Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 augustus 2010, 23:28   #1
AnitaR
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2010
Berichten: 4
Mega haaruitval na gebruik van de pil

Hallo mensen,

Ik ben nieuw hier op dit forum en wilde mijn probleem graag met jullie delen.
Ik heb sinds 1,5 maand extreem veel haaruitval.
Op mijn 14e (ben nu 22) ben ik begonnen met de Diana-35 vanwege mn acne. Na een paar jaar overgestapt op de Microgynon, maar ik kreeg steeds doorbraak bloedingen. Toen overgestapt op de Modicon, maar ook daar kreeg ik mijn menstruatie niet mee geregeld. Zo'n 3 maanden geleden raadde de dokters assistente me een nieuw soort pil aan genaamd Qlaira. Na 1,5 maand kreeg ik erg last van haaruitval. Ik las in de bijwerkingen ook dat Qlaira kan zorgen voor haaruitval. Ik ben nu een week gestop met de pil. Sommige dagen gaat het wel aardig, maar toen ik vanavond onder de douche vandaan kwam barstte ik in tranen uit. Volgens mij heb ik tijdens die douche buurt wel 400 haren verloren. Het maakt me super verdrietig. Ik merk (nog) geen kale plekken op mijn hoofd, maar mijn haaruitval is erg extreem. Ik heb er nog nooit zo last van gehad. Bij geen enkele soort pil die ik geslikt heb.

Mijn vraag is of dit kan komen door de pil? En als dat zo is, stopt mijn extreme haaruitval dan ook? En hoe lang duurt het voordat het stopt?

Ik weet het veel vragen, maar ik zit er best wel mee.
Ik durf mijn haren bijna niet te borstelen of te wassen.

Vandaag al even met de huisarts gebeld en daar moet ik straks naar toe. Ben benieuwd wat zij zegt.

Groetjes Anita

Laatst gewijzigd door AnitaR; 18 augustus 2010 om 15:13 Reden: Aanpassing
AnitaR is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2010, 09:46   #2
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Er is hier al zoveel geschreven over pilgebruik en haaruitval! Snuffel maar eens even rond! Overigens gaat dit wel allemaal over andere pillen omdat Qlaira nog een vrij nieuwe pil is.

Je kunt door hormonale veranderingen in ieder geval haaruitval krijgen en dat kan tijdelijk zijn (zo'n drie maanden), maar (helaas) kan het ook een aanwijzing zijn voor AGA. Daar valt niks over te zeggen, maar de kans dat het tijdelijk is, acht ik behoorlijk groot! Waarschijnlijk heb jij gewoon een erg heftige reactie op deze pil, ook gezien het feit dat je met de vorige pillen geen problemen had. Probeer er, hoe dan ook een beetje rustig onder te blijven, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan! Realiseer je ook dat het een paar maanden kan duren voordat het stopt! In de tussentijd kun je ook nog wat dingen uit gaan zoeken, maar daar is al het nodige over geschreven, dus dat ga ik niet herhalen.

Laatst gewijzigd door Sammy; 18 augustus 2010 om 09:52
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2010, 15:10   #3
AnitaR
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2010
Berichten: 4
Ik weet dat er al super veel overgeschreven is, maar ik was benieuwd of iemand al ervaring had met de Qlaira. Ik hoop ook dat het een hormonale kwestie is en ik ben me ervan bewust dat het ook wel even duurt voordat het weer een beetje normaal is, maar wat je zegt er rustig onder blijven is soms best wel moeilijk.
Nu ben ik er heel rustig over en denk ik.. ach ik ben verder gezond en er zijn ergere dingen, maar toen ik gisteren uit de douche vandaan kwam barste ik in tranen uit.

Voorheen waste ik bijna elke dag mijn haar. Nooit last gehad dat ik dan meer haaruitval had, maar ik ga nu echt niet meer elke dag mijn haar wassen
AnitaR is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2010, 17:44   #4
pucca
HaarWeb lid
 
pucca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Berichten: 78
diane 35

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje namens mijn zus. Zij is ongeveer 4 maanden geleden begonnen met de orginele diane 35 pil voor behoorlijke acne en vet haar. Inmiddels werkt de diane al aardig voor haar acne en vette haar. Maar sinds een week of 3 klaagt ze over haaruitval. Kan dit door de Diane komen? Is dit tijdelijk een soort shedding of is dit eventueel blijvend? Vanwege mijn aga wou de dr. mij dit juist voorschrijven tegen haaruitval. Alvast bedankt!
pucca is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2010, 18:35   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Pucca, Ik denk dat 't inderdaad gaat om een shedding is, tijdelijk dus.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ

Laatst gewijzigd door Hanna; 19 augustus 2010 om 17:14
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2010, 10:43   #6
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik heb nog nooit van een shedding gehoord bij de Diane.
Heb je daar bronnen voor?
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2010, 12:12   #7
yophisto
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2007
Berichten: 37
Hoi Pucca,

Ik heb twee jaar de diane gebruikt en met groot succes idd mooie huid en geen haaruitval.
Voor mij werd de pil wel voorgeschreven tegen haaruitval en ik zag al vlug resultaat. Nu of het starten met diane haaruitval kan veroorzaken vind ik straf. Ik heb destijds meerdere malen de bijsluiter gelezen en daar stond niets op. Nu misschien is er toch een hormoonschommeling door het nemen van de diana die de haaruitval verooorzaakt maar zekerheid kan u daaromtrent niet geven.
yophisto is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2010, 13:36   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Cyproteronacetaat is meen ik het sterkste anti-androgene hormoon dat we kennen en dat de reeds aangetaste haren er dan na een paar maanden gebruik (niet direct) uit kunnen vallen, lijkt mij vrij logisch of niet ondenkbaar.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2010, 14:14   #9
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Het lijkt je niet denkbeeldig, maar kun je het ook staven? Aan nattevingerwerk heeft TO niet echt veel.

Ik heb toch vrijwel veel mensen gekend die de Diane slikten, ook via andere fora, maar van haaruitval na het beginnen is mij echt niets bekend.
Bij mij zelf overigens ook nooit opgetreden.

Ook bij Androcur wordt er niets over vermeld.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2010, 17:22   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
TO slikt geen cyproteronacetaat.

Wat Diane35 betreft, heb ik van meer vrouwen vernomen dat ze eerst haaruitval ondervonden en toen in paniek ermee gestopt zijn, waardoor de haaruitval nog veel erger werd. Anderen stapten over op Yaz of Yasminelle. Ik heb echter helemaal geen zin om alle archieven door te spitten.

Bij heel veel medicijnen staat er in de bijsluiter geen woord over haaruitval.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2010, 18:38   #11
pucca
HaarWeb lid
 
pucca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Berichten: 78
Het is wel opvallend dat ze haaruitval kreeg 3 maanden na het starten van deze pil en daarvoor deze klacht niet had. Daarom dacht ik meteen aan het starten van de pil en de hormoonwisseling die het inhoudt. Wat ik niet snap is dat er wel een duidelijke verbetering aan haar huid is te zien en ze ook merkt dat ze veel minder vet haar heeft. Dan zou je zeggen dat juist haaruitval niet zou mogen zeker omdat deze pil er juist voor zou moeten werken. Ze twijfelt nu over doorgaan of stoppen. De vraag is of het tijdelijk is of zij dit houdt zolang ze de diane slikt. Dan ga je van het ene in het andere probleem.
pucca is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2010, 21:21   #12
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Ik weet niet waar precies, dus het blijft ook wat "onwetenschappelijk" maar ik heb wel eens eerder gelezen dat vrouwen juist haaruitval kregen van de pil.
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2010, 01:58   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammy Bekijk bericht
Ik weet niet waar precies, dus het blijft ook wat "onwetenschappelijk" maar ik heb wel eens eerder gelezen dat vrouwen juist haaruitval kregen van de pil.
Inderdaad, maar welk merk ze dan bedoelen met "de pil" is niet duidelijk; alle ac-pillen worden meestal gemakshalve over één kam geschoren.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2010, 10:32   #14
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
TO slikt geen cyproteronacetaat.
Dat zit ook in de Diane. Ik noem ook Androcur, omdat het een vergelijkbaar, maar anders gedoseerd middel is.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2010, 10:34   #15
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
TO slikt geen cyproteronacetaat.

Wat Diane35 betreft, heb ik van meer vrouwen vernomen dat ze eerst haaruitval ondervonden en toen in paniek ermee gestopt zijn, waardoor de haaruitval nog veel erger werd. Anderen stapten over op Yaz of Yasminelle. Ik heb echter helemaal geen zin om alle archieven door te spitten.

Bij heel veel medicijnen staat er in de bijsluiter geen woord over haaruitval.
De vraag is in dit geval, of het een shedding is. Dat is anders dan 'gewone' haaruitval. Met een shedding wordt bedoeld, of het haar uitvalt door een positieve reactie op een middel, zoals bij Minox of Fina.
Als het middel bij de gebruiker blijvende haaruitval veroorzaakt, is het geen shedding meer.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stoppen gebruik Finasteride Alonso Medicijnen/haargroeimiddelen 107 29 november 2011 21:49
stappenplan tegen haaruitval? semmiep Haarproblemen bij vrouwen 31 22 maart 2010 12:01
medicijnen en haaruitval Lon Haarproblemen bij vrouwen 26 9 februari 2010 02:11
extra haaruitval bij gebruik minox en finas? Pieter1987 AGA - Algemeen 6 2 december 2009 19:58
Haaruitval mijnprobleem Haarproblemen bij vrouwen 26 21 mei 2009 12:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.