Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 juli 2010, 17:30   #1
Hairon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 38
Haar wordt dunner/kaal van bovenuit

Goedemiddag,

Ik ben een man van 25 jaar. Vorig jaar zomer merkte ik ineens dat mijn hoofdhuid verbrand was. Ik had dit nog nooit gehad, omdat ik altijd een volle bos met haar heb gehad (nu aan de zijkant en achter nog steeds wel). Nu merk ik dat de haarlijn van voor naar achter in het midden langzaamaan kaler begint te worden. Mijn haar voelt ook dunner aan en het lijkt of het haaruitval ten opzichte van enkele jaren terug steeds meer wordt.
Wat kan ik hier tegen doen? Ik kwam een site tegen over een lotion en shampoo tegen melkzuren. Op zich kon ik me wel in de situatie meten, aangezien ik op het moment wat stress heb. Helaas zijn er nog geen ervaringen te vinden over mensen die dit gebruikt hebben. Daarnaast heb ik wel wat topics doorgelezen en kwam ik bepaalde pillen/stoffen tegen die het proces tegen kunnen houden. Is mijn situatie hier ook op van toepassing of zijn er andere mogelijkheden die ik kan proberen om het proces tegen te gaan en evt de haarlijn te herstellen en verstevigen?
Ik heb een fotootje gemaakt voor een idee.

http://a.imageshack.us/img441/4665/imag0019sz.jpg
Hairon is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2010, 17:39   #2
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Tis niet de meest voorkomende vorm van kaalheid bij een man maar het kan. Minoxidil heeft een goede uitwerking in dat gebied.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2010, 01:31   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairon Bekijk bericht
Ik kwam een site tegen over een lotion en shampoo tegen melkzuren.
Dat is echt flauwe kul en geldverspilling.
Minoxidil-lotion 5% kan wel helpen.

Minox.jpg
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2010, 12:20   #4
Hairon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 38
Dat ziet er goed uit! Hartstikke bedankt, ik zal daar naar gaan kijken (en wat de evt bijwerkingen zouden kunnen zijn).
Hairon is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2010, 12:44   #5
Bishop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 224
Die foto's van Hanna zien er goed uit, maar ik denk dat dat eerder de uitzondering is dan de regel...
Als je wat opzoekingswerk doet, kom je algauw tot de constatatie dat er velen wat stabilisatie of lichte hergroei hebben, maar echt terug de volle bos haar? Weinigen.
Desalniettemin, zeker proberen en VOLHOUDEN voor minimum 8 maanden, tegen dan zou je zeker resultaten meoten zien
__________________
Fina 1mg/dag
Minoxidil 5%: 2x per dag 1ml
Nizoral: 3 à 4x per week
Zink: 100%
Omega: 100%

Gestopt:
2,5 jaar finasteride 1mg: 1x per dag
Dit heeft in het begin voor hergroei gezorgd en het haar wat verdikt, maar nu gaat het haarverlies verder...
Bishop is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2010, 14:19   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hairon,
De bloeddruk kan ietsje dalen bij het gebruik van minoxidil-lotion, waardoor 't bij mensen die reeds een (te) lage bloeddruk hebben hoofdpijn, duizelingen en/of hartkloppingen kan veroorzaken, maar bij normale bloeddruk geen probleem.
Verder kan er door de soorten minoxidil waar propyleenglycol in zit, huidirritatie/jeuk/allergie ontstaan. Na stoppen met de lotion zijn die eventuele bijwerkingen snel weer verdwenen.
Starten met de halve dosering per dag gedurende een paar weken om eventuele bijwerkingen uit te testen en om een shedding tot het minimum te beperken, is aan te bevelen.

Bishop,
Dan heb je de verkeerde indruk gekregen, want velen hebben een volle haardos teruggekregen. Dat zijn natuurlijk wel degenen die consequent volgehouden hebben en die niet door vervelende bijwerkingen moesten stoppen. De meeste gebruikers die weer een volle haardos hebben, komen niet meer terug op dit forum. Minoxidil geeft vooral bovenop het hoofd groei van nieuwe haren, helaas nauwelijks op de inhammen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ

Laatst gewijzigd door Hanna; 31 juli 2010 om 14:25
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2010, 16:43   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Bishop,
Dan heb je de verkeerde indruk gekregen, want velen hebben een volle haardos teruggekregen. Dat zijn natuurlijk wel degenen die consequent volgehouden hebben en die niet door vervelende bijwerkingen moesten stoppen. De meeste gebruikers die weer een volle haardos hebben, komen niet meer terug op dit forum. Minoxidil geeft vooral bovenop het hoofd groei van nieuwe haren, helaas nauwelijks op de inhammen.
Ik wil dit wel onderschrijven. Er zijn voldoende succesverhalen voor minoxidil op de kruin. Ik heb er 8 jaar geleden ook mijn zichtbaar dunnende kruin weer mee bovenop gekregen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2010, 17:29   #8
Bishop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 224
Raar dat jullie zo positief zijn. Als ik op het internet rondlees, dan zie ik vooral dat het resultaat "cosmetisch niet voldoende" is.
Ikzelf heb een jaar de 2% versie gebruikt, dagelijk, en het resultaat was niet zoals verwacht, maar mss is deze versie te weinig krachtig.
Ik hoop nu dat die 5% zo goed werkt als jullie van mening zijn
__________________
Fina 1mg/dag
Minoxidil 5%: 2x per dag 1ml
Nizoral: 3 à 4x per week
Zink: 100%
Omega: 100%

Gestopt:
2,5 jaar finasteride 1mg: 1x per dag
Dit heeft in het begin voor hergroei gezorgd en het haar wat verdikt, maar nu gaat het haarverlies verder...
Bishop is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2010, 20:05   #9
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bishop Bekijk bericht
Raar dat jullie zo positief zijn. Als ik op het internet rondlees, dan zie ik vooral dat het resultaat "cosmetisch niet voldoende" is.
Ikzelf heb een jaar de 2% versie gebruikt, dagelijk, en het resultaat was niet zoals verwacht, maar mss is deze versie te weinig krachtig.
Ik hoop nu dat die 5% zo goed werkt als jullie van mening zijn
Bij mij was het grootste effect in de eerste 2 jaar. Toen ik alleen de 2% versie 2x daags gebruikte.

Maar het valt me wel op dat vooral mannen die de 30 gepasseerd zijn er voordeel van lijken te zien. Misschien omdat AGA op lagere leeftijd gewoon te snel gaat en het voordeel dus snel wegvalt.

Overigens denk ik dat alleen minoxidil na een paar jaar echt tekort gaat schieten.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2010, 13:48   #10
Bishop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 224
life is so unfair!!
__________________
Fina 1mg/dag
Minoxidil 5%: 2x per dag 1ml
Nizoral: 3 à 4x per week
Zink: 100%
Omega: 100%

Gestopt:
2,5 jaar finasteride 1mg: 1x per dag
Dit heeft in het begin voor hergroei gezorgd en het haar wat verdikt, maar nu gaat het haarverlies verder...
Bishop is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2010, 18:08   #11
Hairon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 38
Ik heb een site gevonden waar ik Minoxidil kan bestellen. Is dit de lotion die ik nodig heb? (Ik weet niet of ik reclame/links mag neerzetten, sorry als dit niet mag.)

http://minoxidil-bestellen.com/minoxidil_5_6_maanden
Hairon is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2010, 18:37   #12
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairon Bekijk bericht
Ik heb een site gevonden waar ik Minoxidil kan bestellen. Is dit de lotion die ik nodig heb? (Ik weet niet of ik reclame/links mag neerzetten, sorry als dit niet mag.)

http://minoxidil-bestellen.com/minoxidil_5_6_maanden
Ja als je de minoxidil over 4 maanden wilt hebben, moet je daar bestellen.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2010, 19:00   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hairon,
Bestel maar nr. 540 bij minoxidil.com, of Rogaine Foam(geen Rogaine liquid, want die bevat wel ppg) via eBay.com.
Als dat een paar maanden lang goed gaat, kun je overschakelen op goedkopere varianten die wel propyleenglycol bevatten, alhoewel die soorten vaak worden ervaren als 'vettig'.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe krijg ik mijn haar weer schoon? Golioth Overige (haar)discussies - Algemeen 10 9 mei 2012 17:25
Haarwerken Stappenplan - concept versie [1.0] Webmaster Haarwerken 1 24 april 2009 12:32
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.