Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 juni 2010, 18:02   #1
Seiko
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Berichten: 27
Question Welk instituut?

Hallo allen,

Ik heb al aantal jaren een sterke haaruitval hetgeen helaas heeft geresulteerd in twee diepe inhammen. Deze gebieden en de voorkant waar ik ook veel haar heb verloren wil ik graag laten behandelen.

Nu is mijn vraag aan jullie welke instituut jullie aanraden in Nederland.
Nu heb ik pas contact gehad met AC maar die voeren geen behandelingen meer uit in Nederland en moet ik daarvoor helemaal naar Hasselt afreizen.
Van Transhair in Vlijmen heb ik voornamelijk negatieve referenties gelezen.

Is er nou geen één goede instituut in Nederland die kwalitatief goed werk levert?
Seiko is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2010, 22:22   #2
Seiko
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Berichten: 27
13 keer gelezen maar niemand die mij een goede kliniek in Nederland kan aanraden?
Seiko is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2010, 22:42   #3
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seiko Bekijk bericht
13 keer gelezen maar niemand die mij een goede kliniek in Nederland kan aanraden?
Een goede HT-kliniek in Nederland is ProHair [goede prijs/kwaliteit verhouding].

PH kom je hier op Haarweb vaak tegen, vreemd dat je die nog niet gezien hebt.

Gr Roloff
ps. zelf ga ik naar HASCI (Coen Gho), maar hij is wel erg prijzig.
__________________
2007 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 910 grafts
2008 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 760 grafts
2009 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 610 grafts
2010 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 640 grafts

Druivenpit Extract OPC [Masquelier's]
Duanwood Reishi Drops [Tonics]
Saw Palmetto HE [PerfectBody]
Astragalus Root [Solgar]
Multivitamine [Pool]
GLA [Lamberts]
Maca [Joyvit]
Vitamine C

Ik focus al een 10-tal jaren op hart & bloedvaten [via OPC/GLA] en een gezond en goed functionerend immuunsysteem [via polysacchariden: Reishi, Astragalus], dus niet alleen maar op mijn haren.

Ik ben 55 jaar en een gezond en gelukkig leven bestaat immers uit méér dan alleen je haren !!

Laatst gewijzigd door roloff; 2 juni 2010 om 22:46
roloff is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2010, 23:28   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roloff Bekijk bericht
Een goede HT-kliniek in Nederland is ProHair [goede prijs/kwaliteit verhouding].

PH kom je hier op Haarweb vaak tegen, vreemd dat je die nog niet gezien hebt.
Misschien omdat Vlaanderen stiekem nog steeds geen Nederlandse provincie is

ProHair is een goede keus in mijn ogen (ik heb er zelf voor gekozen), maar ze zitten in Wilrijk. De kliniek van Feriduni, een andere goede keus, zit in Hasselt.

Wilrijk ligt ongeveer 40km voorbij Breda en Hasselt 40km voorbij Eindhoven. Voortjakkerend over de snelweg zitten ze dus nog geen half uur over de grens
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2010, 23:59   #5
Seiko
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Berichten: 27
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roloff Bekijk bericht
Een goede HT-kliniek in Nederland is ProHair [goede prijs/kwaliteit verhouding].

PH kom je hier op Haarweb vaak tegen, vreemd dat je die nog niet gezien hebt.

Gr Roloff
ps. zelf ga ik naar HASCI (Coen Gho), maar hij is wel erg prijzig.
Dat ligt toch in België?
Seiko is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2010, 11:18   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2010, 22:59   #7
Seiko
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Berichten: 27
Ik vraag naar een goede kliniek in Nederland maar ik krijg klinieken uit België te lezen.

Ik heb even bij HASCI gekeken en het is inderdaad heel duur. De tarieven ligger hoger dan wel kliniek dan ook.
Seiko is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2010, 23:07   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seiko Bekijk bericht
Ik vraag naar een goede kliniek in Nederland maar ik krijg klinieken uit België te lezen.

Ik heb even bij HASCI gekeken en het is inderdaad heel duur. De tarieven ligger hoger dan wel kliniek dan ook.
Sorry, het merendeel van de klinieken in Nederland is weinig vernieuwend en legt zich vooral toe op FUT. Dus heb ik weinig kennis ervan. Bovendien vind ik het vreemd als iemand zich puur tot Nederland beperkt (maar misschien wil je een punt maken) en behulpzaam als ik ben (en in het besef dat daar twee goede en qua prijs gunstige klinieken zijn) wijs ik er dan op dat België heel ver weg klinkt, maar dat het een half uurtje achter Brabant ligt. Oja, ze spreken er een taal die je makkelijk kunt verstaan en hun munteenheid lijkt ook erg op de onze, weinig grote drempels dus

Google is een prachtig medium, gebruik het wijs en deel je ervaringen met ons, dan hebben wij er ook iets aan
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2010, 17:53   #9
Seiko
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Berichten: 27
FUE-methode doen ze ook hoor. Dus ik neem aan dat HASCI de enige goede kliniek is in Nederland?

AnthonieH, ik vroeg het juist hier omdat ik via internet niet uit kon komen. Immers, elk kliniek beweert dat zij hun werk heel goed doen.
Seiko is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2010, 19:44   #10
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seiko Bekijk bericht
FUE-methode doen ze ook hoor. Dus ik neem aan dat HASCI de enige goede kliniek is in Nederland?

AnthonieH, ik vroeg het juist hier omdat ik via internet niet uit kon komen. Immers, elk kliniek beweert dat zij hun werk heel goed doen.
Een heleboel klinieken bieden FUE aan, maar als je goed de info op hun site leest, dan zie je dat ze er alles aan doen om het zo negatief mogelijk neer te pennen (heleboel kleine littekentjes, kleine behandeling, duur, ...). Over FUT doen ze zo positief mogelijk (potloodstreepje, goede resultaten, veel ervaring, ...). En voor je er erg in hebt word je in een consult meedogenloos richting een FUT gepraat. Ik heb die ervaring zelf, al moet ik bekennen dat dat ondertussen al wel weer een aantal jaren geleden is. Maar mijn wens stond keihard vast, al moest ik er het 4-voudige voor betalen (en dat was het in die tijd ... 2004).

Ik kan me hier op HaarWeb geen enkele persoon heugen die bij een Nederlandse kliniek een FUE heeft laten doen. Al staat me vaag iets bij van iemand in Rotterdam of zo. Van Nederlandse klinieken kom ik alleen mensen met littekens achterop tegen. Ik mis hier al 5 jaar amper discussies, mijn geheugen is wel redelijk en HaarWeb wordt vroeg of laat toch door velen gevonden.

Transhair heeft als enige Nederlandse kliniek hier op HaarWeb wel beweerd dat zij FUE nu serieus nemen, maar ook van hun heb ik nog geen client gezien.

Mijn persoonlijke conclusie: behalve Hasci doet geen enkele Nederlandse kliniek echt serieus FUE. Tenzij je AC meerekent, die heeft ook een vestiging in Velthoven.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2010, 21:56   #11
Seiko
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Berichten: 27
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Een heleboel klinieken bieden FUE aan, maar als je goed de info op hun site leest, dan zie je dat ze er alles aan doen om het zo negatief mogelijk neer te pennen (heleboel kleine littekentjes, kleine behandeling, duur, ...). Over FUT doen ze zo positief mogelijk (potloodstreepje, goede resultaten, veel ervaring, ...). En voor je er erg in hebt word je in een consult meedogenloos richting een FUT gepraat. Ik heb die ervaring zelf, al moet ik bekennen dat dat ondertussen al wel weer een aantal jaren geleden is. Maar mijn wens stond keihard vast, al moest ik er het 4-voudige voor betalen (en dat was het in die tijd ... 2004).

Ik kan me hier op HaarWeb geen enkele persoon heugen die bij een Nederlandse kliniek een FUE heeft laten doen. Al staat me vaag iets bij van iemand in Rotterdam of zo. Van Nederlandse klinieken kom ik alleen mensen met littekens achterop tegen. Ik mis hier al 5 jaar amper discussies, mijn geheugen is wel redelijk en HaarWeb wordt vroeg of laat toch door velen gevonden.

Transhair heeft als enige Nederlandse kliniek hier op HaarWeb wel beweerd dat zij FUE nu serieus nemen, maar ook van hun heb ik nog geen client gezien.

Mijn persoonlijke conclusie: behalve Hasci doet geen enkele Nederlandse kliniek echt serieus FUE. Tenzij je AC meerekent, die heeft ook een vestiging in Velthoven.
Ja klopt maar de behandeling doen ze niet meer in Veldhoven maar in Hasselt. Dit enkel om de BTW van 19%.

Hasci is weer heel erg duur. Wel jammer.

Als ik een behandeling wil ondergaan dan zal het ook zeker een FUE-methode worden. Die FUT-methode is echt waardeloos, je krijgt een grote, dikke en lange litteken achter op je hoofd.

Laatst gewijzigd door Seiko; 5 juni 2010 om 21:58
Seiko is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2010, 22:08   #12
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seiko Bekijk bericht
Als ik een behandeling wil ondergaan dan zal het ook zeker een FUE-methode worden. Die FUT-methode is echt waardeloos, je krijgt een grote, dikke en lange litteken achter op je hoofd.
Nou, dat mag je wel iets nuanceren hoor. Het litteken is wel lang, maar zeker niet altijd dik of breed. Er is wel een risico dat het breed wordt. Net als dat er een risico is op langdurige gevoelloosheid of zelfs pijn.

Maar een echt potloodstreepje zoals ze beloven is het ook nooit. Eerder een soort streep van een flinke marker-stift

Jij bent klant, wees altijd duidelijk in wat je wil en laat je niet afschepen met een product dat ze perse willen verkopen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2010, 22:15   #13
Seiko
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Berichten: 27
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Nou, dat mag je wel iets nuanceren hoor. Het litteken is wel lang, maar zeker niet altijd dik of breed. Er is wel een risico dat het breed wordt. Net als dat er een risico is op langdurige gevoelloosheid of zelfs pijn.

Maar een echt potloodstreepje zoals ze beloven is het ook nooit. Eerder een soort streep van een flinke marker-stift

Jij bent klant, wees altijd duidelijk in wat je wil en laat je niet afschepen met een product dat ze perse willen verkopen.
Dus in Nederland kun je mij alleen Hasci aanraden?
Seiko is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2010, 22:40   #14
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seiko Bekijk bericht
Dus in Nederland kun je mij alleen Hasci aanraden?
Ik raad nooit iemand iets aan, het maken van keuzes is een eigen verantwoordelijkheid. Ik deel alleen voor zover mogelijk mijn kennis en ervaringen

Maar Hasci is de enige waar tenminste af en toe positieve geluiden hier doordringen. Ik heb zelf wel vertrouwen in Belgisch vernuft. Mijn gaspedaal een uurtje ingedrukt houden kost me persoonlijk niet veel energie en de kosten van benzine op de duizenden euro's die een HT kost zijn verwaarloosbaar. Ik heb alleen een vaag schuldgevoel over de CO2 die ik daarbij produceer, wat de klimaatverandering weer iets dringender maakt

Maar voor mij was de keus dus snel gemaakt, maar als ik echt alleen maar een behandeling op eigen bodem zou vertrouwen, dan ging ik inderdaad naar Hasci.

Je zou ook eens de grote jongens kunnen benaderen. TransHair, Hairplus ,Theo Zantman of een van de anderen die je op deze pagina kunt vinden.

Vraag ze gewoon of ze FUE op een serieuze manier aanbieden, dus niet als lokkertje om je op consult te krijgen en je te hersenspoelen zodat je met een FUT de deur uit gaat. Je wilt een consult waarin het woord 'strip' of 'potloodstreepje' niet voor komt

Mocht je zo'n vragenrondje gaan doen, dan zou ik het erg op prijs stellen als je ons er hier over informeert. Zoals je gemerkt hebt is er bitter weinig ervaring met Nederlandse klinieken en FUE.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door Webmaster; 13 mei 2022 om 15:29 Reden: Link aangepast
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2010, 22:52   #15
Seiko
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Berichten: 27
@ AnthonieH

Bedankt voor je verwijzingen. Dat zal ik zeker doen.

Ik ben al op gesprek geweest bij Transhair maar ik werd daar inderdaad 'geduwd' naar de FUT-methode.
Ik ervaarde daar meer verkooppraatjes dan in plaats van een echte overtuiging. Eerlijk gezegd lijkt het mij meer een 'oplichtingstent'.

Ook bij AC ben ik geweest. AC kwam overtuigender over moet ik eerlijk bekennen.
Echter werd ik doorverwezen naar België, en dat vond ik maar niks.
Seiko is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
welk scheerapparaat scheert het kortst? dennisk AGA - Algemeen 2 26 februari 2008 12:04
Vrouwen met Alopecia Androgenetica; welk regime? Moorea Haarproblemen bij vrouwen 45 22 mei 2007 17:41
welk produkt joshua_be Medicijnen/haargroeimiddelen 2 2 juli 2006 11:35
Welk middel heeft je het meest geholpen!? Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 4 29 januari 2004 15:33
veluws haar instituut lajo Haarwerken 0 2 december 2003 18:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.