Los bericht bekijken
Oud 20 november 2012, 23:12   #13
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Nee tuurlijk krijgen haren voeding van binnenuit. Maar het gaat niet alleen om haren, het gaat ook om wondjes. En wondjes genezen sneller (en beter) in frisse lucht (zelfde reden dat pleisters vaak averechts werken). Weet niet of dit het zuurstof is of wellicht het vochtgehalte o.i.d.

Fitness gaat niet om het stoten, ik was ook niet van plan een halter op mn hoofd te laten vallen. Gaat erom dat je bloeddruk (sterk) stijgt waardoor de wondjes opnieuw open kunnen gaan en een nieuwe bloeding veroorzaken.

Zou je kunnen samenvatten wat je wel of niet aanraad?
Calendula EN Fenistil? Op beide gebieden?
Aloe vera niet perse?

Bedankt wederom voor de hulp.
Ik geloof niet dat de bloeddruk zo enorm zal stijgen dat na een week nog grafts uit je hoofd zullen ploppen. En wonden genezen nog sneller als ze niet opdrogen, dat is het hele principe achter wondzalven zoals van fenistil. Maar opdrogen is vaak gezonder dan afdekken en lekker laten broeien

Ik vind het eng om zaken aan te raden, maar ik had zelf dus veel baat van fenistil direct na de ingreep (toen ik opstond uit de stoel) en calendulazalf na 3 dagen.

Ik werd er overigens privé wel op gewezen dat alle middelen een risico op een (allergische) reactie met zich meebrengen. Als je daar gevoelig voor denkt te zijn dan kun je het middel wellicht beter ruim vantevoren eens testen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren