Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Bijwerkingen?
Nee, geen last van gehad/nooit iets van gemerkt. 248 44,13%
ja, maar niet van dien aard dat ik met het product gestopt ben. 178 31,67%
ja, daarom gebruik ik het niet meer. 136 24,20%
Aantal stemmers: 562. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 6 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 19 september 2012, 15:44   #1501
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Is dit gevoel ineens ontstaan? En op welke leeftijd.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2012, 18:30   #1502
KaleDonder
HaarWeb lid
 
KaleDonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2012
Berichten: 145
Geslacht:
Voor mij ineens iig ja. Ik merkte het voor het eerst op toen ik ging slapen op 21 jarige leeftijd. Een 'slaperig' gevoel, net als je soms hebt als je voet of hand ofzo slaap, maar dan zijn de prikkelingen/tintelingen minder heftig maar toch aanwezig. Alsof er iets onder je huid beweegt. Het is ook geconcentreerd op dezelfde plek, bij mij linksboven en rond mijn linker slaap. Dat is toevallig ook de plek waar ik de meeste haarproblemen ondervind. De huisarts vond destijds dat ik me niet zo moest aanstellen en heeft me na enig aandringen een cortisolcreme en nizoral gegeven, wat niet baatte. Het is wel frappant dat het in mijn finaperiode een stuk minder was.
KaleDonder is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2012, 21:18   #1503
Real Madrid F.C
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2012
Berichten: 135
Na hoeveel weken of maanden kan je een shedding verwachten?
Real Madrid F.C is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2012, 21:22   #1504
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Real Madrid F.C Bekijk bericht
Na hoeveel weken of maanden kan je een shedding verwachten?
In de regel na een kleine maand tot twee maanden. Van wat ik begrepen heb houdt het in de regel ongeveer anderhalve maand aan.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2012, 21:47   #1505
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat er toch mensen zijn die permanente bijwerkingen ervaren? Theoretisch gezien is dit toch onmogelijk? Het lijkt mij dat wanneer je stopt met finasteride de DHT levels weer geleidelijk stijgen?
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2012, 22:09   #1506
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memeber Bekijk bericht
Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat er toch mensen zijn die permanente bijwerkingen ervaren? Theoretisch gezien is dit toch onmogelijk? Het lijkt mij dat wanneer je stopt met finasteride de DHT levels weer geleidelijk stijgen?
Ik heb het al vaker gezegd, 2/3e van de bijwerkingen van finasteride zijn niet echt bijwerkingen van finasteride. Alleen is het onmogelijk te bepalen bij wie het wel en bij wie het niet zo is.

Kijk naar de onderzoeken. Dan zie je dat pakweg 6% van de mensen die fina gebruikt problemen heeft. Bij de groep die geen fina slikt is dat 4%. Als de groep met fina slikt met stoppen, dan is het dus niet gek als sommige mensen problemen houden. En het is niet gek dat ze het toch aan finasteride toeschrijven.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2012, 22:10   #1507
Real Madrid F.C
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2012
Berichten: 135
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
In de regel na een kleine maand tot twee maanden. Van wat ik begrepen heb houdt het in de regel ongeveer anderhalve maand aan.
Hmm okay. Ik neem nu 3 weken fina en ervaar opeens veel uitval. Het is als of ik haren van mijn hoofd kan plukken. Misschien ligt het aan iets anders, I don't know.

De meeste uitgevallen haren zijn dood, beschadigd, gekreukeld, gebogen whatever. Het is lastig te beschrijven.

Maar goed, let's see what happens next.
Real Madrid F.C is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2012, 22:13   #1508
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Real Madrid F.C Bekijk bericht
Hmm okay. Ik neem nu 3 weken fina en ervaar opeens veel uitval. Het is als of ik haren van mijn hoofd kan plukken. Misschien ligt het aan iets anders, I don't know.

De meeste uitgevallen haren zijn dood, beschadigd, gekreukeld, gebogen whatever. Het is lastig te beschrijven.

Maar goed, let's see what happens next.
Dat zou een shedding kunnen zijn. Zijn het echt uitgevallen haren of afgebroken haren? Heb je twee weken tot een maand geleden nog iets anders gedaan/gehad wat uitval kan verklaren? Veel in een chloorbad gezwommen, ernstige zomergriep gehad, buikloop in een ver tropisch land, heftige hooikoorts, .... ?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2012, 22:19   #1509
Real Madrid F.C
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2012
Berichten: 135
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Dat zou een shedding kunnen zijn. Zijn het echt uitgevallen haren of afgebroken haren? Heb je twee weken tot een maand geleden nog iets anders gedaan/gehad wat uitval kan verklaren? Veel in een chloorbad gezwommen, ernstige zomergriep gehad, buikloop in een ver tropisch land, heftige hooikoorts, .... ?
Nee, helemaal niets. Maar vond het wel te snel voor een fina shedding.

Dat is lastig te zeggen. Het zijn lange haren die in slechte staat zijn.
Real Madrid F.C is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2012, 15:29   #1510
Nishinakajima
HaarWeb lid
 
Nishinakajima's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 95
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KaleDonder Bekijk bericht
Alsof er iets onder je huid beweegt. Het is ook geconcentreerd op dezelfde plek, bij mij linksboven en rond mijn linker slaap.
Dat is dan het enige dat voor mij een beetje herkenbaar is. Het is alsof er iets leeft. Ik probeer mijn vingers even op die plek te zeten, maar kan het gevoel niet vinden en het lijkt alsof het zich verplaatst. Het gevoel is een beetje te beschrijven als iets dat kriebelt en een snijdende pijn alsof je een heel klein wondje hebt.

Stel:
al zou ik als optimist of als argeloze me totaal niet storen om het haarverlies, .. maar waarom moet het dan zo'n pijn doen??

Ik neem die fina al meer dan twee jaar, maar ik voel daar totaal NIETS van. Het is alsof ze mij maar een nepmedicijn gegeven hebben. En het resultaat is 0. Nu ik vraag ik het me af he, hoe komt het dat het bij ieder ander wel werkt? Kom ik van een andere planeet, ben ik stiekem een vrouw, moet ik eerst bidden bij een blauwe maan voordat het werkt, moet ik het verpulveren en oprollen in een cubaanse sigaar, moet ik het via een infuus toedienen, moet ik de pillen eerst braden in croma? T_T
Nishinakajima is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2012, 17:52   #1511
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nishinakajima Bekijk bericht
Ik neem die fina al meer dan twee jaar, maar ik voel daar totaal NIETS van. Het is alsof ze mij maar een nepmedicijn gegeven hebben. En het resultaat is 0. Nu ik vraag ik het me af he, hoe komt het dat het bij ieder ander wel werkt? Kom ik van een andere planeet, ben ik stiekem een vrouw, moet ik eerst bidden bij een blauwe maan voordat het werkt, moet ik het verpulveren en oprollen in een cubaanse sigaar, moet ik het via een infuus toedienen, moet ik de pillen eerst braden in croma? T_T
Ik hoor graag je ervaringen met croma. Het schijnt minder te spetteren dan gewone olie.

Als je echt de indruk hebt dat finasteride niks doet, dan zou je beter kunnen stoppen. Uiteindelijk is het wel een medicijn dat je dan voor jandoedel neemt en dat toch je hormoonhuishouding serieus beïnvloedt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2012, 15:05   #1512
KaleDonder
HaarWeb lid
 
KaleDonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2012
Berichten: 145
Geslacht:
Als je haarverlies hormonaal is, zoals bij de meesten, dan gaat finasteride vrijwel zeker helpen. Het kan soms lang duren, dat was bij mij ook het geval. De uitval stopte vrij snel, maar de hergroei duurde veel langer. En toen ik eindelijk flinke hergroei constateerde, doken de bijwerkingen op. En deze wegen niet op tegen haaruitval en dat irritante gevoel op je kop. Maar er zijn zat mensen die geen of minder negatieve bijwerkingen ervaren en in dat geval kan het heel goed een oplossing bieden. Het is hoe dan ook iets voor de lange termijn en het kan ook geen kwaad vast te stellen of jouw probleem ook echt een hormonale oorzaak heeft.
KaleDonder is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2012, 15:47   #1513
Real Madrid F.C
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2012
Berichten: 135
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KaleDonder Bekijk bericht
Als je haarverlies hormonaal is, zoals bij de meesten, dan gaat finasteride vrijwel zeker helpen. Het kan soms lang duren, dat was bij mij ook het geval. De uitval stopte vrij snel, maar de hergroei duurde veel langer. En toen ik eindelijk flinke hergroei constateerde, doken de bijwerkingen op. En deze wegen niet op tegen haaruitval en dat irritante gevoel op je kop. Maar er zijn zat mensen die geen of minder negatieve bijwerkingen ervaren en in dat geval kan het heel goed een oplossing bieden. Het is hoe dan ook iets voor de lange termijn en het kan ook geen kwaad vast te stellen of jouw probleem ook echt een hormonale oorzaak heeft.
Hoe weet je of je haaruitval hormonaal is? Het kan op elkaar lijken.
Real Madrid F.C is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2012, 17:24   #1514
KaleDonder
HaarWeb lid
 
KaleDonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2012
Berichten: 145
Geslacht:
Daar weet je arts vast meer over te zeggen.
Als er mensen in je familie zijn die aan MPB lijden is de kans iig groter dat jouw haarverlies ook dezelfde oorzaak heeft.
KaleDonder is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2012, 21:52   #1515
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Kaledonder, waarom gestopt met fina?
Noob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bijwerkingen nu = bijwerkingen later? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 17 19 juli 2011 21:01
Wat voor bijwerkingen ervaar je bij je medicijnen? Druifstuif Medicijnen/haargroeimiddelen 3 12 augustus 2004 17:40
bijwerkingen e.d.... peter10 AGA - Algemeen 0 7 februari 2004 13:25
Wie heeft er GEEn bijwerkingen van Finasteride? Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 2 23 juli 2003 19:59
bijwerkingen RICK Medicijnen/haargroeimiddelen 3 21 juni 2003 20:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.