Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 4,00 gemiddeld. Weergave
Oud 19 februari 2007, 20:04   #166
hans_cu2007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 2
ik gebruik 1 mg propecia. Ik wil over gaan naar proscar 5 mg innees dus. Ik vreaag me af of het better werkt?
hans_cu2007 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2007, 22:31   #167
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Lijkt me niet zon briljant idee! Lees de threads maar eens door over fina!

Effectiviteit is niet veel groter, kans op bijwerkingen wel!
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2007, 07:55   #168
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balou Bekijk bericht
Lijkt me niet zon briljant idee! Lees de threads maar eens door over fina!

Effectiviteit is niet veel groter, kans op bijwerkingen wel!

Ik ben met Fina gestopt, weet iemand hoe lang het duurt voordat het uit je bloed is?

gr.
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2007, 08:02   #169
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DikkieD Bekijk bericht
Ik ben met Fina gestopt, weet iemand hoe lang het duurt voordat het uit je bloed is?

gr.
fina zelf heeft een halfwaardetijd van een etmaal dacht ik.
met een paar dagen is het stofje dus uit je bloed.

fina beinvloed echter je interne hormoonhuishouding waardoor je de effecten pas later zult merken.
ik weet het niet exact maar zal wel een paar weken duren voordat je hormoonhuishouding weer in balangs is.

enkele maanden totdat de herwonnen en gebleven haren alsnog dood gaan door dht...
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2007, 19:53   #170
hardrocker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2005
Berichten: 66
ik lees nu veel verschillende dingen, maar ik zie heel even door de bomen het bos niet meer.

ik gebruik dus 0,25 per dag. en dit toch al zeker 7/8 maanden. maar ik vind het nogsteeds moeilijk om te zeggen wat voor een effect fina nu op me heeft. inhammen zijn in de laatste maanden wel wat verslechterd. haaruitval zelf lijkt minder.

maar is 0,25 per dag genoeg? want lees er veel dingen maar het is zo veel info dat ik er niet echt uit kom. ik ben zelf net 21 geworden en heb tot nu toe alleen nog last van een teruglopende haarlijn. gebruik 0,25 fina en eenmaal daags minox. bij voorbaat dank!
hardrocker is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2007, 20:59   #171
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hardrocker Bekijk bericht
ik lees nu veel verschillende dingen, maar ik zie heel even door de bomen het bos niet meer.

ik gebruik dus 0,25 per dag. en dit toch al zeker 7/8 maanden. maar ik vind het nogsteeds moeilijk om te zeggen wat voor een effect fina nu op me heeft. inhammen zijn in de laatste maanden wel wat verslechterd. haaruitval zelf lijkt minder.

maar is 0,25 per dag genoeg? want lees er veel dingen maar het is zo veel info dat ik er niet echt uit kom. ik ben zelf net 21 geworden en heb tot nu toe alleen nog last van een teruglopende haarlijn. gebruik 0,25 fina en eenmaal daags minox. bij voorbaat dank!
Als je geen bijwerkingen hebt kan je mischien eens een zwaardere doseringen overwegen.
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2007, 22:19   #172
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hardrocker Bekijk bericht
ik lees nu veel verschillende dingen, maar ik zie heel even door de bomen het bos niet meer.

ik gebruik dus 0,25 per dag. en dit toch al zeker 7/8 maanden. maar ik vind het nogsteeds moeilijk om te zeggen wat voor een effect fina nu op me heeft. inhammen zijn in de laatste maanden wel wat verslechterd. haaruitval zelf lijkt minder.

maar is 0,25 per dag genoeg? want lees er veel dingen maar het is zo veel info dat ik er niet echt uit kom. ik ben zelf net 21 geworden en heb tot nu toe alleen nog last van een teruglopende haarlijn. gebruik 0,25 fina en eenmaal daags minox. bij voorbaat dank!
Je gebruikt zeker propecia? Normaal zou het genoeg moeten zijn. Maar 1mg zal iets beter werken daarom zou ik overstappen naar proscar -> goedkoper en je krijgt wat meer binnen.
Check es dit grafiekje: http://www.haarweb.nl/forum/attachme...0&d=1156063984
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2007, 14:29   #173
anoniem22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2007
Berichten: 35
Ik lees overal dat Fina een halfleven heeft van maar 8 uur, wat houdt dit nu precies in? betekent dit dat het na 8 uur is uitgewerkt ofzo? ik lees ook dat de een zegt dat je het beter s'avonds kan innemen en de ander juist 's ochtends.. Wat is nu het beste tijdstip om in te nemen?
alvast bedankt
anoniem22 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2007, 15:04   #174
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Een halfleven van 8 uur betekent dat de stof na 8 uur gehalveerd is. Dus als je om 12.00 uur 1 mg finasteride inneemt, dan is er om 20.00 uur nog 0,5 mg aanwezig, om 04.00 uur nog 0,25 mg etc, etc.

Over het tijdstip van innemen zeggen de meeste stemmen dat dit het beste 's avonds is. 's Nachts schijnt de testoteron aanmaak het hoogste te zijn. Maar wat nog belangrijker is, is het innemen met regelmaat. Ik denk niet dat je in werking veel verschil zult merken tussen 's ochtends en 's avonds innemen.

Volgens mij zijn je vragen zo wel beantwoord. En persoonlijk geloof ik wel in de theorie van 's avonds innemen, vandaar dat ik elke avond rond 8/9 uur een kwart proscar neem.
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2007, 15:07   #175
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem22 Bekijk bericht
Ik lees overal dat Fina een halfleven heeft van maar 8 uur, wat houdt dit nu precies in? betekent dit dat het na 8 uur is uitgewerkt ofzo? ik lees ook dat de een zegt dat je het beter s'avonds kan innemen en de ander juist 's ochtends.. Wat is nu het beste tijdstip om in te nemen?
Dat 'halfleven van 8 uur' betekent gewoon dat na 8 uur de helft uit je bloed is verdwenen. Na 16 uur is er dus nog maar de helft van de helft, een kwart, aanwezig en tegen de tijd dat je je volgende pil inneemt is het al afgenomen tot een achtste.

Er zijn allerlei ideeen bij de 'beste' tijd. Zelf denk ik dat vooral regelmaat van belang is. Neem dus de pil vooral in op een tijd dat je altijd kunt, iedere dag, zonder te vergeten. Voor mij persoonlijk is het onderdeel van de ochtendroutine. Die is iedere dag redelijk hetzelfde. 's Avonds loop ik meer risico om het te vergeten of gewoon niet in de gelegenheid te zijn om het op tijd in te nemen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2007, 16:08   #176
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Zo, die twee posts lijken best op elkaar
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2007, 16:45   #177
anoniem22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2007
Berichten: 35
Nou iig allebei bedankt, ik ga waarschijnlijk morgen beginnen met Fina, hoop dat het wat voor me doet.. hoe me haar nu is, is niet ideaal, maar zou er meteen voor tekenen als ik dit nog een paar jaar zo kan houden. Teruggroei in het midden (bij de uiteinden van de inhammen) zou helemaal super zijn, maar ik reken nergens op.. stabilisatie staat voor op! maargoed ik denk dat ik in een vergelijkbare situatie zit als deze gozer (alleen dan anders! ), je zou maar zo'n resultaat hebben, dan zou ik de uitvinder van Fina gaan opzoeken en hem vol op zijn bek pakken

www.geocities.com/actionpackti (voor die gozer!)
anoniem22 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2007, 17:16   #178
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Je moet vooral geduld hebben en nooit in paniek raken. Je kunt niet meer doen dan alleen iets proberen.

Als ik mijn haren was 's ochtends, of gel in mijn haar doe bijvoorbeeld, verlies ik best wat haren. In het begin werd ik hier helemaal naar van, maar hoeveel je verliest is bijvoorbeeld niet zo heel belangrijk. Heb nu na een jaar gebruik van finasteride nog ongeveer dezelfde uitval als toen ik begon in aantal haren schat ik. Maar daarentegen kan ik wel duidelijk zien dat mijn kruin een stukje dichter begroeid is.

Het duurt een hele poos voordat zo'n middel zijn werking gaat/kan bewijzen. Zelf na 2 jaar kun je nog lichtjes vooruitgaan. Ik ben in ieder geval ook tevreden als ik nog een aantal jaar op dit peil kan blijven.

In ieder geval succes ermee en vooral niet denken dat je last hebt van bijwerkingen, dan krijg je ze ook!

Edit: Mag ik trouwens nog vragen waar je je finasteride nu vandaan hebt?
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2007, 17:51   #179
anoniem22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2007
Berichten: 35
Balou, ik heb ze hiervandaan:
http://www.pharmacyave.com/
Heb ze paar dagen geleden besteld, maar duurt 10-20 werkdagen, heb betaald met creditcard, dus wacht het nog ff af.

Trouwens! bedankt voor je reactie! Ik weet dat het een hoop tijd gaat kosten als het uberhaupt al werkt! Als ik straks zo kaal word dat millimeteren de beste optie is, zal ik dat ook wel weer accepteren, nu valt het nog niet mee om dat te doen (en is het nog niet echt nodig) en probeer ik er nog uit te halen wat er in zit!

Laatst gewijzigd door anoniem22; 10 augustus 2007 om 17:53 Reden: per ongeluk op te vroeg op opslaan geklikt
anoniem22 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2007, 22:59   #180
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
0.6 of 1.25mg finasteride

Ik gebruik nu al weer een geruime tijd finasteride, nog steeds mooi elke dag 0,6mg, maar eigenlijk heeft het niet zoveel tot niets uitgehaald.

Wat is het verstandigste, doorgaan met 0.6mg, of 1.25mg gaan slikken?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Bijwerkingen Lars Medicijnen/haargroeimiddelen 1577 24 juli 2019 23:26
[finasteride] Het delen van Proscar niek1224 Medicijnen/haargroeimiddelen 111 15 januari 2017 01:02
[finasteride] Shedding maart84 Medicijnen/haargroeimiddelen 236 28 mei 2009 10:02
[dutasteride] Dosering husa Medicijnen/haargroeimiddelen 63 17 februari 2009 22:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.