Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 juli 2012, 12:03   #1
stefaanm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2012
Berichten: 10
6m fina+minox en shed start nu

Hoi,

Ik gebruik fina nu ongeveer 5-6 maand. Tot nu toe is het effect duidelijk zichtbaar. Langs de zijkant is het terug dichtgegroeid, alleen de inhammen zijn nog steeds het zelfde. Al bij al kan ik het een succes noemen tot nu toe.

Onlangs ging het zelfs zo goed dat er smorgends geen haar meer te bespeuren was. Ik denk dat ik ongeveer een 2-3 tal haren per dag verloor. Alles ging prima. Een shed heb ik eigenlijk nog niet gehad.

Nu sinds een paar dagen is er opeens iets veranderd. Ik ben begonnen met de shed.... Iedere ochtend een 50-tal haren dat ik zie liggen. Is dit normaal? Ook heb ik opeens jeuk op de schedel.

Wel kan ik meegeven dat ik een maand geleden een combi supplement heb genomen van HGW en tribuluus om de test op een natuurlijke wijze een beetje te verhogen. Ook heb ik die periode heel veel sex gehad en stond ik terug zoals een puber vol met puisten.

Wat is jullie mening? Heeft het te maken met die test & sex verhogende periode van een maand terug? Of zit ik gewoon in mijn eerste shed (wel een late dan)? Of is dit juist positief?


Graag jullie hulp & mening.
stefaanm is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2012, 11:23   #2
stefaanm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2012
Berichten: 10
Niemand...
stefaanm is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2012, 13:47   #3
Noodlesoup
HaarWeb lid
 
Noodlesoup's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 140
Over Tribulus wordt best veel geschreven. Ik heb het zelf ook gebruikt nadat mijn libido was ingestort na Fina gebruik.
Veel mensen (voornamelijk body builders) zeggen dat het niets doet of impact heeft, maar er zijn ook veel mensen die veel werkingen en bijwerkingen ondervinden. Als je geen problemen hebt met je libido of iets dergelijks zou ik gewoon stoppen met die supplementen.
Noodlesoup is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2012, 16:26   #4
stefaanm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2012
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noodlesoup Bekijk bericht
Over Tribulus wordt best veel geschreven. Ik heb het zelf ook gebruikt nadat mijn libido was ingestort na Fina gebruik.
Veel mensen (voornamelijk body builders) zeggen dat het niets doet of impact heeft, maar er zijn ook veel mensen die veel werkingen en bijwerkingen ondervinden. Als je geen problemen hebt met je libido of iets dergelijks zou ik gewoon stoppen met die supplementen.
Dus je gaat ervan uit dat het de supps zijn?
stefaanm is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2012, 16:56   #5
Noodlesoup
HaarWeb lid
 
Noodlesoup's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 140
Ja, want Minoxidil shedding is meestal in het begin, nadat je het 3/4 weken hebt gebruikt, niet na 5/6 maanden.
Noodlesoup is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2012, 15:26   #6
stefaanm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2012
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noodlesoup Bekijk bericht
Ja, want Minoxidil shedding is meestal in het begin, nadat je het 3/4 weken hebt gebruikt, niet na 5/6 maanden.
Toch kan ik niet geloven dat dit door die supps komt.. Laten we veronderstellen dat ik die supps niet nam. Wat zou dan je antwoord zijn ivm de shed? Was het niet zo dat je om de zoveel tijd toch shed (maar nu minder als anders)?
stefaanm is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2012, 17:31   #7
Noodlesoup
HaarWeb lid
 
Noodlesoup's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 140
De theorie is dat Minox de "slechte" haren, die in een bepaalde groeifase verkeren doet shedden, omdat deze vervangen worden door een dikker haartje. Dit gebeurt dan meestal na 3/4 weken gebruik. Maar de precieze werking van Minox is nog niet helemaal duidelijk en iedereen natuurlijk reageert anders.

Als je niks had gezegd over die supps, dan had ik denk ik toch niet de Minox verdacht. Ook noem je een toename van puistjes, Minox veroorzaakt dit niet, alleen wellicht irritatie op de plekken waar het wordt aangebracht.
Noodlesoup is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2012, 18:19   #8
stefaanm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2012
Berichten: 10
En wat met de fina? Kan het ook niet aan de fina liggen? Ps: ik gebruik maar de 2% minox

Ik heb zojuist eens bekeken hoelang ik exact aan de fina zit. Blijkbaar was 6m wat te grof ingeschat. Ik zit nu op het einde van mijn 3e maand (binnen een paar dagen zit ik in m4). Ik kwam dit bericht tegen (en dit geeft mij goede hoop): Shedding usually occurs after about 12 weeks of treatment and lasts for around 4-6 weeks. After this initial shedding phase has occurred most men experience fewer and fewer of these and most often they go largely unnoticed. If you are going though a shed phase do not panic as it will most likely slow down and stop after a few weeks.



Laatst gewijzigd door stefaanm; 17 juli 2012 om 19:00
stefaanm is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2012, 11:59   #9
Noodlesoup
HaarWeb lid
 
Noodlesoup's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 140
Fina zou kunnen, maar Fina reduceert DHT en dat zou puistjes moeten doen voorkomen. Wel kan het zo zijn dat je lichaam je hormoon spiegels probeert te stabiliseren en dat je het daardoor krijgt. Zelf heb ik nooit een shedding gehad van Fina.

De supplementen die je hebt genomen zorgen voor meer vrij testosteron, wat meestal gebeurd door een toename van DHT. Ik denk dat het gewoon een reactie is van de supps + de fina. Maar zoals je quote, volgens mij hoef je je niet druk te maken, maar ga niet meer middelen gebruiken dan nodig.
Noodlesoup is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2012, 12:21   #10
1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Berichten: 33
is het ook mogelijk om minoxidil 5% op je bovenhoofd te gebruiken?. heeft iemand daar enig ervaring mee.
1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2012, 14:44   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1989 Bekijk bericht
is het ook mogelijk om minoxidil 5% op je bovenhoofd te gebruiken?. heeft iemand daar enig ervaring mee.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'bovenhoofd'. Bij mij werkt de minoxidil vooral goed op de kruin en op het stuk middenvoor (waar bij mij een soort middenscheiding loopt). Bij de inhammen heb ik altijd het gevoel gehad dat het minder goed werkte in mijn geval.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2012, 15:24   #12
1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Berichten: 33
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'bovenhoofd'. Bij mij werkt de minoxidil vooral goed op de kruin en op het stuk middenvoor (waar bij mij een soort middenscheiding loopt). Bij de inhammen heb ik altijd het gevoel gehad dat het minder goed werkte in mijn geval.

oke intressant ik bedoel echt boven dus niet zijkant achterkant maar de bovenkant:p
1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2012, 13:23   #13
stefaanm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2012
Berichten: 10
Ok bedankt voor de reacties. Ik wacht alvast geduldig tot the shed gedaan is...
stefaanm is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2012, 15:25   #14
1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Berichten: 33
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noodlesoup Bekijk bericht
Over Tribulus wordt best veel geschreven. Ik heb het zelf ook gebruikt nadat mijn libido was ingestort na Fina gebruik.
Veel mensen (voornamelijk body builders) zeggen dat het niets doet of impact heeft, maar er zijn ook veel mensen die veel werkingen en bijwerkingen ondervinden. Als je geen problemen hebt met je libido of iets dergelijks zou ik gewoon stoppen met die supplementen.

Ik raad je aan om met de Emla creme te beginnen!
1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2012, 16:27   #15
Noodlesoup
HaarWeb lid
 
Noodlesoup's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 140
Elma is een verdovende creme? Hoe zou dit moeten helpen bij gebruik van Tribulus of een laag libido?
Noodlesoup is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.