Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 december 2009, 19:46   #1
poowie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2008
Berichten: 14
het aantal haarzakjes?

hoihoi,

Net als velen hier heb ik ook al jarenlang last van extreme haaruitval. Bij mij speelt het nu alweer zeven jaar. Het begon op mijn vijftiende en het is een aantal keer gestopt door het product van vichy aminexil en active women en ook door bepaalde shampoo's verkregen door de dermatoloog.
Alleen mijn haaruitval kwam altijd weer terug. Nu heb ik alweer acht maanden haaruitval en weet me soms echt geen raad meer!
De producten aminexil en active women hebben er tijdelijk voor gezorgd dat de haaruitval volledig was gestopt. In plaats van 300 haren per dag in mijn borstel zaten er vijftien haren in mijn borstel.
Nu denk ik dat het toch de stress is. (erge jeuk ook en schilfers).
Ik ben nog nooit kaal geweest, maar heb wel kale plekken gehad.
Mijn haar groeit echt mega-hard terug (ik gebruik nog steeds active women, tegen de jeuk en voor de snelle haargroei). Dat van de jeuk is een beetje psychisch!
De dermatoloog wist geen raad meer met mijn haaruitval en vond de haaruitval extreem veel.
Ze stuurde me door naar een second opinion. toen ze vertelde dat dat de kliniek in geldermalsen was, werd ik een beetje bang, aangezien de negatieve reacties.
Ik kwam daar en er werd zoals bij iedereen een bloedonderzoek gedaan en er werden foto's gemaakt.
Na een half uur hadden ze al een analyse.
je haar is heel gezond: alleen we maken ons zorgen over je voorste plukken. Toen kreeg ik foto's te zien, waarbij duidelijk werd dat ik daar veel minder haar had en de haren dunner waren. Voor de rest was het nergens te zien.
Ik bleek een lichte vorm van AGA te hebben!!!:S:S Ik heb wel tien x gevraagd of dit echt zo was. Zeven jaar lang had mij dermatoloog gezegd dat het absoluut geen AGA was en ik kom daar en ik krijg die diagnose!!!!
En ze zeiden tegen mij dat ik me geen zorgen hoefde te maken over mijn haaruitval. Omdat ik nog zo'n bos had. Ik probeerde steeds duidelijk te maken, dat mijn haar veel sneller teruggroeit dan bij een gemiddeld mens. Ik kan zeg maar hele plukken haar overeind zetten -> dat zijn allemaal dikke plukken die alweer teruggegroeid zijn. Nou stond bij hen in het boekje: je haarzakjes komen maar 25x terug. Dit heb ik al meerdere malen gelezen en werd er zwaar depressief van. Mijn haar valt na 2 maanden tot 10 maanden alweer uit en de haren komen mega-hard weer terug. Zij zeiden dat ik nooit kaal zou worden als ik maar op tijd erbij ben, bij de voorste plukken. Maar ik hoefde me totaal geen zorgen te maken en met mijn bos mocht ik wel 500 haren per dag verliezen :O
Dit klinkt allemaal wel leuk en aardig, maar ik maak me nog de grootste zorgen!
Ik had aan mijn eerste dermatoloog gevraagd of de haarzakjes opraken. Ze zei dat dat grote onzin was. En ik mailde een andere dermatoloog (je mag gratis vragen stellen via de site) of ik met deze situatie kaal kon worden.
Hij stuurde me dit bericht terug:
Haaruitval met kale plekken wordt alopecia areata genoemd en kan
soms door stress verergeren.
Haarzakjes raken echter nooit op, de haren kunnen dus steeds wel
teruggroeien, ook na al die jaren.
Daar hoef je dus niet bang voor te zijn.

Het is dus 2 tegen 1. Ik wil als nog naar een derde dermatoloog die mij dat kan bevestigen, want het is zenuwslopend. Ik ben zo bang dat ik over 5 jaar kaal ben, omdat ze toch opeens op zijn!!
Wie weet hier meer van? Wat zeggen jullie dermatologen?
Sorry, voor het lange bericht

liefs,

moniek
poowie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2010, 13:07   #2
poowie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2008
Berichten: 14
heeft niemand antwoord op mijn vraag ?
Mijn vraag was "is het echt niet waar dat je maar 25 haarzakjes per één haar hebt"?
Ik had gemaild naar een dermatoloog (je kon gratis vragen stellen via het internet) en die vertelde dat je haar levenslang blijft teruggroeien. Ook als je haren veel sneller uitvalt en teruggroeit. Oftewel hij zei dat je haarzakjes nooit opraken. Mijn eigen dermatoloog vertelde mij dit ook. Maar Dr. Boersma had in zijn folder juist staan, dat je haar maar 25 x terugkomt...
Dit baart mij ontzettend veel zorgen! Net als velen valt mijn haar ook in een extreme vorm uit en gaat het niet over. Ik ben zo verbaasd dat het aantal mensen zo groot is en dat heel veel dezelfde symptomen hebben, maar dat er toch geen oplossing voor is!
Ook lees ik dat juist vaak deze mensen last hebben van stress...
heeft iemand toevallig ooit een medicijn hiervoor toegeschreven gekregen?

(sorry, als mijn zinnen niet helemaal kloppen. Mijn Nederlands gaat door verwardheid en geheugenverlies erg achteruit)!

Ik hoop dat iemand een antwoord voor mij heeft op mijn vraag
maandag naar de huisarts, na zeven jaar bij de dermatoloog geweest te zijn...!

liefs,

een hopeloos meisje
poowie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2010, 13:15   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je hebt deze berichten foutief gepost onder Alopecia Areata i.p.v. Alopecia Androgenetica.

Normaliter blijven gezonde haarzakjes je levenlang haren produceren.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2010, 11:59   #4
poowie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2008
Berichten: 14
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Je hebt deze berichten foutief gepost onder Alopecia Areata i.p.v. Alopecia Androgenetica.

Normaliter blijven gezonde haarzakjes je levenlang haren produceren.
oh men!!

Ben super blij met dit antwoord !
Ik heb je advies ook verder opgevolgd, 18 augustus heb ik een afspraak met DHR. van der Ree..
Ik kon eigenlijk al meteen de eerste week terecht, maar ik kon zelf niet vanwege mijn vakantie. Dus de wachttijden zijn ook nog eens erg kort!
Ben erg benieuwd naar zijn verhaal!
poowie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wat is waar? vernietigde haarzakjes, maar nieuwe haarcellen? milshar Hirsutisme - Behandelingen 4 18 maart 2005 10:05
Aantal vragen ( ter verduidelijking ) Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 1 14 november 2003 13:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.