Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 5 stemmen, 4,20 gemiddeld. Weergave
Oud 9 juli 2011, 13:18   #346
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Ik vind het ook vreemd dat de arts iets zij over prostaatklachten, maar wel de lichtere 1 mg versie voorschrijft. Ik denk dat de arts wat voorzichtig is om mij meteen de zwaardere 5 mg versie voor te schrijven, omdat ik het middel nog nooit eerder gebruikt hebt. De arts wilt mij over twee weken terug zien dan zal ik het met haar bespreken wat ik gemerkt heb aan eventuele bijwerkingen en mocht het nodig zijn dat ze mij dan de 5 mg Finasteride gaat voorschrijven ivm vergoeding.

Maargoed eigenlijk hoort dit bericht niet in dit shampoo topic thuis.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2011, 18:25   #347
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spider45 Bekijk bericht
Ik vind het ook vreemd dat de arts iets zij over prostaatklachten, maar wel de lichtere 1 mg versie voorschrijft. Ik denk dat de arts wat voorzichtig is om mij meteen de zwaardere 5 mg versie voor te schrijven, omdat ik het middel nog nooit eerder gebruikt hebt. De arts wilt mij over twee weken terug zien dan zal ik het met haar bespreken wat ik gemerkt heb aan eventuele bijwerkingen en mocht het nodig zijn dat ze mij dan de 5 mg Finasteride gaat voorschrijven ivm vergoeding.

Maargoed eigenlijk hoort dit bericht niet in dit shampoo topic thuis.
Let op, de bedoeling is ook niet dat je de 5 mg gaat slikken, maar dat je er iedere dag een kwart van neemt!

Sommige artsen schrijven dan ook gewoon Proscar (5mg finasteride) voor met als opmerking 1/4 per dag ... dan ben je al een stuk goedkoper uit.

Je krijgt dan 1,25 mg in plaats van 1,00 mg, dat is geen verschil van betekenis.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2011, 02:51   #348
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Let op, de bedoeling is ook niet dat je de 5 mg gaat slikken, maar dat je er iedere dag een kwart van neemt!

Sommige artsen schrijven dan ook gewoon Proscar (5mg finasteride) voor met als opmerking 1/4 per dag ... dan ben je al een stuk goedkoper uit.

Je krijgt dan 1,25 mg in plaats van 1,00 mg, dat is geen verschil van betekenis.
Dat had ik al begrepen uit vele andere berichten op dit forum ,maar ben benieuwd wat mijn arts gaat doen als ik na 2 weken (test slikken) naar de 5 mg versie ga vragen om ze vervolgens in 4 te delen.

Vreemd dat als ik de officiele bijlsuiter van Finasteride ga downloaden dat er nergens iets geschreven staat over extra haaruitval (schredding) als bijwerking, terwijl hier wel overvloedig over geschreven wordt. Zal denk ik mischien te maken hebben dat de meeste gebruikers hier het middel nemen voor het doel waar het niet voor gemaakt is.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.

Laatst gewijzigd door Hakuna; 10 juli 2011 om 02:55
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2011, 03:17   #349
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Een shedding kun je altijd verwachten van middelen als minoxidil, finasteride, e.d., omdat de aangetaste haren er eerst uitgemikt worden voordat er nieuwe haren kunnen groeien. Het is dus geen bijwerking, maar een teken dat het medicijn aanslaat.
Echter geen paniek, sommigen krijgen nauwelijks merkbare shedding.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2011, 12:32   #350
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Ik zie net dat bij CDWOW de reivta shampoo niet meer te koop is.

Alternatief heb ik al gevonden....

http://minoxidil-bestellen.com/shampoo
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2011, 12:45   #351
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Bij biovea-deutschland.com (en filialen in andere landen) verkopen ze het ook.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2011, 12:53   #352
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Een shedding kun je altijd verwachten van middelen als minoxidil, finasteride, e.d., omdat de aangetaste haren er eerst uitgemikt worden voordat er nieuwe haren kunnen groeien. Het is dus geen bijwerking, maar een teken dat het medicijn aanslaat.
Echter geen paniek, sommigen krijgen nauwelijks merkbare shedding.
Ik heb gelezen en zou zelf ook in paniek raken dat heel veel gebruikers hier op dit forum aangeven dat ze zelfs na 3 tot 5 maanden gebruik nog steeds shredding ondervinden, ik zou dat indien mij dat ook te wachten staat ook in paniek raken.

Bij mij zijn het vooral de inhammen die mij wat zorgen baren, daar ik mijn haar nu opgestoken hen hebt zijn ze zeer goed gecamoufleerd , maar zal morgen as het middel ophalen in de apotheek en in het Finasteride topic mijn eerste bevindingen van de 2 weken ''testperiode'' bekend maken.

Afezien daarvan probeer ik dit jaar toch alvast wat te sparen voor een HT over pakweg 2 jaar voor een gedeeltelijke opvulling van de inhammen.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.

Laatst gewijzigd door Hakuna; 10 juli 2011 om 12:56
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2011, 23:15   #353
Bosje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2011
Berichten: 11
Laatst ontving ik een kortingsbon voor Revita shampoo

REVITA10EURO-XC invullen bij de bestelpagina voor 10 euro korting op een literfles. Heb hem zelf al gebruikt maar kennelijk werkt het vaker dan één keer.

Laatst gewijzigd door Henk; 18 januari 2012 om 11:45 Reden: reclame verwijderd
Bosje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2011, 20:46   #354
firtina
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 juli 2011
Berichten: 3
Is revita ook goed tegen roos ?
firtina is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2011, 22:48   #355
Norris
Norris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2011
Berichten: 113
Thumbs up Ervaring met Revita shampoo en conditioner

Gebruik Revita shampoo en Revita cor-conditioner nu een maand, elke dag.
Voorafgaand aan de Revita-shampoo gebruik ik een andere shampoo, een natuurlijke. Dit omdat de Revita nogal duur is, en ze adviseren je haar te wassen, eruit te spoelen en nog een keer te wassen. Ik was eerst m'n haar met andere shampoo (tip van iemand van Haarweb) en daarna met Revita.

-Revita shampoo heb je maar 1 pompje nodig, en schuimt heel erg sterk (te sterk). Maar je kunt het schuim gewoon met twee handen op je hoofdhuid duwen.
-Revita shampoo en conditioner werken prima tegen roos. Had er best veel last van en nu heb ik helemaal niks meer.
- Werkt prima tegen ontstoken hoofdhuid bij de haarlijn. Geheel verdwenen.
-Revita conditioner is sterk aan te raden naast/na de shampoo. Als je alleen de shampoo gebruikt, evt. na een andere shampoo, kan je haar soms erg stroef aanvoelen. Twee of drie pompjes Revita conditioner inmasseren en minuut of 4 laten intrekken, nog eens inmasseren, daarna uitspoelen. En je haar is prima kambaar en ziet er goed uit.
Soms spoel ik het er niet eens uit. Kan je perfect je haar modelleren. Lijkt dan wel of je een professionele kappersmousse in je haar hebt.
-Revita Cor ruikt lekker.
- Revita Cor is heftig spul. Als je het inmasseert voel je een soort koude gloed inwerken op je hoofdhuid. Echt het idee dat er iets gebeurt en dat het werkt. Je wordt er ook behoorlijk wakker door, vergelijkbaar met 1 a 2 bakjes koffie. Is 's avonds voor het slapen wel eens lastig. Komt denk ik door de caffeine die via je hoofdhuid je lichaam bereikt. Ik gebruik 2 a 3 pompjes en dat is vrij veel.
-Gekocht in literverpakking bij Biovea, scheelt kosten.
-Revita shampoo+conditioner hebben naar mijn idee een groot aandeel gehad in afremmen van het proces. Tezamen met andere dingen uit m'n regime. Maar onvoldoende om het te stoppen bij mij.
__________________
Aug 2012 (pilaar 1 "goede voeding")
* Tarwekiemen+kokosmeel biologisch 1 eetlepel(el)
* Eicosan Perilla Okinawa Omega 3 olie 1 el
* Gula Java Matcha groene thee 1x/dag
* 3xp.week vis
* biologisch voedsel
* 5-2-intermittent fasting dieet
Aug 2012 (pilaar 2 "schone lucht")
* LightAir Ionisators
* IQAir Healthpro 250
Sep 2012 (pilaar 3 "sporten")
* >2/week sporten
Jun 2013 (pilaar 4 "straling beperken")
* O.a. geen Wifi, DECT en beperkt gebruik mobiel
Jul 2011 (pilaar 5 "ondersteuning")
* Total Balance Men's Premium multivitamine
* Omega 3/QH Ultra visolie
* Spectral DNC 2x/dag
* Voorwas-shampoo Kastanje & Brandnetelshampoo
* Revita shampoo 2x + Revita Cor Conditioner 2x
* Foligain capsules 1st
* Saw Palmetto 5 st*160 mg (85-95%)
* Spectral F7 2x
* PH-vitality
Norris is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2011, 22:59   #356
Klaas2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2009
Berichten: 176
Mooi verhaal, hier heb je mijn punten.

- Revita is fake, shit en duur.

Succes met je verdere haardoelen van 2011!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Norris Bekijk bericht
Gebruik Revita shampoo en Revita cor-conditioner nu een maand, elke dag.
Voorafgaand aan de Revita-shampoo gebruik ik een andere shampoo, een natuurlijke. Dit omdat de Revita nogal duur is, en ze adviseren je haar te wassen, eruit te spoelen en nog een keer te wassen. Ik was eerst m'n haar met andere shampoo (tip van iemand van Haarweb) en daarna met Revita.

-Revita shampoo heb je maar 1 pompje nodig, en schuimt heel erg sterk (te sterk). Maar je kunt het schuim gewoon met twee handen op je hoofdhuid duwen.
-Revita shampoo en conditioner werken prima tegen roos. Had er best veel last van en nu heb ik helemaal niks meer.
- Werkt prima tegen ontstoken hoofdhuid bij de haarlijn. Geheel verdwenen.
-Revita conditioner is sterk aan te raden naast/na de shampoo. Als je alleen de shampoo gebruikt, evt. na een andere shampoo, kan je haar soms erg stroef aanvoelen. Twee of drie pompjes Revita conditioner inmasseren en minuut of 4 laten intrekken, nog eens inmasseren, daarna uitspoelen. En je haar is prima kambaar en ziet er goed uit.
Soms spoel ik het er niet eens uit. Kan je perfect je haar modelleren. Lijkt dan wel of je een professionele kappersmousse in je haar hebt.
-Revita Cor ruikt lekker.
- Revita Cor is heftig spul. Als je het inmasseert voel je een soort koude gloed inwerken op je hoofdhuid. Echt het idee dat er iets gebeurt en dat het werkt. Je wordt er ook behoorlijk wakker door, vergelijkbaar met 1 a 2 bakjes koffie. Is 's avonds voor het slapen wel eens lastig. Komt denk ik door de caffeine die via je hoofdhuid je lichaam bereikt. Ik gebruik 2 a 3 pompjes en dat is vrij veel.
-Gekocht in literverpakking bij Biovea, scheelt kosten.
-Revita shampoo+conditioner hebben naar mijn idee een groot aandeel gehad in afremmen van het proces. Tezamen met andere dingen uit m'n regime. Maar onvoldoende om het te stoppen bij mij.
Klaas2 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2011, 20:36   #357
shavoc
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2010
Berichten: 31
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klaas2 Bekijk bericht
Mooi verhaal, hier heb je mijn punten.

- Revita is fake, shit en duur.

Succes met je verdere haardoelen van 2011!
Onderbouwing?

Moet toegeven dat gewone ketoconazol shampoo 'beter' en effectiever aanvoelde dan Revita. Maar deze mening is puur gevoelsmatig .
__________________
Haaruitval nieuws, info en tips
shavoc is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2011, 09:05   #358
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 338
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klaas2 Bekijk bericht
Mooi verhaal, hier heb je mijn punten.

- Revita is fake, shit en duur.

Succes met je verdere haardoelen van 2011!
In mijn ogen een statement die je gelijk de prullenbak in kan gooien en waar niemand iets aan heeft!
__________________
intern.
1,25 mg fina per dag

extern.
1,5 ml minox per dag/spectral DNC
haarweb topical
revita shampoo
HT FUE Dr. Feriduni 2006 grafts (04-06-2010)
sinds mijn HT weer om de dag laseren

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen!
hektor is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2011, 17:58   #359
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klaas2 Bekijk bericht
Mooi verhaal, hier heb je mijn punten.
- Revita is fake, shit en duur.
Als je een ernstige vorm van seborroïsch eczeem hebt, zal Revita daar weinig aan kunnen doen, maar anderen hebben er wel profijt van.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2011, 12:24   #360
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Kan je je haren wassen met Revita shampoo en daarna een andere conditioner gebruiken (ander merk)? Of gaat de 'werking' van Revita dan verloren? Naast Revita vind ik de conditioner (financieel) een beetje teveel van het goede.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
een beetje informatie JackTheRipper Medicijnen/haargroeimiddelen 9 23 april 2007 12:58
Welke shampoo gebruiken jullie voor je haarwerk? kattemie Haarwerken 11 2 september 2006 22:52
Haaruitval door (goeie) SHAMPOO ! Arina Haarproblemen bij vrouwen 31 2 juli 2006 21:48
shampoo van dermatoloog okki Haarproblemen bij vrouwen 23 26 februari 2006 12:20
Nizoral 2% Shampoo tegen Proscar ruilen! Gaga Koopjeshoek 5 13 november 2004 02:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.