Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 juli 2013, 11:11   #1
vdJeroen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juni 2013
Berichten: 99
Geslacht:
Haartransplantatie in NL

Hallo allemaal,
In juni 2005 heb ik een FUT-behandeling ondergaan bij Aesthetic Clinics (Haarlem, 1500 grafts). Echter zijn de overige haren aan de voorzijde van mijn hoofd de laatste jaren uitgevallen/dunner geworden en overweeg ik opnieuw een HT.
18 juli a.s. heb ik reeds 3 consulten gepland staan (Aesthetic Clinics in Veldhoven, Poseidon in Zeist en Hairplus MC in Barendrecht). Dat wordt dus een tour door ons kikkerlandje haha.

Echter vroeg ik mij af wat jullie ervaringen zijn met bovenstaande 3 klinieken en of jullie nog andere aanbevelingen/tips hebben.

Alvast bedankt.
Jeroen
vdJeroen is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2013, 17:38   #2
MSR
HaarWeb lid
 
MSR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2009
Berichten: 219
Hoop dat je reactie krijgt want weinig ervaringen en resultaten te vinden op dit forum van de 10 (?) Nederlandse klinieken.

Ook aan Medikliniek gedacht? Die hebben enkele goede resultaten op dit forum staan en zij kunnen dus >3000 grafts op één behandeldag verplaatsen. Als enige in Nederland en België volgens mij. Hoeveel grafts heb je nodig denk je?

De filmpjes op de Poseidon site zijn wel 'eerlijk' vind ik.
MSR is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2013, 02:40   #3
Crazy9
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Berichten: 336
Hairplus MC in Barendrecht staat vandaag op Groupon
Crazy9 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2013, 03:49   #4
ferdi05
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juni 2012
Berichten: 98
Dan zou ik persoonlijk die kliniek gelijk al afzeggen
ferdi05 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2013, 12:40   #5
vdJeroen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juni 2013
Berichten: 99
Geslacht:
Tijdens een consult bij Medical Travel Service (puur om een schatting van grafts te krijgen van een gediplomeerde arts om een inschatting te kunnen maken van eventuele kosten etc.) heb ik tussen de 2000 en 2400 grafts nodig.

Echter kan ik hier op het forum inderdaad weinig informatie vinden wbt. Nederlandse haarklinieken.
Toevallig zag ik het groupon-aanbod van Hairplus ook, heb hier ook zo mijn bedenkingen bij. Komkommertijd? Weinig aanvoer? Geen idee. Geeft wel ruimte om te onderhandelen in de prijs lijkt me haha, maar ik wil gewoon een goed resultaat en ik ben bereid daarvoor te betalen. Vandaar dat ik tot nu toe ook Turkije weer.

Vandaar dat ik ook 3 consult in NL gepland heb staan om mij te orienteren op de markt.

Laatst gewijzigd door vdJeroen; 11 juli 2013 om 12:51
vdJeroen is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2013, 12:50   #6
vdJeroen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juni 2013
Berichten: 99
Geslacht:
Trouwens nog niet aan Medikliniek gedacht. Zoals je al aangaf zijn en 10+ aanbieders, dus vooraf moet je er een aantal selecteren om op consult te gaan?!

Ik zag in ieder geval mijn ervaringen wbt. de consults op 18 juli hier met jullie delen.

Ik hoop dat er nog mensen zijn die een HT bij 1 van deze klinieken hebben laten uitvoeren en/of nog andere tips hebben. Soms zie ik door de bomen de haardos niet meer.
vdJeroen is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2013, 20:54   #7
lampje123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 december 2012
Berichten: 82
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vdJeroen Bekijk bericht
Hallo allemaal,
In juni 2005 heb ik een FUT-behandeling ondergaan bij Aesthetic Clinics (Haarlem, 1500 grafts). Echter zijn de overige haren aan de voorzijde van mijn hoofd de laatste jaren uitgevallen/dunner geworden en overweeg ik opnieuw een HT.
18 juli a.s. heb ik reeds 3 consulten gepland staan (Aesthetic Clinics in Veldhoven, Poseidon in Zeist en Hairplus MC in Barendrecht). Dat wordt dus een tour door ons kikkerlandje haha.

Echter vroeg ik mij af wat jullie ervaringen zijn met bovenstaande 3 klinieken en of jullie nog andere aanbevelingen/tips hebben.

Alvast bedankt.
Jeroen
Hallo Jeroen,

De andere 2 klinieken ken ik niet. Maar Aesthetic Clinics in Veldhoven vind ik echt aan te raden. Ontzettend vriendelijke mensen en alles tot in de puntjes verzorgd.

Ik ben in febr. geholpen en nu 4 maanden later begint het resultaat te komen. Het haar begint goed te groeien en ik ben erg tevreden over hoe alles is gegaan. Alles wordt goed verzorgd, je krijgt van te voren een duidelijke uitleg, ze komen alle afspraken na die ze met je maken, ze zijn ook erg realistisch over welk resultaat ze bij je kunnen behalen en bespreken dit met je. Op mijn pagina kun je heel mijn verhaal lezen hoe het is gegaan en zijn er ook foto's te zien van voor de behandeling en hoe het er nu uit ziet na 4 maanden.

Succes!

Gr. Lampje

Laatst gewijzigd door lampje123; 12 juli 2013 om 20:57
lampje123 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2013, 11:45   #8
vdJeroen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juni 2013
Berichten: 99
Geslacht:
@lampje123

Bedankt voor je reactie. Ik zal je topic/pagina blijven volgen voor de foto's/ontwikkelingen wbt je HT.

Jouw ervaring klinkt iig prima. Ik hoop dat ik komende donderdag het zelfde mag ervaren qua duidelijkheid/gastvrijheid etc. gedurende mijn consult.
Ik hou je op de hoogte.

Groeten Jeroen
vdJeroen is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2013, 23:42   #9
vdJeroen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juni 2013
Berichten: 99
Geslacht:
Zoals beloofd nog even een verslag van mijn ervaringen van de consults die ik afgelopen donderdag 18 juli heb gehad. Zoals hierboven al is te lezen betreft het consults bij Aesthetic Clinics Veldhoven, Hairplus MC en Poseidon.

Consult nummer 1: Aesthetic Clinics Veldhoven.
Keurig hygiënisch pand en vriendelijk ontvangst bij binnenkomst. Na een kop koffie gedronken te hebben in de wachtkamer werd ik ontvangen door Peter van de Ven. Inhoud van het consult erg duidelijk: eerst werd er informatie gegeven wbt de FUE-methode. Vervolgens werd mij gevraagd wat mijn wensen waren. Aan de hand van mijn wensen werd mijn transplantatiegebied en donorgebied uitvoerig bekeken en opgemeten (ook ivm litteken nav FUT uit 2005). Vervolgens werd mijn nauwkeurig uitgelegd wat de mogelijkheden waren en middels een berekening werd mijn maximale donorgebied berekend en uitgelegd dat ik voor een high density tussen de 1750grafts (+35grafts per cm2) en 2000grafts (+40grafts per cm2) nodig zou zijn. Hierin kon ik me helemaal vinden.
De grafts zouden handmatig uit het hoofd worden gehaald en de behandeling zou over twee dagen plaatsvinden, aangezien het een density betreft en voorzichtigheid hierbij geboden is.
Conclusie: Ongedwongen/prettige sfeer, duidelijke informatie, er wordt geluisterd naar je wensen en de mogelijkheden worden nauwkeurig besproken (nav je wensen). In de kliniek wordt enkel de FUE-methode uitgevoerd.

Consult 2: Hairplus MC.
Pand op het bedrijventerrein?! Aanblik beloofde vooraf al niet veel goeds.
Bij binnenkomst werd ik in een kamer gezet met een kopje koffie. Na 5 minuten kwam er een verpleegster binnen die mij van de nodige informatie zou moeten voorzien. Echter kon deze verpleegster geen antwoord geven op mijn vragen: Wat is de maximale density die ze kunnen bereiken? Hoe werkt een Micro-boor nu precies? (aangezien ze daarmee werken).
Tevens werd mijn transplantatiegebied vluchtig bekeken en werd gezegd dat ik 1000-1250 grafts nodig zou zijn. Toen ik aangaf dat dit mij wat weinig leek om een high density te krijgen werd gezegd dat ik na een jaar alsnog zou kunnen overwegen om wederom een HT te ondergaan. Wat dus inhoud, 2x een operatie dus 2x betalen??
Ietwat ontevreden over het verloop van het consult werd de verpleegkundige afgelost door Ed Maat (de eigenaar). Deze man zou de financiële afwikkeling afhandelen. Toen ik echter aangaf dat 1000-1250 grafts mij te weinig leken zonder mijzelf daarbij op kosten te jagen, maar puur omdat ik het beste resultaat wil, werd er ineens gesproken over 1500-1750 grafts. En dit zonder naar het transplantatiegebied/donorgebied te kijken!!!!
Conclusie: Voor mijn gevoel totaal geen deskundigheid. Het transplantatiegebied wordt vluchtig afgedaan en het aantal grafts wordt uit de 'losse' pols geschat. In de kliniek wordt zowel de FUT- alsmede de FUE-methode uitgevoerd.
Één ding wist ik zeker: hier laat ik nooit mijn HT uitvoeren.

Consult 3: Poseidon Zeist.
Mooi pand, hygiënisch. Vriendelijk ontvangen bij binnenkomst door de Rikkert (eigenaar) gevolgd door een koud glas water. (met 30 graden geen overbodige luxe).
Allereerst werd een korte introductie gegeven wbt het ontstaan van de kliniek, gevolgd door de methode die zij hanteren. De methode verschilt niet met andere FUE-technieken, echter worden de grafts met een Implanter teruggeplaatst in het transplantatiegebied. Hierover een korte uitleg gehad van de ontstaans- en werkwijze hiervan. (deze zou geen littekens achterlaten in het transplantatiegebied).
Vervolgens volgde er een korte presentatie waarbij de gehele behandeling werd nagelopen, waarna mijn transplantatie- en donorgebied werd bekeken.
Poseidon werkt (in tegenstelling tot andere klinieken) niet per aantal grafts maar per HAREN. Mij werd medegedeeld dat ik tussen de 1000-1500 HAREN (500-800 grafts??!) nodig zou zijn. Toen ik vervolgens vroeg wat de density zou worden bij die aantal HAREN bleef het antwoord mij verschuldigd. Oftwel: naar mijn mening te weinig om een high density te creëren.
Conclusie: Prettige sfeer, al liet de informatie wat te wensen over (ik wou gewoon een antwoord over de maximale density die gecreëerd kan worden). Tevens leken mij 1000-1500 HAREN (op basis van vorige 2 consults) verre van genoeg om een high density te creëren. Ik vind dat in dat opzicht er nauwelijks wordt geluisterd naar de wensen van de klant.
In de kliniek wordt enkel de FUE-methode uitgevoerd.

Op basis van deze 3 consults was het consult bij Aesthetic Clinic verreweg het meest bevredigend. Ik overweeg daarom ook om mijn HT daar uit te laten voeren.
Bovenstaande betreft slechts mijn ervaring met deze 3 klinieken, hetgeen betekend dat anderen wellicht een andere ervaring hebben.
Ik hoop dat jullie wat aan bovenstaande ervaringen hebben. Mocht het tot een HT bij Aesthetic Clinics komen, dan kunnen jullie deze natuurlijk op de voet volgen hier op het forum.

Gegroet
Jeroen
vdJeroen is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2013, 23:45   #10
vdJeroen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juni 2013
Berichten: 99
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lampje123 Bekijk bericht
Hallo Jeroen,

De andere 2 klinieken ken ik niet. Maar Aesthetic Clinics in Veldhoven vind ik echt aan te raden. Ontzettend vriendelijke mensen en alles tot in de puntjes verzorgd.

Ik ben in febr. geholpen en nu 4 maanden later begint het resultaat te komen. Het haar begint goed te groeien en ik ben erg tevreden over hoe alles is gegaan. Alles wordt goed verzorgd, je krijgt van te voren een duidelijke uitleg, ze komen alle afspraken na die ze met je maken, ze zijn ook erg realistisch over welk resultaat ze bij je kunnen behalen en bespreken dit met je. Op mijn pagina kun je heel mijn verhaal lezen hoe het is gegaan en zijn er ook foto's te zien van voor de behandeling en hoe het er nu uit ziet na 4 maanden.

Succes!

Gr. Lampje
Het blijkt dat je gelijk had, aangezien het consult bij Aesthetic Clinics verreweg het meest bevredigend was. Ik overweeg nu ook om mijn HT daar uit te laten voeren.

Mocht het zover komen zal ik een topic aanmaken waarin je mijn proces kunt volgen.
Bedankt voor je 'aanrader'.
vdJeroen is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2013, 07:55   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Bedankt, vdJeroen! Er zijn er niet heel veel die de ervaringen met hun consults delen. Tenminste, niet een soort vergelijking als deze. Velen lijken hun keus vooral al online te maken en het consult voelt dan meer als formaliteit.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2013, 02:14   #12
vdJeroen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juni 2013
Berichten: 99
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Bedankt, vdJeroen! Er zijn er niet heel veel die de ervaringen met hun consults delen. Tenminste, niet een soort vergelijking als deze. Velen lijken hun keus vooral al online te maken en het consult voelt dan meer als formaliteit.
Zelf ben ik blij dat ik niet ben uitgegaan van online-ervaringen maar de klinieken ook heb beoordeeld op basis van mijn consults. Ik raad dat ook iedereen aan om dit te doen ipv alleen naar de voor-na fotos's & het prijskaartje te kijken.

Ik heb inmiddels besloten om mijn HT bij Aesthetic Clinics uit te laten voeren op 10&11 september (FUE, 2000 grafts).
Mijn ervaring en vooruitgang zal ik met een ieder hier op Haarweb delen.
vdJeroen is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2013, 12:49   #13
Crazy9
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Berichten: 336
Doen ze maar maximaal 1000 grafts per dag omdat je er 2 dagen bent?
Crazy9 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2013, 14:32   #14
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vdJeroen Bekijk bericht
Zelf ben ik blij dat ik niet ben uitgegaan van online-ervaringen maar de klinieken ook heb beoordeeld op basis van mijn consults. Ik raad dat ook iedereen aan om dit te doen ipv alleen naar de voor-na fotos's & het prijskaartje te kijken.

Ik heb inmiddels besloten om mijn HT bij Aesthetic Clinics uit te laten voeren op 10&11 september (FUE, 2000 grafts).
Mijn ervaring en vooruitgang zal ik met een ieder hier op Haarweb delen.
Alhoewel internet ook zeker niet altijd te vertrouwen is of na te checken.
Is internet juist veel neutraler dan een consult bij een kliniek.
Je kent de uitspraak wij van wc eend vast wel?
Dus beetje rare opmerking van je.
Forum is juist heel handig om uiteindelijk je keuze te maken en het kaf van het koor te scheiden!
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2013, 23:37   #15
vdJeroen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juni 2013
Berichten: 99
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crazy9 Bekijk bericht
Doen ze maar maximaal 1000 grafts per dag omdat je er 2 dagen bent?
De HT die ik zal krijgen is voor een High Density. Er worden dus grafts getransplanteerd tussen bestaande haren. Aangezien ze de kwaliteit van de behandeling willen waarborgen verspreiden ze de behandeling over 2 dagen. Dit sprak me zeer aan.
Het vermogen van Aesthetic Clinics bij het opvullen van een kaal oppervlak ligt in 1 behandeling aanzienlijk hoger dan de max. 1000 die jij aangeeft.
vdJeroen is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.