Los bericht bekijken
Oud 13 juli 2015, 18:24   #1266
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Het is wel raar als je bedenkt dat je voor balanitis een corticosteroide (stresshormoon) hebt gekregen terwijl finasteride alleen iets kan betekenen voor het remmen van de omzetting van testosteron in DHT. Ook bij balanitis is de oorzaak vaak een schimmel.

En natuurlijk, finasteride kan serieuze bijwerkingen hebben. Maar wees er een beetje nuchter onder. Mannelijke onderdelen zijn belachelijk kwetsbaar en gevoelig. Niet alles wat daarbeneden gebeurt is toe te schrijven aan finasteride. Als je daar zo bang voor bent, stop dan nu meteen. Want bijna iedere man mankeert daar op enig moment wel iets.

Ik praat overigens uit ervaring als ik zeg dat je op moet passen met zelfdokteren. Ik had zelf namelijk eens bloed in mijn sperma. Op een dinsdag. Ik schrok me rot. Gelijk zoeken op internet, met finasteride als zoekterm, natuurlijk. Donderdag pijn, vrijdag zwol een bal op. Nog steeds zoeken en wachten met de dokter omdat ik dan moest melden dat ik toch finasteride slik ondanks dat hij het niet wilde voorschrijven. Zaterdag, enorme pijn, bal 4x zo groot als normaal. Zondag van pure ellende naar de weekendpost. Bijbalontsteking, bacterie, antibioticum, 's avonds al minder pijn, maandag pijn weg, woensdag zwelling weg.

Mijn zelfdokterervaring. Gelukkig was de pijn niet te harden, want hoe lang zou ik anders gewacht hebben?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren