![]() |
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier
|
|
![]() |
|
Discussietools | Discussie waarderen | Weergave |
![]() |
#1 |
HaarWeb lid
Geslacht: ![]() |
Herstel inhammen, voorgebied, temple points [microscoopfoto’s] - FueGenix - 2850 grft
Jaaa, eindelijk is het zo ver! Afgelopen dinsdag (18 mei) ben ik behandeld bij FueGenix en kan ik nu m’n eigen draadje opstarten. Er zijn de laatste tijd al veel reviews over deze kliniek geplaatst, dus ik doe ’t anders. En uitgebreid. Mooie bezigheid dat typen zo de dagen na de operatie.
Let's go:
Al 10 jaar last van inhammen, maar nu tikten ze elkaar aan en werd het ontsloten eilandje rap kleiner. Zag de laatste maanden de haarlijn van Wouter Koolmees opdoemen in de spiegel en dat deed veel met mijn zelfbeeld.
Inhammen, haarlijn en temple points met 2850 grafts (heel veel 4-voudige grafts, veel 3-voudige grafts, wat minder 2-voudige grafts en het aantal single grafts is bewust verzameld voor de temple points en voorste haarlijnrand)
Kruin, er zitten nog wat kleurloze dunne haren die ik een jaartje met vitaminepillen en medicatie hoop wat nieuw leven in te blazen
Heel erg tevreden met behandeling, het contact en het resultaat so far
23.00u naar bed – 02.00u nog niet geslapen, er maar uit voor laatste douchebeurt - 03.15u vertrokken uit Twente - 03.16u Kak. Foutmelding dashboard, lamp kapot en wil bij vervangen niet meer terug. - 04.00u Onderweg door ANWB verholpen - 05.50u Aankomst Bergen op Zoom - 06.00u Tankstation gaat open, auto voltanken voor terugreis - 07.15u Bij de kliniek naar binnen - 07.30u Start voorbereidingen, maken van foto’s, haarlijn tekenen, haar afscheren, nog meer foto’s, pijnstillers innemen - 08.30u Eerste verdoving - 18.45u Einde behandeling, daarna nog wat wondverzorging, omkleden, nazorginstructies en foto’s maken - 20.00u Vertrek uit Bergen op Zoom - 22.30u Weer thuis - 23.30u Naar bed, ondanks geen pijn 1 preventief ibuprofennetje - 08.30u Weer wakker na een uitstekende nachtrust zonder pijn.
Mijn how-to Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT - vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje) - medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag) --> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag) - voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi - shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min) - conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure - HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719 Vorige probeersels zonder succes - vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt) - vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
HaarWeb lid
![]()
Mijn how-to Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT - vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje) - medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag) --> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag) - voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi - shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min) - conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure - HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719 Vorige probeersels zonder succes - vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt) - vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
HaarWeb lid
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
HaarWeb lid
Foto's beginsituatie
Foto's beginsituatie in de bijlagen
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
HaarWeb lid
Behandeldag
(Plus)punten over de behandeldag, behandelaars en kliniek:
En dan de mindere punten. Wil er wel bij zeggen dat bovenstaande positieve punten voor 95% wegen in m’n beleving en onderstaande voor de rest, omdat er altijd dingetjes zijn die ik minder vond:
Nogmaals, de positieve punten wegen voor 95% in m’n totale beleving en m’n kritische noten zijn echt niet lelijk bedoeld. De behandeling kon gevoelsmatig echt niet beter, maar een perfecte kliniek bestaat in mijn ogen gewoon niet. Ben heel blij dat ik voor FueGenix heb durven kiezen, want mijn twijfels vooraf bleken niet maatgevend voor de kwaliteit van de ingreep. De marketing komt gewoon nog niet overeen met de uitstekende kwaliteit van de behandeling! Ben blij dat ik de praktijkervaringen op dit forum zwaarder heb laten wegen dan mijn twijfels. Ik denk maar zo dat het prijsniveau er nog een beetje naar is en dat alle aandacht van de arts naar mijn schedel en ingreep is uitgegaan en niet in allerlei randzaken… ;-) De arts (tevens kliniekeigenaar) houdt heel veel ballen omhoog voor zijn kliniek in opstartfase. Dat maakt het enerzijds sterk, anderzijds zou ’t mij hebben geholpen als hij de administratie, het actualiseren van de site, of het beheer van z’n Insta-account met een duidelijk kader had overgelaten aan een kundige ICT/Communicatie/Grafische vormgeving/Marketing-student of zo.
Mijn how-to Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT - vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje) - medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag) --> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag) - voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi - shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min) - conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure - HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719 Vorige probeersels zonder succes - vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt) - vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken) Laatst gewijzigd door Roob; 23 mei 2021 om 20:01 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
HaarWeb lid
Dag 2, 3 en 4 incl experiment genezing donorgebied
Dag 2 (dag na behandeling)
Uitstekend geslapen en helemaal geen pijn; overdag heel veel gesprayd met 0,9% NaCl-oplossing (fysiologisch zout), sprayen, sprayen, nog eens sprayen tot ’t niet meer rood kleurt, deppen en koelen; ’s middags zakte eerste vloeistof van die 100+ verdovingen naar beneden: zwellingen. Niet pijnlijk, wel grappig om te zien. Nu ’t donorgebied rustig is gebleven zonder ontstekingen, durfde ik voor ’t slapen te experimenteren met een dikke laag wondgel op het donorgebied te smeren (na m’n handen te hebben gedesinfecteerd), afgedekt met een steriel doekje die ik als kussenbeschermer van kliniek meekreeg. Hopelijk versnelt het genezingsproces wat. Met de niet-absorberende zijde tegen de hoofdhuid, zodat de gel niet het doekje in trekt. Dag 3: Uitstekend geslapen weer. Vandaag wat minder sprayen/koelen, meer zwellingen in gezicht. Nog steeds geen pijn. Weggeschoren haartjes groeien alweer wat. Pas ’s avonds (na 24u) het doekje met wondgel van donorgebied afgehaald. Gel is vloeibaar gebleven onder het doekje, maar waar geen doekje zat is het ingedroogd op m’n hoofdhuid en lost ’t korstje niet op. Ook een paar plekjes aan de randen had ik niet gesmeerd. Maar blegh, ondanks dat de gel vochtig is gebleven was de wondgel helemaal oranje gekleurd van alle opgenomen wondvocht. Maar… alle wondjes uit het donorgebied zijn in 1 dag gewoon weg! Wauw, supertip! De wondgel is wel lastig schoon te maken van je hoofd. De plekjes waar geen doekje op zat heb ik ’s avonds opnieuw ingesmeerd met wondgel en een doekje erop. Dag 4: Haha, zwellingen gezakt tot boven m’n neus. ’t Is nu echt geen gezicht. Vandaag donorgebied voorzichtig gewassen. Het doekje met wondgel van gisteren heeft nu helemaal geen effect meer gehad op de plekjes in ’t donorgebied die ik een dag eerder niet goed bedekt had. Die korstjes zijn nu te hard en lossen niet meer op in de wondgel. Kennelijk werkt ’t dus alleen als je er uiterlijk 1 dag na de behandeling mee begint. Verder elke dag dus wat foto’s met m’n microscoop gemaakt. Werkelijk fascinerend om je eigen hoofdhuid zo live op je laptop te bekijken.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
HaarWeb lid
En dan de dichtheid
Oké, bij het consult ging het over 60 grafts/cm2. Bij de behandeling werd er helemaal niet meer over gesproken. De dag na de behandeling moest ik er thuis weer aan denken en ben ik eens gaan tellen zoals je wel eens op soc media ziet. Toch vakantie en niks te doen haha. Is 't een marketingpraatje geweest of ehh? Niet dus, volgens mij zijn het inderdaad ong. 60 grafts/cm2. Echt top. Misschien niet alle stipjes correct geplaatst en rolmaat 1-2 mm naar boven gehouden om grafts niet te raken...
Natuurlijk is het alleen vooraan zo dicht, achteraan is het minder dekkend.
Mijn how-to Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT - vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje) - medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag) --> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag) - voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi - shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min) - conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure - HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719 Vorige probeersels zonder succes - vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt) - vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken) Laatst gewijzigd door Roob; 21 mei 2021 om 15:46 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
HaarWeb lid
Zo dan! Wat een verslag! Klasse man, leuk en goed om te lezen over jouw ervaring. Veel komt overeen met hoe ik het heb ervaren (december 2020).
Ik wens je een goed herstel en ik ben erg benieuwd naar je voortgang. Ps: Heb je het hardloopvirus te pakken na die 7 dagen trainen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
HaarWeb lid
|
Zo mede-tukker... je hebt reviews en je hebt reviews. Ik voel me bijna verplicht om mijn topic met wat extra pagina's tekst te vullen 😁😁
Het is weer strak werk van dr Ahmad, veel succes met je herstel en zal de komende tijd nog vaak even hier komen kijken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
HaarWeb lid
Mooi verslag, zal je verder volgen. Succes!
Sinds 8/10/2014: 2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen Elke dag Revita shampoo Multi vitamine Zink tabletten False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015 Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt 09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld 5 x 2u fitness per week Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
HaarWeb lid
@Tom12345: Tja, een van de dingen die de eerste paar dagen niet meer mag he...
![]() @CJH16: Mij kom je even niet tegen in 't Twentse, iets met zwellingen en 100% in thuisquarantaine haha! Gisteren waren ze extreem grappig om te zien, maar vandaag gewoon bloedje eng! Jij al van de zwellingen af? Zo te zien loop je een dag of 3 voor op mij... Ook jij sterkte met 't herstel! @M. Hayden: thanks man!
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
HaarWeb lid
Succes met je herstel, ziet er voor nu al goed uit!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
HaarWeb lid
|
Herkenbaar! Ik ben bijna van m'n zwelling af. Durfde gisteren zowaar voor het eerst na de behandeling naar buiten...
M'n vrouw heeft twee dagen lang de slappe gehad. Mijn gezicht heeft de meest bizarre vormen gehad ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
HaarWeb lid
Inmiddels bijna een week na de haartransplantatie en het gaat goed!
![]()
Voor de liefhebber nog een blik met de microscoop op de grafts op m'n voorhoofd vandaag: https://youtu.be/P5H3J-MlMIE. De meeste geïmplanteerde grafts groeien minder snel dan de overige haren. Kennelijk is de bloedtoevoer nog niet goed hersteld of ze gaan al de telogene (rust)fase in? Zodra de korstjes er over een paar dagen af zijn volgt een nieuwe update.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
HaarWeb lid
Ziet er netjes uit! Ik ga je volgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Labels |