Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 maart 2012, 12:36   #1
Needmorehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 72
3000 grafts Dr. de Reys

Volgende week (19 en 20 maart) ben ik aan de beurt, maandag en dinsdag naar Soest om daar hopelijk 3000 grafts geplaatst te krijgen. Dit ligt een beetje aan de hoeveelheid tijd die er is. Ben bij meerdere HT klinieken geweest. Dr. de Reys is een ervaren man en na eea besproken te hebben, leek ik bij hem aan het goede adres. De flexibiliteit is ook een groot voordeel. Ik zou eigenlijk in feb gaan maar kreeg dit niet voor elkaar op m'n werk maar hoorde dit pas erg laat. Er werd gelukkig een plek vrijgemaakt in maart. Dat vind ik super, de prijs is overigens erg goed. Niet te vergelijken met andere klinieken.
Ik zal vantevoren goede foto's maken en daarna wekelijks/maandelijks zodat het verloop goed te zien is. Momenteel ben ik NW3 en 29 jaar.
Ik heb het plan om voor 800 grafts op de kruin te gaan en 2200 voorop. (m'n haaruitval is behoorlijk diffuus...)

Ik heb nog wel een aantal vragen:
- Na hoeveel dagen na de HT kan ik een petje/muts dragen en dus weer naar buiten etc..?
- Na hoeveel dagen kan ik sporten? (wil misschien wel paar dagen gaan skien, 1,5 week na de HT.
- Ik lees hier dingen over in de zon gaan na de HT. Is dit een beperking? Zonnebank dan? (met een soort van hoofdeksel?)
- Ik gebruik momenteel toppik, na hoeveel tijd kan ik dit weer gaan doen? Eigenlijk is dus de vraag: na hoeveel tijd kan ik m'n haar weer op een normale manier wassen...?
- Ik heb m'n haar altijd gemillimeterd (5mm). Na hoeveel tijd kan ik weer met de tondeuse beginnen? (uiteraard zeer voorzichtig...)

Wish me luck! :-)

groeten!

Laatst gewijzigd door Needmorehair; 13 maart 2012 om 12:50
Needmorehair is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2012, 14:02   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Needmorehair Bekijk bericht
Ik heb nog wel een aantal vragen:
- Na hoeveel dagen na de HT kan ik een petje/muts dragen en dus weer naar buiten etc..?
- Na hoeveel dagen kan ik sporten? (wil misschien wel paar dagen gaan skien, 1,5 week na de HT.
- Ik lees hier dingen over in de zon gaan na de HT. Is dit een beperking? Zonnebank dan? (met een soort van hoofdeksel?)
- Ik gebruik momenteel toppik, na hoeveel tijd kan ik dit weer gaan doen? Eigenlijk is dus de vraag: na hoeveel tijd kan ik m'n haar weer op een normale manier wassen...?
- Ik heb m'n haar altijd gemillimeterd (5mm). Na hoeveel tijd kan ik weer met de tondeuse beginnen? (uiteraard zeer voorzichtig...)

Wish me luck! :-)
Een flinke ingreep, Needmorehair! Dat gaan twee lange dagen worden, maar dan ben je er meteen goed van af

Je vragen zijn niet zo makkelijk te beantwoorden. Veel hangt af van hoe je herstel gaat en hoe je dingen aanpakt ...

Na 2 dagen zouden je grafts al goed vast moeten zitten. In ieder geval goed genoeg om er alweer voorzichtig water over te laten stromen. Maar niet goed genoeg om er over te wrijven. Een petje is dan nog net echt een goed idee dus. Maar na een week, wanneer alle korstjes weg zijn, zou ook dat helemaal geen probleem meer zijn. Dus antwoordt op de eerste vraag ... zeker niet de eerste twee dagen en na een week mag het zeker wel. Daartussen is het een kwestie van hoe voorzichtig je bent en wat voor petje het is. Het meeste risico zul je voorop lopen.

Anderhalve week na de ingreep zou je best al kunnen skiën. Je moet ook dan nog wel goed oppassen dat je je hoofd niet hard stoot, maar bij normaal skiën met een gewone skimuts op zie ik geen probleem. Maar ja, mocht je onderuit gaan op een ijsplaat en keihard met het implantatiegebied over het ijs schuiven ... je zult denk ik voorzichtiger moeten skiën dan je gewend bent.

De zon heeft tot gevolg dat je beschadigde huid veel langer rood blijft. En veel feller rood kleurt. Meer niet, eigenlijk. Wel vervelend om te zien. Een pet, muts of als het echt niet anders kan zonnebrand factor 50 zouden schade moeten voorkomen of beperken ...

Als het goed is moet je er met een dag of 8 voor zorgen dat al je korstjes weg zijn. Door stevig te wassen. Vanaf dat moment kun je veilig toppik gebruiken. Als de korstjes al eerder weg zijn door spoelen en voorzichtig wassen, dan kun je ook al eerder toppik gebruiken. Toppik dringt niet door in de huid, het kleeft alleen aan de oppervlakte en dan nog vooral aan haren. Dus het kan in de huid niks beschadigen.

Met de tondeuze kun je misschien nog beter een week extra wachten. Je moet nu ook weer niet de goden verzoeken. Er kan altijd een haar wat klem komen tussen de scharen en dan 'knipt' ie niet, maar 'rukt' ie ...
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2012, 15:17   #3
Needmorehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 72
Anthonie,

bedankt voor je uitgebreide antwoord. Het is inderdaad een flinke ingreep. Heb daar wel bewust voor gekozen. Op m'n werk moet ik toch 2 weken vrij nemen waarin ik voor de rest weinig kan doen. Toch zonde van die dagen ;-)
Belangrijker is dat ik gewoon in 1 keer klaar wil zijn voor de komende jaren...Ik merk nu dat op sommige plekken (vooral linksvoor) de toppik niet meer goed hecht en daardoor kan het er weleens onnatuurlijk uitzien. Ik denk dat ik met deze hoeveelheid grafts dat probleem voor lange tijd moet kunnen oplossen...
Met de tondeuse ga ik dus lang wachten. Dus dat wordt standje 1 als ik daarheen ga, haha...dan hoef ik er voorlopig niet aan te zitten.
En buiten ga ik zoveel mogelijk een pet opdoen om de huid niet teveel bloot te stellen aan de zon.
Needmorehair is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2012, 22:24   #4
Pinocan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Berichten: 158
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Needmorehair Bekijk bericht
Volgende week (19 en 20 maart) ben ik aan de beurt, maandag en dinsdag naar Soest om daar hopelijk 3000 grafts geplaatst te krijgen. Dit ligt een beetje aan de hoeveelheid tijd die er is. Ben bij meerdere HT klinieken geweest. Dr. de Reys is een ervaren man en na eea besproken te hebben, leek ik bij hem aan het goede adres. De flexibiliteit is ook een groot voordeel. Ik zou eigenlijk in feb gaan maar kreeg dit niet voor elkaar op m'n werk maar hoorde dit pas erg laat. Er werd gelukkig een plek vrijgemaakt in maart. Dat vind ik super, de prijs is overigens erg goed. Niet te vergelijken met andere klinieken.
Ik zal vantevoren goede foto's maken en daarna wekelijks/maandelijks zodat het verloop goed te zien is. Momenteel ben ik NW3 en 29 jaar.
Ik heb het plan om voor 800 grafts op de kruin te gaan en 2200 voorop. (m'n haaruitval is behoorlijk diffuus...)

Ik heb nog wel een aantal vragen:
- Na hoeveel dagen na de HT kan ik een petje/muts dragen en dus weer naar buiten etc..?
- Na hoeveel dagen kan ik sporten? (wil misschien wel paar dagen gaan skien, 1,5 week na de HT.
- Ik lees hier dingen over in de zon gaan na de HT. Is dit een beperking? Zonnebank dan? (met een soort van hoofdeksel?)
- Ik gebruik momenteel toppik, na hoeveel tijd kan ik dit weer gaan doen? Eigenlijk is dus de vraag: na hoeveel tijd kan ik m'n haar weer op een normale manier wassen...?
- Ik heb m'n haar altijd gemillimeterd (5mm). Na hoeveel tijd kan ik weer met de tondeuse beginnen? (uiteraard zeer voorzichtig...)

Wish me luck! :-)

groeten!
3000 grafts is veel en het is best pittig, maar je krijgt er ook wat voor terug.
Ik heb ook 3000 grafts laten plaatsen bij Dr. Reys. Als jij mijn topic leest en foto album bekijkt kun je ongeveer zien wat je kan verwachten.
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=29788
Na 1 week kun je weer verder met je leven en hoef je geen pet of muts te dragen.

Voor mijn HT gebruikte ik ook toppik, maar na mijn HT niet meer. Ik wil geen risico nemen en ik ben tevreden met wat ik nu heb.

Dr. Reys heeft mij aanbevolen om 4 maanden de zon te vermijden.

Succes.
__________________
2500 grafts >> 12 Juli 2010 in Istanbul
3000 grafts >> 16 en 17 Januari 2012 bij Dr. de Reys
Pinocan is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2012, 23:39   #5
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Wow 4 maanden zon vermijden...
Dat is flinke tijd.
Zou je wel in de zon kunnen als je een factor >30 (50?) gebruikt op je hoofdhuid?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2012, 09:13   #6
Needmorehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinocan Bekijk bericht
3000 grafts is veel en het is best pittig, maar je krijgt er ook wat voor terug.
Ik heb ook 3000 grafts laten plaatsen bij Dr. Reys. Als jij mijn topic leest en foto album bekijkt kun je ongeveer zien wat je kan verwachten.
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=29788
Na 1 week kun je weer verder met je leven en hoef je geen pet of muts te dragen.

Voor mijn HT gebruikte ik ook toppik, maar na mijn HT niet meer. Ik wil geen risico nemen en ik ben tevreden met wat ik nu heb.

Dr. Reys heeft mij aanbevolen om 4 maanden de zon te vermijden.

Succes.
Wat bedoel je met; ik wil geen risico nemen...?
Wat zouden de risico's van het gebruik van toppik zijn dan? Als de wondjes dicht zijn dan is het volgens mij geen probleem. Is niet anders dan het dragen van een muts oid...
4 maanden geen zon! WOW, dat is erg lang. Maar ook hier geldt volgens mij; zolang je iets van bedekking draagt (petje of zelfs zonnebrand of toppik) dan moet dat toch prima gaan.
Needmorehair is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2012, 19:01   #7
Pinocan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Berichten: 158
Ik laat mijn haren liever met rust. Als je topic gebruikt met je ook spray gebruiken. Ik laat mijn hoofd gewoon met rust zodat het genoeg tijd krijgt om te herstellen. Toppik vind ik sowieso alleen maar goed werken als je haren iets langer zijn.

succes met HT
__________________
2500 grafts >> 12 Juli 2010 in Istanbul
3000 grafts >> 16 en 17 Januari 2012 bij Dr. de Reys
Pinocan is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2012, 20:51   #8
Needmorehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 72
Thanks! Mn haren zijn meestal 5 a 6 mm lang en toppik werkt prima. Alleen als je ergens echt kale plekken hebt, moet je daar geen toppik gebruiken want dat valt enorm op. Overigens gebruik ik maar heel af en toe spray. het fixeert IETS beter maar eigenlijk is het (bij mij althans) totaal niet nodig....

Mn haar kan ook gewoon nat worden met toppik erop. Enige nadeel wat ik al een tijd ondervind: Omdat mn haar gemillimeterd is, willen mensen nogal vaak over mn kop heen wrijven...en DAN laat de toppik weleens los (links voor...). Als ze dat maar niet doen na die HT ;-)
Needmorehair is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2012, 14:53   #9
Needmorehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 72
2300 grafts zijn gezet. Hier het verslag!

Afgelopen maandag en dinsdag was het zover. Zit nu thuis op de bank. Sowieso de komende week. Hopelijk volgende week wat meer doen...

Maandag 19 maart:

's ochtends om 9u afgesproken in Soest waar Dr de Reys ook transplantaties voor de Nederlanders uitvoert. Eerst de haarlijn getekend en besloten om de haarlijn die ik nu heb (iets teruggetrokken tov jaren geleden) te behouden.
Vervolgens begon het uithalen van de grafts. Zoals al vaker gezegd; het verdoven is het meest vervelend. Daarna voel je er niets meer van en is het gewoon wachten, wachten, wachten. Ik werd wel erg gaar van het constant op de buik liggen met je hoofd in een soort kussen. Wat kun je eraan doen...tja, zoveel mogelijk overeind komen wanneer mogelijk, af en toe wat drinken en verder aan de leuke dingen van het leven denken...haha! (dat werkte nog het best voor me...)
Om half 2 waren Gina en Rudi klaar met het uithalen van 1300 grafts. We hebben toen besloten om eerst de haarlijn en de voorkant helemaal te doen en dinsdag de kruin en evt wat opvullen waar nodig. Na de lunch meteen weer door. Prikken van de gaatjes. Er waren van de 1300 grafts 300 singles en de rest doubles en triples en ook nog een aantal met 4...
De 300 singles waren net genoeg voor 2 rijen van de haarlijn. Mocht het te weinig zijn, konden we dinsdag nog opvullen. Het prikken van de gaatjes en het inzetten van de grafts duurde vervolgens van 14u tot 19.15u.
Uiteindelijk een lange dag omdat ik erg slecht had geslapen en ik was dan ook blij dat het erop zat. Omdat ik niet ver van Soest woon was ik snel thuis. Uiteindelijk instructies meegekregen voor de nacht en een fijn kussen waardoor m'n hoofd mooi recht blijft liggen en daardoor goed geslapen. Fijn zeg!! Op naar de volgende dag.

Dinsdag 20 maart:

We hadden nu 's ochtends om 8u afgesproken omdat we evt voor nog meer grafts dan gisteren wilden gaan. Eerst naar de haarlijn gekeken hoe die de dag ervoor gemaakt was. Links was ie net iets anders dan rechts dus daar nog wat aangepast.
Om half 9 begonnen Rudi en Gina. Maar nu eerst met het prikken van de gaatjes (na de verdoving uiteraard). Zo konden ze precies zien hoeveel grafts ze nodig gingen hebben. Nog 100 extra in de haarlijn/voorkant en de rest voor de kruin en overige plekken. Omdat m'n middengebied nog niet dusdanig is aangetast hebben we besloten om dit niet te behandelen. De dichtheid voorin en in de haarlijn is erg hoog na de maandag.
Rudi vertelde me dat het niet handig zou zijn om grafts bij te plaatsen in het midden. Hierdoor zou je bestaande haartjes kapotmaken waardoor je er dus eigenlijk niet op vooruit gaat. Hier had ik niet op gerekend maar ik vond het wel erg eerlijk van hem. Beter na een aantal jaren nog een keer terug om dit te laten doen. Voorlopig zit ik nog prima dus....
Dan de kruin, er zijn uiteindelijk ongeveer 900 gaatjes geprikt waarna het uithalen kon beginnen. Dit ging gelukkig beter dan de dag ervoor. Ook weer wat singles erbij dus de haarlijn kon nog mooier gemaakt worden.
Na de lunch om 13.30u verder met het inzetten. Ging allemaal weer voorspoedig en uiteindelijk kon ik om 16.30u uit de stoel komen. En jeetje wat hebben ze dit netjes gedaan...! Ik ben zo blij dat ik hiervoor gekozen heb. Na een nieuwe berekening van de prijs (ik heb tenslotte 2300 grafts gekregen ipv 3000) werd ik nog blijer. Dit is een fractie van wat ik bij andere klinieken heb gezien. (ja, nog wel duurder dan Turkije etc...)

Het grote verschil wat mij betreft tussen Dr. De Reys en andere grote klinieken is naar mijn mening dat hier geen grote marketingfactor aan vastzit. Er is geen mega luxe kliniek. Ik kon geen tv kijken. Het duurt allemaal iets langer wellicht. Maar veel belangrijker vind ik: Rudi en Gina gaan echt uiterst secuur te werk. Ik kan me ook echt niet voorstellen hoe je 3000 of zelfs meer grafts in 1 dag kunt verplaatsen. Ook niet als je met 4 man tegelijk werkt. Je zit elkaar dan toch in de weg waardoor het trager gaat. En wat heb je eraan als je het allemaal op 1 dag gebeurt. Haastige spoed is zelden goed. Het gaat uiteindelijk erom dat die grafts er goed inzitten en het ook gaan doen!
Wellicht gebeurt dit bij andere klinieken net zo goed en natuurlijk gaat het om het resultaat. Ik heb over de afgelopen 2 dagen een goed gevoel. Laat het nu maar groeien! Ik twijfel nog of ik het gemillimeterd laat of wellicht weer een keer langer laat groeien. Moet kunnen denk ik....
Ik heb allerlei spullen meegekregen en een schema hoe ik het de komende weken moet aanpakken. Het is nu een stuk roder dan gisteren zoals je op de foto's kunt zien. Af en toe nog wat steken, vooral achteraan.

Het wachten is begonnen....I'll keep you updated!

Dan nog foto's. In m'n album...Die van vooraf zijn met de haren op ong 8mm lengte. Dus de dekking is best hoog nog vind ik zelf. (vooral vooraan, dat ziet er wel anders uit als het korter is. Linker inham is groots...)
Needmorehair is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2012, 15:09   #10
Expert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2012
Berichten: 152
Ik zie eigenlijk ook niks van kaalheid op je middenstuk. Waarom was hier in eerste instantie wel toe besloten ?

Het is een aparte vorm van kaalworden op je kruin, het lijkt zich vooral aan 1 kant te concentreren. Als alles goed groeit dan heb je een gezonde hoofd met haar, met nauwelijks inhammen. Nu enkel nog dit behouden.
Expert is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2012, 15:42   #11
Needmorehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 72
Ja, behouden is nu belangrijk. Was gestopt met finasteride maar wellicht start ik er weer mee....Minoxidil gebruik ik wel weer sinds een paar maanden.
De kaalheid is wel apart ja. Linker inham was ook veel groter dan de rechter. En de kruin ligt best ver naar voren en ook links.
Heb trouwens wel redelijk veel vocht bij mn voorhoofd en in mn achterhoofd/nek...Hopelijk is dat snel weg.
Needmorehair is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2012, 22:43   #12
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Nog even @ toppik posts hiervoor..
Je hoeft helemaal geen spray te gebruiken om het te fixeren. Wat ik zelf prettig vind is kokosolie, dit is ten eerst goed voor je haar en geeft het ook nog een glans.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2012, 00:42   #13
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Hoe oud ben je eigenlijk needmorehair?
Want dit wordt weer echt zo'n "dweilen met de kraan open" gevalletje heb ik het idee.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2012, 09:18   #14
Needmorehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 72
....ik ben bijna 30.

tja, dweilen met de kraan open, we zullen zien. Voorlopig heb ik er een goed gevoel over.
Needmorehair is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2012, 09:27   #15
RAAFIE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 290
Geslacht:
Onzin altijd dweilen met de kraan open, hij leeft nu niet over 10 jaar
__________________
Sinds maart 2010 : finasteride 1mg.
gestopt 2012 : met finasteride teveel bijwerkingen
FUE HT juni 2010 : 1880 grafts Prohairclinic.

FUE CT HT september 2017 : 2300 grafts Hairworld Istanbul
RAAFIE is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.