Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 oktober 2009, 01:03   #16
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chantal32 Bekijk bericht
Wat ik me afvraag :waarom adviseerd de ene derma androcur voor en de ander fina en duta, is dit een trapsgewijs iets, of ligt dit aan de soort haaruitval die je hebt.
Met cyproteronacetaat (in Diane35 en Androcur) is bij vrouwen met haaruitval (en vaak ook overbeharing en acné) al erg veel ervaring opgedaan, terwijl dat bij fina niet het geval is en bij duta nog minder.
De meeste artsen kiezen daarom liever het bekende cyproteronacetaat.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2009, 11:48   #17
chantal32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2009
Berichten: 129
hallo mensen,

wij kregn van de week onze nieuwe ziekenfonds polis binnen en zaten wat decrelatie formulieren in te vullen, tevens zaten we op de site van de belastingdienst.
Hierop stond dat medicijnen die door een arts zijn voorgeschreven (en niet worden vergoed door de ziekenfonds) dat deze zijn te declareren bij de belastingsdienst.
Hierop hebben wij gebeld i.v.m mijn gebruik van mijn medicijnen ,ze vroeg niet om welke medicijnen het ging maar zei: alle medicijnen die door een arts zijn voorgeschreven mag je aftrekken van de belasting??
Waarom betalen wij deze medicijnen allemaal zelf dan? we hebben wel om haar naam gevraagd zodat we niet puntje bij paaltje het weer terug moeten betalen.
We gaan dit uiteraard wel doen schilt natuurlijk heel veel,maar vind het wel raar omdat ze zeggen dat je het eigenlijk niet kan declareren vij je ziekenfonds maar wel bij de belasting?

Reactie's zijn welkom

groetjes Chantal
chantal32 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2009, 13:02   #18
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink cosmetisch

normaal word fina en duta enkel vergoed als je prostaatproblemen hebt aangezien die pillen daarvoor bedoeld zijn....

ik ben een man van 27 jaar , ik slik bijna 2 jaar dutasteride (0,5mg capsule per dag)
en ik krijg niks vergoed omdat ik te jong ben en geen prostaatproblemen heb

die boersma(en zijn kliniek) is volgens mij enkel maar op geld uit
ik betaal voor 15mg dutasteride 45 euro in belgie, zonder iets vergoed
dit reken ik uit op 30 gelcapsules van 0,5mg duta elk in 1 doosje , dit zijn de enige echte en originele dutasteride (avodart)
bij boersma krijg je verdeelde capsules van 0,15mg ? en hoeveel krijg je hier dan voor welke prijs ?

ik ga er mij eens in verdiepen wat de wetten zijn in belgie, ik heb wel nog nooit gehoord dat je onvergoede medicijnen kan ingeven in de belastingen
meestal iets dat bedoelt is voor cosmetische doeleinden nemen ze niet aan, anders zou ik mijn haartransplantatie ook kunnen ingeven (wat heel fijn zou zijn natuurlijk )
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 11 november 2009 om 13:05
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2009, 13:57   #19
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chantal32 Bekijk bericht
hallo mensen,

wij kregn van de week onze nieuwe ziekenfonds polis binnen en zaten wat decrelatie formulieren in te vullen, tevens zaten we op de site van de belastingdienst.
Hierop stond dat medicijnen die door een arts zijn voorgeschreven (en niet worden vergoed door de ziekenfonds) dat deze zijn te declareren bij de belastingsdienst.
Hierop hebben wij gebeld i.v.m mijn gebruik van mijn medicijnen ,ze vroeg niet om welke medicijnen het ging maar zei: alle medicijnen die door een arts zijn voorgeschreven mag je aftrekken van de belasting??
Waarom betalen wij deze medicijnen allemaal zelf dan? we hebben wel om haar naam gevraagd zodat we niet puntje bij paaltje het weer terug moeten betalen.
We gaan dit uiteraard wel doen schilt natuurlijk heel veel,maar vind het wel raar omdat ze zeggen dat je het eigenlijk niet kan declareren vij je ziekenfonds maar wel bij de belasting?

Reactie's zijn welkom

groetjes Chantal
Het is niet zo, dat je de voorgeschreven medicijnen bij de belastingdienst kunt "declareren"; wel kun je ze via de aangifte Inkomstenbelasting aftrekken als specifieke kosten, maar er geldt wel een drempel. Uitleg daarover staat o.a. in de Toelichting die bij iedere aangifte wordt geleverd.
Ook op de officiële website van de belastingdienst is wel informatie te vinden, zie: http://www.belastingdienst.nl/partic...ktekosten2009/
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2009, 10:03   #20
chantal32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2009
Berichten: 129
dus ik heb me stiekum blij gemaakt met een dooie mus,
ja idd bij prostaatproblemen kun je het wel declareren daar staat me wel iets van bij...
wesly: ik betaal 145 euro voor 90 capsules dutasteride 15mg.
op het potje staat:trix pro dutasteride 0,15mg.
Bij fina is er bekend dat het bij sommige helpt en bij duta nog minder????
Waarom zeggen ze dan tegen mij duta is veel sterker wel zeker 5x zo sterk als fina...
ik lees zoveel verschillende verhalen dat ik het niet meer weet wat ik nu heb.... het valt nog steeds uit zeker op een wasdag samen met kammen en strijk ik met me handen door me haar gisteren heb ik ze geteld 59haren.
Als mijn HA terug is met vakantie ga ik vragen naar een andere derma voor een second opinie ..ga gewoon verder met de duta tot ik een afspraak heb ,aangezien de wachtlijst enkele maanden is.
Lees ook zoveel over die boersma dat ik het niet meer geloof wat ze vertellen.

Wat ik ook al zo raar vind :voor en zijkanten waren beter geworden met de fina achterzijnde/kruin slechter.
Deharen waren dikker terug ...tja dat kan wel wezen maar de hoeveelheid haren is zo triest dat ik kalende plekken heb nu en vorig jaar nog niet?/ moeten ze toch niet zeggen dat het goed gaat!!
frustrerend allemaal maar ik ben niet de enige
chantal32 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2009, 18:49   #21
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink tabel

ik had het in de andere post ook geplaatst , de tabel : dutasteride in vergelijking met 5mg finasteride , mischien eens intresant voor de dames op deze afdeling van haarweb dat weinig gaan kijken in de haarmiddelen topic...

voor wie de tabel niet snapt, het is een haartelling bij verschillende dosissen dutasteride in vergelijking met 5mg finasteride
de cijfers links zijn de haartjes dat teruggroeiden gemeten in een cirkel van 2cm... het is duidelijk dat dutasteride veel krachtiger is dan finasteride

145 euro voor 15mg dutasteride is enorm duur betaald, ik zou je aanraden echt eens erover te gaan praten met andere dermatoloog , mischien altijd dag pauze ertussen , zo bespaar je pillen als je de originele avodarts koopt , welke in nederland 40 euro kosten voor 30 pillen van elk 0,5mg (15mg totaal dus)
dutasteride heeft een halfwaarde van 280uur , wil dus zeggen als je eens overslaat dat het spul gewoon blijft doorwerken, al zou ik nu ook niet aanraden te lang pauze tussen de dosissen te nemen , maar elke keer eentje
overslaan zou geen probleem moeten vormen... best even vragen aan een dermatoloog, mijn arts gaf me allesinds gelijk
die boersma rekent veel teveel door, hij geeft je om 40 euro dutasterider en rekent je 145 euro ervoor aan, en dan waarschijnlijk nog je visite aan zijn kliniek ook neem ik aan ? hij zal wel een mooie villa staan hebben
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg dutasteride_graph.jpg‎ (15,6 KB, 78x gelezen)
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 12 november 2009 om 18:55
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2009, 20:35   #22
chantal32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2009
Berichten: 129
het is idd erg duur en ik betaal 80 euro per consult,
voor de duta heb ik 1 jaar fina gebruikt omdat mijn ferritinegehalte laag was heb ik ijzertabletten gehad nu 4 weken aan de duta maar afgelopen keer hebben ze mijn ijzergehalte niet bekeken .heb gelezen dat dit ook erg belabgrijk is zodat fina/duta beter werkt...

gr Chantal
chantal32 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2009, 07:34   #23
slashd
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 november 2009
Berichten: 11
Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chantal32 Bekijk bericht
ik betaal 145 euro voor 90 capsules dutasteride 15mg.
op het potje staat:trix pro dutasteride 0,15mg.
Kan je beter de 0,5mg avodart bij efarma.nl kopen voor 88,23 inclusief verzendkosten.
slashd is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2009, 08:38   #24
slashd
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 november 2009
Berichten: 11
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chantal32 Bekijk bericht
het is idd erg duur en ik betaal 80 euro per consult,
voor de duta heb ik 1 jaar fina gebruikt omdat mijn ferritinegehalte laag was heb ik ijzertabletten gehad nu 4 weken aan de duta maar afgelopen keer hebben ze mijn ijzergehalte niet bekeken .heb gelezen dat dit ook erg belabgrijk is zodat fina/duta beter werkt...

gr Chantal
Ik kan helemaal NIETS over een verband tussen ijzer en dutasteride vinden.

Waarom ga je eigenlijk nog naar dat consult? Ze vertellen je zo te lezen niets nieuws meer en verkopen je veel te dure avodart wat je zelf ook wel via je huisarts (gratis consult + doktersrecept) en een online apotheek zoals efarma.nl kan krijgen.

De halfwaarde van dutas is 35 dagen.

Citaat:
Half-life refers to the time (usually in hours) required for one-half the dose of a drug to be excreted from the body. The following half-life information about Avodart™ or dutasteride is found in the prescribing information:

"The terminal half-life of dutasteride is approximately 5 weeks at steady state. The average steady-state serum dutasteride concentration was 40 ng/mL following 0.5 mg/day for 1 year. Following daily dosing, dutasteride serum concentrations achieve 65% of steady-state concentration after 1 month and approximately 90% after 3 months. Due to the long half-life of dutasteride, serum concentrations remain detectable (greater than 0.1 ng/mL) for up to 4 to 6 months after discontinuation of treatment. "

Avodart or Dutasteride has relatively much longer half-life than Propecia. However, it does not necessarily mean that you can reap substantial cost savings because in the long run, you have to sustain the same amount of medication in your body in order to see results. You might be able to "defer" the money you spent on Avodart, but not cutting the overall amount you spend. The real significance of long half-life is that it allows for very flexible dosing schemes. You can take a small amount daily or a larger dose less frequently. But the key is to average the same amount. For example, if your goal is to average 0.5mg in your body, then you can take 0.5mg daily or 3.5mg weekly.

Note that while Avodart or Dutasteride has a long half-life, it does not necessarily mean that the medication will simply stay fixed at the highest "peak" level all the time.
Je kan dus net zo goed om de 3 dagen een capsule nemen, aangezien je haar maar 0,4 a 0,6 mm per dag groeit.
slashd is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2009, 23:52   #25
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slashd Bekijk bericht
....avodart wat je zelf ook wel via je huisarts (gratis consult + doktersrecept) en een online apotheek zoals efarma.nl kan krijgen.
Er zijn bar weinig huisartsen die dutasteride voorschrijven aan vrouwen, zelfs finasteride lukt meestal niet; ook bij veel dermatologen niet, misschien pas als je zou vertellen dat Boersma zijn eigen veel te dure fina en duta heeft voorgeschreven en je dat kunt bewijzen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2009, 11:13   #26
slashd
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 november 2009
Berichten: 11
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Er zijn bar weinig huisartsen die dutasteride voorschrijven aan vrouwen, zelfs finasteride lukt meestal niet; ook bij veel dermatologen niet, misschien pas als je zou vertellen dat Boersma zijn eigen veel te dure fina en duta heeft voorgeschreven en je dat kunt bewijzen.
Hun grootste bezwaar zal idd zijn dat dutas en finas na een jaar en zelfs langer nog steeds in het lichaam aanwezig is en een ongeboren kind zal beinvloeden.

Misschien als er duidelijk gemaakt kan worden dat er echt geen kinderwens meer is dat ze het voorschrijven?
slashd is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2009, 11:03   #27
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
Hey Chantel,

Als eerst wil ik je sterkte wensen.

Een vriend van mij die met finasteride is begonnen heeft de eerste 3 maanden niks gemerkt, de 4e maand had hij flinke haaruitval (frontaal ook, terwijl hij dat voorheen niet had) & 5e/6e maand kreeg hij hergroei.

Geef het wat tijd, bij de een duurt het langer als bij de ander.
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2009, 11:52   #28
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Mijn dermatoloog, Dr. van Der Rhee in ziekenhuis Leyenburg in Den Haag, schrijft wel Fina voor aan vrouwen. Fijne man, met redelijk wat verstand van AGA. Toen ik er kwam, was de wachttijd maar twee weken.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2009, 09:43   #29
chantal32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2009
Berichten: 129
ik heb al 1.5 jaar 1,25mg fina geslikt, en ben nu bezig sinds 6 weken met duta 0.15mg, heb nu wel de laatste 2 weken het gevoel dat het meer uitvalt , mijn haren voelen wel wat zachter aan.
chantal32 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2009, 10:53   #30
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chantal32 Bekijk bericht
heb nu wel de laatste 2 weken het gevoel dat
het meer uitvalt , mijn haren voelen wel wat zachter aan.
Dat kan heel goed komen door de shedding, dus maak je geen zorgen!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.