Los bericht bekijken
Oud 22 april 2006, 14:42   #12
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Beste Salvamia en Els,

Ik zie dat er wat onduidelijkheid is over de wijze waarop de suggesties het beste aangeleverd kunnen worden. In de eerste posting schrijf ik:

Citaat:
Als je beschikt over of een tip hebt over informatie-bronnen m.b.t. haarwerken (websites, folders, artikelen, boeken, enz), laat ons dit dan weten zodat wij hier eventueel gebruik van kunnen maken.
Het is dus niet persé noodzakelijk een suggestie aan te leveren in vraag-vorm. Algemene informatie en -bronnen zijn ook meer dan welkom, we filteren daar vervolgens wel de antwoorden op bestaande of nieuwe vragen uit.

Dat gezegd hebbende werkt het inderdaad het makkelijkst als jullie informatie aanleveren die gebaseerd is op een vraag. Ikzelf zal vervolgens deze vragen en de bijbehorende antwoorden verwerken in de Haarwerken FAQ.

Je ziet dat er momenteel nog weinig feedback is van onze haarwerk-dragende leden, dus ik zal zélf initiatief nemen en alle discussies van de afgelopen 5 jaren uit onze Haarwerken-rubriek doornemen en daaruit de nodige vragen filteren. Deze vragen (met eventuele antwoorden) zal ik dan hier neerzetten, zodat jullie en onze leden daar vervolgens feedback op kunnen geven. Vervolgens verwerk ik ze weer in de Haarwerken FAQ.

Beetje duidelijk zo?


Laat ik dan beginnen met een vraag die hier op HaarWeb veel gesteld wordt:

Vraag : Hoeveel krijg ik vergoed van een ziektekosten verzekering?
Antwoord : ?

Wie kan hier een uitgebreid antwoord op geven? Op de site van de www.aapv.nl kan ik het volgende lezen omtrent de ziektekosten-verzekering:

Citaat:
Wat vergoedt de verzekering?

De vergoeding voor pruiken (haarwerken) vindt plaats op basis van de "Regeling hulpmiddelen". Deze regeling is gebaseerd op de Ziekenfondswet en geldt voor alle ziekenfondsverzekerden. De meeste particuliere zorgverzekeraars volgen deze regeling, zodat ook voor de meeste particulier verzekerden dezelfde voorwaarden gelden. De regelingen voor ambtenaren kunnen daarentegen afwijken.
De regeling houdt is dat voor pruiken een eigen bijdrage geldt voor het meerdere boven de € 260,00. (bron: College voor zorgverzekeringen)

Onderhoudskosten, reiskosten en dergelijke vergoedt de verzekering (voor zover we weten) niet. Deze kosten plus de eigen bijdrage voor de aanschaf gelden mogelijk wel als buitengewone lasten voor de fiscus. Of u daarvoor in aanmerking komt is van persoonlijke omstandigheden afhankelijk. Voor vragen daarover kunt u zich richten tot de Belastingdienst of een belastingadviseur.

Bron: www.aapv.nl
Deze informatie lijkt mij niet up-to-date, aangezien er sinds 2006 géén onderscheid meer is tussen een particuliere en ziektenkostenverzekering.

En een andere -gerelateerde- vraag die vaak wordt gesteld is deze:

Vraag : Hoe gaat de procedure in zijn werk als ik de aanschaf van een haarwerk wil declareren bij mijn verzekeringsmaatschappij?
Antwoord : ?

(Deze procedure is recentelijk veranderd : wie kan hier meer over vertellen?)

Nog een gerelateerde vraag, nl. die van Marit uit deze feedback en suggestie-discussie:

Vraag : Bestaat er een lijst van verzekeringsmaatschappijen en hun maximale vergoedingen voor haarwerken?
Antwoord : ?


Laat maar horen, jullie feedback!
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------

Laatst gewijzigd door Webmaster; 22 april 2006 om 15:05
Webmaster is offline