Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 januari 2015, 21:22   #1
w12345r
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 146
22 jaar, haarlijn gaat hard achteruit. HT?

Goedenavond,

Ik ben inmiddels al zo vanaf mijn 17e bezig met mijn haaruitval.
Op m'n 17e had ik al redelijke inhammen, maar het was prima te bedekken en ik dacht dat het wellicht de mannelijke haarlijn was.

Mijn haarlijn ging elk jaar weer verder achteruit, maar eigenlijk probeerde ik mezelf er altijd onderuit te praten... Het viel wel mee, en het zou uiteindelijk wel stoppen.

Ik heb toen wel redelijk geaccepteerd dat ik flinke inhammen heb, maar nou ben ik net naar de kapper geweest en het viel mij op dat het haar achter de voorste 'pluk' ook dunner aan het worden is... Ik ben dus onderweg naar het hoefijzer ben ik bang...

Inhammen oke, maar hoefijzer doet mij toch wel zeer...

Ik heb al heel lang over fina getwijfeld, ik heb het hier zelf liggen al is het inmiddels zelfs over datum... Ik ben gewoon vrij bang voor de bijwerkingen etc.
En dan eigenlijk nog vooral voor de verhalen van mensen die alleen maar meer haar erdoor kwijt geraakt zijn...

Ik zit toch echt serieus een haartransplantatie te overdenken.

Wat denken jullie hiervan? 22 is jong, maar ik wil wel kunnen genieten van mijn jeugd... Het knaagt op het moment toch best wel aan mij.
Het klinkt misschien gek, maar ik ga binnenkort naar Thailand met wat vrienden en ik zie nu al een soort op tegen de eerste duik in de zee..
Natte haren maakt het er namelijk niet beter op..

Mocht de haaruitval bijv verder gaan achter de haartransplantatie, is het dan weer verder bij te vullen met een nieuwe HT?

Ik heb overal redelijk dik haar, behalve om de inhammen (en op de inhammen uiteraard niks)
Ik rook trouwens wel en heb per dag gemiddeld 5 uur slaap, kan dit erg meehelpen aan de aga of is dit te verwaarlozen?

Laatst gewijzigd door w12345r; 14 januari 2015 om 21:33
w12345r is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2015, 21:58   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Roken en te weinig slapen zijn op lange termijn niet gezond, maar voor kaalheid is het geen belangrijke factor.

Finasteride in combinatie met minoxidil is eigenlijk het enige dat je uitval zou kunnen stabiliseren, maar ik begrijp je terughoudendheid voor finasteride. Het is toch een serieuze stap om aan medicatie te beginnen. En als je grote angst hebt voor serieuze bijwerking, dan zou ik er niet aan beginnen. De meeste bijwerkingen worden naar mijn mening juist door die angst veroorzaakt. Overigens moet je wel reëel blijven over de kans op bijwerkingen.

Als je echt richting een serieuze hoefijzer denkt te bewegen, dan moet je heel voorzichtig zijn met een HT. Je kunt er geen wonderen van verwachten.

Misschien kun je eens een korter kapsel proberen en voor Thailand lekker millimeteren. Warm, vochtig klimaat ... prima excuus. Wellicht kan het je helpen om je kaalheid te accepteren. Uiteindelijk is dat wel de beste manier om met kaalheid om te gaan. .. als je dat kunt opbrengen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2015, 22:39   #3
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Ik heb zelf ook lang nagedacht over roken, verschillende keren uitgetest, niet gerookt, dan weer wel.

Mijn conclusie: roken maakt je haren dunner, dat zeker. Maar haaruitval is toch echt genetisch, stress versnelt de boel behoorlijk, dat moet ik je wel vertellen. Roken niet zo, met dikker haar(dus niet roken) lijk je minder kaal. Dus stoppen met roken zal je zeker wel een beter look geven.

Ik was er zelf mee gestopt, het is echter verdomd lekker, dus ik rookte na een tijdje weer.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2015, 03:00   #4
bryan95
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 januari 2015
Berichten: 9
Geslacht:
Beste w12345r,
Vervelend dat je er al op zon jonge leeftijd doorheen moet. Als je echt al behoorlijke inhammen hebt en je voorste pluk word dun dan moet je zeker goed overwegen of je nog aan de fina wilt. Naar mijn mening is fina het echt alleen waard als je nog veel hebt te behouden, maar dat is puur mijn mening. Anders minoxidil?
Over je vakantie, doe gewoon lekker je zijkantjes opscheren en boven wat langer dat is perfecg voor het klimaat daar en richt niet zoveel schade aan bij her zwemmen!

ik wens je het beste toe gozer
bryan95 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2015, 20:08   #5
w12345r
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 146
Inmiddels terug van een geweldige vakantie

Net weer even naar de kapper geweest, maar nu het weer lekker kortgeknipt is schrok ik toch weer even...

Inhammen worden toch telkens weer groter en ik verlang echt onwijs naar weer een vollere bos haar. Als ik vrienden met een kaarsrechte haarlijn zie wordt ik gewoon echt stikjaloers..
Ik heb een vrij lang hoofd en ik zie mij gewoon echt totaal niet kaal / gemillimeterd door het leven gaan.

Hoe denken jullie over een HT op 22 / 23 jarige leeftijd?
Ik heb inmiddels finasteride bestelt en ga er zodra het binnen is mee beginnen, hopelijk zonder serieuze bijwerkingen...
w12345r is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2015, 20:45   #6
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.436
Geslacht:
Eerst maar eens bezien of de fina aanslaat. Anders heeft een ht geen zin.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2015, 20:17   #7
w12345r
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 146
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Eerst maar eens bezien of de fina aanslaat. Anders heeft een ht geen zin.
Wanneer zou dat duidelijk moeten zijn?
Ik heb inmiddels al vele resultaten gezien van een HT hier op Haarweb en ik wil er in de toekomst zelf toch ook een laten doen.

Het liefst zo snel mogelijk aangezien ik gewoon rond deze leeftijd echt optimaal van het leven wil kunnen genieten...
w12345r is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2015, 14:52   #8
inter
HaarWeb lid
 
inter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2014
Berichten: 179
Geslacht:
Zodra je haaruitval stopt weet je dat de finasteride aanslaat.
Zit trouwens in het zelfde schuitje als jij ben ook 22 jaar met inhammen heb al wat resultaat geboekt met minoxidil en finasteride.
inter is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2015, 20:44   #9
w12345r
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 146
Ik ben er zeker van dat ik in de toekomst een HT wil laten uitvoeren. En eigenlijk dan nog het liefst zo snel mogelijk.
Ben er klaar mee elke keer in de spiegel naar de inhammen te kijken met een zwaar klote gevoel in mijn maag...

Ik weet dat de kans dat er nog een of meerdere HT's achteraan komen groot is, maar dit risico wil ik graag nemen.

Nou is het zo dat ik net een week of 2 aan de fina zit. Ik wil eigenlijk dit jaar nog een HT laten uitvoeren. Kan ik er dan maar beter zsm weer mee stoppen voordat ik in een gigantische shedding terecht kom?
Ik heb her en der gelezen dat het niet slim is om vlak voor of na een HT aan fina te beginnen, maar ik zie het probleem eigenlijk niet helemaal, een eventuele shedding is toch altijd maar tijdelijk?
w12345r is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2015, 21:03   #10
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik zou doorzetten.

Een shedding treedt meestal op tussen pakweg 6 weken en 3 maanden. Ik denk niet dat je zo snel al een afspraak zult kunnen maken. Je zult sowieso eerst nog even op consult moeten. Een shedding is ook helemaal geen gegeven. Ik heb er zelf nooit iets van gemerkt en vele anderen ook niet.

Ik denk dat je terecht het probleem niet ziet. Het is vooral onverstandig om in het eerste half jaar na een HT met finasteride te beginnen. In dat geval kan namelijk een shedding net samenvallen met de herstelperiode en dan lijkt het alsof het herstel enorm tegen valt.

Zelfs al zou je morgen een HT ondergaan, dan is er nog niks aan de hand. Je krijgt toch een enorme dip wanneer de getransplanteerde haren na een paar weekjes uitvallen en als er door shockloss onvermijdelijk ook een aantal bestaande haren zullen verdwijnen. Als je daarbovenop nog een shedding krijgt, dan zal je dip wat dieper zijn, maar het herstel daarna zal des te groter zijn. En waarschijnlijk valt het met die diepere dip wel mee, want de haren die door shockloss uitvallen zijn de zwakkere haren. En dat zijn nou net ook de haren die je bij een shedding zou verliezen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2015, 21:48   #11
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.436
Geslacht:
Ja. Gewoon doorslikken!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2015, 21:03   #12
w12345r
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 146
Hierbij nog wat foto's van de status van mijn haar;

Voorkant; Link
Bovenkant; Link
Rechts; Link 1 Link 2
Links; Link

Het zijn echt mijn inhammen die terug trekken. De rest van mijn haar is nog zo dik als dat het altijd geweest is.

De linker inham zit ik nog geeneens zo erg mee, het is vooral de rechter.
Deze trekt een stuk dieper terug dan de linker waardoor de haarlijn behoorlijk scheef trekt.

Ik heb inmiddels een consult ingepland bij Esteworld, hopelijk kunnen hun de haarlijn weer rechttrekken en de inhammen iets opvullen.
Hoeveel grafts schatten jullie dat hiervoor nodig is? Het moet sowieso een FUE worden.

Nog even ter info, ik zit op het moment een week of 2 aan de finasteride (1,25mg fincar per dag) en tegen de tijd dat ik aan een HT begin zal ik 23 zijn.
w12345r is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2015, 21:23   #13
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Dat vind ik absoluut nog niet HT-waardig. Ziet er helemaal niet slecht uit zelfs? Mss ietsje dieper dan een mannelijke haarlijn?
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2015, 22:26   #14
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
Dat vind ik absoluut nog niet HT-waardig. Ziet er helemaal niet slecht uit zelfs? Mss ietsje dieper dan een mannelijke haarlijn?
Helemaal mee eens! Wellicht tegen de 30 misschien nodig, tot dan stabiliseert de haaruitval vaak nog eens ook.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2015, 22:37   #15
Rollercoaster1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 107
Goeie kop met haar nog hoor. Geen HT nodig als het stabiliseert lijkt me. Finasteride proberen. Sowieso nooit een HT doen voordat je haaruitval is gestabiliseerd/gestopt want anders blijft het dweilen met de kraan open.
Rollercoaster1 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.