Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 mei 2015, 21:31   #1
man36
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2014
Berichten: 38
Geslacht:
minoxidil groot oppervlak

ik heb lang minoxidil gebruikt. Ongeveer 7 maanden.
Maar nu ben ik gestopt sinds een paar dagen. Wil er eigenlijk niet meer mee verder gaan.

Heb dunner wordend haar boven.

Ik merk geen groot verschil. Wel kwam er wat haar groei op een ongewenst plek maar ik weet niet of dat er mee te maken heeft. Boven de ogen, wenkbrauw.


maar wat zie ik op de verpakking dat het alleen werkt als je op een klein stukje kaal of kalend bent?

als je hele hoofdboven behandeld moet worden ? Zeg maar het stuk op de zijham en achterham na?

Wat dan?

Is minoxidil dan wel geschikt?

Laatst gewijzigd door man36; 8 mei 2015 om 21:34
man36 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2015, 21:57   #2
tepelstreeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 313
Geslacht:
Ja ook op die plekken is minox geschrikt. Er staat slechts "kruin" op de verpakking omdat de wetenschappelijke studies daarop op getest zijn.

Je kunt na 7 maanden nog niet zeggen of het wel of niet werkt. Gewoon nog even door gaan en na ander half jaar kijken hoe of wat.
__________________
Multi-vitamine 01-06-2014 (ochtend)
Biergist 01-06-2014 (ochtend en avond)
Monixidil 11-11-2014 - heden (ochtend en avond)
Saw Palmetto 14-11-2014 (ochtend) 17-07-2015 gestopt
Revita lab shampoo 11-11-2014(om de dag)

Fina 1,25mg per 01-05-2015

Minoxidil die ik momenteel gebruik:
folgian n5 (Avond) + Krikland foam(ochtend).
tepelstreeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2015, 17:47   #3
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ja 7 maanden is inderdaad wat kort.

Maar het is ook belangrijk om realistisch te zijn. Als je volledig kaal bent zul je geen volle dos haar gaan krijgen.
Maar als jij licht kalend over de gehele hoofdhuidhuid bent kun je een mooi resultaat behale met minox als je beetje geluk hebt. Een juiste verwachting is belangrijk voor een succesvol resultaat..

Let er bij het aanbrengen extra op dat het niet over je voorhoofd loop, of vermijd het stukje helemaal vooraan. Minoxidil verspreid ook onderhuids, en kan dus ook bij je wenkbrouwen komen.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2015, 11:09   #4
man36
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2014
Berichten: 38
Geslacht:
ik stop er toch mee. ik ben het zat. inmiddels al een week.
man36 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2015, 18:52   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Kaalheid accepteren is altijd het beste. Het minste gedoe. De strijd tegen kaalheid kost dagelijks ongeveer een minuut. De strijd tegen tandbederf (bij mij) 5 minuten. Dat is meteen een graadmeter voor het belang. Een goed gebit is veel meer gedoe waard.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2015, 12:42   #6
man36
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2014
Berichten: 38
Geslacht:
ja het verschil is alleen dat minoxidil niet het gewenste effect heeft wat ik ervan verwachtte...
het is maar afwachten...of er wel resultaat komt.
En ik zie nauwelijks resultaat na 7 maanden mag ik toch wel wat meer verwachten dan een paar haartjes.

Je kan dat niet vergelijken met tandpasta en een frisse mond wat ik wil.
man36 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2015, 15:02   #7
zapruder
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2015
Berichten: 15
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Kaalheid accepteren is altijd het beste. Het minste gedoe. De strijd tegen kaalheid kost dagelijks ongeveer een minuut. De strijd tegen tandbederf (bij mij) 5 minuten. Dat is meteen een graadmeter voor het belang. Een goed gebit is veel meer gedoe waard.
Ik snap deze opmerking niet als ik kijk wat je zelf allemaal gedaan hebt om niet kaal te worden. Als je kaalheid accepteert is dat natuurlijk prima maar je doet het zelf blijkbaar ook niet.

Je hebt als mens functioneel meer belang bij een goed gebit dan bij goed haar dat klopt. Zonder tanden kun je niet eten, zonder haar heb je geen beperkingen hoewel het je geestelijk natuurlijk aardig in de weg kan zitten.

Maar als je met een minuut per dag goed haar zou kunnen krijgen zou iedereen op dit forum het doen. En ik vermoed met 5 minuten per dag ook.
zapruder is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2015, 15:05   #8
tepelstreeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 313
Geslacht:
Wat hij zegt is helemaal niet zo gek. Accepteren is de makkelijkste oplossing. Je hoeft er immers niet meer op te letten. Wil je er toch wat voor doen zal je de rest van je leven bepaalde producten moeten gebruiken. Dit vraagt toch wel enige discipline. Zo ook hier boven zie je dat er gestopt word na 7 maanden.
__________________
Multi-vitamine 01-06-2014 (ochtend)
Biergist 01-06-2014 (ochtend en avond)
Monixidil 11-11-2014 - heden (ochtend en avond)
Saw Palmetto 14-11-2014 (ochtend) 17-07-2015 gestopt
Revita lab shampoo 11-11-2014(om de dag)

Fina 1,25mg per 01-05-2015

Minoxidil die ik momenteel gebruik:
folgian n5 (Avond) + Krikland foam(ochtend).
tepelstreeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2015, 20:08   #9
zapruder
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2015
Berichten: 15
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tepelstreeltje Bekijk bericht
Wat hij zegt is helemaal niet zo gek. Accepteren is de makkelijkste oplossing. Je hoeft er immers niet meer op te letten. Wil je er toch wat voor doen zal je de rest van je leven bepaalde producten moeten gebruiken. Dit vraagt toch wel enige discipline. Zo ook hier boven zie je dat er gestopt word na 7 maanden.

1) Natuurlijk is accepteren de makkelijkste opmerking
2) De makkelijkste oplossing is niet in elk geval de beste. Maar als je kunt accepteren is dat prima.
3) Het gaat erom dat iemand die het zelf blijkbaar niet accepteert zegt dat accepteren het beste is. En dan ook nog een moderator. Haarweb bestaat bij de gratie van mensen die het niet accepteren.
4) Dat vergelijk met tandenpoetsen.. sorry denk echt dat ik ook daar een punt heb.
zapruder is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2015, 13:04   #10
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Het is niet de makkelijkste oplossing, natuurlijk niet.
Maar op lange termijn is het wel de beste oplossing die je het meeste vrede zal geven.
Echter, voor velen is dit (nog) niet mogelijk.

@3) AnthonieH loopt hier al een heel tijdje rond en heeft enorm veel ervaring. Dat hij het zelf niet 'kan accepteren' wil niet zeggen dat hij dit advies niet kan geven. Overigens, ik denk dat AnthonieH imiddels het wel heeft geaccepteerd, al zij het na een aantal behandelingen; en eventueel met supplementen.

Ik vind acceptatie niet perse hetzelfde als helemaal niks doen. Als jij accepteert dat je haar uitvalt kun je nog steeds daar een strijd tegen voeren, als het je maar niet knelt en dwars zit.

Om nog beetje in de tandenpoets sfeer te blijven... Ik accepteer dat mijn tanden na verloop van tijd minder goed worden en er gaatjes in komen. Toch doe ik mijn best om dit uit te stellen en goed te houden.

Acceptatie heeft vele vormen..dat schreef ik overigens ook al op mijn blog.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2015, 18:29   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik heb kaler worden nooit kunnen accepteren, maar ik heb vrede met de huidige status quo.

Ik zie dat onvermogen tot acceptatie bij mijzelf overigens niet als iets positiefs. Ik wilde dat ik steviger in mijn schoenen stond. Maar dat is nu eenmaal zo. Net als de broer van Koelkast ben ik in mijn tienerjaren getekend door nare opmerkingen van anderen. ET genoemd worden is niet zo goed voor een puber-ego. Daardoor hecht ik nog altijd ongezond veel waarde aan een goed uiterlijk.

Mijn standaardadvies blijft daarom als eerste proberen te accepteren. Lukt dat niet, dan kun je minoxidil gaan smeren. En vervolgens kun je finasteride gaan slikken. En als je dan nog geen vrede hebt, pak dan flink uit en neem een haartransplantatie.

Een junk die aan lager wal geraakt is kan anderen ook adviseren om vooral niet met drugs te beginnen .... zelfs als hij nog niet afgekickt is of op zijn sterfbed ligt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.