Los bericht bekijken
Oud 9 augustus 2010, 21:36   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anoniem87 Bekijk bericht
Er zijn maar 3 wetenschappelijke dingen die werken:

- Finasteride
- Minoxidil
- Rooscure/Revita shampoo (ben de naam van het ingredient vergeten

Dan heb je nog Saw Palmetto. Lijkt onschuldig omdat het in de natuur voorkomt. Maar heeft dezelfde werking als Fina alleen is Fina vele malen beter.

Tenzij je geld teveel hebt zal ik geen andere middelen gebruiken. Extra vitamine en supplementen is goed voor je gezondheid algemeen maar verwacht daar geen resultaten mee.
Het derde onderdeel dat zou kunnen werken zit inderdaad in Rooscure, het heet ketoconazol. Feitelijk is het een antischimmelmiddel, maar onderzoeken gaven aan dat haren tot wel 14% dikker werden bij regelmatig gebruik ... stiekem 14% meer haar ...

Over Saw Palmetto geef ik je gelijk, het is een zwak middel. Alleen is het niet zeker of het op dezelfde manier werkt als finasteride. Men noemt het wel eens 'de natuurlijke variant van finasteride', maar die term werd vooral gebruikt omdat het een verkleinende werking op de prostaat heeft. Niet omdat het precies hetzelfde doet als finasteride. Volgens mij zijn ze over de preciese werking nog in strijd ... is het een 5-alpha-reductase inhibitor of beperkt het het vermogen van DHT om zich aan gevoelige haarwortels te binden ...

Alles wat je naast deze middelen slikt kan de gezondheid en de kwaliteit van het haar inderdaad ten goede komen, maar het kan er niet voor zorgen dat het proces van kaler worden merkbaar vertraagt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren