Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 oktober 2011, 18:53   #16
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spider45 Bekijk bericht
Geloof niet dat 15 % Minox veel beter zal werken, hooguit een klein beetje meer (maar beslist niet 3 keer meer!) wel meer kans op bijwerkingen. Reden je hoofdhuid kan gewoon niet meer Minox opnemen, testen en onderzoeken hebben aangetoont dat 5 % het beste effect geeft. Maar er zijn altijd gebruikers die denken dat meer altijd beter is, maar gaat hier niet op!
Bronnen graag!

Uit verschillende onderzoeken (zie links in het haarwoordenboekje: http://www.haarweb.nl/forum/showpost...9&postcount=15
blijkt dat 5% beter werkt dan 1 of 2%, hogere dosering zijn niet getest, het enige wat men vooralsnog kan concluderen is dat de dosering van belang is. Een hogere dosering kan effectiever zijn, waar het plafond ligt is niet bekend.

Het werkt bij mij goed omdat ik diffuus (gelijkmatig verdeelde) haaruitval heb. Er is wel sprake van een beetje inhammen en dunnere plekken bij de kruin, maar overall is gaat het om een diffuus patroon. Minox houdt de follikels langer in groeifase en korter in de rustfase. Dit effect is significant en heeft flinke resultaten: stel het estethische verschil voor tussen 30 haren per cm2 in groeifase tegenover 50 cm2. Het effect is veel kleiner en moeilijker waar te nemen als het gaat om de haargrens. Tegen het terugtrekken van de haargrens en een kale stip op de kruin doet het veel minder. Ik ben nu van de duta af aan het stappen, ik gebruikte 1 pil per 4-5 dagen. Ik vind Duta enger als medicijn dan minox en de minox werkt bij mij zo goed dat ik redelijk er van overtuigd ben dat het zonder duta ook moet lukken. Is de terugval te groot dan neem ik duta weer op.

Mijn advies, op basis van mijn ervaringen (case study, empirisch bewijs, n=1), is als je diffuus aga hebt, probeer een hogere dosering (niet meer van een lage dosering!) tenminste een half jaar. Levert het dan nog niks op dan kun je deze aanpak uitsluiten.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2011, 19:19   #17
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spider45 Bekijk bericht
Geloof niet dat 15 % Minox veel beter zal werken, hooguit een klein beetje meer (maar beslist niet 3 keer meer!) wel meer kans op bijwerkingen. Reden je hoofdhuid kan gewoon niet meer Minox opnemen, testen en onderzoeken hebben aangetoont dat 5 % het beste effect geeft. Maar er zijn altijd gebruikers die denken dat meer altijd beter is, maar gaat hier niet op!
Dan wordt het misschien eens tijd dat je wat zaken van die lijst van je gaat schrappen.

Laatst gewijzigd door Lucky; 11 oktober 2011 om 19:45
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2011, 23:52   #18
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
@pizzacat,
je bedoeld dus 5%?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2011, 01:14   #19
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik vind 't veel te gevaarlijk om 15% te promoten.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2011, 14:41   #20
gwennie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 september 2009
Berichten: 82
15% is echt overkill imo zijn zat mensen die al bijwerkingen hebben met 5%
gwennie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2011, 23:24   #21
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Ik heb het over 15%, de studies praten over 1-5%, ik extrapoleer de resultaten.


De leden van dit soort fora doen vaak aan zelfmedicatie. Zij moeten hierin hun eigen keuzes maken. Ik geef slechts aan dat een hogere dosering meer resultaat kan opleveren (zoals bij mij). Deze bevinding is noch wereldschokkend nog een vrijkaart om er op los te gaan. Krijg je bijwerking, dan zou ik adviseren te stoppen of de dosis te verlagen. Aangezien mensen zeer verschillend op middelen reageren, zowel in resultaten en bijwerkingen, komt men alleen proefondervindelijk uit op de persoonlijke 'sweet spot' tussen resultaat en bijwerking.
Ik doe de suggestie om een hogere dosering te proberen, dit niet ondanks eventuele bijwerkingen, gezond verstand komt eerst.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.