Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 mei 2011, 23:19   #16
Maria.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2011
Berichten: 7
Vet haar

Ik heb nu één hele dag gewoon niet vet haar, maar de volgende ochtend is het wel weer vettig, en de dag daarna is het echt vet.
Maria. is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2011, 23:40   #17
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Giselle Bekijk bericht
Een vette hoofdhuid is deels erfelijk, moeilijk te bestrijden.
Precies, het is vaak een erfelijke hormonenkwestie, te veel androgenen, maar 't kan ook veroorzaakt worden door te vaak wassen met agressieve shampoo en te heet water.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Giselle Bekijk bericht
Na je zestigste kan het wel weer droger worden, maar dat is waarschijnlijk nog een eind te gaan voor je (voor mij trouwens ook).
Met het normaliseren van de talgproduktie ben ik begonnen op 17-jarige leeftijd, zodat ik van 3 x per week wassen langzaam naar 1 keer per week kon overgaan, vandaar dat ik de topicstarter dit ook in eerste instantie adviseer te doen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ

Laatst gewijzigd door Hanna; 15 mei 2011 om 11:13
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2011, 23:45   #18
Giselle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 september 2008
Berichten: 138
@Lisss, Azijn werkt vochtinbrengend, ook voor je huid. Cremespoeling legt eigenlijk alleen een laagje om je haar, dat blijft totdat je het weer wast.

@Maria, het lijkt me zelfs niet goed om al die talg op je huid te laten. Het idee van antiroosshampoos is voornamelijk dat het je hoofdhuid goed schoonmaakt, zodat het niet gaat "schimmelen". Het is net zo'n kwaal als droog haar, dat is ook niet te verhelpen en zal ook samenhangen met erfelijke factoren.

Laatst gewijzigd door Giselle; 14 mei 2011 om 23:47
Giselle is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2011, 23:52   #19
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria. Bekijk bericht
Ik heb weken lang mijn haren 1x per week gewassen, en de andere dagen een staart ingehad, maar het werkt niet.
Het is wel van belang dat je milde shampoo gebruikt en lauw water. Onder de douche zal dat te onaangenaam zijn, dus kun je je haren beter apart wassen onder een kraan.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2011, 00:29   #20
Giselle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 september 2008
Berichten: 138
In de puberteit hebben veel jongeren last van vet haar. Dat gaat dan vanzelf weer over. Als je drie keer per week waste en niet zeven keer, dan had je ook niet heel vet haar. Je bent dus niet erfelijk belast en het is gewoon overgegaan. Als je haar na de puberteit nog vet is, dan blijft dat meestal zo. Je kunt het verminderen of verergeren met je gewoonten, maar niet genezen.
Giselle is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2011, 00:53   #21
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ach, het ligt er natuurlijk ook aan wat je 'vet' noemt. Zolang er geen witte laag talg op de hoofdhuid ligt, is er niets bijzonders aan de hand.
Vaak noemen mensen cremespoeling, conditioner, gel en minoxidil al "vettig", terwijl daar helemaal geen vet in zit, slechts siliconen en/of glycerine die enigszins glibberig aanvoelen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ

Laatst gewijzigd door Hanna; 15 mei 2011 om 11:14
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2011, 20:22   #22
Maria.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2011
Berichten: 7
Ik noem haar "vet" als het eruit ziet alsof het nat is, en niet zacht aanvoelt
Maria. is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2011, 17:11   #23
the_dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2009
Berichten: 45
Ik heb ook hetzelfde, zeer irritant. Toen ik 13 was heb ik een tijd mijn haar elke dag gewassen met shampoo en sindsdien is het na een dag al vet. Ik heb zelfs pillen gepakt die normaal de talgproductie helemaal lam leggen, maar nog altijd heb ik vettig haar. Minder wassen is ook geen optie want na 2 dagen wassen is het echt geen zicht meer. Misschien maar is milimeteren in de zomer en proberen een tijd met alleen water te wassen?
the_dude is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2011, 17:21   #24
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria. Bekijk bericht
Ik noem haar "vet" als het eruit ziet alsof het nat is, en niet zacht aanvoelt
Niet zacht aanvoelt? Dus harde talg?
Dan weet ik 't ook niet meer.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2011, 17:23   #25
Giselle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 september 2008
Berichten: 138
Het zal niet gelegen hebben aan je wasregime, maar aan je leeftijd. Anders zou je ook makkelijk kunnen terugwennen aan minder vaak wassen. Water alleen verwijdert geen talg, helaas. Millimeteren heeft uiteraard wel zin, hoewel je hoofdhuid gewoon vet zal blijven. Tenminste, dat had ik. Werkten die pillen wel voor je gezichtshuid?

Producten als cremespoeling die zelf niet vet zijn, maken het haar wel vet. Het laagje om de haren zorgt ervoor dat ze zacht en glad worden, en glad haar verspreidt de talg makkelijker, net als steil haar.
Giselle is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2011, 17:27   #26
Giselle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 september 2008
Berichten: 138
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria. Bekijk bericht
Ik noem haar "vet" als het eruit ziet alsof het nat is, en niet zacht aanvoelt
Ik weet wat je bedoelt. Het voelt als dikkige slierten, in plaats van fijn zacht haar.
Giselle is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2011, 17:34   #27
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Misschien maar is milimeteren in de zomer en proberen een tijd met alleen water te wassen?
Dat zou je in ieder geval een tijdje kunnen proberen.
Als dat niet helpt, zou je ketoconazol-houdende shampoo kunnen kiezen, want dat staat er om bekend dat het de hoofdhuid en haren uitdroogt.
Slik je geen SP of fina? Daarmee zou de talgproduktie m.i. ook omlaag moeten gaan.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2011, 18:19   #28
Giselle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 september 2008
Berichten: 138
Keto helpt niet en kan als bijwerking vet haar hebben. Het houdt wel de roos weg, maar zorgt niet voor minder talgproductie. Het werkt tegen schimmel. Je wilt je haar ook niet uitdrogen. Je wilt dat de hoofdhuid minder talg aanmaakt.
Giselle is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2011, 01:03   #29
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ketoconazol staat notabene bij de Big Four en aangezien the Dude op dit forum zit wegens echte roos/seborroïsch eczeem, zou keto geen gek idee zijn.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2011, 10:31   #30
the_dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2009
Berichten: 45
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Giselle Bekijk bericht
Het zal niet gelegen hebben aan je wasregime, maar aan je leeftijd. Anders zou je ook makkelijk kunnen terugwennen aan minder vaak wassen. Water alleen verwijdert geen talg, helaas. Millimeteren heeft uiteraard wel zin, hoewel je hoofdhuid gewoon vet zal blijven. Tenminste, dat had ik. Werkten die pillen wel voor je gezichtshuid?

Producten als cremespoeling die zelf niet vet zijn, maken het haar wel vet. Het laagje om de haren zorgt ervoor dat ze zacht en glad worden, en glad haar verspreidt de talg makkelijker, net als steil haar.
Ik weet het niet, ik heb wel eens gehoord dat het een maand kan duren voordat het haar zich terug aangepast heeft. Nu heb ik van nature uit sowieso een overmatige talgproductie, ik heb ook altijd veel last gehad van acné (vandaar die pillen, waren pillen tegen acné). Dus misschien zou het bij mij gwn niet werken om minder vaak te wassen.
Die pillen werkten trws wel voor de gezichtshuid ja, ik moet nu na 2 jaar nog altijd om de paar uur lippenstift opdoen. En na het douchen zit mijn voorhoofd vol schilfers.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Dat zou je in ieder geval een tijdje kunnen proberen.
Als dat niet helpt, zou je ketoconazol-houdende shampoo kunnen kiezen, want dat staat er om bekend dat het de hoofdhuid en haren uitdroogt.
Slik je geen SP of fina? Daarmee zou de talgproduktie m.i. ook omlaag moeten gaan.
Nee, ik neem niks tegen mijn haaruitval, zelfs geen minoxidil. Ik denk trws ook niet dat ik kaal aan het worden ben. Ik heb wel veel haaruitval, maar ik denk dat ik (voorlopig) nog even veel haar weer aanmaak als verlies.
the_dude is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.