Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Camouflage

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 januari 2011, 11:14   #631
angel68
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2008
Berichten: 31
Hoi Hanna,

Bedankt voor je reactie en dat je altijd zo lief de moeite neemt om iedereen advies te geven wordt heel erg gewaardeerd! Even over die minoxidil, ik heb nooit een volle bos met haar gehad. Ik heb weinig haar, ver uit elkaar geplant en dan ook nog dun haar, dus kijk je al snel op mijn hoofdhuid. Maar nu ik dan ook nog eens AGA blijk te hebben, kan ik het niet meer verdoezelen. Zou ik minoxidil gaan gebruiken, dan zou ik dat op mijn gehele hoofdhuid moeten doen. Ik heb zowiezo al een gevoelig huidje, dus ben bang dat mijn hoofdhuid ook niet lekker zal gaan reageren daarop. Heb nogal snel pukkeltjes op mijn hoofd of jeuk of haarpijn.

Ook lijkt het me in mijn situatie niet goed om elke avond mijn haar te moeten wassen. Ik doe dat nu 2 keer per week, op woensdag en zondag. Eigenlijk is van woensdag t/m zondag net een dag te lang, maar anders verspringen de dagen telkens en dat vind ik ook niet handig. Dan heb ik ook nog eens 3 kleine kindjes in de leeftijd van 1 t/m 7 jaar, waarvan er 2 naar school gaan, dus echt zeeën van tijd heb ik ook niet. Sta nu al iedere dag om 5.30 op. Ook ben ik bang dat als het niet aanslaat bij mij ik de rest van mijn haar ook nog kwijtraak in no-time of dat als het wel aanslaat, ik het de rest van mijn leven zal moeten blijven gebruiken. Ook heb ik begrepen dat het goedje niet wordt vergoed en erg prijzig is.

Wat zijn jullie ervaringen met Nioxin shampoo en scalp therapy. Ik heb begrepen dat je daar ook weer nieuwe haargroei van kunt krijgen? Ik had zelf gedacht om dan zo'n soort shampoo en conditioner te gaan gebruiken. Misschien wat dingen te gaan slikken? Ik gebruik nu multi vrouw extra van Axium 1 maal per dag. Daar zitten hoge concentraties aan vitamine b's in. Had ook eerst mijn bloed na laten kijken bij de ha en toen bleek dat mijn b6 wel heel hoog was in de 1700. Dat kan ook wel kloppen, want gebruikte eerst al jaren Vitamine B complex forte van Davitamon en al een jaar dit. Wat is msm van de Hema? En wat zou ik nog meer kunnen slikken? Daarnaast was mijn plan om de vezeltjes te gaan gebruiken. Denk jij dat dat zou kunnen bij mij? Weet niet of je de foto's hebt bekeken? Ik weet dat ze hier in Goes bij 1 kapperszaak Toppik verkopen. Zit er aan te denken om gewoon een keer binnen te stappen en te vragen of ik een gratis demonstratie kan krijgen om te zien of het iets voor mij kan zijn. En zo weet ik ook gelijk welke kleur ik moet hebben.
angel68 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2011, 14:08   #632
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als je AGA hebt, zul je levenslang medicatie moeten gebruiken. Het op eigen houtje slikken van allerlei vitaminen, is gevaarlijk en kan ook nog meer haaruitval veroorzaken.
Middeltjes als Nioxin, MSM, e.d. zouden hooguit de conditie van het haar ietsje kunnen verbeteren, maar werken niet anti-haaruitval of bevordering van nieuwe haargroei. Ik heb vroeger MSM geslikt en dat heeft niets geholpen, alleen mijn nagels gingen er sneller van groeien; het schijnt wel vaak goed te werken bij artrose.
Om te testen hoe de hoofdhuid reageert, zou je 1 flesje #540(5% minox zonder ppg) van minoxidil.com kunnen bestellen, en dan starten met de halve dosering: 2 x daags 0,5ml.
Het kost nog geen 2 minuten tijd om daarvan enkele druppeltjes op de hoofdhuid te laten vallen en te laten intrekken; inmasseren hoeft niet.
De alcohol in minoxidil heeft een uitdrogende werking en kan er dus voor zorgen dat je het haar niet vaak hoeft te wassen.
De gewone soorten minoxidil met ppg kosten haast niks, want met een flesje van 60ml doe je een maand. Kijk maar eens naar de prijzen op minoxidil-bestellen.com of biovea-deutschland.com. Met een gevoelige huid zou ik toch eerst minox zonder ppg uittesten.
Verven en bleken van het haar (low lights, high lights) is razend slecht voor het haar.
Natuurlijk kun je even in die kapsalon Toppik uitproberen, maar ook al wordt dat een succes, je houdt de haaruitval daarmee niet tegen.
Foto's in jouw profiel? Niets te zien. Waarschijnlijk heb je het album op 'privé' ingesteld in plaats van 'openbaar'.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2011, 14:52   #633
angel68
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2008
Berichten: 31
Hoi Hanna,

Sorry, ik had mijn foto's idd op prive staan, nu is het goed.
Mijn kapster zei dat als ik high lights en low lights deed in combinatie met mijn eigen haarkleur het minder op zou vallen. Het is niet de bedoeling dat ik dit vaak ga doen, maar ik had nogal een uitgroei, omdat ik al 1.5 jaar niet naar de kapper was geweest. Kijk eerst maar eens naar mijn foto's en zeg me wat je denkt, goed?
angel68 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2011, 15:49   #634
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
De foto's zijn precies zoals ik me had voorgesteld....

Kijk hier eens naar en klik erop voor vergroting:

Minox.jpg
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2011, 18:45   #635
angel68
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2008
Berichten: 31
Het verschil op de bovenste foto's vind ik niet zo spectaculair. Die op de onderste daarentegen wel. Is dat verschil alleen te wijten aan het percentage minoxidil of ook of je man of vrouw bent?
angel68 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2011, 01:37   #636
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dat verschil komt inderdaad door het percentage.
Overigens is het resultaat ook afhankelijk van hoe agressief de AGA is, op welke leeftijd ontstaan.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2011, 11:01   #637
angel68
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2008
Berichten: 31
Geen idee wanneer het begonnen is en ook niet hoe agressief. Stel dat ik die Minox ga proberen. Welk merk heeft dan de minste bijwerkingen, want heb ook gelezen over schilfers en toestanden en trekt het snelst in. Kan ik het over mijn hele hoofdhuid druppelen? Ik heb vooraan heel dun haar. Kun je het ook op de haarlijn druppelen of bereikt het zowiezo via de hoofdhuid alle gebieden? Stel dat het niet werkt of ik heb heel veel last van bijwerkingen, lopen mijn andere haren dan ook gevaar uit te vallen? Welke shampoo en conditioner en eventueel versteviging kan ik het best gebruiken? Raar trouwens, heb overal op mijn lichaam eigenlijk last van overbeharing, maar op mijn hoofd juist niet. Wordt die overbeharing dan trouwens ook erger? Mag toch hopen van niet!
angel68 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2011, 11:17   #638
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Bij een gevoelige huid neem je nummer 540 van minoxidil.com
Je start met de halve dosering (dus 2 x daags 0,5ml) en laat hier en daar een druppeltje vallen op de hoofdhuid tussen de haren.
Nee, je andere haren vallen niet uit.
Revita Anti Hairloss shampoo schijnt de meesten goed te bevallen en daar zit ook ketoconazol in, wat een anti-dht-werking schijnt te hebben.
Je begint nu pas over overbeharing....
Overbeharing op het lichaam in combinatie met een kalend hoofd valt onder hirsutisme en ik vrees dat starten met minoxidil dan geen goed idee is.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2011, 12:34   #639
angel68
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2008
Berichten: 31
Nou, ik heb het even opgezocht, want had er nog nooit van gehoord, maar denk dat het in mijn geval eerder Hypertrichose is. Heb voornamelijk dons op mijn gezicht, alleen de plekken waar normaal wel haar groeit, daar heb ik meer haar, dus op armen en benen vooral. Maar jij denkt dat Minoxidil dan geen oplossing is voor mij. Wat zou ik dan wel kunnen doen?
angel68 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2011, 16:53   #640
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je kunt natuurlijk wel minoxidil uittesten, misschien krijg je er nauwelijks extra gezichtshaar van, en sowieso Revita shampoo gaan gebruiken.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2011, 07:55   #641
angel68
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2008
Berichten: 31
Heb de afgelopen dagen even het Revita topic doorgelezen. Er was even sprake van dat er teveel caffeïne in zou zitten, maar ik kan het dus gewoon veilig gebruiken, denk je? En wat gebruik ik dan als versteving en conditioner? Heb begrepen dat anderen eerst voorwassen met een andere shampoo, welke kun je dan het best nemen? Is die shampoo van l'Oreal Regenium niet wat? Die lijn heeft ook een conditioner en versteviger. Dan heb je van alles hetzelfde, of maakt dat niet uit, als het niet allemaal uit dezelfde lijn komt? Heb ook gelezen dat er een foam is van Minoxidil, zou dat misschien zachter zijn voor mijn hoofdhuid? Is dat ook makkelijk aan te brengen? Heb besloten het een maandje te proberen. Even kijken wat mijn hoofdhuid doet en of ik er niet meer haargroei van krijg in mijn gezicht. Ik neem aan dat als ik er daarna mee zou moeten stoppen, mijn eigen haren niet ineens of na 3 a 4 maanden massal uitvallen. Ik heb nu namelijk amper haaruitval en dat wil ik graag zou houden.

Alvast bedankt maar weer
angel68 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2011, 07:58   #642
angel68
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2008
Berichten: 31
Oh ja nog iets, je schreef dat ik hiermee de aga niet kan stoppen. Wat zou ik dan daarvoor moeten slikken om het te remmen?

Laatst gewijzigd door angel68; 20 januari 2011 om 09:25
angel68 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2011, 11:32   #643
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je spoelt 't er toch meteen weer uit, dus voorwassen met een goedkope doodgewone shampoo, omdat Revita zo duur is. Het hoeft helemaal niet uit dezelfde lijn te komen.
Misschien heb je helemaal geen conditioner nodig, test maar eerst uit.
Rogaine Foam is ook minox 5% zonder ppg en daarvan zou je ¼ dop kunnen vullen, vervolgens de dop half in een glas warm water laten smelten tot vloeistof en dan de vloeistof met een kwastje of pipetje tussen de haren aanbrengen.
De ketoconazol die in Revita zit, zou de haaruitval moeten stoppen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2011, 11:38   #644
angel68
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2008
Berichten: 31
Oke, thanks, dan ga ik maar eens een paar dingen bestellen. Je krijgt bij die foam zeker geen pipetje bij he? Bij die andere wel? En moet ik dan ook nog iets anders erbij slikken of is die Revita genoeg om verder haarverlies tegen te gaan? Ik neem aan dat die de aanval met DHT niet stopt, toch?
angel68 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2011, 11:43   #645
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Jawel, keto schijnt anti-DHT te werken. Helpt dat bij jou niet voldoende, dan zien we later wel weer verder.
Een pipetje (met ml-streepjes erop) kun je voor een euro ofzo kopen bij een apotheek, maar je kunt ook gewoon één of ander kwastje gebruiken wat je thuis hebt rondslingeren.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Beauty tatoo en toppik tussen de transplants een eventuele oplossing? 4roluca Chirurgische behandelingen 2 18 februari 2005 00:03
Toppik bolleke Camouflage 2 10 juli 2002 23:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.