Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 28 augustus 2005, 03:42   #121
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goedie
In ICE tea GREEn zit dus 0.12% GROENE THEE EXTRACT.

geen idee of dit veel is.
als je gewoon groene thee maakt is dat toch ook vooral water ; michien is er dan wel minder dan 0.12% groene thee extract.

Ik vroeg me dit af , want ik wil best vaker ice thea green gan drinken als dit enig effect heeft.
Wat zijn jullie eigenwijs!!!!!!

Koop groene thee bij de supermarkt (pickwick of eigen merk) of nog beter bij de koffie- en theehandel. De ice tea zijn gewoon gesuikerde frisdranken met wat esthers (smaakstoffen) en een heel klein beetje groene thee. De kracht van groene thee ligt in de grote hoeveelheid antioxidanten en de DHT remmende werking. Daar blijft niks van over als het eenmaal in de Ice Tea zit.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2005, 19:12   #122
danarni
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2005
Berichten: 10
Ik ben gisteren in een natuurwinkel binnen geweest en daar 100g Chinese groene thee blaadjes gekocht.

De verkoopster wist dat dit de beste kwaliteit was.

De blaadjes zijn gedroogd en opgerold. Als je die dan in een warm kopje water doet dan plooien ze langzaam terug open.

Koste 12 Euro voor 100g.

In het bijhorend boekje staat dat je van dezelfde blaadjes tot drie keer thee kan maken waar dat bij elke keer andere stoffen en eigenschappen vrijkomen.
PS: Ze hadden nog veel andere soorten groene thee, maar deze was de beste. Spijtig dat ik de verpakking al heb weggegooid. Dus verder geen info...
danarni is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2005, 11:30   #123
Zimza
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juli 2005
Berichten: 271
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door danarni
Ik ben gisteren in een natuurwinkel binnen geweest en daar 100g Chinese groene thee blaadjes gekocht.

De verkoopster wist dat dit de beste kwaliteit was.

De blaadjes zijn gedroogd en opgerold. Als je die dan in een warm kopje water doet dan plooien ze langzaam terug open.

Koste 12 Euro voor 100g.

In het bijhorend boekje staat dat je van dezelfde blaadjes tot drie keer thee kan maken waar dat bij elke keer andere stoffen en eigenschappen vrijkomen.
PS: Ze hadden nog veel andere soorten groene thee, maar deze was de beste. Spijtig dat ik de verpakking al heb weggegooid. Dus verder geen info...
beste kwaliteit in wat? Groene thee=groene thee. Mischien van smaak van betere kwaliteit, maar om daar 12 euro tegen aan te gooien? Groene thee is al te verkrijgen voor nog geen euro per 100 gram.
Zimza is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2005, 18:40   #124
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zimza
beste kwaliteit in wat? Groene thee=groene thee. Mischien van smaak van betere kwaliteit, maar om daar 12 euro tegen aan te gooien? Groene thee is al te verkrijgen voor nog geen euro per 100 gram.
nou ik maak regelmatig munt thee..arabische dan..en ik koop een doos van 500 gram groene chineese thee..van zeer goede kwaliteit(kan niet op de naam komen) hoor voor 2 euro.
dit koop ik in een marokkaanse winkel in belgië..brussel.
en dit vermeng ik dan met munt in een echte arabische thee pot..hmmmm lekker is dat.
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2005, 11:45   #125
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cherifo
nou ik maak regelmatig munt thee..arabische dan..en ik koop een doos van 500 gram groene chineese thee..van zeer goede kwaliteit(kan niet op de naam komen) hoor voor 2 euro.
dit koop ik in een marokkaanse winkel in belgië..brussel.
en dit vermeng ik dan met munt in een echte arabische thee pot..hmmmm lekker is dat.
ik gebruik gewoon groene thee van de lidl,met vanille smaak!super lekker en het is gemaakt van gedroogde groene thee met een vanille aroma gemaakt!echt een aanrader hoor.
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2005, 19:52   #126
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door millie
ik gebruik gewoon groene thee van de lidl,met vanille smaak!super lekker en het is gemaakt van gedroogde groene thee met een vanille aroma gemaakt!echt een aanrader hoor.
Hmm dat moet ik effe eens proeven dan , zou zeker niet eens zo duur zijn .
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2005, 21:02   #127
chriz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2005
Berichten: 102
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Ik koop zelf mijn groene thee voortaan bij de Simon Lévelt. Ze hebben zowel losse groene theesoorten die je dan in zo'n thee-ei moet doen, maar ze hebben ook gewoon kant en klare zakjes. Allebei zijn ze gewoonweg verrukkelijk. Bij Simon Lévelt hebben ze ook echt verstand van thee want je wordt daar ook goed geinformeerd over de juiste temperatuur enzo. Dikke aanrader dus.
Daar koop ik dus ook altijd mijn thee en koffie. In de gier en barteljorestraat in Haalem. Daar zitten ze nu alweer bijna 200 jaar. Weten er allees van hun producten af. Kunnen je exact vertellen vor welke smaak belevenis je welke oogst moet hebben. Ook kunnen ze je alles vertellen over de plantage . Voor thee neem ik meestal Indische Oothu groene thee. Meestal als losse thee, maar ook wel al gemengt met b.v. jasmijn. ook vaak de Khoi San Rooibos thee. Op het werk hebben ze van die pickwickzakjes smaakt echt minder.
chriz is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2005, 01:41   #128
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Tiuri, weet jij of dat stofje EGCG in alle groene thee zit of voornamelijk in die quasi verantwoorden groene theeblaadjes van de reformwinkel? Er zijn zo nu en dan nogal wat discussies gaande dat pickwick groene thee slecht is en eigenlijk afvalthee is en dat je beter die reform winkel groene thee kan kopen. Echter, deze is veel duurder!! Ik koop zelf namelijk gewoon altijd mijn groene thee van pickwick, zonnatura, albert heijn of een ander thuismerk. Ik drink het in zulke grote hoeveelheden, dat ik blij ben dat er tenminste IETS van mijn regime lekker goedkoop is. Maar als er in dat soort thee weinig EGCG zit, dan kan ik beter wat meer geld erin steken anders drink ik het voor niks! Weet jij iets van EGCG in "afvalthee"?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2005, 09:01   #129
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Tiuri, weet jij of dat stofje EGCG in alle groene thee zit of voornamelijk in die quasi verantwoorden groene theeblaadjes van de reformwinkel? Er zijn zo nu en dan nogal wat discussies gaande dat pickwick groene thee slecht is en eigenlijk afvalthee is en dat je beter die reform winkel groene thee kan kopen. Echter, deze is veel duurder!! Ik koop zelf namelijk gewoon altijd mijn groene thee van pickwick, zonnatura, albert heijn of een ander thuismerk. Ik drink het in zulke grote hoeveelheden, dat ik blij ben dat er tenminste IETS van mijn regime lekker goedkoop is. Maar als er in dat soort thee weinig EGCG zit, dan kan ik beter wat meer geld erin steken anders drink ik het voor niks! Weet jij iets van EGCG in "afvalthee"?
Ik heb je post effe verplaatst naar deze thread, Guoy.

Om ten eerste even een groot misverstand weg te nemen: er is op de hele aarde maar één theeplant te vinden: de camellia sinensis. Er bestaat dan ook maar één soort thee ter wereld, namelijk thee getrokken van de bladeren van de camellia sinensis. Het is taaltechnisch misgegaan toen mensen al de drankjes die zijn getrokken uit allerhande kruiden ook "thee" zijn gaan noemen. Maar rooibos, sterrenmunt, venkel etc. bevatten helemaal geen blaadjes van de theeplant, dus in feite klopt de naam "thee" hier niet.

Groene thee is dus wel gemaakt van de camellia sinensis. Het verschil met de "gewone" zwarte thee (vaak "Engelse thee" genoemd) is dat bij groene thee de theeblaadjes niet zijn gefermenteerd. Fermenteren is een proces waarbij de theebladeren worden gekookt. Hierdoor worden de theebladeren zwart, worden alle gezonde stofjes eruit gebrand en komt er cafeïne in. Groene thee is gemaakt van ongefermenteerde blaadjes van de theeplant. Veel mensen vinden de zwarte thee veel lekkerder, ik vind juist de groene thee veel lekkerder omdat het veel puurder van smaak is.

Nu dus je vraag waar je het beste groene thee kan kopen. In principe is iedere groene thee van dezelfde plant afkomstig dus maakt het geen reet uit. Je kunt je echter wel voorstellen dat de goedkope theemerken misschien grote restpartijen van de theeplant opkopen waardoor de kwaliteit hiervan wat minder goed zal zijn. Ik zou me zo kunnen indenken dat je het beste de groene thee kan drinken van mooie, grote, goed geteelde theeplanten waarin de gezonde stofjes optimaal hebben kunnen "rijpen". Maar of de huismerkthee van Albert Heijn hier wel of niet aan voldoet weet ik niet. Opzich een onderzoekje van de consumentenbond waard
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2005, 23:23   #130
chriz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2005
Berichten: 102
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Om ten eerste even een groot misverstand weg te nemen: er is op de hele aarde maar één theeplant te vinden: de camellia sinensis. Er bestaat dan ook maar één soort thee ter wereld, namelijk thee getrokken van de bladeren van de camellia sinensis. Het is taaltechnisch misgegaan toen mensen al de drankjes die zijn getrokken uit allerhande kruiden ook "thee" zijn gaan noemen. Maar rooibos, sterrenmunt, venkel etc. bevatten helemaal geen blaadjes van de theeplant, dus in feite klopt de naam "thee" hier niet.
Dit klopt, de officiele naam voor dranken die getrokken zijn van kruiden is infuus. Als het van de camellia bladeren is gemaakt heet het een thee infuus, in de volksmond afgekort tot simpelweg thee.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Nu dus je vraag waar je het beste groene thee kan kopen. In principe is iedere groene thee van dezelfde plant afkomstig dus maakt het geen reet uit. Je kunt je echter wel voorstellen dat de goedkope theemerken misschien grote restpartijen van de theeplant opkopen waardoor de kwaliteit hiervan wat minder goed zal zijn. Ik zou me zo kunnen indenken dat je het beste de groene thee kan drinken van mooie, grote, goed geteelde theeplanten waarin de gezonde stofjes optimaal hebben kunnen "rijpen". Maar of de huismerkthee van Albert Heijn hier wel of niet aan voldoet weet ik niet. Opzich een onderzoekje van de consumentenbond waard
Tja, wat doen je er in? Ik weet het ook niet. Ik weet alleen dat de verse bladeren die ik haal voller smaken dan die van pickwick, Die van zonnature heb ik ook 1 keer gekocht, vond deze niet lekker, een beetje raar nasmaakje en wat zurig.

Wat mij wel opvalt is wat op de doosjes/zakjes van pickick en de anere staat, en wat er acher op staat bij de 'verse' onvermalen bladeren. Wat op die laatste kat staat, komt overeen met mijn boek over de natuurgeneeswijze en mijn boek over de macrobiotiek.

Daar staat: Neem 2 theelepels bladeren op 1 1/4 liter kokent water, dek dit af en laat het 15 minuten trekken, zeef het infuus af. Zoet dit eventueel aan met honing

Dit is een stuk langer dat bij de thheblad stof zakjes. En er zullen danook wellicht andere stoffen uit de thee komen. Ook zijn 2 theelepels bladeren volgens mij meer dan in zo'n 1 pots zakje zit.

Het schijnt wel te zijn dat de zakjes van oa. pickwick en andere (huis)merken vermengt worden uit verschillende oogsten (ook oudere). En dat sommige merken / typen niet volledig rooibos, groene, jasmijn, venkel zijn, maar dat daar ook zwartethee door gemengt wordt. Of er ook hulpstoffen zoals conserveer, kleur, geur, smaak, emulgeer of vulmidedellen bijgaan weet ik niet, maar zou mij niets verbazen.
chriz is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2005, 00:15   #131
kurt
HaarWeb lid
 
kurt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2005
Locatie: belgie
Berichten: 732
ik drink al jaren thee en inderdaad thee uit zakjes mag je weggooien, ik drink alleen losse thee, ik drink alleen japanse groene thee! in japan is de meest gedronken thee sencha omdat dat goed is van kwaliteit en ook van prijs. de hele goede noemt men gyokuro maar dat is duur ik drink dat ook wel eens maar meestal is sencha heel goed. je mag zeker geen kokend water gebruiken ongeveer 80 graden is goed het moet ongeveer drie min trekken. wel moet de thee voldoende ruimte hebben in het water dus zo klein thee eitje is zeker niet goed. groeten
kurt is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2006, 15:08   #132
Sjaak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Berichten: 78
Wat me alleen nog niet helemaal duidelijk is welke hoeveelheid groene thee het beste effect geeft. Is er een bepaalde maatstaf, bijvoorbeeld een hoeveelheid "koppen" per dag of in de vorm van een tablet het aantal mg?
__________________
m'n regimen

Alopesan 400 sinds februari 2004

Rooscure Shampoo om de dag sinds 7-06-2005

Groene thee capsules 315 mg, 2 stuks per dag.
Sjaak is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2006, 17:50   #133
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaak
Wat me alleen nog niet helemaal duidelijk is welke hoeveelheid groene thee het beste effect geeft. Is er een bepaalde maatstaf, bijvoorbeeld een hoeveelheid "koppen" per dag of in de vorm van een tablet het aantal mg?
Maak je er dan geen wedstrijd mee? Drink gewoon de hoeveelheid die je wil drinken. Ga je niet houden aan maatstaven die misschien wat tegen haaruitval kunnen doen.
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2006, 18:22   #134
Sjaak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Berichten: 78
Nee dat niet, maar er zijn bijvoorbeeld nogal wat verschillen in dosering gekeken naar de groene thee extract pillen.
__________________
m'n regimen

Alopesan 400 sinds februari 2004

Rooscure Shampoo om de dag sinds 7-06-2005

Groene thee capsules 315 mg, 2 stuks per dag.
Sjaak is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2006, 18:28   #135
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaak
Nee dat niet, maar er zijn bijvoorbeeld nogal wat verschillen in dosering gekeken naar de groene thee extract pillen.
Het gaat er volgens mij om dat je groene thee hebt met een hoog percentage aan catechins, hier 2 a 300mg van.
kevin is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.