Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 mei 2011, 13:47   #1
lisss88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 5
Haar in halve dag vet

Hallo forummers,

Ik waste mijn haar eerst om de dag, nu elke dag omdat het zo snel vet word. Tegenwoordig als ik het 's ochtends was is het 's middags al weer vet...

Hoe kan dit en wat kan hier aan doen??

Lis
lisss88 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2011, 13:51   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Meestal is het zo, dat hoe vaker je de haren wast met shampoo en te warm water, des te meer irriteer je de talgkliertjes, die dan juist nòg meer vet gaan aanmaken.
Probeer het uit te spoelen met lauw water zonder shampoo, dan kan de huid langzaam maar zeker herstellen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2011, 16:46   #3
Giselle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 september 2008
Berichten: 138
Het komt waarschijnlijk doordat het de laatste tijd warmer is. Met hoge temperaturen maak je meer talgvet aan op je hoofdhuid. Wasfrequentie en soort shampoo maakt hierbij niet uit. Je kunt het gewoon dagelijks wassen en met een shampoo die je haar goed ontvet. Lauw water en je haar aan de lucht laten drogen helpt wel, omdat dat de hoofdhuid niet extra warm maakt. Je hoofdhuid en je haar zo min mogelijk aanraken helpt om het vet niet te verspreiden over je haar. Met je hand door je haar gaan maakt het snel vet.
Giselle is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2011, 17:18   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoge buitentemperaturen maken mijn haar niet sneller vet. Transpiratie is iets anders dan vet/talg.
Ik was mijn haren nu nog maar 1 x per week met een klein beetje shampoo en lauw water, en eigenlijk hoef ik dat maar 1 x per 2 weken te doen.

Erg veel talg aanmaken, kan ook een hormonenkwestie zijn (teveel androgenen) wat ook vaak gepaard gaat met acné en haaruitval; Diane35 helpt daar tegen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2011, 17:41   #5
Giselle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 september 2008
Berichten: 138
Jij hebt geen vet haar. Het gaat niet om transpiratie, maar om temperatuur zoals ik zei. Vandaar ook fohn e.d. beter niet gebruiken. Talg op de hoofdhuid is niet afhankelijk van hormonen.
Giselle is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2011, 02:00   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Giselle Bekijk bericht
Jij hebt geen vet haar. Het gaat niet om transpiratie, maar om temperatuur zoals ik zei. Vandaar ook fohn e.d. beter niet gebruiken. Talg op de hoofdhuid is niet afhankelijk van hormonen.
Vroeger had ik wel vet haar. Dat heb ik echter weten te normaliseren.
En overdreven talgproduktie (vette huid, acné, vet haar) heeft vaak te maken met androgenen; reden waarom het sterk anti-androgene cyproteronacetaat wordt voorgeschreven.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2011, 12:18   #7
Giselle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 september 2008
Berichten: 138
Ik denk niet dat je dat zelf hebt gedaan, maar dat dat gewoon vanzelf is veranderd. De hoofdhuid is verder niet hetzelfde als de gezichtshuid. Je kunt hoofdhuidacne hebben zonder gezichtsacne, en andersom. Ik heb de Diane geslikt en dat had idd voor een periode effect op mijn gezichtshuid, maar niet op mijn haar.
Giselle is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2011, 15:26   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Mijn talgklierproduktie is veranderd binnen 2 maanden zonder pillen te slikken en zonder dieet? Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Ik ben gewoon steeds minder vaak mijn haar gaan wassen met shampoo en te warm water. Een lastige periode om doorheen te komen, maar succesvol.
Sommigen hebben naast de Diane35 ook nog Androcur nodig om voldoende resultaat te verkrijgen; bij anderen blijkt de dikke laag talg seborroïsch eczeem te zijn.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2011, 15:50   #9
lisss88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 5
Ik lees verschillende reacties, die ook tegen elkaar in gaan. verwarrend...
Ik heb het laatst ook eens alleen uitgespoeld(beetje cremespoeling) ipv gewassen, maar toen was het alsnog heel vet. Gaat dat op den duur over? Of ben ik gedoemd om het vanaf nu elke dag te wassen (zoveel werk!)
lisss88 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2011, 16:03   #10
Giselle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 september 2008
Berichten: 138
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lisss88 Bekijk bericht
Ik lees verschillende reacties, die ook tegen elkaar in gaan. verwarrend...
Ik heb het laatst ook eens alleen uitgespoeld(beetje cremespoeling) ipv gewassen, maar toen was het alsnog heel vet. Gaat dat op den duur over? Of ben ik gedoemd om het vanaf nu elke dag te wassen (zoveel werk!)
Cremespoeling maakt het juist vet, je kunt beter spoelen met wat azijn in het water als je het haar zachter wilt maken. Aan de tegenstrijdige berichten kunnen we helaas niets doen. Hanna heeft met een paar maanden minder wassen blijkbaar succes gehad, maar ik niet. Androcur plus Diane35 zou ik je niet aanraden, veel te zware medicijnen. Ketoconazole helpt als je ook roos hebt, maar alleen tegen de roos in mijn ervaring.

Ik heb trouwens net even talkpoeder geprobeerd. Dit zit ook in droogshampoo, maar wellicht dat droogshampoo beter werkt omdat er nog andere ingredienten in zitten. Bij mij gaf het jeuk, ook na het uitborstelen, dus ik heb mijn haar meteen erna gewassen. Ik hoor van anderen echter wel dat droogshampoo of talkpoeder hen door de dag heen helpt of het wassen een dag kan uitstellen. Misschien dat dat je ook nog helpt.

Een vette hoofdhuid is deels erfelijk, moeilijk te bestrijden. Na je zestigste kan het wel weer droger worden, maar dat is waarschijnlijk nog een eind te gaan voor je (voor mij trouwens ook). Hanna is wel 60+ dacht ik? Heeft dat nog invloed gehad op je haar?
Giselle is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2011, 21:43   #11
lisss88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Giselle Bekijk bericht
Cremespoeling maakt het juist vet, je kunt beter spoelen met wat azijn in het water als je het haar zachter wilt maken. Aan de tegenstrijdige berichten kunnen we helaas niets doen. Hanna heeft met een paar maanden minder wassen blijkbaar succes gehad, maar ik niet. Androcur plus Diane35 zou ik je niet aanraden, veel te zware medicijnen. Ketoconazole helpt als je ook roos hebt, maar alleen tegen de roos in mijn ervaring.

Ik heb trouwens net even talkpoeder geprobeerd. Dit zit ook in droogshampoo, maar wellicht dat droogshampoo beter werkt omdat er nog andere ingredienten in zitten. Bij mij gaf het jeuk, ook na het uitborstelen, dus ik heb mijn haar meteen erna gewassen. Ik hoor van anderen echter wel dat droogshampoo of talkpoeder hen door de dag heen helpt of het wassen een dag kan uitstellen. Misschien dat dat je ook nog helpt.

Een vette hoofdhuid is deels erfelijk, moeilijk te bestrijden. Na je zestigste kan het wel weer droger worden, maar dat is waarschijnlijk nog een eind te gaan voor je (voor mij trouwens ook). Hanna is wel 60+ dacht ik? Heeft dat nog invloed gehad op je haar?
Dankjewel voor de reactie Giselle! Cremespoeling maar het dus vet? Ook als je het alleen in de puntjes(en midden) doet? Maar Azijn zeg je, dat klinkt bijzonder, gewoon azijn? Gaat dat niet stinken? cremespoeling gebruik ik voornamelijk om zacht te maken maar ook vooral tegen klitten, helpt azijn daar ook tegen?

Leuk dat je droogshampoo noemt, was ik vergeten te vermelden, dat gebruik ik al best heel lang (om de dag deed ik dat dan ook om het uit te stellen). Maar nu pakt mn haar dat niet meer zo goed lijkt het, kan je er imuun voor worden?!

Thanks voor de tips en helaas mn 60ste is inderdaad nog heel lang te gaan

btw het is met mijn haar vooral zo dat het overdag hele dag wel goed gaat, maar dan slaap ik en volgende dag is het heel vet (wat gebeurd er wel niet snachts )

PS fohn moet ik wel gebruiken, heb geen tijd om te laten drogen (en ik stijl een beetje), is dat ook echt van invloed voor vet haar? hoofdhuid koelt daarna toch weer af of zie ik dat verkeer?

Laatst gewijzigd door lisss88; 14 mei 2011 om 21:49
lisss88 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2011, 22:08   #12
Giselle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 september 2008
Berichten: 138
Cremespoeling in de puntjes maakt niet uit, het is vooral op de hoofdhuid dat het vet wordt. Azijn kun je gebruiken in de vorm van schoonmaakazijn (dit is extra geconcentreerd) maar ook kookazijn, hoewel daar dan vaak kruiden e.d. bij zitten. Witte azijn is ook prima. Appelciderazijn schijnt ook goed te zijn. Het helpt idd tegen klitten. Omdat het de schubben sluit, kamt je haar makkelijker door.

Heb je last van nachtzweten? Zweet schijnt ook een rol te spelen, sowieso heeft zweet met hitte te maken. Met de fohn maak je je hoofd tijdelijk warm, dus dat maakt wel uit. Maar ja, als het niet anders kan... hm, immuun worden voor talkpoeder weet ik niet. Misschien helpt het bij matig vet haar wel en bij heel vet haar niet. Ik denk toch dat het vnl het warme weer is geweest, zelf heb ik in de winter ook minder last. Momenteel was ik mijn haar elke dag, in de winter kan ik het vaak om de dag wassen.
Giselle is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2011, 22:42   #13
lisss88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 5
Thanks voor de azijn tip : ) Dat kun je dus wel in je hele haar doen itt cremespoeling.. nou het proberen eens waard, alhoewel cremespoeling je haar ook voedt en verzrogd toch terwijl azijn mij dat niet lijkt doen?!
nachtzweten weet ik niks van haha, maar misshcien is het zo wat je zegt verschil met warmte buiten, alhoewel ik het afgelopen winter ook al steeds moest doen met droogshampoo (omdat het dus vet was). Wassen is gewoon veel werk vind ik, zou heerlijk zijn als het eens een paar dagen (of op zn minst 2) niet hoefde te wassen!!
lisss88 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2011, 23:05   #14
Maria.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2011
Berichten: 7
Smile Vet haar

Hallo.,

Ik heb precies hetzelfde probleem.
Een tijd lang waste ik mijn haar ook elke dag, en dan was het 's middags weer vet.
Ik kreeg van iemand de tip mijn haar minder te wassen omdat je haar, hoe vaker je wast, steeds meer vet gaat aanmaken.
Ik heb weken lang mijn haren 1x per week gewassen, en de andere dagen een staart ingehad, maar het werkt niet.
Nu was ik mijn haren steeds twee dagen niet, en dan wel, zodat ik af en toe toch wel los haar kan hebben.
Ook ik hoor graag manieren om hier vanaf te komen, het is echt heel vervelend.
Maria. is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2011, 23:09   #15
lisss88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 5
Stom zeg dat je zolang het dan niet wast om af te bouwen en het werkt niet.. Als je het nu 2 dagen niet wast is het dan ook weer net zo snel vet?
lisss88 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.