Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 juli 2010, 19:22   #1
SoftMf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 2
Loszittende haren

Hallo allemaal,

Bij mij is ongeveer een jaar geleden AGA vastgesteld en na een bloedonderzoek is Propecia voorgeschreven.

Ik ben in eerste instantie naar de dokter gegaan omdat ik veel haren heb, voornamelijk aan de zijkant, die loszitten en met enige kracht uit mijn hoofd komen. Volgens de dokter komt dit door AGA, nu is het een jaar later en zitten de haren nog steeds los.
Mijn vraag is of dit door AGA komt en zo ja, moet dit dan niet minder worden na een jaar Propecia?
Misschien is Dutasteride dan een oplossing? Als Dutasteride 93% van het totale DHT blokkeert dan moet het haaruitval veroorzaakt door AGA toch nagenoeg stoppen?

Zelf was ik nooit op AGA gekomen en de inhammen die de dokter aanwees waren mij eigenlijk nog nooit opgevallen, zo ook niet het dunner wordende haar bovenop. Sinds ik hier op ben gewezen is het wel een obsessie geworden, mijn haar is mijn alles en zou niet weten wat ik moet doen zonder.
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
SoftMf is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2010, 13:27   #2
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Wie had jou hierop gewezen? als je het zelf niet in de gaten had. Ik neem aan niet je dokter?
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2010, 22:48   #3
SoftMf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 2
Dat is wel gedaan door mijn dokter. Dat had hij waarschijnlijk niet moeten doen.
SoftMf is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2010, 11:02   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SoftMf Bekijk bericht
Dat is wel gedaan door mijn dokter. Dat had hij waarschijnlijk niet moeten doen.
Als je erop gewezen moest worden dat er misschien wel iets loos is, dan kan het nooit heel ernstig zijn, toch?

Ik heb wel mijn twijfels bij de opmerking dat bij AGA haren makkelijker los zouden laten. Ik ervaar zoiets zelf niet en ik heb niemand anders daar ooit over gehoord. Bij AGA volgen haren de normale cyclus van 'actief' naar 'uitvallen' en via 'rusten' weer naar actief. Alleen wordt die cyclus steeds korter en komen de haren steeds dunner terug. Maar in de tussentijd zijn het gewoon haren die gewoon vast horen te zitten.

Bloedonderzoek om AGA vast te stellen is ook niet zo zinnig. AGA zit niet in je bloed. AGA komt door gevoeligheid van je haarfollikels voor DHT. Bloedonderzoek is vooral nodig om te bezien of er niet andere oorzaken kunnen zijn. Tekorten of schildklierafwijkingen ed.

Probeer toch echt scherp te krijgen of het nou echt AGA is. Ik zou in ieder geval niet meteen naar dutasteride grijpen. En als je voor finasteride gaat, bedenk dan dat propecia de allerduurste optie is. Je verzekering vergoedt het niet.

En informeer eens verder, minoxidil kan, als het wel AGA is, ook effectief zijn.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2010, 12:42   #5
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
In principe zouden bij AGA niet meer haren uit moeten vallen. Ze komen alleen dunner en lichter terug.

Een Norwood 1 met erg dik haar kan wel 100 tot 200 haren per dag verliezen zonder dat er iets gebeurd. Gemiddeld verliest een mens 100 per dag.

Er valt meer uit in de zomer (enige gedegen onderzoek hiernaar, met 800 vrouwen, wijst dit uit). In de zomer is een groter percentage van de haren in de rustfase.

Als jouw dokter je wijst op kaal worden, vraga ik me af in hoeverre het gevorderd is. Foto misschien?
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2010, 23:15   #6
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Ik heb ook dat mijn haren echt los zitten!, als je aga hebt vallen je haren toch ook versneld uit. De levensfase wordt verkort dus ze vallen vaker uit. je hebt dus meer uitval.
Noob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haarwerken FAQ Webmaster Haarwerken 4 13 oktober 2009 12:24
Zeilen op een zee van haren Stefke Inspiratie 2 17 augustus 2009 15:49
Haarwerken FAQ - concept versie [1.0] Webmaster Haarwerken 3 24 april 2009 13:44
witte haren weer definitief in eigen haarkleur gretha TTM - Algemeen 14 25 mei 2007 14:48
Getransplanteerde haren kunnen wel degelijk weer uitvallen! Tiuri Chirurgische behandelingen 19 11 december 2004 01:08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.