Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 februari 2010, 13:53   #1
hollie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 februari 2010
Berichten: 3
jeuk, irritatie en haaruitval

Beste mensen,

Ik ben nu 25 jaar en heb al ongeveer 4 jaar last van haaruitval. Dit zorgt voor enorme onrust in me leven. Het geeft in ieder geval wat steun nu ik zie hoeveel vrouwen en ook jonge vrouwen hier last van hebben.

Het begon met alleen haaruitval, daarna kreeg ik wit plakkerig spul op me hoofdhuid dat ook een beetje vervelend ruikte. uiteinelijk ging dat over in schilfers.

Het is ongeveer een jaartje gestopt toen ik macrobiotish ging eten, de haaruitval stopte , de witte schilfers bleven.

Ik ben na een jaar gestopt met macrobiotisch eten, wel "gezond voedings patroon" aangehouden. Toen begon het weer. extreem haaruitval over gehele hoofdhuid, jeuk , spanning, irritatie.

ben naar dr boersma gegaan in zomer 2009 in geldermalsen en daarvan heb ik finasteride 125 mg. Hij zei dat het de erfelijke vorm was, die mannen ook hebben...
Gebruik ook vichy kalmerende shampoo.

me hoofdhuid is minder geiriteerd en haren vallen iets minder uit maar ook omdat ik het 1 x in 2 dagen was. Als ik na 3 dagen doe word het vet en valt het giga uit met wassen en daarna.
vind dit wel vreemd, aan de enen kant is me haar droog en me hoofdhuid ook, maar als ik het drie dagen niet was word het zo vet en valt het uit.

Nu worden me haren wel dunner op zichzelf en doorzichtiger.
heb nog geen kale plekken ofzo, maar vraag me af hoelang dat nog duurt.
Aan me vaders kant zit haarverlies/ kaalheid in de familie.

De grootste pest is dat ik me niet zo jong en onbezonnen meer voel,voelt als een zware last waardoor ik soms denk. Ik scheer alles eraf zodat die zorg maar weg gaat. Ik zou niets liever willen dat weer lekker met me hand door me haren gaan zonder erover na te denken. Ik hoop dus nog steeds op een oplossing!!!

Weten jullie nog iets???
hollie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2010, 15:49   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
't Lijkt mij 't beste om je hoofd te laten bestuderen door een andere arts; dat kan de huisarts zijn of een dermatoloog. De overmatige talgproduktie en schilfers zouden namelijk kunnen duiden op seborroïsch eczeem.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2010, 16:11   #3
hollie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 februari 2010
Berichten: 3
ik ben al langs de dokter geweest maar ik denk dat ik daar nog maar eens heen moet. Is er iets mis met boersma???

groet
hollie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2010, 16:13   #4
hollie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 februari 2010
Berichten: 3
overigens is bij me vader ook dat type exceem geconstateerd, zou kunnen dus. kan dat ook tot gevolg hebben dat je overmatig haar verliest?
hollie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2010, 16:24   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, seb. eczeem veroorzaakt meestal eveneens haaruitval.
Wat Boersma en zijn privékliniek Intermedica betreft, kun je de zoekfuncties van dit forum gebruiken.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2011, 14:46   #6
farz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Berichten: 6
Unhappy haaruitval

hallo iedereen

ik ben een meisje van 18 jaar me een probleem.
ik heb al sinds de zomervakantie dus al ongeveer 8 maanden last van haaruitval.
het begon met rode hoofdhuid.
ik ben naar de huisarts geweest en ik kreeg ketaconozol voorgeschreven, het het ongeveer 2 maanden gebruik maar het hielp niet dus ben ik er mee gestopt.
ik heb inmiddels ook al last van roos en extreme jeuk en mijn haar stinkt ook
ik merk dat myn haar echt veel minder is geworden.
op dit moment gebruik ik de shampoo guhl rozemarijn, maar dit helpt niet.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik zit er echt mee
farz is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2011, 16:45   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik denk dat je seborroïsch eczeem hebt, wat een hardnekkige aandoening is.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2011, 12:30   #8
farz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Berichten: 6
bedankt hannah voor je reactie.
ik las op internet dat het erfelijk is, maar bij ons in de fam heeft niemand deze ziekte...
Weet je misschien welke producten ik ervoor kan gebruiken?
farz is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2011, 13:56   #9
moksel
HaarWeb lid
 
moksel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2009
Berichten: 255
Even een klein dingetje, wassen jullie jullie haren met heet water?

Ik had sinds een paar weken weer wat last van jeuk op het hoofd en meer haren in de kam. Nou heb ik begin deze week uit tijdsgebrek 's morgen even niet kunnen douchen maar heb m'n kop onder de koude kraan gestoken. Toen die dag lette ik er niet echt op maar viel het me opeens op dat het gejeuk een stuk minder was. De rest van de week ook maar met koud water m'n hoofd gewassen en ik moet zeggen dat de jeuk weg is.

Voorheen had ik de koude douche in m'n regime zitten maar was hem eigenlijk een beetje vergeten. Ik vraag me wel eens af of het koude water voor meer mensen wat verlichting zou kunnen brengen...
moksel is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2011, 14:07   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Inderdaad, velen staan onder de douche hun haar te wassen en dan is de temperatuur al snel te warm, omdat de meesten een lauwe of koude douche niet prettig vinden. Het hoofd kun je dan beter apart wassen b.v. boven de wastafel.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2011, 14:10   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door farz Bekijk bericht
ik las op internet dat het erfelijk is, maar bij ons in de fam heeft niemand deze ziekte...
Weet je misschien welke producten ik ervoor kan gebruiken?
Er is al ontzettend veel op dit forum geschreven over seb. eczeem en er is ook een apart topic over. Gebruik de zoekfunctie maar eens.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2011, 13:43   #12
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
moksel in wat voor opzicht zou dit beter kunnen zijn? volgens mij gaan bij kou je haarschubben dichtstaan waardoor je misschien tijdelijk minder uitval hebt, maar als ze vallen, vallen ze toch wel als ze weer open gaan.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2011, 17:30   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Bij kou sluiten de haarschubben zich inderdaad, waardoor iedere haar gezond glad wordt.
Dat staat echter los van haaruitval.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Roos, jeuk, irritatie en/of korsten op de hoofdhuid Kees Haarproblemen bij vrouwen 190 13 oktober 2009 15:44
Jeuk, haaruitval en 2 haren uit één wortel! ey! AGA - Algemeen 11 17 augustus 2009 10:06
jeuk, haaruitval en haarpijn?? Dit hielp bij mij! Willematjuh Haarproblemen bij vrouwen 34 5 april 2009 14:29
Jeuk en irritatie leidt tot haarverlies? robt001 AGA - Algemeen 19 14 augustus 2008 17:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.