Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 juni 2010, 11:19   #1
sheeva
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2010
Berichten: 4
Wat is dit ?

Hallo iedereen,

Ik had een kruin die wat dunner haar vertoonde met een klein kale plekje.

Ikzelf dacht van olijfolie in te smeren en groene thee te drinken.

Nu krijg ik over heel mijn hoofdhuid, na een 3tal weken, een nog meer lichtere kruin met zeer weinig haar en nu komt het ...

Over heel mijn haar ( afgeschoren ) zie ik allemaal kleine witte kale plekjes, de één al wat groter dan de andere, maar dit over heel het haar.

Ik heb wel last van veel stress door gebeurtenissen, maar dan nog ...

Ik ga straks naar de dermatoloog. Heeft iemand misschien al een idee wat dit kan zijn ? Ik hoop op een allergische reactie en hoop dat men haar terug normaal gaat groeien. Het is precies of dat er over mijn hele haar kleine plukjes haar zijn getrokken.

Dit is een nachtmerrie
sheeva is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2010, 00:23   #2
sheeva
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2010
Berichten: 4
fue

Goeiedag,

Mijn vraag , ik wil een fue haartransplantatie ... . Maar ik millimeter mijn haar altijd, dat is mijn look en al jaren gewoon. Ik wil gewoon de inhammen en de kruin terug dicht hebben.

Mijn vraag : Als men deze techniek gebruikt kan ik hierna mijn haar nog millimeteren of ga je dit dan te hard zien, met name door de donorharen die weg zijn gehaald , laat dit zichtbare kale plekjes achter ?

Bedankt voor het lezen.

Groeten
sheeva is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2010, 09:58   #3
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.284
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sheeva Bekijk bericht
Goeiedag,

Mijn vraag , ik wil een fue haartransplantatie ... . Maar ik millimeter mijn haar altijd, dat is mijn look en al jaren gewoon. Ik wil gewoon de inhammen en de kruin terug dicht hebben.

Mijn vraag : Als men deze techniek gebruikt kan ik hierna mijn haar nog millimeteren of ga je dit dan te hard zien, met name door de donorharen die weg zijn gehaald , laat dit zichtbare kale plekjes achter ?

Bedankt voor het lezen.

Groeten
Hallo Sheeva,

Er staan genoeg FUE-verhalen op haarweb. Kijk maar eventjes. Je kunt ook de zoekfunctie gebruiken. (In de balk bovenin)

Als een FUE goed is uitgevoerd, dan zul je hier heel weinig tot niets van kunnen weerzien als je het millimeterd.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2010, 22:42   #4
sheeva
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2010
Berichten: 4
kortscheren

Hoi,

Overweeg een transplantatie , FUE, word dus kaal ... toch scheer ik men haren al jaaaren met een tondeuze , staat me goed, maar toch volledig natuurlijke kaalheid kan ik moeilijk accepteren.

Is het eigenlijk nog mogelijk om na een transplantatie je haren kort te scheren, of valt het dan juist op ? Ik scheer ze op 1 mm.

Ben wel depressief aan het worden van het kaal worden , 28 jaar ... pfff, hier had ik echt niet op gerekend, binnenkort zie ik eruit als een 50 jarige.

Met vele dank voor dit te lezen en het eventuele antwoord.

Gegroet.
sheeva is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2010, 09:15   #5
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sheeva Bekijk bericht
Hoi,

Overweeg een transplantatie , FUE, word dus kaal ... toch scheer ik men haren al jaaaren met een tondeuze , staat me goed, maar toch volledig natuurlijke kaalheid kan ik moeilijk accepteren.

Is het eigenlijk nog mogelijk om na een transplantatie je haren kort te scheren, of valt het dan juist op ? Ik scheer ze op 1 mm.

Ben wel depressief aan het worden van het kaal worden , 28 jaar ... pfff, hier had ik echt niet op gerekend, binnenkort zie ik eruit als een 50 jarige.

Met vele dank voor dit te lezen en het eventuele antwoord.

Gegroet.
Geen probleem, doe ik ook al een tijd naar volle tevredenheid!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2010, 15:43   #6
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Beste Sheeva,

Je geeft dat het korte haar je prima staat. Waarom zou je dan nog een haartransplantatie willen? Ik kan mij voorstellen dat je graag (weer) een volle bos haar zou willen, maar je kunt van een enkele haartransplantatie geen wonderen verwachten. Indien je vergevorderd kaal bent, zul je heel wat grafts moeten laten herverdelen voor je een weer een dekkend deksel hebt.

Met andere woorden: indien je -zoals je aangeeft- depressief aan het worden bent van je haarprobleem, lijkt een haartransplantatie op dit moment mij niet de juiste keuze. Er is een kans dat je na één behandeling nog niet tevreden bent. Mijn vermoeden is dat je dan geestelijk verder van huis bent. Wanneer je zwaar lijdt onder het haarprobleem heb je denk ik meer baat bij acceptatie dan een behandeling.
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2010, 16:12   #7
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Ik heb geen idee hoe kaal Sheeva al is.

Is het al vergevorderd, dan zijn tattoostoppeltjes wellicht een uitkomst. Ik ben er in ieder geval heel erg tevreden over!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2010, 01:03   #8
sheeva
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2010
Berichten: 4
Vraag ...

Hoi,

Ik ben dus kalend, vind het niet leuk. Maar ik probeer er het beste van te maken, ... . Toch heb ik een vraag omtrent het kaal worden, ik verlies nu in de kruin en de inhammen al men haar, vrij snel eigenlijk ... Ik had gehoopt dat het er jaren over zou doen maar blijkbaar kan het dus heel snel gaan.

Ik heb van één ding best wel schrik, en dat is dat ik al men haar verlies, ik bedoel dus ook de zijkanten en de achterkant. Ik had ooit ergens gelezen dat de zijkant en de achterkant ( deels ) genetisch geprogrammeerd is om te blijven.

Is dit ook zo ? En waarom heeft bijvoorbeeld Pierluigi Collina, die kale scheidsrechter dan al zijn kwijt ? Kan je hier ook bij een bepaalde instantie onderzoek laten doen of de zijkant en achterkant blijft ? Ik zou deze wel graag willen behouden ivm een eventuele haartransplantatie en ook omdat ik vind als je het dan kort scheert dat het dan nog altijd mooier is dan helemaal kaal.

Ik dank voor het lezen en het eventuele antwoord.
sheeva is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2010, 11:14   #9
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Als je goed naar Pierluigi Collina kijkt, dan zie je dat hij totaal geen haar heeft. Hij heeft Alopecia Areata Totalis. Dat is echt iets heel anders dan erfelijke mannelijke kaalheid Alopecia Androgenetica (AGA).

Sheeva ... ik neem aan dat je een man bent Hindoestaanse afkomst? Daarbij valt me wel vaker op dat die heel diffuus haarverlies hebben. Maar meestal is het in de krans toch minder ernstig dan bovenop. Met AGA zie je dat iedereen eigenlijk wel die krans behoudt, al kan dat best een smal bandje zijn.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2010, 11:28   #10
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
O ja, Sheeva, ik heb al je oude discussies nu in 1 overzichtelijke discussie samengevoegd. Dat scheelt zoekwerk en maakt het forum overzichtelijker. Je kunt dit nu als 'jouw hoekje' beschouwen en als je een mooiere titel wil, dan wil ik het wel voor je hernoemen ...
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.