Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 juni 2015, 21:27   #1
Malibu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 189
Geslacht:
Unhappy Inhammen (20 jaar)

Hallo ,

Ik ben een jongen van 20 jaar met aziatische roots en heb "zware inhammen" ( Mijn vader was kaal op zijn 30ste , aan mijn moeder haar kant hebben ze allemaal hun haar nog )
Mijn inhammen zijn op een jaar tijd "heel erg" geworden , ale da vind ik zelf!
Toch als ik foto's/video's van vorig jaar terug bekijk.
Ik werd er zeer depressief van nu nog altijd een beetje , maar ben recent naar de dermatoloog geweest en die heeft mij gezegt dat ik mij geen zorgen moest maken ! Hij heeft mij Minoxidil 5% voorgeschreven , ben er nu 2 weken mee bezig. Ik zie toch dat die kleine haartjes die aanwezig waren aan het groeien zijn. Ik ben echt een meisje als het over mijn haar gaat ! :p Maar ik zit nog altijd met paar vragen in mijn hoofd.

Vragen

1) Zijn inhammen een teken van kaalheid of kan het daar bij blijven?
2) Stop minoxidil haarverlies?
3) Is gebruik van veel haarlak/spray en haar drogen schadelijk voor het haar?
Malibu is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2015, 21:32   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
1. Het kan het begin zijn van een proces, maar het kan ook gewoon zo blijven. Het begint bij Norwood I, maar het eindigt voor lang niet iedereen bij Norwood VII.




2. Nee, het zorgt in eerste instantie voor wat hergroei en door de verlengde haargroeicyclus vertraagt het het proces, maar op termijn haalt het kaler worden de winst weer weg en gaat het verlies door.

3. Ja, haren worden er kwetsbaarder van en ze breken makkelijker. Maar het heeft geen effect op het echte genetisch bepaalde kaler worden. Als je ermee stopt worden je haren weer sterker.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2015, 21:34   #3
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
1) tjah hoe omschrijf jij kaalheid? Als je bedoeld dat je al je haar verliest niet perse. Het kan zijn dat het gewoon bij inhammen blijft en verder niks. Als je vader helemaal kaal is is het wel reden om extra goed je eigen haarstatus in de gaten te houden. Als je wat foto's plaatst hebben wij ook een beter idee

2) Niet echt, het onderliggende proces gaat door. Echter, je haren worden als het ware sterker waardoor ze weer gaan groeien en dikker worden. Vaak zie je dit eerst als dunne vellushaartjes die steeds dikker worden en meer kleur krijgen.

3) Nee, je haar wordt gevoed van binnenuit. Het kan eventueel wel invloed hebben op de kwaliteit van je haar, maar dit is niet zo snel het geval. Eventueel een goede shampoo erbij gebruiken.

Succes met de voortgang en houd het in de gaten!
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2015, 22:16   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
3) Nee, je haar wordt gevoed van binnenuit. Het kan eventueel wel invloed hebben op de kwaliteit van je haar, maar dit is niet zo snel het geval. Eventueel een goede shampoo erbij gebruiken.
Lak legt een klein stug laagje om de haar. Dat stijvere, dikkere geheel breekt makkelijker. Vergelijk het maar met een normaal gesproken buigzaam boomtakje waar een laagje ijs omheen zit.

Bovendien kunnen bestanddelen in de lak en de hitte van het drogen de haarschubben beschadigen. Daardoor wordt de haar steeds kwetsbaarder voor invloeden van buitenaf en wordt ie ook brosser.

De haarwortel zal er niks van merken, dus het haar dat net de huid verlaat zal altijd ongeveer even stevig zijn. Maar 8 centimeter (een half jaar) verderop kan het haar behoorlijk beschadigd zijn.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2015, 22:48   #5
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Da's het mooie van externe invloeden op de haarkwaliteit wanneer je een man bent: scheer het allemaal af en je krijgt als het ware een nieuwe, schone lei

Ik ken de minoxidil theorie, maar ik twijfel of de realiteit niet nog iets complexer is: enerzijds zijn er de gevallen van mannen die enkel minox gebruiken en echt jarenlang stabilisatie hebben (ik heb gevallen gelezen van stabilisatie richting de 10 jaar zelfs), anderszijds is er de ganse PGD2 ontdekking bij AGA en daar zou minoxidil een invloed op hebben, wat dan op zich wel weer 'een' oorzaak is die aangepakt wordt.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2015, 15:52   #6
TJBG
Haarweb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2015
Berichten: 9
Geslacht:
Mochten de inhammen erger worden, dan raad ik je aan om ook finasteride te proberen naast de minoxidil. Ik zou het gewoon nog even een tijdje aankijken om te zien of de situatie verergerd.
TJBG is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2015, 02:15   #7
Malibu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 189
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
1) tjah hoe omschrijf jij kaalheid? Als je bedoeld dat je al je haar verliest niet perse. Het kan zijn dat het gewoon bij inhammen blijft en verder niks. Als je vader helemaal kaal is is het wel reden om extra goed je eigen haarstatus in de gaten te houden. Als je wat foto's plaatst hebben wij ook een beter idee

2) Niet echt, het onderliggende proces gaat door. Echter, je haren worden als het ware sterker waardoor ze weer gaan groeien en dikker worden. Vaak zie je dit eerst als dunne vellushaartjes die steeds dikker worden en meer kleur krijgen.

3) Nee, je haar wordt gevoed van binnenuit. Het kan eventueel wel invloed hebben op de kwaliteit van je haar, maar dit is niet zo snel het geval. Eventueel een goede shampoo erbij gebruiken.

Succes met de voortgang en houd het in de gaten!
Ja , de dermatoloog zei da het sowieso wel genetisch ligt , maar omdat ik er zo vroeg bij ben , kwam het allemaal goed met minoxidil zei hij toch
Malibu is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2015, 02:18   #8
Malibu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 189
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TJBG Bekijk bericht
Mochten de inhammen erger worden, dan raad ik je aan om ook finasteride te proberen naast de minoxidil. Ik zou het gewoon nog even een tijdje aankijken om te zien of de situatie verergerd.
Ik gebruik ook Revita shampoo 4 x per week
Malibu is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2015, 02:20   #9
Malibu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 189
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
1. Het kan het begin zijn van een proces, maar het kan ook gewoon zo blijven. Het begint bij Norwood I, maar het eindigt voor lang niet iedereen bij Norwood VII.




2. Nee, het zorgt in eerste instantie voor wat hergroei en door de verlengde haargroeicyclus vertraagt het het proces, maar op termijn haalt het kaler worden de winst weer weg en gaat het verlies door.

3. Ja, haren worden er kwetsbaarder van en ze breken makkelijker. Maar het heeft geen effect op het echte genetisch bepaalde kaler worden. Als je ermee stopt worden je haren weer sterker.
Ik zit in fase 2 , zal morgen Foto's posten !

dank u voor het reageren !
Malibu is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2015, 17:56   #10
Malibu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 189
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Malibu Bekijk bericht
Ik zit in fase 2 , zal morgen Foto's posten !

dank u voor het reageren !
hier zijn foto's

http://www.photobox.co.uk/my/photo?a...87#20774568987
Malibu is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2015, 18:30   #11
maaa17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2014
Locatie: den haag
Berichten: 315
Geslacht:
De foto's kunnen we niet zien.

"You cannot access this album"
maaa17 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2015, 20:29   #13
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Lak legt een klein stug laagje om de haar. Dat stijvere, dikkere geheel breekt makkelijker. Vergelijk het maar met een normaal gesproken buigzaam boomtakje waar een laagje ijs omheen zit.

Bovendien kunnen bestanddelen in de lak en de hitte van het drogen de haarschubben beschadigen. Daardoor wordt de haar steeds kwetsbaarder voor invloeden van buitenaf en wordt ie ook brosser.

De haarwortel zal er niks van merken, dus het haar dat net de huid verlaat zal altijd ongeveer even stevig zijn. Maar 8 centimeter (een half jaar) verderop kan het haar behoorlijk beschadigd zijn.
Interessant eigenlijk, haarlak is in die zin dus echt wel (niet-permanent) schadelijk voor je haarkwaliteit. Zijn gel, wax, mousse etc. in diezelfde zin ook schadelijk of is dat minder het geval doordat het stug laagje minder is ?
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2015, 21:24   #14
alexde
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2012
Berichten: 34
Malibu, aan de foto's te zien heb je geen inhammen, maar een prachtige haarlijn waar menig kerel jaloers op is.

Mag ik vragen met wat voor haarlijn je die van jou aan het vergelijken bent?

En google voor de gein is naar Milla Jovovich.
Jou inhammen zijn ongeveer vergelijkbaar met die van haar.
alexde is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2015, 22:57   #15
Malibu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 189
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alexde Bekijk bericht
Malibu, aan de foto's te zien heb je geen inhammen, maar een prachtige haarlijn waar menig kerel jaloers op is.

Mag ik vragen met wat voor haarlijn je die van jou aan het vergelijken bent?

En google voor de gein is naar Milla Jovovich.
Jou inhammen zijn ongeveer vergelijkbaar met die van haar.
Ik vind het niet vergelijkbaar met 'Milla Jovovich' :p

Ik heb toch duidelijk inhammen?

Want als ik een video van vorig jaar bekeek , had ik ze bijna niet... en aan mij haren vanvoor kan ik mijn hoofdhuid zien (zijn ook zeer dun) + ik zie haren verdwijnen :'(

Bedankt voor uw reactie !
Malibu is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.