Discussie: 900 extra grafts
Los bericht bekijken
Oud 26 mei 2010, 21:46   #40
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roloff Bekijk bericht
Op deze wijze doe ik het ieder jaar, bevalt mij ook prima. Niemand ziet er zo iets van, je kan meteen de straat op en hoeft niemand iets uit te leggen.

Bij een HT van maximaal 900 - 1.000 grafts is het kaalgeschoren donorgebied nog goed te camoufleren met je lange haren [van circa 10 cm lengte]. Jij dacht eerst van niet, maar nu dus overtuigd.
Het valt me heel erg mee inderdaad. Al had ik natuurlijk sowieso de verwachting dat het wel snel goed zou komen, anders had ik misschien niet voor deze weg gekozen, Zo vreselijk nodig was het nu ook niet, ik heb niet voor niets een paar jaar lopen twijfelen ).

Maar die knipbeurt heeft de boel echt goed gedaan. En natuurlijk wordt het nu heel snel steeds minder zichtbaar. De stoppeltjes zijn stekeltjes geworden en de huid raakt steeds meer bedekt. Bovendien blijven de langere haren achter de stekeltjes steken, zodat het steeds meer 1 geheel is en niet een flap haar die over een kaal stuk valt.

Ik kan het iedereen die een goede donor heeft en daarbij slechts behoefte aan een relatief kleine ingreep deze manier van werken aanraden. Al moet die persoon zich er wel van bewust zijn dat millimeteren in de toekomst misschien geen goede optie meer is. Al kan het in jouw geval misschien wel zo zijn dat er daadwerkelijk hergroei is ... wil je je voor onze gemoedsrust niet een keertje kaal scheren?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren