Discussie: ledenaantal
Los bericht bekijken
Oud 12 augustus 2007, 13:08   #2
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Beste Hanna,

Inderdaad ben ik erg blij met het ledenaantal. Zoals je hier en in de paar postings daaronder kunt lezen. 'Blij' in die zin dat veel lotgenoten hun weg naar HaarWeb weten te vinden. Niet zo 'blij' natuurlijk dat zoveel mensen kampen met haaraandoeningen....liever had ik gezien dat HaarWeb niet nodig was geweest.

Het ledenaantal is belangrijk, omdat wij met HaarWeb zoveel mogelijk mensen willen bereiken en het ledenaantal is daar -voor een gedeelte- een indicatie van. Natuurlijk zijn er veel leden die zich hebben aangemeld en (nog) niet actief deelnemen aan de discussies op de forums.

Maar zoals ik al zei in Gedeeltelijk opschonen ledenlijst :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webmaster Bekijk bericht
Natuurlijk je hebt gelijk dat het overgrote deel van onze leden zich aanmeldt en vervolgens niet actief deelneemt aan de discussies op HaarWeb. Onze leden zijn vrij om te bepalen wat ze met hun lidmaatschap doen : posten is géén verplichting.

Wat dat betreft kun je HaarWeb vergelijken met een traditionele patiëntenvereniging : ook deze verenigingen hebben (betalende) leden die niet actief deelnemen aan de activiteiten die de vereniging organiseert. Men kiest ervoor om bijv. op de hoogte blijven door het lezen van het verenigingsblad.

En zo kun je onze leden dus ook zien. Ookal nemen mensen niet actief deel aan de discussies op het HaarWeb Forum, ze blijven wél op de hoogte door het lezen van deze discussies, aangezien deze openbaar zijn. Daarnaast heb je als HaarWeb-lid o.a. het voordeel dat je gebruik kunt maken van het PM (Private Messaging) Systeem waardoor je anoniem 1-op-1 met elkaar kunt communiceren. Een groot deel van onze leden maakt daar dan ook gebruik van en kiest er voor om niet deel te nemen aan de openbare discussies op het HaarWeb Forum.
Kortom : ons streven zal altijd zijn om zoveel mogelijk lotgenoten te bereiken, of deze nu lid worden of niet. We hebben nu bijna 12.000 leden en meer dan 55.000 unieke bezoekers per maand en deze aantallen blijven groeien.

Maar je kaart een goed punt aan wat betreft de onderwerpen die wel of niet thuis horen op HaarWeb. HaarWeb is bedoeld voor mensen die kampen met serieuze haaraandoeningen (Alopecia Androgenetica, Alopecia Areata, Hirsutisme en Trichotillomanie).

Horen simpele kapselproblemen daar dan in thuis vraag je je af? Ik heb daar nog geen duidelijk idee over, dus laten we er bij deze over discussiëren.

We kunnen 2 dingen doen:
  1. Deze leden doorverwijzen naar andere sites,
  2. Een apart forum introduceren waar deze discussies gevoerd kunnen worden. Wij hadden nl. al een 'Algemeen' of 'Haarverzorging' - forum opgenomen in de nieuwe forumindeling die in de toekomst op HaarWeb geïntroduceerd gaat worden.
Mijn voorkeur gaat in eerste instantie uit naar optie 2.
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren