn zelfvertrouwen brokkelde zeer snel af in de 2 á 2,5 jaar dat het snel achteruitging met mijn haren. Van een man met zelfvertrouwen die wist dat die best mooie/leuke etc meiden kon scoren, naar een man die niet eens een (nieuwe) vrouw/meid durfde aan te spreken in welke situatie dan ook. De enige dagen dat ik me nog enigszins redelijk voelde wat betreft het visuele aspect waren de dagen dat ik 2 keer mijn haren in model bracht. In de ochtend de eerste keer en in de avond uitkammen en nog een keer in model brengen met haarproduct zodat het allemaal extra volume had tegenover de dagen dat ik maar 1 keer mijn haren in model kon brengen.

Mede hierdoor heb ik in de zomer van 2022 de keuze gemaakt om een haartransplantatie te gaan doen. Ik was mijn onzekerheid zat en wist dat dit het begin was om mezelf weer beter in mijn vel te voelen. Ik ging wederom op zoek naar de mogelijkheden en de klinieken. Waarbij ik klinieken over de gehele wereld heb vergeleken. Van Turkije tot Bangkok tot Europa en zelfs de USA. Ik heb met meerdere klinieken over de gehele wereld contact gezocht en gehad.

Ik ben iemand die altijd heel veel moeite heeft met keuze maken. Ik heb heel vaak spijt van keuzes in mijn leven en het maakt niet uit of het nu met kleding kopen is, met uiteten of met welke keuze dan ook. Ik wist dus dat ik zeer goed onderzoek moest doen voordat ik een keuze zou maken en ik wist ook dat deze keuze zeer moeilijk voor mij zou worden. Ik was echt op zoek naar het vertrouwen (in de kliniek) en het juiste gevoel anders wilde ik het niet doen (het gaat toch om je haar en als het 1x misgaat, is het misschien niet meer te herstellen).

Uiteindelijk zoals aangegeven met klinieken over de gehele wereld contact gehad, tot ik via dit forum bij Fuegenix uit kwam. Net als met de andere klinieken contact gehad via de mail en ik had direct het gevoel dat deze persoon wist waar die over sprak. Bij de andere klinieken kreeg ik voornamelijk antwoord van consultants of een andere 'tussenpersoon' waarbij ik vaak het gevoel had meer kennis te hebben dan deze personen. Ik voelde me dus direct serieus genomen en voelde direct dat deze kliniek/persoon wist waar over gesproken werd. Ik heb dan ook een consult ingepland bij Fuegenix en ook bij kliniek Veldhoven, waar ik ook (nog steeds) een goed gevoel bij had.

Na het consult bij Fuegenix wist ik direct dat er maar 1 partij was waar ik geholpen wilde worden. Ik heb direct mijn consult bij kliniek Veldhoven afgezegd. Mijn consult bij Fuegenix was begin september 2022 en mijn afspraak voor de haartransplantatie stond in maart 2023 gepland. Ik gaf aan Fuegenix aan dat hij me als eerste moest bellen of appen als hij een uitvaller zou hebben (al was het voor de dag erna) aangezien ik géén werkverplichtingen, géén kinderen en géén partner had, oftewel geen verplichtingen en alle mogelijkheden om de haartransplantatie op elk moment flexibel in te delen.

Helaas werd er aangegeven dat die kans zeer klein was, maar eind september was het dan toch raak. Er was een uitvaller voor begin oktober. Nou wilde net het toeval dat ik 3 dagen later op vakantie zou gaan (de eerste keer in 5 jaar) en ik heb met Fuegenix besproken dat ik in principe wel tijd had en ook graag wilde, maar dat de vakantie in de weg stond... Daarop heeft Fuegenix een voorstel gedaan om met een andere klant te ruilen (mits deze daarmee akkoord zou gaan) zodat ik 5 dagen de tijd had voordat ik op vakantie zou gaan. 5 dagen was precies genoeg voor de eerste 'kritische' dagen.

10 oktober 2022 was de grote dag. Van Limburg naar Bergen op Zoom, vertrekken om 5 uur in de nacht/ochtend. 7:15 beginnen. 15:00 klaar. 2460 grafts. Het enige ongemak, of beter gezegd pijn waren de verdovingsspuiten. Ik had me ingesteld op een spuit of 3, maar dat werden er 25 (hoewel vooral de eerste 3 erg gevoelig waren). Enfin, het zat er enkele uren later op. Mijn doel was om mijn haarlijn en dikte terug te krijgen van 8 (inmiddels 9) jaar geleden. Deze foto heb ik ook bijgevoegd. Dit was volgens Fuegenix mogelijk en ik hoop dat dit dan ook het eindresultaat gaat zijn.

De eerste 5 dagen heb ik rechtop geslagen op de bank, samen met mijn hond. Na 5 dagen rechtop en slecht (4 uur per nacht) slapen een autorit van 8 uur naar een stadje voorbij Parijs was dan wel weer een hel. Op het moment dat ik de auto stil zette op de parkeerplaats bij het hotel dacht ik "dat had geen 5 minuten langer moeten duren anders was ik in slaap gevallen". De dag erna moest ik een zelfde autorit maken en ook dit was een opgave. Dat deze autoritten mij het meest zijn bijgebleven van mijn periode na de haartransplantatie zegt alles over mijn herstel. Ik heb geen jeuk gehad, geen pijn, nergens last van op zwelling na. Deze zwelling zakte na enkele dagen en de 6e of 7e dag (de eerste dag van de vakantie) was mijn zwelling verdwenen. Op dag 10 heb ik de korstjes weggemasseerd en vanaf dat moment was er niks meer te zien van een haartransplantatie. Niks stond een fijne vakantie meer in de weg.

We zijn inmiddels enkele maanden verder en het leek me een goed moment om mijn eigen topic te starten. Het is een lang verhaal, maar ik had nog wel 10 pagina's kunnen vullen. Ik hoop dat ik alle waardevolle informatie gegeven heb, maar mochten er nog vragen zijn hoor ik ze graag.

Hieronder zal ik foto's posten van mijn haar vooraf, op slechte dagen en de beste dagen. Foto's van (vrijwel) direct na de transplantatie en foto's van de maanden erna. Ik hoop dat de kwaliteit goed genoeg is en de foto's duidelijk genoeg zijn want ik ben niet goed met foto's maken en sta niet graag op foto's. Toch heb ik mijn best voor jullie gedaan.

Groetjes,

Mick
Succes!!

Vraagje, als Fuegenix niet bestond. Waar was je dan denk je heen gegaan?
Sanchez123 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2023, 11:32   #23
FilipH_BE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2022
Berichten: 31
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Ik ben bij 3 maanden en 9 dagen naar de kapper geweest. Vanaf dat moment kreeg ik te horen dat mijn haar er al beter uitzag dan voor de transplantatie.

Vanaf maand 4 denk ikzelf van, zelfs al zou dit 'maar' het eindresultaat zijn dan was ik al tevreden. Dus ik denk tussen maand 3 en 4... Maargoed, bij de 1 gaat het wat sneller dan bij de ander natuurlijk...

Ziet er uitstekend uit! Ik veronderstel dat je nu in maand 5 zit? Ikzelf zit nu op 5.5 maand. Heb je nog het gevoel dat het aan beteren is?
__________________
Dr. Munib Ahmad FUEGENIX 2500 grafts op 11 oktober 2022: https://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=40441
FilipH_BE is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2023, 13:39   #24
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 349
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sanchez123 Bekijk bericht
Succes!!

Vraagje, als Fuegenix niet bestond. Waar was je dan denk je heen gegaan?
Lastige vraag. Zoals in mijn verhaal staat was ik dan op consult geweest in Veldhoven. Dus afhankelijk van het consult bij Veldhoven. Als het consult niet voldoende vertrouwen had gegeven was ik verder gaan kijken.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2023, 13:40   #25
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 349
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FilipH_BE Bekijk bericht
Ziet er uitstekend uit! Ik veronderstel dat je nu in maand 5 zit? Ikzelf zit nu op 5.5 maand. Heb je nog het gevoel dat het aan beteren is?
Ja, dat veronderstel je goed. Ik was 10 oktober, dus zit 1 dag voor op jou. Ja, ik heb dat gevoel wel. Maar niet als ik ´gewoon´ in de spiegel kijk. Maar wel als ik beter kijk, haren naar achter doe etc.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2023, 17:00   #26
FilipH_BE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2022
Berichten: 31
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Ik was 10 oktober, dus zit 1 dag voor op jou.

Grappig dat we beiden dan op haarweb zitten. Ik wens je veel succes toe, maar het resultaat zie je echt wel op je foto's.
__________________
Dr. Munib Ahmad FUEGENIX 2500 grafts op 11 oktober 2022: https://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=40441
FilipH_BE is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2023, 02:15   #27
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 456
Moet wel echt zeggen dat ik de haarlijnen van Fuegenix echt uit de kunst vindt. Heb het echt nog niet zo voorbij zien komen. Mssn Bisanga in de buurt.
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2023, 12:10   #28
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 377
Daar ben ik het mee eens. Wat ik zie is dat het geen rechte haarlijn is die hij creëert met wat losse aanhangsels van haar om de zoveel cm die het imperfect moet laten lijken.

Hij maakt een totale haarlijn die niet recht is met hapjes eruit en stukjes erop. Op zich helemaal niet zo bijzonder, maar kennelijk wagen de meeste andere klinieken zich hier niet aan. Het is iets wat je wel moet leren kunnen lijkt mij.
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2023, 15:53   #29
vortex
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Ziet er goed uit, maar naar mijn mening zijn je inhammen nog te diep.
vortex is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2023, 15:25   #30
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 349
Geslacht:
https://www.instagram.com/p/C09iJN3qtm8/

1 jaar en 2 maanden.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
fuegenix, munib ahmad

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.