Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 september 2011, 10:07   #1
Circus Quotus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2010
Berichten: 23
Another battle

Dag Allen,

Ik heb al het 1 en ander gepost in threads, maar misschien is een eigen introductie thread ook wel makkelijk. Ik heb al zoveel gehad aan het commentaar en de adviezen van anderen hier, dat als mijn persoonlijke proces voor anderen weer nuttig kan zijn dan zou dat mooi zijn.

Ik denk dat ik een NW2 ben, maar ben nog niet helemaal vertrouwd met de terminologie, want het is bij mij ook redelijk diffuus verdund over de hele bovenkant. (zie foto)

Ik ben dus 2 weken geleden begonnen met Minodixil 5% van Spectral. Ik moet zeggen dat ik er helemaal geen problemen van ondervind. Nog geen allergische reactie gehad, of uitdroging. Ik heb ook nog niet het gevoel dat er enige shedding optreed, maar wellicht is het daar nog te vroeg voor. Maar daarom ben ik maar wel begonnen met foto's maken, zodat ik het iets beter in de gaten kan houden (ook al wil ik er niet te obsessief mee bezig zijn). Daarom vind ik de minodixil prettig, omdat het eigenlijk niet veel anders is dan gel indoen. Maar het maakt mn hoofd wel enigszins vettig, en het ruikt niet geweldig, dus zit er aan te denken om wellicht over te stappen op rogaine foam.

Gisteren mijn finasteride 1mg van Dr Reddy's binnen gekregen via unitedpharmacies (zie foto). En nu vind ik het dus wel spannender. Heb gisteren nog maar weer een beetje rondgekeken, en ben toch wel weer een beetje geschrokken van wat negatieve verhalen over finasteride. Ik denk dat het idd belangrijk is om goed in je vel te zitten, maar een dergelijk middel is toch geen peanuts. Ik ben erg geneigd om meteen te beginnen met de finasteride, maar ik moet waarschijnlijk de eventuele shedding van de mino maar ff afwachten. Dus dan zou ik over een maandje met de fina beginnen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg start.jpg‎ (62,6 KB, 125x gelezen)
Bestandstype: jpg Photo Sep 29, 9 45 02.jpg‎ (146,2 KB, 61x gelezen)
__________________
Regime:

Spectral UHP 5% minodixil (sinds september 2011)
Circus Quotus is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2011, 10:11   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Volgens mij ben jij nog geen NW2...en ziet er nog best goed uit! Ik ben er jaloers op.
Waarom begin je niet met een lagere dosering fina? 0.25 0.33 of 0.5 per dag?
Dan kun je het langzaam aankijken, en als het goed bevalt altijd verhogen
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2011, 11:57   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Plaats eens een foto van de zijkant van het hoofd, inclusief het oor.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2011, 19:02   #4
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 338
Geslacht:
Jij wordt echt nog niet kaal hoor!!
__________________
intern.
1,25 mg fina per dag

extern.
1,5 ml minox per dag/spectral DNC
haarweb topical
revita shampoo
HT FUE Dr. Feriduni 2006 grafts (04-06-2010)
sinds mijn HT weer om de dag laseren

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen!
hektor is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2011, 16:44   #5
Circus Quotus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2010
Berichten: 23
Hektor,
dat word ik wel.

Ik heb de beslissing om medicatie te nemen niet over 1 dag ijs laten gaan. Mijn inhammen worden steeds groter, maar het ergst vind ik het diffuse patroon bovenop. Ik heb het niet voor niks gemilimeterd, want dan zie je het minder, maar met langer haar kon je er steeds beter door heen kijken.

dZinee,
Dat is misschien wel een goed idee, om het rustig op te bouwen, maar denk dat ik toch nog ff 2 weekjes wacht, om de mijn hoofd echt te laten wennen aan de minox.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg start2.jpg‎ (79,8 KB, 80x gelezen)
Bestandstype: jpg start3.jpg‎ (69,6 KB, 74x gelezen)
Bestandstype: jpg start4.jpg‎ (44,0 KB, 84x gelezen)
__________________
Regime:

Spectral UHP 5% minodixil (sinds september 2011)
Circus Quotus is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2011, 21:39   #6
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Prima..doe het in ieder geval rustig aan.. Het lijkt in ieder geval geen agressieve vorm van AGA/DPA te zijn, dus je hoeft niet perse morgen al aan de pillen..

Bij jou is het zeker nog niet vergevorderd..en eerlijk gezegd kan ik geen inham vinden... Waar heb je het precies over? Zelfs met zo kort haar vind ik je haar vrij dik uitzien, maar goed je zult er inderdaad wel langer over nagedacht hebben.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2011, 01:01   #7
sneu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2009
Berichten: 401
circus over welke ,,batlle,, heb je het nu eigenlijk ?.Hoe oud ben je ?.HIER IS ECHT GEEN SPRAKE VAN KAALHEID .Dit is echt ingebeelde kaalheid .Kort geschoren en dan nog zo vol en lage mooie haarlijn .De meeste mensen die wel echt kaal zijn zijn hier jaloers op .Dit zit echt tussen je oren .Je hebt gewoon een prachtig kop met mooi haar .Mischien heb je wel fijn haar ,maar kaal ?
sneu is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2011, 12:43   #8
RAAFIE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 290
Geslacht:
Het is toch juist slim van hem om het preventief te nemen.
__________________
Sinds maart 2010 : finasteride 1mg.
gestopt 2012 : met finasteride teveel bijwerkingen
FUE HT juni 2010 : 1880 grafts Prohairclinic.

FUE CT HT september 2017 : 2300 grafts Hairworld Istanbul
RAAFIE is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2011, 14:29   #9
Circus Quotus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2010
Berichten: 23
Ik ben 30, en gedurende de afgelopen 3 jaar heb ik mijn haar steeds dunner zien worden. Bij de kruin en inhammen nog meer dan de rest. Idd raafie, ik ben dus met een routine begonnen omdat ik graag zou behouden wat ik nu heb, en geloof me, meerdere mensen om mij heen hebben tegen me gezegd; 'o je bent 'kalend'. Ik beeld het mij echt niet in...
__________________
Regime:

Spectral UHP 5% minodixil (sinds september 2011)
Circus Quotus is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2011, 14:55   #10
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RAAFIE Bekijk bericht
Het is toch juist slim van hem om het preventief te nemen.
Ja laten we hele wereld adviseren om vanaf hun 18e aan de fina te gaan, werkt preventief.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2011, 15:06   #11
afroindo
HaarWeb lid
 
afroindo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2009
Berichten: 149
Beste Circus,

Ik kan bijna meepraten met jou situatie alleen lijkt die van mij nog een ietwat tikkeltje verder te zijn qua haarsituatie. Ga je zeker niet tegenspreken als jij het gevoel hebt dat je haar achteruit aan het gaan is maar zoals ik het op de foto's kan beoordelen vind ik het er nog netjes uitzien! Ik vind het een prima idee te starten met je regime en wil je de volgende tips meegeven.

Begin idd eens met een lagere dosering. Ikzelf neem een pilletje Proscar (Fina) van 5MG en snij deze zo precies mogelijk in 8 stukken. Iedere dag neem ik dus een half "kwartje" van die hele pil en de laatste dag neem ik een heel kwartje om zo 1 keer in de week een soort van "boost" te krijgen. Neem het netjes elke morgen op de nuchtere maag met een glas water. Kijk anders even bij mijn blog voor wat meer info over mijn status. Tot nu (4 weken gebruik) niks gemerkt op 1 nachtje heftig plassen :-) na. Dit is ook gelukkig maar bij 1 nachtje gebleven. Maak je er aub niet te druk over en begin gewoon eens een lagere dosering maar wel consequent. Horrorverhalen vind je genoeg hier op internet maar de meeste haarwebbers kunnen je best overtuigen dat het allemaal goed te doen is. Mocht ik klachten ondervinden meld ik het natuurlijk ook oprecht hier op haarweb.

En ja de Minox. Ik zou voor de foam gaan. Dit werkt super en is ontzettend makkelijk in het gebruik. Je kan een 4 pack bestellen waar je 4 maanden mee doet. Ok het kan wel iets duurder zijn maar dan heb je wel makkelijk te gebruiken minox.

Verder een goede shampoo (ikzelf gebruik nu sinds vandaag Revita wat ook voor wat gezonder ogend haar kan zorgen) en ik supplementeer verder met MSM (kost geen drol bij de tuinen).

En verder probeer je niet te druk te maken. Ga rustig aan beginnen met je regime en geloof me door er preventief mee bezig te zijn geeft je zelf ook wat rust. Stress moeten we sowieso vermijden want ook dit speelt natuurlijk op het haar :-)

Ben benieuwd naar je uodates hier en zal het ook zeker gaan volgen.

Succes en nogmaals zoals het op de foto's uitziet valt het nog reuze mee. Ik zou nog eens wat foto's posten in daglicht en wat betere kwaliteit zodat we hier allemaal nogmaals kunnen oordelen.
__________________
Babies haven't any hair:
Old men's heads are just as bare;
From the cradle to the grave
Lies a haircut and a shave.
~Samuel Goodman Hoffenstein

------------------------------------------

Currently on:
  • Proscar (Less then 1MG/DAY)
  • Rogaine Foam 5% (Morning/Evening)
  • Revita Shampoo (3 times a week)
  • No other Shampooing (Babyoil only)
  • Olive Oil + Raw Egg (Once monthly treatment)
  • Multivitamins
  • Vitamine D (Additional)
  • MSM (De Tuinen)
  • Fishoil (liquid)
afroindo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2011, 17:01   #12
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door afroindo Bekijk bericht
Beste Circus,
Begin idd eens met een lagere dosering. Ikzelf neem een pilletje Proscar (Fina) van 5MG en snij deze zo precies mogelijk in 8 stukken. Iedere dag neem ik dus een half "kwartje" van die hele pil en de laatste dag neem ik een heel kwartje om zo 1 keer in de week een soort van "boost" te krijgen. Neem het netjes elke morgen op de nuchtere maag met een glas water.
Jouw dosering is nog steeds 5mg (ipv 7) mg per week. Ik zou daar nog een stuk onder gaan zitten maar goed.

Verder goed en nuttig verhaal!
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2011, 18:04   #13
afroindo
HaarWeb lid
 
afroindo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2009
Berichten: 149
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Jouw dosering is nog steeds 5mg (ipv 7) mg per week. Ik zou daar nog een stuk onder gaan zitten maar goed.

Verder goed en nuttig verhaal!
Dat klopt idd. Maar ik zit toch beneden de 1 mg per dag wat volgens mijn dokter het best zou werken. Ik geloof er persoonlijk in de dosis per dag iets lager te houden om zo minder kans op bijwerkingen te hebben.

Verder geloof ik er ook in dat ieder lichaam/haar anders is en een goed regime alleen gevonden kan worden door naar je lichaam te luisteren en van daaruit actie te ondernemen. En in geval van medicatie vind ik less is more :-)

Dank dZinee voor je waardering van het verhaal!
__________________
Babies haven't any hair:
Old men's heads are just as bare;
From the cradle to the grave
Lies a haircut and a shave.
~Samuel Goodman Hoffenstein

------------------------------------------

Currently on:
  • Proscar (Less then 1MG/DAY)
  • Rogaine Foam 5% (Morning/Evening)
  • Revita Shampoo (3 times a week)
  • No other Shampooing (Babyoil only)
  • Olive Oil + Raw Egg (Once monthly treatment)
  • Multivitamins
  • Vitamine D (Additional)
  • MSM (De Tuinen)
  • Fishoil (liquid)
afroindo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2011, 18:43   #14
sneu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2009
Berichten: 401
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Circus Quotus Bekijk bericht
Ik ben 30, en gedurende de afgelopen 3 jaar heb ik mijn haar steeds dunner zien worden. Bij de kruin en inhammen nog meer dan de rest. Idd raafie, ik ben dus met een routine begonnen omdat ik graag zou behouden wat ik nu heb, en geloof me, meerdere mensen om mij heen hebben tegen me gezegd; 'o je bent 'kalend'. Ik beeld het mij echt niet in...
menig mensen hier op haarweb die na een ht nog niet z,n resultaat hadden als hoe het er bij jouw nog uitziet hebben haarweb tevreden verlaten .Kan me haast niet voorstellen dat mensen (zoals de situatie op de foto is )jouw aanspreken en zeggen van he je wordt kaal .Al helemaal niet door mannen van jouw leeftijd want menigggeen zal jaloers zijn ,maar goed ik wil je niet bekritiseren maar slechts bemoedigen
sneu is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2011, 19:36   #15
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Ik begrijp Quotes wel. De foto's zijn te klein om een definitief oordeel te vellen. Het ziet er allemaal zo op het eerste gezicht niet slecht uit, maar bepaalde punten vallen mij ook wel op. Zelf vind hij ook nog dat zijn haren aan het uitdunnen zijn en daar weten wij niks vanaf. Dat kan enkel hij het beste beoordelen.

Dat menig kale(nde) man hier jaloers op is, mag geen reden zijn om te stellen dat het tussen zijn oren zit. Hij hoeft niet achterover te gaan leunen en het over zich heen te laten komen.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.