Los bericht bekijken
Oud 1 maart 2008, 10:58   #299
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nimzon Bekijk bericht
Maar goed kunnen jullie mij vertellen wat ik allemaal zou moeten doen om niet (verder) kaal te worden en dus zo goed mogelijk mijn haardos te behouden? (zonder dat ik middeltjes moet gebruiken met bijwerkingen?)
Het is echt heel vervelend voor je, Nimzon, dat je zo jong al geconfronteerd wordt met kaler worden.

Je hebt volgens mij de verstandigste stap zonder bijwerkingen al gezet. Ongezonde leefgewoontes kunnen het proces versnellen, zodat je door gezonder te gaan leven in ieder geval je voet van het gaspedaal hebt gehaald. Maar als erfelijk bepaald is dat je kaal gaat worden, dan wordt je dat dus ook wel als je gezond leeft.

Het enige wat je dan nog zou kunnen proberen is de lasercomb.

Verder is er niks dat je kan helpen. Als je geen serieuze middelen (met een kans op bijwerkingen) gaat gebruiken, dan ben ik bang dat het kaalwordingsproces door gaat.

Ik zou je aanraden om het kaal worden te accepteren. Neem een lekker kort fris kapsel, dan valt het allemaal veel minder op. Het is ook een proces van jaren, dus je hebt alle tijd om er aan te wennen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren