Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 5 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 24 augustus 2009, 20:21   #271
rama
HaarWeb lid
 
rama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2009
Berichten: 146
de tekst op die site klinkt heeeeel apart..
__________________
Begin iedere dag iets gelukkiger..
rama is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2009, 21:20   #272
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Apart? Hoezo? We hebben namelijk een volhardend Haarweblid met hetzelfde taalgebruik, die reclame maakte voor haarolie uit het verre oosten en een eigen website zou maken....

Valt helemáál niet op...
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2009, 22:16   #273
bilamy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2009
Berichten: 4
haarolie leugen?

sorry voor jullie als je het niet gelooft
maakt voor mij niet uit hoor
ik eet hier geen brood van
en krijg er geen haar minder door
het was alleen om te helpen
gegroet
bilamy is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2009, 22:19   #274
bilamy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2009
Berichten: 4
even voor de duidelijkheid ik ben nederlands
ik heb geen website
bilamy is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2009, 22:33   #275
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bilamy Bekijk bericht
even voor de duidelijkheid ik ben nederlands
ik heb geen website
Dat was al duidelijk, maar je maakt wel reclame voor die website, waarvan de olieleverancier 12 verschillende oliën door elkaar roert, omdat er nog steeds geen wetenschappelijk onderzoek gedaan is naar welke olie enig effect zou kunnen hebben, dus dan maar alle olieflesjes van oma door elkaar...de wanhopige haaruitvalpatiënten zullen er wel intrappen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2009, 12:06   #276
Joss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2009
Locatie: Oss
Berichten: 26
Castorolie

Een vraagje: helpt castorolie ook tegen diffuse kaalheid, aga etc. bij mannen?
Joss is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2009, 21:06   #277
rama
HaarWeb lid
 
rama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2009
Berichten: 146
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joss Bekijk bericht
Een vraagje: helpt castorolie ook tegen diffuse kaalheid, aga etc. bij mannen?
joss, alles wat we tot nu toe weten staat in dit topic.

meer weten we niet, en persoonlijk kan ik niet zeggen wanneer het wel en wanneer het niet helpt want daar weet ik niks van.
je kunt het proberen, en zet je ervaring weer in dit topic als je wil

gr
__________________
Begin iedere dag iets gelukkiger..
rama is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2009, 21:35   #278
rama
HaarWeb lid
 
rama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2009
Berichten: 146
waar is iedereen?
__________________
Begin iedere dag iets gelukkiger..
rama is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2009, 15:35   #279
little_girl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 63
Hierzo

Sorry ben een tijdje niet op het forum geweest maar ik ben met iets bezig wat me hoop geeft. Wil het graag met jullie delen, en. ik heb nog een idee.

Ben eens gaan lezen over die Essentiele Olieen, over dat mengsel van Jojoba olie, met lavendel, thijm, rozemarijn, en ceder. (en druivenpitolie?)

Het klinkt zo goed en ik heb me boeken gekocht over Aroma Therapie, ben aan het experimenteren geslagen en heb een mengsel gemaakt van Jojoba olie, met Lavendel. (1 theelepel jojoba, 3 druppels lavendel).

Heb dit mengsel op mijn hoofd gesmeerd, man wat een verademing zeg
Ik geloof dat het zelfs effect heeft. Heb gelezen dat het de hergroei bevordert, maar daar doe ik het niet echt voor. Groeien doet mijn haar zo ook wel. Maar het lijk echt te helpen tegen de haarzakjes-ontstekingen, serieus. Ben nog maar 3 dagen ermee bezig hoor.. maar ik ga jullie zeker op de hoogte houden. Voor het gevoel hoef je het in ieder geval niet te laten want zodra ik dat mengsel op mijn hoofd gesmeerd heb, verdwijnt direct het gekriebel, en ik lijk echt veel minder haaruitval te hebben als ik het op mijn hoofd smeer. Dat is dus precies wat ik wil, mijn haaruitval stoppen, die hergroei is natuurlijk mooi meegenomen.


Zo, nu mijn idee: Jullie gebruiken hier Castoroil/ricinusolie. Heb bij http://www.wellnessbasics.nl mijn olie gekocht, en bij Basis olie staat ook die Castorolie/ricinusolie. Aangezien dit ook een basis olie is, en aangezien die lavendel zo goed helpt, zat ik de denken om eens te gaan proberen Wonderolie te mengen met Lavendel, in de zelfde verhouding als ik hierboven aangaf met de Jojoba.

Aangezien die Castorolie goed werkt bij jullie, en aangezien Lavendel bij mij goed helpt, waarom niet eens die 2 mengen?

Ben zelf van plan nu even de Jojoba met lavendel te blijven gebruiken anders weet ik straks niet wat er geholpen heeft.

Ben nog aan het wachten op mijn bestelling, want heb de Thijm nog niet in huis en de druivenpit olie niet, want wil ook nog dat mengsel gaan maken wat hier op het forum staat aangegeven. (druivenpitolie,jojobaolie, ceder, thijm, rozemarijn, lavendel).

Zo ik geloof dat was het weer een beetje.
Misschien heeft iemand er wat aan, als jullie niet durven te proberen doe ik het wel.

Aromatherapie mengsels maken is ook best leuk om te doen
little_girl is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2009, 17:38   #280
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik vermoed dat de wonderolie veel moeilijker uit te wassen is dan de jojoba, want jojoba is een soort was en géén olie.
En Wellness is een prima adres, maar is met de wonderolie wel duurder dan de Etos.

Succes!
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2009, 21:37   #281
little_girl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 63
Klopt ja, ik vind Jojoba olie eigenlijk prettiger als de Wonderolie, die laatste plakt zo in mijn haar. De Jojoba olie maakt het juist lekker zacht en Lavendel is ook goed voor je haar dus daarom ben ik alvast begonnen met alleen lavendel en jojoba.

Trouwens.. dat wellness adres heb ik van jou
little_girl is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2009, 18:45   #282
belle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2004
Berichten: 74
Ik heb net ontdekt dat kokosolie of kokosmelk héél goed zou zijn voor de haargroei, misschien dat es proberen?
belle is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2009, 18:47   #283
belle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2004
Berichten: 74
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joss Bekijk bericht
Een vraagje: helpt castorolie ook tegen diffuse kaalheid, aga etc. bij mannen?
Denk ik niet, het bevordert de haargroei en zorgt voor stugge/dikkere haren, maar het brengt op zich het haar niet terug.
belle is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2009, 01:40   #284
rama
HaarWeb lid
 
rama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2009
Berichten: 146
wat een ontwikkelingen!

ik ben benieuwd!
laatste tijd was ik niet zo trouw bezig met CO, en dat merkt mijn haar wel. heb het nu weer twee keer gesmeerd, en beide 2 dagen laten zitten. heb vooral veel aandacht besteed aan mijn bakkebaarden en smeerde voorbij mijn haargrens. ik zie nu al haartjes van ong 5 mm lang (ze zijn nog te licht). mijn bakkebaardhaartjes zijn nu al merkbaar langer!
het is idd niet zo'n fijne olie, maar het werkt bij mij. dan heb ik het er wel voor over.

ik ben benieuwd naar jouw ervaringen straks little girl, misschien dat CO fijner smeren wordt als het gemengd is met een ander spul.

heel veel succes en hou ons op de hoogte!
__________________
Begin iedere dag iets gelukkiger..
rama is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2009, 16:46   #285
little_girl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 63
Hoii Even een update:

Het gaat goed!
Mijn haaruitval is echt minder. Heb een tijdje elke avond mijn hoofd ingesmeerd met het mengsel jojoba / lavendel. Het is echt fijn spul, het kriebelt niet en het voelt niet uuh.. ja hoe moet ik dat uitleggen?

Als er een plek actief begint te worden dat je dat kan voelen op je hoofd? Dat er zeg maar een gevoel op je hoofd zit alsof er iets broeit? Dat gevoel gaat bij mij weg als ik trouw smeer met Jojoba / Lavendel.

Heb intussen ook geprobeerd met Ceder erbij. Ik gebruik dan 1 theelepel (5ml) jojoba, 2 druppels lavendel, 1 druppel ceder.

Eigenlijk merk ik niet veel verschil, behalve dat het stinkt

Dus tot nu toe denk ik dat de lavendel het gene is dat helpt.
Jojoba is trouwens heel goed voor je haar. Jojoba is de enige basisolie die de talg van je hoofdhuid een beetje kan nabootsen. Het is voor je haar dan ook de beste olie die je kan krijgen.

Vanaf volgende week ga ik er Tijm bij doen, misschien ook direct Tijm en Rozemarijn.

Maar over rozemarijn heb ik eigenlijk een beetje mijn twijfels
Heb er ook shampoo van(weleda) en ik heb echt niet het gevoel dat het mijn haaruitval stopt.
Weten jullie misschien of rozemarijn de bloeddruk omhoog / omlaag haalt? Ik meen zoiets gelezen te hebben. En ik weet dus niet of Alopecia Areata er baat bij heeft, of misschien juist niet?
Volgens mij heb ik hier ergens gelezen, dat Rozemarijn wel goed is als je AGA hebt, maar geldt dat ook voor AA? Hopelijk weet iemand hier antwoord op.

Mijn plekken zijn bijna allemaal dicht gegroeid. Maar! ik moet er wel even bij zeggen, dat mijn haar al aan het groeien was op de plaats waar mijn eerste kale plek verscheen, de eerste plek is helemaal dicht geroeid, de tweede plek is dicht gegroeid, mijn bakkebaard is ook helemaal dicht gegroeid.

Toen ik begon met smeren van de olie, had ik dus al flink wat hergroei, of stoppels die begonnen. Maar toch denk ik dat de lavendel de groei ondersteunt, of misschien zelfs versnelt. Heb nu nog 1 kale plek, en 1 die je helemaal niet ziet omdat er haar overheen zit. Op 1 van die 2 plekken komen nu stoppels, en voor zover ik weet, gaat het heel snel met groeien zodra die stoppels door zijn.

(misschien even offtopic, maar ook handig om te weten. Ik slik elke dag braaf mijn haar supplement van Bloem. Dit om de gezonde haargroei te stimuleren).

Nog iets wat misschien leuk is om te weten: Mijn haar komt pik zwart terug, of nou.. bruin dan, in mijn eigen kleur. Volgens mij is dat een goed teken, of niet? (ik dacht dat je haar eerst terug komt als donshaar, bij mij is dat niet zo). Ook de nieuwe stoppels zijn helemaal donker van kleur.

Ik hou jullie op de hoogte
little_girl is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.