Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 april 2008, 14:32   #1
Pelle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2008
Berichten: 199
Haarverlies

Hallo mensen,

Sinds enkele weken/ maanden heb ik last van flinke haarverlies. Elke morgen vind ik ongeveer 20 a 30 haren op me kussen en bed, als ik me haren was of 's morgen modelleer dan zitten me handen ook vol met haren. Als ik een keer door me haren doe zitten er ook altijd wel 1 a 2 haren aan.
Ik verlies de haren overal, niet alleen bovenop maar ook aan de zijkanten en achterkant van me hoofd. Het is me nooit echt opgevallen, maar het lijkt de laatste tijd echt een stuk erger, nu let ik er natuurlijk ook wel meer op dan voorheen.
Ik slik sinds 2 weken vitamine B tabletten maar kan niet echt zeggen dat het minder is geworden.

Heeft iemand ideeen wat het kan zijn? Kan dit tijdelijk zijn of moet ik denken aan permanente haarverlies?

Groetjes Pelle
Pelle is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2008, 22:47   #2
ono!!
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2008
Berichten: 25
1 a 2 haren lijkt me redelijk normaal als je paar keer met je handen door je haar gaat.
Als je nagaat dat een mens ongeveer 100 haren perdag mag/kan verliezen

verder heb ik niet zoveel verstand van haren,hopelijk kan iemand je verder helpen
ono!! is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2008, 23:00   #3
CA.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2006
Berichten: 159
Hey,

Helaas kan ik aan de hand van jouw verhaal niet zeggen wat het zou kunnen zijn. Ik denk zelf eigenlijk niet aan AGA (erfelijke kaalheid) want dan heb je over het algemeen geen last van haarverlies aan de zijkanten en achterkant van je hoofd. Misschien zou je wat foto's kunnen posten.

Maar ik raad je in ieder geval aan om, als je er echt mee zit, naar je huisarts te gaan, of eigenlijk nog liever een dermatoloog. Misschien is er niks aan de hand, of is het maar tijdelijk, maar dan weet je dat tenminste. En als er wel wat aan de hand is, is het naar mijn mening altijd verstandig om eerst een goede diagnose te krijgen voordat je gaat beginnen aan diverse mogelijke medicijnen die mogelijkerwijs bij verkeerd gebruik alleen maar het tegenovergestelde effect zouden kunnen hebben.

Danny
__________________
I don't wanna spend my life jaded, waiting
To wake up one day and find
That I let all of these years go by wasted
Carrie Underwood - Wasted

The hardest thing in this world, is to live in it
CA. is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2008, 00:29   #4
WackoV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 69
Hoi

Ik heb net hetzelfde voor als jou en zal je topic dus nauwlettend volgen want ik vrees ook dat dit geen aga is. Ik slik nu 5 maanden finasteride en gebruik minoxidil, maar geen verbetering merkbaar.

Iemand met raad?
WackoV is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2008, 10:45   #5
CA.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2006
Berichten: 159
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WackoV Bekijk bericht
Hoi

Ik heb net hetzelfde voor als jou en zal je topic dus nauwlettend volgen want ik vrees ook dat dit geen aga is. Ik slik nu 5 maanden finasteride en gebruik minoxidil, maar geen verbetering merkbaar.

Iemand met raad?
Mag ik vragen hoe jij aan Finasteride komt. Ben je bij een dokter geweest? want als dat zo is, dan zal hij toch de diagnose AGA gesteld hebben.

Indien je dit zonder recept via internet hebt besteld, raad ik je aan om toch eerst een dokter te bezoeken, denk dat je daar veel verstandiger aan doet dan aan medicatie te beginnen zonder te weten wat er nu eigenlijk aan de hand is. Medicijnen zoals deze zijn namelijk niet onschuldig, en ik zou er dus ook niet verder mee gaan als blijkt dat je iets anders dan AGA hebt.
__________________
I don't wanna spend my life jaded, waiting
To wake up one day and find
That I let all of these years go by wasted
Carrie Underwood - Wasted

The hardest thing in this world, is to live in it
CA. is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2008, 14:42   #6
Pelle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2008
Berichten: 199
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CA. Bekijk bericht
Hey,

Helaas kan ik aan de hand van jouw verhaal niet zeggen wat het zou kunnen zijn. Ik denk zelf eigenlijk niet aan AGA (erfelijke kaalheid) want dan heb je over het algemeen geen last van haarverlies aan de zijkanten en achterkant van je hoofd. Misschien zou je wat foto's kunnen posten.

Maar ik raad je in ieder geval aan om, als je er echt mee zit, naar je huisarts te gaan, of eigenlijk nog liever een dermatoloog. Misschien is er niks aan de hand, of is het maar tijdelijk, maar dan weet je dat tenminste. En als er wel wat aan de hand is, is het naar mijn mening altijd verstandig om eerst een goede diagnose te krijgen voordat je gaat beginnen aan diverse mogelijke medicijnen die mogelijkerwijs bij verkeerd gebruik alleen maar het tegenovergestelde effect zouden kunnen hebben.

Danny
Hey Danny,

Bedankt voor je antwoord, ik kan wel foto's maken, maar daar zie je totaal niets op. Het is niet dat ik me haarverlies merk aan de kale plekken of aan me kapsel of iets dergelijk, ik merk het vooral aan de haren in bed, afwasbak en als ik er met me handen doorheen ga.
Op foto's is dus (nog) niets te zien. Misschien is het wel normaal haarverlies, maar omdat ik er nu op let lijkt het misschien veel erger.
Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat we 9 maanden geleden verhuist zijn en nu OVERAL lichte meubels en wasbak enzo hebben, hiervoor hadden we dat niet dus zag je ze misschien minder.
Ook ga ik nu regelmatig door me haren met me hand en trek ik af en toe zacht om te 'testen'.

Het lijkt alsof het zomaar ineens is gekomen, en de haren vallen ook niet alleen bovenop ofzo uit, aan de zijkant en achterkant net zo snel...

Allemaal bedankt voor jullie antwoord, als er nog mensen zijn die meer weten of eigen ervaringen hebben, dan hoor ik die graag!

Gr. Pelle
Pelle is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2008, 18:07   #7
WackoV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 69
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CA. Bekijk bericht
Mag ik vragen hoe jij aan Finasteride komt. Ben je bij een dokter geweest? want als dat zo is, dan zal hij toch de diagnose AGA gesteld hebben.

Indien je dit zonder recept via internet hebt besteld, raad ik je aan om toch eerst een dokter te bezoeken, denk dat je daar veel verstandiger aan doet dan aan medicatie te beginnen zonder te weten wat er nu eigenlijk aan de hand is. Medicijnen zoals deze zijn namelijk niet onschuldig, en ik zou er dus ook niet verder mee gaan als blijkt dat je iets anders dan AGA hebt.
Ja, ik ben naar dermatoloog geweest daarvoor... vroeger begonnen met minoxidil en werkte, maar na tijdje werd ik immuun daartegen. Nu finasteride maar ik vrees dat mijn haaruitval erger is.

Maar ik heb net hetzelfde voor als pelle
WackoV is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2008, 12:46   #8
CA.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2006
Berichten: 159
@WackoV: ik vind het dan erg vreemd dat die dermatoloog je Finasteride heeft voorgeschreven. Jouw haaruitval vertoont namelijk een nogal ongewoon patroon voor AGA. Mag ik vragen welke dermatoloog je bezocht hebt?

@Pelle: dan heb je op het moment nog geluk dat er niets te zien is. Ik zou je echt aanraden om een dokter te bezoeken.

Bij mijzelf kwam het ook vrij plotseling, en ik had echt geen idee waar het aan lag. Ik verloor ook haar overal op mijn hoofd, niet alleen maar bovenop. Ik ben toen (veel te laat) naar een huisarts gegaan, die eigenlijk niks deed. Via en dermatoloog kwam ik erachter dat ik aan een vrij zeldzame vorm van haaruitval lijdt, en na enkele minder succesvolle behandelmethoden, heb ik nu eindelijk iets gevonden wat werkt. Bij mij is het inmiddels wel zichtbaar, al is het nog niet zo heel erg. I can live with it. Maar als het nu nog niet te zien is bij jou, moet je nu ingrijpen, dan kun je erger misschien voorkomen.

veel succes, en keep me posted

Danny
__________________
I don't wanna spend my life jaded, waiting
To wake up one day and find
That I let all of these years go by wasted
Carrie Underwood - Wasted

The hardest thing in this world, is to live in it
CA. is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2008, 11:44   #9
WackoV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 69
Euhm, ik ben naar verschillende artsen geweest

Dr. Vandaele (Roeselare, België) heeft me dit voorgeschreven, maar hij heeft wel een degelijke reputatie op vlak van dermatologie.

Maar aangezien na 4 maand geen verbetering merkbaar was, ben ik naar het UZ in Gent gestapt. Daar raadden ze me aan om mijn Fina verder te zetten en ook terug te starten met minoxidil. Maar aangezien het een assistente was en niet de professor van het UZ zelf, had ik toch weinig vertrouwen in haar analyse.

Wat gebruik jij nu soms C.A.?
WackoV is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2008, 12:38   #10
CA.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2006
Berichten: 159
Bij Fina is het volgens mij normaal dat er na 4 maanden nog geen duidelijke verbetering zichtbaar is.

Voordat ik uitleg wat ik gebruik, moet ik eerst ff vertellen dat ik niet lijd aan AGA. De aandoening waar ik aan lijd heet Cicatriciele Alopecie (maar zelf gebruik ik liever de Engelse term "Scarring Alopecia" wat ik afkort tot SA) Dit is een aandoening die haarverlies veroorzaakt door verlittekening van de hoofdhuid. Meer hierover kun je lezen in dit topic: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=10826

Ik gebruik Plaquenil in combinatie met Betamethason, en ik heb geen idee hoe het precies werkt, maar het heeft er bij mij in ieder geval voor gezorgd dat de haaruitval gestopt is. Ik zeg er wel bij dat dit soort middelen alleen werken bij vormen van SA, en zelfs dan nog niet altijd.
__________________
I don't wanna spend my life jaded, waiting
To wake up one day and find
That I let all of these years go by wasted
Carrie Underwood - Wasted

The hardest thing in this world, is to live in it
CA. is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2008, 10:48   #11
WackoV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 69
ja, dit topic had ik al eens gelezen, maar ik denk dat bij u littekens worden gevormd door het haaruitval. En zo te zien komt dit bij mij niet voor...ik merk toch nog geen littekens dus "hoop" ik de klassieke aga te hebben en te kunnen stoppen
WackoV is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2008, 13:44   #12
CA.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2006
Berichten: 159
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WackoV Bekijk bericht
ja, dit topic had ik al eens gelezen, maar ik denk dat bij u littekens worden gevormd door het haaruitval. En zo te zien komt dit bij mij niet voor...ik merk toch nog geen littekens dus "hoop" ik de klassieke aga te hebben en te kunnen stoppen
Ik hoop echt dat je niet hetzelfde hebt als mij. Het is nogal vervelend, omdat herstel zo goed als onmogelijk is. En het is trouwens andersom, de haaruitval wordt veroorzaakt door littekenvorming. Ik merkte in het begin ook geen littekens, maar na verloop van tijd begonnen ze me wel op te vallen. Als Fina je is voorgeschreven door een arts, wat ik uit jouw posts opmaak, dan zou ik het nog ff aankijken. Fina heeft tijd nodig om zijn werk te doen, ik heb gehoord dat het wel een jaar kan duren soms voordat het echt effect heeft, maar zoveel verstand heb ik niet van dat soort medicijnen.

Oh, en je mag wel "je/jij" tegen me zeggen hoor , ben te jong om u genoemd te worden
__________________
I don't wanna spend my life jaded, waiting
To wake up one day and find
That I let all of these years go by wasted
Carrie Underwood - Wasted

The hardest thing in this world, is to live in it
CA. is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2008, 15:39   #13
Pelle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2008
Berichten: 199
Status:

Vandaag toch maar even naar de huisarts gegaan, hij verwijst me door voor verder bloedonderzoek omdat het niet echt klachen van AGA zijn.

Het valt mij ook op dat mijn wenkbrauwen uitvallen, het valt me niet op aan me gezicht maar als ik er heel zacht met me vingers langs ga dan liggen er een paar op me bureau.

Ze gaan testen of het wat met de schildklier te maken heeft, als dit niet het geval is denkt de dokter aan Telogeen Effuvium omdat mijn haarverlies niet opvalt op me hoofd, maar puur aan de haren op kussen en wasbak. Deze haren vallen niet alleen bovenop mijn hoofd uit maar ook aan de zijkant en achterkant (diffuus over het hoofd).

Over het algemeen is bij AGA niet echt overmatige haaruival te zien (kan natuurlijk wel) maar gaat dit geleidelijk aan.

Ik moet erbij vertellen dat ik erg geluk heb met mijn dokter. Hij zegt ook altijd: Als jij langs komt dan moet er ook wat aan de hand zijn want je bent er nooit...deze dokter werkt altijd mee en stuurt me altijd door wanneer ik daar naar vraag.

Status is nog steeds hetzelfde verder, geen kale plekken of dunnend haar te zien op me hoofd, puur veel haren op het kussen/ wasbak en als ik zachtjes trek wat haren.

Als ik meer weet dan horen jullie het.

Gr. Pelle
Pelle is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2008, 23:02   #14
WackoV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 69
Ja, hou ons op de hoogte want ik vrees dat ik aan hetzelfde lijd als jij...

ik ben benieuwd
WackoV is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2008, 10:22   #15
Gekkie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2008
Berichten: 74
Zooo klinkt heftig.

Ik hoop dat alles goed komt.

Succes en sterkte!
Gekkie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
aanpak haarverlies Annewil AA - Behandelingen 1 9 juni 2006 11:57
Flossen tegen haarverlies?? Ja, flossen tegen haarverlies! Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 10 7 april 2005 09:10
Ervaringen over haarverlies Vercetti AGA - Algemeen 19 30 oktober 2004 00:21
Het grote haaruitval-boek... pindakaas AGA - Algemeen 5 17 februari 2004 19:36
haarverlies tijdens/na wassen elena1 Haarproblemen bij vrouwen 0 27 november 2003 15:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.