Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 mei 2011, 12:08   #31
Giselle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 september 2008
Berichten: 138
Dude, als je "op dit forum zit vanwege roos/se" gebruik je dan al keto? Of iets anders? Ik heb ook nog Denorex geprobeerd, omdat ik nog steeds jeuk had na de keto. Dat hielp ook niet, het is gewoon de talg die jeukt, en niet de roos, want die was toen al lang verdwenen.

De big four is niet voor vet haar, maar voor haaruitval. Keto staat erbij omdat het dht blokkeert.
Giselle is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2011, 17:06   #32
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Ik weet het niet, ik heb wel eens gehoord dat het een maand kan duren voordat het haar zich terug aangepast heeft.
Ja, het kan zelfs nog veel langer duren voordat de hoofdhuid weer genormaliseerd is. Sommigen hebben dat bereikt door alleen af en toe met Dermolin-shampoo te wassen.
Roos/SE gaat heel vaak samen met AGA. Ketoconazol hoort bij de Big Four, waardoor veel Haarwebleden er ervaring mee hebben; het maakt de hoofdhuid droger en heeft bij menigeen het haar verandert in een droge bos stro of vogelnestje, wat bij iemand met een erg vette huid overigens niet makkelijk zal gebeuren.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ

Laatst gewijzigd door Hanna; 18 mei 2011 om 01:30
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2011, 18:58   #33
the_dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2009
Berichten: 45
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Giselle Bekijk bericht
Dude, als je "op dit forum zit vanwege roos/se" gebruik je dan al keto? Of iets anders? Ik heb ook nog Denorex geprobeerd, omdat ik nog steeds jeuk had na de keto. Dat hielp ook niet, het is gewoon de talg die jeukt, en niet de roos, want die was toen al lang verdwenen.

De big four is niet voor vet haar, maar voor haaruitval. Keto staat erbij omdat het dht blokkeert.
Wel, ik zit eigenlijk niet op het forum omwille van roos of SE (hoewel ik wel last heb van roos). Ik verloor gewoon plotseling meer haar terwijl ik dat acné medicijn (roaccutane) aan het gebruiken was en de dermatoloog toen dacht dat ik kaal aan het worden was . Maar we zijn nu 2 jaar verder en ik merk eigenlijk geen verschil in haarlijn enzo. Ik heb wel topiderm meegekregen van de dermatoloog voor men roos (is precies niet zo bekend want ik heb het hier nog nooit zien staan). Maar de roos is nu eigenlijk niet men grootste zorg, het is vooral dat vettig haar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ja, het kan zelfs nog veel langer duren voordat de hoofdhuid weer genormaliseerd is. Sommigen hebben dat bereikt door alleen af en toe met Dermolin-shampoo te wassen.
Roos/SE gaat heel vaak samen met AGA. Ketoconazol maakt de hoofdhuid droger en heeft bij menigeen het haar verandert in een droge bos stro of vogelnestje, wat bij iemand met een erg vette huid overigens niet makkelijk zal gebeuren.
Ok, ik zal eens kijken naar die dermolin-shampoo en misschien die ketoconazol.

Thx voor de tips allebei
the_dude is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2011, 23:20   #34
lenora
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2011
Berichten: 104
Volgens de dermatoloog waar ik ben geweest is Dermolin idd een goed middel om de 'vetheid' van het haar te verminderen. Ook producten van Roc en het merk Phyto? (nooit van gehoord) zijn mij aangeraden. Succes met je haar!
lenora is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2011, 01:11   #35
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Ik heb wel topiderm meegekregen van de dermatoloog voor men roos (is precies niet zo bekend want ik heb het hier nog nooit zien staan). Maar de roos is nu eigenlijk niet men grootste zorg, het is vooral dat vettig haar.
Heel vreemd, want Topiderm wordt juist voorgeschreven tegen droge huid, zie: http://www.topiderm.eu/v1/
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2011, 01:29   #36
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Ik verloor gewoon plotseling meer haar terwijl ik dat acné medicijn (roaccutane) aan het gebruiken was en de dermatoloog toen dacht dat ik kaal aan het worden was .
Dat is geen gek idee van die dermatoloog, want Roaccutane wordt voorgeschreven bij ernstige acné en is al bij menig Haarweblid de 'trigger' voor AGA geweest.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2011, 05:04   #37
Giselle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 september 2008
Berichten: 138
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Heel vreemd, want Topiderm wordt juist voorgeschreven tegen droge huid, zie: http://www.topiderm.eu/v1/
Hij kreeg de shampoo mee tegen roos:

http://www.topiderm.eu/v1/nl/catalog...s-shampoo.html
Giselle is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2011, 05:21   #38
Giselle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 september 2008
Berichten: 138
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lenora Bekijk bericht
Volgens de dermatoloog waar ik ben geweest is Dermolin idd een goed middel om de 'vetheid' van het haar te verminderen. Ook producten van Roc en het merk Phyto? (nooit van gehoord) zijn mij aangeraden. Succes met je haar!
Bedankt voor de tips!

http://www.topdrogist.nl/Phyto+Phyto...r%20vet%20haar

Dermolin is wel schappelijker geprijsd .
Giselle is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2011, 10:40   #39
the_dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2009
Berichten: 45
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Dat is geen gek idee van die dermatoloog, want Roaccutane wordt voorgeschreven bij ernstige acné en is al bij menig Haarweblid de 'trigger' voor AGA geweest.
Klopt, ze leek er zo zeker van, precies of er geen andere mogelijkheid was. Maar daarna kom ik op dit forum en post ik mijn foto's en zegt iedereen dat er niets aan de hand is. Maar goed, er is eigenlijk weinig bekend over de manier waarop roa haaruitval veroorzaakt en het komt ook regelmatig voor bij vrouwen of mannen die genetisch niet voorbestemd zijn om kaal te worden. Op een acneforum had iemand aan zijn dermatoloog gevraagd of het MPB kon triggeren en die antwoordde daarop:
By shedding anagen hairs originally destined to remain in the head for 2 to 6 years, one begins growing new hair that is affected by MPB. In other words, by shedding hair through telogen effluvium, one's hair jumps forward to a cycle affected by MPB.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Giselle Bekijk bericht
Hij kreeg de shampoo mee tegen roos:

http://www.topiderm.eu/v1/nl/catalog...s-shampoo.html
Inderdaad, deze heb ik.
the_dude is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2011, 12:46   #40
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Giselle Bekijk bericht
De big four is niet voor vet haar, maar voor haaruitval. Keto staat erbij omdat het dht blokkeert.
Dat ketoconazol ook anti-dht werkt, is mooi meegenomen, maar:
"Ketoconazol is een tegen schimmels effectief geneesmiddel (antimycoticum). Het kwam in de jaren '80 op de markt als het eerste orale middel tegen schimmelinfecties. Het is echter vooral bekend geworden in topische vorm als zalf in de behandeling tegen eczeem en roos." ... en in de vorm van ketoconazolhoudende shampoo's zoals Rooscure, Nizoral en Revita.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Giselle Bekijk bericht
Hij kreeg de shampoo mee tegen roos:
http://www.topiderm.eu/v1/nl/catalog...s-shampoo.html
Het blijft dus vreemd dat op de andere pagina wordt geschreven dat Topiderm juist is bedoeld tegen een droge tot zeer droge hoofdhuid.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Maar daarna kom ik op dit forum en post ik mijn foto's en zegt iedereen dat er niets aan de hand is.
Op jouw foto's is ook inderdaad niets te zien wat zou kunnen duiden op AGA.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
In other words, by shedding hair through telogen effluvium, one's hair jumps forward to a cycle affected by MPB.
Dus telogeen effluvium + MPB (=AGA).
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2011, 15:12   #41
lenora
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2011
Berichten: 104
Ik heb de shampoo (Dermolin) nu pas 1 keer geprobeerd, maar ik ga hem zeker vaker gebruiken. Er zit niet echt een bepaald geurtje aan en hij schuimt ook goed. Verder had ik het idee dat mijn haar ineens wat voller leek na opdrogen, maar miss was dat de wens van de gedachte haha Ook is mijn huid normaal (niet verkleurd) en heb ik geen last van jeuk oid. Oftewel voorlopig voor herhaling vatbaar!

Laatst gewijzigd door lenora; 19 mei 2011 om 16:05
lenora is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2011, 09:06   #42
Maria.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2011
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Giselle Bekijk bericht
Ik weet wat je bedoelt. Het voelt als dikkige slierten, in plaats van fijn zacht haar.
Jep
Maria. is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2011, 11:53   #43
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Maria, wat is jouw leeftijd? En heb je ook een laag witte talg of schilfertjes op je hoofd?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2011, 19:42   #44
chrisss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2011
Locatie: België
Berichten: 5
Geslacht:
Je haar elke dag wassen, is niet schadelijk en kan geen kwaad.
Inderdaad, geen te warm water gebruiken, geen conditioner, en een ontvettende shampoo kan helpen (verkrijgbaar bij apotheek, bvb. van Vichy), niet te veel fohnen, niet veel borstelen en kammen want daarmee verspreid je het vet dat onderaan je haar verschijnt en met borstelen verdeel je het gewoon over je hele haar. Dat zegt mijn arts.
Mijn dochter heeft verschrikkelijk veel last van vet haar en acne. En ook haar haar was 's middags alweer vet als ze het 's morgens had gewassen. En zo hebben we het jaren aan een stuk gedaan. Elke morgen wassen met speciale shampoo, en inderdaad, afhankelijk van het weer en/of ze ongesteld was of niet, kon ze soms een dagje overslaan.
Maar omdat ze met haar acne verschrikkelijk kampte, op haar gezicht, rug etc, zijn we terug naar de dokter gegaan en zij kreeg de pil Claudia (idem Diane 35) voorgeschreven. Dit is een gewone anticonceptiepil die een goede bijwerking heeft, nl. verminderen van acne en vet haar, m.a.w. je hormonenhuishouding wordt wat gereguleerd. Maar let op, dit helpt niet na één of twee maanden, voor een goed resultaat moet je deze pil minimum zes maanden nemen voor je verbetering ziet. En kijk nu, mijn meid is van de acne zo goed als verlost en hoeft haar haar slechts om de andere dag te wassen. Super!
chrisss is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2011, 13:22   #45
neushoorn30
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2011
Berichten: 21
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lisss88 Bekijk bericht
Ik lees verschillende reacties, die ook tegen elkaar in gaan. verwarrend...
Ik heb het laatst ook eens alleen uitgespoeld(beetje cremespoeling) ipv gewassen, maar toen was het alsnog heel vet. Gaat dat op den duur over? Of ben ik gedoemd om het vanaf nu elke dag te wassen (zoveel werk!)
Haha ja de dames zijn aan het kibbelen, maar ik denk dat je je antwoord het beste kan halen uit de eerste 2 reacties!
neushoorn30 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.