Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 juli 2010, 23:50   #1
Mikkel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2010
Berichten: 7
Hulp nodig

Beste mensen,

Ik ben een jongen van 24 jaar . Ik ben heir terecht gekomen, omdat ik zoals velen hier ook last heeft van kaalheid. In maar 1 jaar tijd zie ik veel achteruitgang. Als ik met de shampoo even door mijn haren wrijf tijdens een douche zie ik 20-30 haren in mijn handen. 3/4 jaar geleden had ik niet eens last van inhammen, maar nu schijnt het steeds dieper te worden. Verder zijn begin mijn haren ook veel dunner te worden. Je kan mijn hoofdhuid bijna zien.

Ik heb uren op dit forum gestoken en veel verhalen gelezen met hetzelfde probleem. Na lang nagedacht te hebben , ben ik bereid om te beginnen met finasteride en minoxidil, ondanks dat ik binnenkort pijn in mijn ballen zal krijgen .

Verder ben ik naar de huisarts geweest en dermatoloog. Enige wat zij zeiden is dat de keuze aan mij ligt. Ik heb een recept gekregen van finasteride en indien ik het wil gebruiken kan ik dus zelf bij de apotheek ophalen.

Maar wat zijn die medicijnen toch verschrikkelijk duur! 50 euro voor 30 stuks finasteride van 1mg ( genoeg voor een maand ) en 50 euro voor 1 fleshe minoxidil van 60ml!? Vandaar dat ik nog niet begonnen ben.

Mijn vraag is , weten jullie een betrouwbare site of lokatie waar ik deze middelen voor een redelijk prijs kan halen ? Ik heb wel gehoord van Ebay , maar het liefst wil ik de producten zo snel mogelijk thuis hebben. Het liefst ook vanuit een Nederlandse site of winkel.

Welke minoxidil raden jullie mij aan? 2%, 5%? Heb gelezen over dr Lee of kirkland, waarschijnlijk is er weinig verschil over deze 2 merken toch?

Adviezen zijn zeer welkom! Alvast bedankt!
Mikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2010, 00:07   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Kirkland is heel goedkoop te krijgen, maar bevat de vaak irriterende stof propyleenglycol en wordt door de meeste gebruikers ervaren als vettig spul; alleen bij minoxidil.com kun je minox 5% zonder ppg krijgen (nr. 540)
Je zou het beste kunnen starten met nr. 540 en dan eerst de halve dosering ( 2 x daags 0,5ml) om te testen hoe je daarop reageert en ook om de kans op shedding tot het minimum te beperken. Na b.v. een maand, schakel je dan over op de hele dosering(2 x daags 1ml) en b.v. pas na een half jaar neem je er finasteride bij.
Als je met 2 medicijnen tegelijk start, weet je niet welke werking en ook niet welke bijwerking bij welk medicijn hoort, dus dat is niet verstandig.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2010, 06:45   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Minoxidil van dr. Lee is alleen via minoxidil.com te krijgen. Maar als je daar bestelt heb je het ook met een dikke week wel in huis.

Voor goedkope finasteride kun je eens googlen op 'generic proscar' of 'generic propecia'.

Met een beetje goed shoppen zul je voor fina+minox per jaar nooit veel meer dan 200 euro kwijt zijn.

En je praat over pijn in je ballen alsof al vast staat dat je daar last van gaat krijgen. Die kans is klein.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2010, 18:30   #4
Mikkel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2010
Berichten: 7
Bedankt voor jullie reactie.

Maar is het niet beter om finasteride en minoxidil samen te gebruiken, doordat gedurende het gebruik van deze middelen een 'shedding' voor komt. Als je beide met beide middelen mee begint hoef je de sheddding niet 2 x mee te maken.

Ik ben nog steeds niet begonnen met het gebruiken van deze middelen. Het is grote stap ... deze zal je toekomt kunnen veranderen, positief en negatief.

Het irriterende stof propyleenglycol, wat kan dit precies veroorzaken? Heeft iemand hier ervaring mee? 540 is maar paar eurotjes duurder, waarom zouden ze mensen risico nemen als ze voor een paar euro extra een beter middel kan halen?
Mikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2010, 21:22   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mikkel Bekijk bericht
Bedankt voor jullie reactie.

Maar is het niet beter om finasteride en minoxidil samen te gebruiken, doordat gedurende het gebruik van deze middelen een 'shedding' voor komt. Als je beide met beide middelen mee begint hoef je de sheddding niet 2 x mee te maken.

Ik ben nog steeds niet begonnen met het gebruiken van deze middelen. Het is grote stap ... deze zal je toekomt kunnen veranderen, positief en negatief.

Het irriterende stof propyleenglycol, wat kan dit precies veroorzaken? Heeft iemand hier ervaring mee? 540 is maar paar eurotjes duurder, waarom zouden ze mensen risico nemen als ze voor een paar euro extra een beter middel kan halen?
Ik zou zelf liever twee keer een milde shedding hebben dan een keer een hele heftige. Bovendien denk ik dat een tweede shedding per definitie al minder heftig zal zijn (dat hoop ik tenminste). Je haren zijn dan al door het eerste middel waar je mee begint (volgens mij zou dat het beste minoxidil kunnen zijn) wat weerbaarder gemaakt.

Maar ik spreek niet uit eigen ervaring, ik heb nooit van zoiets als een shedding last gehad.

Met de ppg discussie zal ik me niet al te zeer bemoeien. Ik wil alleen opmerken dat een reactie op die stof heus zeldzaam is. En ik vraag me af waarom ze die stof zonodig moeten gebruiken als het werkelijk niks toevoegt ... oftewel, is minoxidil zonder ppg wel net zo effectief ... ik weet het eerlijk niet.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
21 jaar en hulp nodig! animality Medicijnen/haargroeimiddelen 18 28 januari 2010 10:02
Bijwerking Minox 5%. Hulp nodig Desmond_Hume Medicijnen/haargroeimiddelen 9 4 januari 2010 13:45
Hulp voor een onderzoek/scriptie nodig: Een nieuwe kijk... Rosty Boeken en artikelen 2 28 juli 2009 17:31
Een nieuweling die hulp nodig heeft .. kara AGA - Algemeen 1 5 augustus 2006 08:58
heb jullie hulp eve nodig! eline TTM - Algemeen 4 15 november 2003 12:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.