Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 februari 2011, 12:17   #46
Lonneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 42
Dat onzekere voor de toekomst herken ik wel. Ook beheerst het nog steeds teveel mijn leven. Maar dat is ook niet vreemd, als je iedere dag een uur eerder op moet staan om nog iets van je haar proberen te maken. Probeer het dan maar eens los te laten! Ergens logeren of vakantie is dan ook niet leuk, ik moet zoveel spullen meenemen.

Ik moet, na al die jaren, ook nog steeds een manier vinden om ermee om te gaan.
Lonneke is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2011, 14:07   #47
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Ik heb het hier al eens eerder geschreven maar geef de tip nog maar eens. Ik heb een op een gegeven moment een haarwerk aangeschaft en die opgezet en mijn man laten zien. Die vond het verassend leuk staan en dat gaf me nog meer zekerheid. Sindsdien lig ie in een doos te wachten voor als ik per ongeluk ineens kaal wordt. Soms zet ik hem op om het weer eens te zien. Grappige is dat ik daardoor zoveel meer rust heb gekregen. Ik raad wel aan om er één te kopen die je echt leuk vind en je goed staat. Het is minder erg om er één te kopen als je er nog geen echt nodig hebt dan als het moet.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2011, 21:25   #48
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Misschien is het wel dat we het nooit helemaal accepteren, maar dat je er op een of andere manier mee leert leven. Dat laatste doen we sowieso al met zijn allen hier, want we werken nog steeds, doen nog steeds leuke dingen in het leven, hebben lief etc. Het is denk ik niet iets dat plotsklaps je overkomt dat het accepteert. En zeer zeker ook wat Sammy zegt; op een gegeven moment ben je het zat om erover in te zitten en dan ga je toch er anders mee om.
Het gaat sowieso al beter dan een paar jaar geleden met mij hierin. Dat wel.

En ik heb het filmpje van de vrouw die Hanna heeft gepost niet gezien en ik ga het ook niet zien. Ik weet nu al dat ik er erg verdrietig van zal worden. En als ik verder heel eerlijk ben; het helpt mij ook niet om te relativeren. Er is zo gods gruwelijk veel ellende op de wereld voor mensen; dat kan ik niet allemaal tot me nemen om me zelf beter te voelen. Het is al erg genoeg dat het bestaat.

En als ik nog eerlijker ben; als ik mijn haar was en het is weer bal, dan denk ik op dat moment echt niet; ojee, anderen hebben het slechter. Nee. Op dat moment is mijn probleem toch even echt mijn probleem.

Relativeren met andermans problemen helpt ook niet; het lost niks op. Je bent nl. niet bezig met je eigen problemen aan te pakken, maar alleen maar met vergelijken. Dat geeft een hele kortstondig idee dat jouw probleem er even niets is, maar niets is minder waar. Je hebt nl. niks gedaan aan je eigen probleem op dat moment.

Je kunt beter je energie richten op hoe je dan je eigen angsten of problemen voor jezelf weer draaglijk kan krijgen of kan accepteren.

En ja, het oog wil ook wat. Dat heb ik nl. zelf ook; dus met daten is een kalende kop (als vrouw) gewoon niet fijn. Klaar. Ik kan net zo goed bepaalde uiterlijke kenmerken van een man wel of niet aantrekkelijk vinden.

Ik ga wel proberen Sammy's advies op te volgen om jezelf goed te voelen en daarmee schoonheid uit te stralen. Het voorbeeld van die vrouw die Sammy gaf, ga ik onthouden!
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2011, 22:16   #49
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Josie Bekijk bericht
En ja, het oog wil ook wat. Dat heb ik nl. zelf ook; dus met daten is een kalende kop (als vrouw) gewoon niet fijn. Klaar. Ik kan net zo goed bepaalde uiterlijke kenmerken van een man wel of niet aantrekkelijk vinden.
Een deel van de vrouwen vindt een kalende man niet erg, maar andersom vindt een deel van de mannen een kalende vrouw ook niet erg.

Zo heb ik een paar vriendinnen gehad die geen moeite met mijn kaalheid hadden. Natuurlijk voelt dat goed, maar ik had er zelf nog wel steeds moeite mee. Nu niet meer, maar ik voel me nu ook niet meer kaal...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2011, 02:08   #50
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Josie Bekijk bericht
En ja, het oog wil ook wat. Dat heb ik nl. zelf ook; dus met daten is een kalende kop (als vrouw) gewoon niet fijn....
Het voorbeeld van die vrouw die Sammy gaf, ga ik onthouden!
Ik begrijp niet hoe je het bovenstaande kunt rijmen met het onderstaande:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammy Bekijk bericht
Uiteindelijk was zij een prachtig mooie, goed geklede, zelfverzekerde én inlevende vrouw geworden, die over aandacht van mannen totaal niet te klagen had.
Vraag je je dan niet af, of de bedoelde vrouw een partner gevonden heeft, of zij tijdens het daten al meteen sprak over haar kale hoofd, en hoe die partner daarop reageerde?

(Bovendien is de vrouw in het filmpje eveneens een prachtige, goed geklede, zelfverzekerde vrouw met ook nog gevoel voor humor.)
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2011, 13:36   #51
Moorea
HaarWeb lid
 
Moorea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 167
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Een deel van de vrouwen vindt een kalende man niet erg, maar andersom vindt een deel van de mannen een kalende vrouw ook niet erg.

Zo heb ik een paar vriendinnen gehad die geen moeite met mijn kaalheid hadden. Natuurlijk voelt dat goed, maar ik had er zelf nog wel steeds moeite mee. Nu niet meer, maar ik voel me nu ook niet meer kaal...
Hé een reactie van een vent. We want more!

Dat is wel goed om te horen. Toch vind ik het voor een man wel iets anders. Bij mannen is het sociaal meer geaccepteerd. Ik heb ook geen problemen met kalende mannen, het kan best sexy zijn. Voor een vrouw is haar kapsel/haar toch een stukje van haar vrouwelijkheid. Er bestaan wel sexy vrouwen met een kaal hoofd, maar daar moet je ook wel een mooi gezicht en vorm hoofd voor hebben, vind ik. Ik zie mezelf echt niet met een kale kop. Maar dat is voor iedereen persoonlijk.
__________________
Regime
Nu even niks, want ik ben er PANklaar mee!
Behalve gezond eten (goede vetten, geen tarwe, wel probiotica = darmen heel blij mee) en stress vermijden.
Haarwerkje (mrt. 2016) bevalt niet en wordt niet gedragen.

Verleden

Minoxidil 5% w/o ppg en Revita shampoo 2/3 x p.w. (tot +/- mei 2016)
Minoxidil 2% w/o ppg Rogaine (okt. 2013 - jan. 2014)
Minoxidil 5% w/o ppg (v.a. dec. 2010 - okt. 2013)
Omega 3-6 (2010-2011)
Vitaminstore Huid Haar Nagel (2010-2011)
Nioxin Cleanser/ Revita Shampoo (2011-2012)
Yaz/Drospirenon (gestopt in 2010 wegens overgevoeligheid hormonen)
Cyproteronacetaat/ Diane-35 (2006-2007)
IJzertabletten
Rooscure
Moorea is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2011, 15:43   #52
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moorea Bekijk bericht
Voor een vrouw is haar kapsel/haar toch een stukje van haar vrouwelijkheid.
En we krijgen wel 100 keer per dag ingepeperd via tv-programma's, tv-commercials en advertenties in tijdschriften, dat 't nooit goed genoeg is: het moet mooier, dikker, glanzender, weelderiger.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2011, 22:26   #53
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moorea Bekijk bericht
Hé een reactie van een vent. We want more!

Dat is wel goed om te horen. Toch vind ik het voor een man wel iets anders. Bij mannen is het sociaal meer geaccepteerd. Ik heb ook geen problemen met kalende mannen, het kan best sexy zijn. Voor een vrouw is haar kapsel/haar toch een stukje van haar vrouwelijkheid. Er bestaan wel sexy vrouwen met een kaal hoofd, maar daar moet je ook wel een mooi gezicht en vorm hoofd voor hebben, vind ik. Ik zie mezelf echt niet met een kale kop. Maar dat is voor iedereen persoonlijk.
Misschien sociaal meer geaccepteerd, maar ik denk niet dat het leed voor een man daardoor minder is.

Ik dacht zelf ook niet dat ik een kop had voor gemillimeterd haar. Totdat ik een tondeuse had gekocht... ik vind het nu al te lang als het 2 mm is...

Maar ben het helemaal met je eens dat een vrouw met weinig haar veel meer negatieve bekijks heeft dan een kalende man.
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2011, 20:35   #54
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik begrijp niet hoe je het bovenstaande kunt rijmen met het onderstaande:

Vraag je je dan niet af, of de bedoelde vrouw een partner gevonden heeft, of zij tijdens het daten al meteen sprak over haar kale hoofd, en hoe die partner daarop reageerde?

(Bovendien is de vrouw in het filmpje eveneens een prachtige, goed geklede, zelfverzekerde vrouw met ook nog gevoel voor humor.)
Hi Hanna,

Het ging me vooral om het feit dat de vrouw die Sammy als voorbeeld gaf, zo goed met haar kaalheid kennelijk omging. Maar de belangrijkste opmerking van Sammy was dat ze erop aandrong om je eigenwaarde te verhogen.

En ja, dat vraag ik me dan best af, maar ik bedacht me ook dat die vrouw waarschijnlijk AA had en helemaal kaal was? (of niet Sammy?). Helemaal echt kaal vanwege AA is een ander proces en ga je anders ermee om. Ik kan het nl. nog aardig doen of het probleem niet bestaat enzo. je weet wel; lekker ontwijkend doen. Bij AA lijkt me dat vrij onmogelijk. Maar dit is een andere discussie. Daar kan ik nl. nog aardig over doorbomen, maar dat doe ik nu niet in deze threat.
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2011, 20:37   #55
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Misschien sociaal meer geaccepteerd, maar ik denk niet dat het leed voor een man daardoor minder is.
Dat vond ik wel bijzonder om te horen. Ik weet natuurlijk van hier dat het leed groot kan zijn over kalende mannen, maar ik denk altijd dat mannen er toch minder onder te lijden hebben en sommige al helemaal niet.
Maar goed dat je dat nog even onder de aandacht brengt.

En ja meer mannen reacties zou hartstikke fijn zijn!!! Jullie zijn van harte welkom!
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2011, 20:42   #56
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moorea Bekijk bericht
Hé een reactie van een vent. We want more!

Dat is wel goed om te horen. Toch vind ik het voor een man wel iets anders. Bij mannen is het sociaal meer geaccepteerd. Ik heb ook geen problemen met kalende mannen, het kan best sexy zijn. Voor een vrouw is haar kapsel/haar toch een stukje van haar vrouwelijkheid. Er bestaan wel sexy vrouwen met een kaal hoofd, maar daar moet je ook wel een mooi gezicht en vorm hoofd voor hebben, vind ik. Ik zie mezelf echt niet met een kale kop. Maar dat is voor iedereen persoonlijk.
Bij vrouwen is het NIET sociaal geaccepteerd. Bij mannen is het ZEKER sociaal geaccepteerd. Of de mannen en vrouwen kaalheid bij mannen mooi of niet mooi vinden is dan alleen de discussie.
Bij kalende vrouwen gaan zij zwaar gebukt onder het taboe dat erover heerst en dat het dus NIET is geaccepteerd.

Waarom anders al die pruiken waarbij we VOORAL NIET MOGEN LATEN MERKEN DAT HET NIET ONS EIGEN HAAR IS??
Waarom dragen de mannen dan geen pruiken ook?

Nee, er is een essentieel verschil tussen de problematiek van kalende mannen en vrouwen. Wat het leed overigens niet minder of meer maakt.
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2011, 20:42   #57
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Josie Bekijk bericht
Dat vond ik wel bijzonder om te horen. Ik weet natuurlijk van hier dat het leed groot kan zijn over kalende mannen, maar ik denk altijd dat mannen er toch minder onder te lijden hebben en sommige al helemaal niet.
Maar goed dat je dat nog even onder de aandacht brengt.

En ja meer mannen reacties zou hartstikke fijn zijn!!! Jullie zijn van harte welkom!
Nou, uit eigen ervaring kan ik vertellen dat ik er jarenlang zwaar onder geleden heb.

Maar het kan nog erger: een aantal mannen hier op HaarWeb hebben vanwege hun haarverlies zelfs zelfmoord overwogen...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2011, 20:46   #58
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Ja, ik kan het me goed voorstellen. iedereen hier. Wel fijn dat het nu beter met je gaat hierin.
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2011, 20:50   #59
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Josie Bekijk bericht
Ja, ik kan het me goed voorstellen. iedereen hier. Wel fijn dat het nu beter met je gaat hierin.
Met de jaren ging ik er wel wat beter mee om, maar ik had er nog steeds wel moeite mee.

Maar sinds ik vorig jaar tattoopuntjes heb laten zetten kijk ik graag in alle spiegels...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2011, 22:52   #60
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Josie Bekijk bericht
Waarom dragen de mannen dan geen pruiken ook?
Huh??
Wereldwijd dragen heel veel mannen een pruik, meestal toupets, maar ook volledige pruiken. Ook veel Haarwebmannen.

Even een greep uit de vele websites:
www.contactskin.nl
www.hatsoffhair.com/
www.coolpiece.com
www.haartendens.nl
www.justhair.nl
www.toplacewigs.com/html/man-toupee.htm
www.tophaar.nl
Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=F6gzUA_dhS0
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ

Laatst gewijzigd door Hanna; 22 februari 2011 om 02:15
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval door dieet Katy Haarproblemen bij vrouwen 26 15 juni 2012 08:42
jeuk, irritatie en haaruitval hollie Haarproblemen bij vrouwen 12 10 maart 2011 17:30
medicijnen en haaruitval Lon Haarproblemen bij vrouwen 26 9 februari 2010 02:11
nieuwe revlon anti-haaruitval patch ibbi Medicijnen/haargroeimiddelen 34 7 september 2008 01:27
PCO en overbeharing Sandy Hirsutisme - Behandelingen 60 4 mei 2007 19:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.