Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 juni 2016, 16:38   #61
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Opzich klopt het wat er staat.

Het ligt gevoelig en de pil kán nare bijwerkingen hebben.

Echter geldt dit voor nog "100.000" andere medicijnen. Hoor je nooit wat over. Dit neemt niet weg dar fina GEEN snoepje is. Voel je je er goed bij zowel psychisch als fysiek, dan is het goed!

Ik ben, sinds het gebruik van fina, juist minder mee bezig wat voor mij meer rust biedt. Ben er stuk minder mee bezig en dus overall is mijn stemming beter. Minder negatief.

Veel mensen slikken idd anti-depressiva of hebben dat gebruikt. Vaak is er al een medische/psychische achtergrond bij dat soort mensen (niet altijd, wel vaak). Wel goed dat er aandacht aan besteedt wordt, vind ik wel althans.

Dat er meer mensen bijwerkingen ervaren dan voorheen gedacht werd geloof ik wel in.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2016, 01:38   #62
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik zou persoonlijk dan wel willen weten welke recente onderzoeken een grotere kans op bijwerkingen hebben laten zien. Een enquete op HaarWeb zou ik daarbij niet serieus meenemen.

Mijn persoonlijke waarneming is overigens dat veel hier gerapporteerde bijwerkingen ook gewoon bij niet-finagebruikers voor komen. Als je al het negatieve dat finasteridegebruikers overkomt toeschrijft aan finasteride, dan neemt het percentage bijwerkingen alleen nog maar toe over de jaren. Over 100 jaar kan geconcludeerd worden dat finasteride in 100% van de gevallen dodelijk bleek.

Vooralsnog heb ik meer vertrouwen in onderzoeken met een grote controlegroep. En daaruit heb nog nooit een percentage van meer dan 5% bijwerkingen statistisch aan finasteride toegeschreven gezien.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2016, 01:44   #63
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
En nee, Themen, het klopte niet wat er staat. Precies zoals je zegt, de pil kán nare bijwerkingen geven.

Een ritje met de auto kán eindigen in een dodelijk ongeluk. Maar zelfs de meest ongenuanceerde sensatiezoeker komt niet weg met een bewering dat autorijden dodelijk is. De maker van dat item wel ....
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2016, 15:32   #64
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
R-yan je hebt ook nog nooit gekuurd in het verleden?
Vitamine d is ook aan te raden. Minder fina of een kleine dosis duta gebruiken en kijken wat het geeft.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2016, 15:50   #65
Foggy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2015
Berichten: 151
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik zou persoonlijk dan wel willen weten welke recente onderzoeken een grotere kans op bijwerkingen hebben laten zien. Een enquete op HaarWeb zou ik daarbij niet serieus meenemen.

Mijn persoonlijke waarneming is overigens dat veel hier gerapporteerde bijwerkingen ook gewoon bij niet-finagebruikers voor komen. Als je al het negatieve dat finasteridegebruikers overkomt toeschrijft aan finasteride, dan neemt het percentage bijwerkingen alleen nog maar toe over de jaren. Over 100 jaar kan geconcludeerd worden dat finasteride in 100% van de gevallen dodelijk bleek.

Vooralsnog heb ik meer vertrouwen in onderzoeken met een grote controlegroep. En daaruit heb nog nooit een percentage van meer dan 5% bijwerkingen statistisch aan finasteride toegeschreven gezien.
Dude.. effe he.. Er staat een poll op je eigen site waar niemand verplicht is om die in te vullen maar waar toch uit blijkt dat zo'n 20% in meer en mindere mate bijwerkingen ervaart. En jij gaat hier ijskoud verkondigen dat je die niet serieus moet nemen? Ik vindt het anders een behoorlijke indicatieve weergave van de cijfers over mensen met bijwerkingen. Dit is haarweb.. Mensen hebben het hier niet anders dan over fina etc. DE doelgroep dus. En die vullen belangeloos een poll in.. Hoe straigth forward wil je het hebben?

Dan wil ik je toch nog wat meegeven over de werking van fina en klachten die je ook aan andere oorzaken kan relateren. Fina werkt op kunstmatige wijze in op je endocrienesysteem, hormoonbalans etc. Dit kan zorgen voor een batterij aan diverse klachten en bijwerkingen die je inderdaad ook kunt krijgen als er op andere wijze aan je hormoonsysteem gesleuteld wordt. Door bijvoorbeeld gebrek aan vitamine D, laag testosteron etc.. Alleen bij fina gebruikers is de aanjager hiervoor.. ja ja daar komt ie.. het middel finasteride.. Dat verne*kt je hormoonbalans waardoor je je zo rot KAN gaan voelen.. Maar goed, sommige gebruikers merken dit niet omdat 1 van de kenmerken is dat het heel geleidelijk inwerkt en als het ware met je vergroeit.. of willen/durven het niet erkennen.. Maar dat PFS bestaat is gewoon een medisch erkend feit.


AntoninieH, Ik kom misschien een beetje beschuldigend over en dat is niet de boodschap die ik mee wil geven. Excuses als dit zo is. Enkel blijft het me tegenvallen dat op een site als deze de mogelijke bijwerkingen die serieuze gevolgen kunnen hebben voor iemand, steeds maar gekleineerd en als een storm in een glas water neergezet worden door prominenten hier op de site. Terwijl er steeds meer signalen (ook hier op de site) in de medische wereld naar voren komen die het tegendeel aantonen.. Bijv. die reportage van een paar weken terug.. Die wordt echt niet gemaakt als er geen controverse over het onderwerp te vinden is. Waar rook is, is vuur..
__________________
2002 - 2011
Finasteride 1 mg
2012 - 2015
Proscar 5mg

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34980

Things are getting pretty fogged up
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...hp?f=24&t=2577
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...c.php?f=13&t=7
Post-Finasteride Syndrome Foundation
http://www.pfsfoundation.org/
Foggy is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2016, 23:11   #66
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
De uitdrukking 'waar rook is, is vuur' wordt juist gebruikt om de domheid van beweringen aan te tonen. Want waar rook is, hoeft immers helemaal geen vuur te zijn.

Je bent erg stellig over wat finasteride allemaal doet. Maar het is goed te weten dat ik dankzij finasteride immuun ben voor alle andere kwalen. Hoef ik ook geen vitamine D meer te slikken. Oorzaak is gewoon altijd finasteride

En tja, ik hecht niet zoveel waarde aan polls. Het zegt hooguit iets over de bezoekers van Haarweb. Je kunt het met geen mogelijkheid extrapoleren naar alle finasteridegebruikers. Laat staan naar iedereen die je als controlegroep zo willen gebruiken. Die weten niet eens dat zoiets als Haarweb reden tot bestaan heeft.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2016, 13:10   #67
Foggy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2015
Berichten: 151
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
De uitdrukking 'waar rook is, is vuur' wordt juist gebruikt om de domheid van beweringen aan te tonen. Want waar rook is, hoeft immers helemaal geen vuur te zijn.

Je bent erg stellig over wat finasteride allemaal doet. Maar het is goed te weten dat ik dankzij finasteride immuun ben voor alle andere kwalen. Hoef ik ook geen vitamine D meer te slikken. Oorzaak is gewoon altijd finasteride

En tja, ik hecht niet zoveel waarde aan polls. Het zegt hooguit iets over de bezoekers van Haarweb. Je kunt het met geen mogelijkheid extrapoleren naar alle finasteridegebruikers. Laat staan naar iedereen die je als controlegroep zo willen gebruiken. Die weten niet eens dat zoiets als Haarweb reden tot bestaan heeft.
"De uitdrukking 'waar rook is, is vuur' wordt juist gebruikt om de domheid van beweringen aan te tonen. Want waar rook is, hoeft immers helemaal geen vuur te zijn. " Ik bedoel, je meent dit echt!?

"waar rook is is vuur (=waar geruchten over wangedrag zijn, zal er ook wel iets mis zijn.)"

Bron: http://www.woorden.org/spreekwoord.p...is%20is%20vuur

Nou ja goed AntonieH. Het zij zo.. Je mag natuurlijk een persoonlijke mening hebben. Die heb ik ook. We hoeven het niet met elkaar eens te zijn. C'est ca.

Gelukkig heb ik ook andere adviezen en uitleg van je gelezen in post's waarin je laat zien een evenwichtiger beeld te hebben van de risico's bij fina gebruik. Ik kan dat alleen maar toejuichen
__________________
2002 - 2011
Finasteride 1 mg
2012 - 2015
Proscar 5mg

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34980

Things are getting pretty fogged up
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...hp?f=24&t=2577
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...c.php?f=13&t=7
Post-Finasteride Syndrome Foundation
http://www.pfsfoundation.org/
Foggy is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2016, 16:16   #68
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
'Waar rook is, is vuur' is heus één van de meest waardeloze gezegden. Denk er eens over na ... 'Als er ergens geruchten over zijn, dan zit er vast iets van waarheid in'. Zo beginnen heilige oorlogen, progroms, vervolgingen en heksenjachten. 100 jaar geleden was dit misschien een wijsheid, tegenwoordig zien we dat het het tegendeel is.

Maar goed, waar het mij om ging is het middelste deel van je verhaal. Je stelt dat bij finasteridegebruikers finasteride altijd de bron is van alle kwaad. Heerlijk. Dan weet ik wat ik moet doen als ik een keer iets ga mankeren. Stoppen met finasteride. En als dat niet helpt, dan heb ik PFS. Het scheelt in ieder geval heel veel doktersonderzoeken

Alle sarcasme terzijde, dat finasteride je hormoonbalans verandert staat buiten kijf. Maar als je iets gaat mankeren, ga dan naar de dokter. Ga niet zelf de diagnose 'finasteride' stellen en niet zelf de behandeling voorschrijven 'stoppen met finasteride'.

Ik haal altijd maar weer de ene keer aan dat ik in paniek raakte over finasteride. Ik ben ook niet volledig immuun voor spookverhalen op de diverse fora. Het was maar goed dat ik tijdig bij zinnen kwam en naar de dokter ging, want een bijbalontsteking gaat dus echt niet over door met finasteride te stoppen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2016, 16:19   #69
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ik kan dit alleen maar beamen.

Ik snap echt het punt van foggy wel. Enkel omschrijft ie het niet juist.

Als je iets gaat mankeren en je gebruikt fina moet je jezelf zeker wel de vraag stellen is dit door FINA. maar dat hoeft niet perse zo te zijn.....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
'Waar rook is, is vuur' is heus één van de meest waardeloze gezegden. Denk er eens over na ... 'Als er ergens geruchten over zijn, dan zit er vast iets van waarheid in'. Zo beginnen heilige oorlogen, progroms, vervolgingen en heksenjachten. 100 jaar geleden was dit misschien een wijsheid, tegenwoordig zien we dat het het tegendeel is.

Maar goed, waar het mij om ging is het middelste deel van je verhaal. Je stelt dat bij finasteridegebruikers finasteride altijd de bron is van alle kwaad. Heerlijk. Dan weet ik wat ik moet doen als ik een keer iets ga mankeren. Stoppen met finasteride. En als dat niet helpt, dan heb ik PFS. Het scheelt in ieder geval heel veel doktersonderzoeken

Alle sarcasme terzijde, dat finasteride je hormoonbalans verandert staat buiten kijf. Maar als je iets gaat mankeren, ga dan naar de dokter. Ga niet zelf de diagnose 'finasteride' stellen en niet zelf de behandeling voorschrijven 'stoppen met finasteride'.

Ik haal altijd maar weer de ene keer aan dat ik in paniek raakte over finasteride. Ik ben ook niet volledig immuun voor spookverhalen op de diverse fora. Het was maar goed dat ik tijdig bij zinnen kwam en naar de dokter ging, want een bijbalontsteking gaat dus echt niet over door met finasteride te stoppen.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2016, 13:34   #70
Klaas2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2009
Berichten: 176
Finasteride, not tamsulosin, increases severity of erectile dysfunction and decreases testosterone levels in men with benign prostatic hyperplasia.
Klaas2 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2016, 05:05   #71
Kevin_Fox
HaarWeb lid
 
Kevin_Fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2016
Berichten: 56
Geslacht:
finasteride? LEES DIT!!!

Beste gebruikers,

Toch even een gezondheidswaarschuwing:

Finasteride valt TEN STERKSTE af te raden!!!
Men zegt dat de bijwerkingen nihil zijn maar uit onderzoek blijkt en bleek net het tegendeel!
Finasteride is bedoeld voor ouderen die problemen hebben met de prostaat, NIET om haaruitval te stoppen!
En als dit niet overtuigt:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...inie/1.2665576

Denk na voor je iets neemt!
(mijn advies aan jonge kerels: DON'T USE IT!)
Kevin_Fox is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2016, 15:37   #72
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Pagina werkt niet
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2016, 19:53   #73
Greven
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2015
Locatie: België
Berichten: 42
Geslacht:
1) Verkeerde doelgroep; 50 plussers met prostaathypertrofie
2) Verkeerde dosering; 5x hogere dosering dan bij AGA

Het is een mooie BPH studie tussen 2 geneesmiddelen maar niet van toepassing bij AGA.
Greven is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2016, 20:09   #74
Greven
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2015
Locatie: België
Berichten: 42
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin_Fox Bekijk bericht
Beste gebruikers,

Toch even een gezondheidswaarschuwing:

Finasteride valt TEN STERKSTE af te raden!!!
Men zegt dat de bijwerkingen nihil zijn maar uit onderzoek blijkt en bleek net het tegendeel!
Finasteride is bedoeld voor ouderen die problemen hebben met de prostaat, NIET om haaruitval te stoppen!
En als dit niet overtuigt:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...inie/1.2665576

Denk na voor je iets neemt!
(mijn advies aan jonge kerels: DON'T USE IT!)
Die "reportage" is al eens besproken geweest op dit forum met een apart topic (kijk eens vorige maand). Persoonlijk ben ik er niet ingetrapt. Bangmakerij zonder enige vorm van nuance!
Greven is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2016, 09:12   #75
Kevin_Fox
HaarWeb lid
 
Kevin_Fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2016
Berichten: 56
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Greven Bekijk bericht
Die "reportage" is al eens besproken geweest op dit forum met een apart topic (kijk eens vorige maand). Persoonlijk ben ik er niet ingetrapt. Bangmakerij zonder enige vorm van nuance!
Bangmakerij?
De wetenschappelijke feiten zijn wat ze zijn...
Finasteride heeft kwalijke gevolgen voor de hormoonbalans in het lichaam, want dit is de boosdoener...
Degoutant dat er hier mensen zijn die elkaar opstoken zonder ENIGE MEDISCHE KENNIS!
Toxicologen (en niet de eerste de beste: Tytgat) zijn het er over eens dat Finasteride NIET bedoeld is voor haarverlies!
De gevolgen zijn niet minimaal en is sommige gevallen zelf blijvend: erectieproblemen, hartproblemen, bloeddrukdalingen....
Dat men dit dan gebruikt tot daar aan toe, maar dat u en anderen hier jongeren die voor het eerst op dit forum komen om antwoorden te zoeken zo misleiden is echt crimineel!
Informeer juist of zwijg!
En mocht je het jezelf afvragen ik heb gerechtelijke geneeskunde gestudeerd.
Kevin_Fox is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.