Discussie: FUT vs FUE
Los bericht bekijken
Oud 1 maart 2008, 23:52   #31
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Mwah, er zijn wel oudjes met dun en doorschijnend haar in het donorgebied, maar dit zijn echt uitsluitend de hoge NW patienten die niet voor een HT in aanmerking komen. De meerderheid heeft wel een stevige haarkrans over. Bovendien weet ik dat er strips naar tevredenheid worden uitgevoerd bij tachtig jarigen. Ik vind dan ook dat mensen onnodig bang zijn voor een FUT litteken.
Tja, zoiets is heel persoonlijk. Ik vind de gedachte aan een groot litteken ergens op mijn lijf niet prettig, zelfs al zit het voorlopig verborgen onder een bos haar. Zeker niet als ik weet dat zo'n litteken te vermijden was geweest.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Ik weet dat er FUE behandelingen worden uitgevoerd zonder te scheren, maar deze behandelingen reiken slechts tot 700 grafts. Wat vervolgens weer betekent dat je een aantal keer terug moet komen, je langer moet wachten op het resultaat en vaker moet betalen. Die kleinere ingrepen zie ik niet als voordeel.
Ideaal is het misschien niet. Ik wil zelf nog wel eens kijken hoe zo'n kleine ingreep uitpakt. Er zitten wel meer voordelen aan. Je kunt het kaalwordingsproces langzaam volgen zodat de buitenwacht niet eens in de gaten hoeft te hebben dat je actie onderneemt. En je kunt tussentijds steeds sparen voor de volgende uitgave.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Die dalende trend in de prijs is hard nodig, want het verschil in prijs is echt enorm.
Ik heb de prijzen voor 1000 grafts van Aesthetic Clinics genomen (die bieden zowel FUE als FUT aan) en met behulp van onder andere de data van Bernsteinmedical (betreffende aantallen haren per graft) eens de kosten per haar uitgerekend.

Voor FUE kom ik dan op 1,72 euro per haar (3950 euro voor 2300 haren). Met FUT is dat 1,36 euro per haar (2950 euro voor 2175 haren).

Dat enorme prijsverschil blijkt dan binnen die ene kliniek 25% te zijn. Fors, maar zeker niet enorm.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 2 maart 2008 om 00:08 Reden: aannames iets aangepast (gunstiger voor FUT)
AnthonieH is offline   Met citaat reageren