Discussie: FUT vs FUE
Los bericht bekijken
Oud 16 juli 2008, 23:03   #407
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Nee. Je hebt een fantastische schrijfstijl, maar hier zit je echt goed fout.
Ik schrok er ook van ... overigens is bagetelliseren zoals je schreef (en zoals in mijn quote is geconserveerd) net zo fout als mijn bagataliseren, alleen zie ik dat je die tikfout snel verbeterd hebt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Nee, zo zie ik dat niet. Er staat duidelijk te lezen dat het beeld van een FUT hier niet klopt. De vermeende risico's worden hier gigantisch opgeblazen!
Je discussie met Lucky ging over het bagatelliseren, niet over het opblazen van risico's.

Transplantaatje bevestigt de indruk die Lucky al had en die jij bestreed. Klinieken blonken al jaren uit in verdoezelen en bagatelliseren, wat dus kennelijk een reden voor het oprichten van Aesthetic Clinics was.

Je uitdrukking 'vermeende risico's' is overigens incorrect. Vermeende risico's kun je niet opblazen. 1000x niks is niks. De risico's zijn er, zelfs al zijn ze klein, en in jouw ogen worden die te veel opgeblazen. Dat kan. Ik blijf erbij dat jij overcompenseert door die risico's te willen wegpraten. De realiteit zal als gebruikelijk wel ergens in het midden liggen.

Transplantaatje valt je daarin ook niet heel duidelijk bij. Hij spreekt alleen over een kleine FUT die heel weinig voorstelt. Hoewel hij zich er niet over uitlaat (ik hoop niet bewust), kan ook hij niet ontkennen dat het wegnemen van een strip voor een ingreep voor meer dan 3000 grafts (een strip van zeker 30 cm2) toch wel ingrijpend is. Dat hij meldt dat 'men voor eenzelfde aantal grafts de FUE methode zeker niet mag voorstellen als een eenvoudige behandeling die niets voorstelt' is ook zeker terecht. Maar hoe die twee zich tot elkaar verhouden wordt dus niet duidelijk.

Transplantaatje geeft aan dat zij 'vinden dat de keuze altijd vrij moet zijn en dat er van beide technieken de voor en nadelen verteld moeten worden'. Dat de verhouding FUT / FUE ongeveer 50/50 is lijkt er voor mij op te wijzen dat ze er wel eerlijk in zullen zijn. Anders lag de verhouding meer richting 100/0. Misschien kan Transplantaatje ook iets zeggen over de ontwikkeling van die verhouding sinds de oprichting ... misschien kan ik er een trend uit destilleren

Ik ben wel erg benieuwd wat er precies verteld wordt over risico's en nadelen, maar als ik dat hier niet hoor, dan ga ik dat misschien undercover nog eens zelf aanhoren. Ik denk stiekem toch nog steeds over het nog iets rechter trekken van mijn haarlijn
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren