Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 augustus 2007, 22:52   #46
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door test123 Bekijk bericht
Ter aanvulling van mijn bericht van gisteren (28 aug) m.b.t het verlopen van de patenten van MSD op finasteride: iedereen die voor het verlopen van de patenten al "generieke" finasteride kocht heeft waarschijnlijk oplichters gespekt. Zeker als dit van internet of uit dubieuze landen kwam. Bij recent onderzoek naar dit soort zaken is grootschalige zwendel aan het licht gekomen.

Het is dan ook verre van waarschijnlijk dat een serieuze farmaceut een stof op de markt brengt zolang de concurrentie daar nog patent op heeft. Maar geen nood: voor finasteride kan dit vanaf heden dus wel en ik zou adviseren dit gewoon bij de apotheek te halen ipv op eigen houtje niet-controleerbare bronnen te benaderen.....
Hmmm, het placebo-effect van mijn generieke pilletjes uit India is dan werkelijk verbazingwekkend! Ik ben benieuwd hoe het zal gaan met echte finasteride
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2007, 23:09   #47
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
welke fabrikant was dat? Serieuze farmaceuten als Sandoz, Ely-Lilly enzovoort zullen het echt niet in hun hoofd halen om fina op de markt te brengen als daar nog patenten op staan. Maar een bedrijf(je) in een (inderdaad dubieus) land als india doet dat wellicht wel. Ik zou dit soort risico's echter niet willen lopen omdat je nooit weet wat je nu precies in huis haalt. Temeer omdat fina niet duur is, en nu al helemaal niet meer....
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)



Laatst gewijzigd door test123; 29 augustus 2007 om 23:11
test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2007, 12:24   #48
nieuwhaar
HaarWeb lid
 
nieuwhaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2007
Berichten: 85
Geslacht:
Ik zelf gebruik Fincar en Finpecia gemaakt door Cipla uit India met hele goede resultaten.
Lees eerst even over Cipla en misschien wil je jouw mening over Idiase bedrijven herzien.
nieuwhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2007, 14:04   #49
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Zal het je eind deze week laten weten!
Inmiddels pillen opgehaald.

Voor 90 stuks a 1 mg. was de oude prijs euro 24,91, de nieuwe prijs voor dat aantal is 19,54.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2007, 17:41   #50
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Heeft het vervallen van het patent ook gevolgen voor de prijs van propecia??
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2007, 19:07   #51
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Dit heeft zeer waarschijnlijk geen gevolgen voor de patenten op Propecia. Hoewel dezelfde werkzame stof, is propecia een middel tegen haartuival en proscar een middel tegen prostaat-hyperplasie. Het gebruik van 1 mg/dag finasteride valt dus onder een ander patent dan het gebruik van 5mg/dag finasteride.
Wat er zou gebeuren als een farmaceut nu 1 mg/tablet op de markt brengt tegen prostaat-hyperplasie en dan tegen prostaat-hyperplasie patienten zou zeggen dat ze 5 tabletten per dag moet gebruiken om dit tegen te gaan weet ik niet.

Als dat wel zou mogen dan zouden wij dat kunnen kopen, en vervolgens maar 1 tablet per dag gebruiken tegen haaruitval :-) Omdat ik dit nog niet heb gezien lijkt het me aannemelijk dat het patent op Propecia dit voldoende afdekt.

Patentrecht is een vak apart en datgene dat je met je patent afdekt is het antwoord op de vraag: "wat is nieuw?". Bij propecia was het nieuwe dat finasteride in dosering 1 mg/dag haaruitval tegen gaat. Dus een patent, en volgens mij nog vele jaren.

Groet!

PS Limbo: zeiden ze ook dat de prijsverlaging kwam door aflopen van patenten?

PS 2: Mbt het indiase bedrijf: ik zeg niet dat alle indiase bedrijven slecht zijn. Ik zeg alleen dat de kans groter is dat bedrijven uit dit soort regio's
A) slechtere producten leveren en/of B) patent wetgeving onderduiken.
Dit is ook wel aangetoond en de reden hiervoor is dat veel zaken nog niet zo gereguleerd zijn als hier zowel wat betreft wetgeving als kwaliteitszorg. Ander voorbeeld: de Chineese Landwind auto: overleeft onze strenge regels niet. Naarmate deze landen zich verder ontwikkelen zal de kans op deze praktijken uiteraard afnemen.
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)



Laatst gewijzigd door test123; 30 augustus 2007 om 19:28
test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2007, 18:27   #52
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Zelfs de merknamen blijken vaak nep en met het blote oog niet van echt te onderscheiden, maar ze bevatten minder werkzame stof en wel zware metalen, o.a. arsenicum:
http://hair-restoration-info.com/eve...085#9876061085

Wat vinden jullie hiervan? Bangmakerij?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2007, 02:26   #53
Coop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2006
Berichten: 33
Ik wil terug Proscar (Finasteride 5mg) bestelling doen bij https://goldpharma.com/ maar er loopt iets mis met mijn visa kaart.
Geen probleem, ik ga morgen even naar de bank voor te regelen, maar nu kreeg ik dit mailtje van goldfarma :

hello,
unfortunatly,your credidcard has been declined twice now,but i might
be able to help you on that.
you ordered proscar,which is the substance - finasteride -

i could send you the product finasteride from cinfa,which is exactly
the same as proscar,only a diferent producer,
for a price of 35 per pack,incl. shipping.
you could pay by banktransfere and we can send them out as soon as possible.
if you are interested,please let me know and i will forward you the
details for the payment.
kind regards
fritz


Dit is goedkoop, maar is dit te vertrouwen en is dat merk wel exact hetzelfde ?

Laatst gewijzigd door Coop; 24 september 2007 om 09:54
Coop is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2007, 16:00   #54
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Cinfa is volgens mij een producent van Proscar in Spanje: http://www.cinfa.com/en/productos/genericos/vademecum/
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2007, 16:18   #55
ikkeh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2007
Berichten: 1
vraagje

hey mensen,

ik ben even in de war.. ik ben naar mijn dokter gegaan en die heeft mij een propecia voorgeschreven.

ben dus naar de apotheek gegaan en die geven mij Finasteride Sandoz mee.

daar zit dus 5mg finast. in en in propecia 1mg, dat lijkt me een nogal groot verschil..

Is dit nou goed of niet? Ze waren ook heel lang aan het zoeken, zouden ze me verkeerden hebben meegegeven omdat ze geen propecia meer hadden?

mmm ik bedenk me net waarschijnlijk hebben ze me gewoon genaaid omdat die Sandoz bijna de helft goedkoper is. ik hoorde ook tijdens het zoeken dat er zo een apotheker zei; zeg het er maar niet bij.

denk dat ik maandag maar even terug moet

Laatst gewijzigd door ikkeh; 26 oktober 2007 om 16:41
ikkeh is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2007, 16:57   #56
ionoa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2006
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikkeh Bekijk bericht
hey mensen,

ik ben even in de war.. ik ben naar mijn dokter gegaan en die heeft mij een propecia voorgeschreven.

ben dus naar de apotheek gegaan en die geven mij Finasteride Sandoz mee.

daar zit dus 5mg finast. in en in propecia 1mg, dat lijkt me een nogal groot verschil..

Is dit nou goed of niet? Ze waren ook heel lang aan het zoeken, zouden ze me verkeerden hebben meegegeven omdat ze geen propecia meer hadden?

mmm ik bedenk me net waarschijnlijk hebben ze me gewoon genaaid omdat die Sandoz bijna de helft goedkoper is. ik hoorde ook tijdens het zoeken dat er zo een apotheker zei; zeg het er maar niet bij.

denk dat ik maandag maar even terug moet
ja eh wees blij, die wordt vergoed door de verzekering.
ik heb hetzelfde verhaal, deze moet je gewoon stukjes afbijten, en dat doen we in 4 stukjes voor optimaal resultaat.

verder is het verstandig om naast je proscar wat multivitamine te slikken, dat doe ik nu een week of 3 en de resultaten zijn stukken beter.

succes
ionoa is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2007, 18:11   #57
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nieuwhaar Bekijk bericht
Ik zelf gebruik Fincar en Finpecia gemaakt door Cipla uit India met hele goede resultaten.
Lees eerst even over Cipla en misschien wil je jouw mening over Idiase bedrijven herzien.

Precies , Die Finpecia van Cipla uit India werkt net zo goed als de orginele , heb en resultaat gezien van een kennis van mij uit Amerika nou dat wil je niet geloven wat die weer een mooie kop met haar heeft gekregen en die gebruikt al jaren lang Finpecia .

Een stof als Finasteride bestaat al heel lang en denk niet dat je daar alleen patent op kunt krijgen, Merck zal er nog wel wat aan toegevoegd wat ze geheim willen houden en daar patent op hebben aangevraagd, maar goed dat is nu verlopen dus worden onze medicijnen misschien nog goedkoper .

Groet Blizzard
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2007, 21:55   #58
Stevie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2006
Berichten: 50
Ik heb via huisarts ook fina 5mg geregeld, in eerste instantie proscar meegekregen, laatste keren heeft de aphoteek besloten dit om te zetten naar Finasteride van Sandoz, kan dit te maken hebben met het patent dat is afgelopen?
Zijn er overigens onderzoeksresultaten die verschillen laten zien in de werking van Finasteride tussen de verschillende merken?
Stevie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2007, 01:40   #59
nieuwhaar
HaarWeb lid
 
nieuwhaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2007
Berichten: 85
Geslacht:
Voor elk gerenomeerd chemie/pharmabedrijf is het een koud kunstje om een medicijn (die al zo lang op de markt is ) qua samenstelling te analyseren en na te maken.

Angst van de consument dat de generic medicijn qua kwaliteit en/of samenstelling niet goed genoeg zou zijn houdt hun vast aan de " uitvinders" en betalen flink extra voor een stuk zekerheid.

Ik zelf zou niet tweifelen aan produkten van Sandoz, Cinfa,actavis,Cipla,Dr.Reddy enz.

Kijk gewoon op internet of het gerenomeerde bedrijven betreft.
__________________
Regime va 14 maart 2007:
Finasteride 1,25 mg (een 4e van 5 mg)
Kirkland Minoxidil 5% (2 keer daags)
Multi-vitaminen elke dag (Kruidvat)
nieuwhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2007, 08:42   #60
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie Bekijk bericht
Ik heb via huisarts ook fina 5mg geregeld, in eerste instantie proscar meegekregen, laatste keren heeft de aphoteek besloten dit om te zetten naar Finasteride van Sandoz, kan dit te maken hebben met het patent dat is afgelopen?
Zijn er overigens onderzoeksresultaten die verschillen laten zien in de werking van Finasteride tussen de verschillende merken?

voor een medicij word een FDA trial gedaan waarmee het bedrijf ook automatisch een x aantal jaar een patent heeft.
daarna is het vrij en kun je het kopieren.
trouwens je moet wel ff opletten dat je opeens geen extreem goedkope troep uit india of zo haalt.
e vertrouw ook niet altijd op een gelikte homepage.
de middelen die je binnen west-europa e via je huisarts/apotheek krijgt zijn wel betrouwbaar....
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Generieke duta (Dr. Reddy's Dutas) Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 74 30 december 2009 18:31
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46
kwaliteit generieke finasteride Frans K Medicijnen/haargroeimiddelen 9 20 september 2003 22:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.