Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 4,00 gemiddeld. Weergave
Oud 16 juli 2005, 03:29   #46
sandersander55
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2005
Berichten: 3
net nieuw hier

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
Ja idd, is wel zo makkelijk hé, Kevin. Ik denk misschien gaat dat beter resultaat leveren ondanks dat men zegt van niet.

Hallo ik ben net nieuw op dit forum, maar schrik er wel van wat loopt iedereen hier te goochelen met doseringen en verschillende dingen. Ik ben gewoon naar intermedica gegaan van Dr. Boersma krijg je elk jaar controle (worden foto's gemaakt zo dat je zelf het resultaat kan zien). en regelen de pillen (worden thuis gebracht).

P.s ik gebruik hun middel trixplus daar zit o.a 1,25mg fina in
sandersander55 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2005, 03:34   #47
sandersander55
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2005
Berichten: 3
wat bedoel je met uitgewerkt? valt je haar weer uit? of krijg je er geen haar meer bij?
sandersander55 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2005, 11:58   #48
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sandersander55
wat bedoel je met uitgewerkt? valt je haar weer uit? of krijg je er geen haar meer bij?
Volgens mij moet je het als volgt zien: finasteride draait de klok in eerste instantie een paar jaar voor je terug en daarna gaat de klok toch, zij het langzamer, weer lopen. Na een jaar of 7 à 10 zit je weer ongeveer op het punt waar je begon. Dat betekent niet dat het dan niet meer werkt ... als je het niet zou gebruiken was je kaalheidsproces al jaren verder.

Zie deze discussie.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2005, 23:42   #49
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Het halfleven van finasteride is maar een paar uur. Dat wil zeggen dat de helft van de hoeveelheid binnen een paar uur al uit het bloed is verdwenen. Dus 1mg finasteride is na een dag al bijna geheel uit het lichaam verdwenen, en dan krijgt DHT de andere dag vrijspel om de haarzakjes aan te vallen. Daarom is het belangrijk fina iedere dag in te nemen, en het niet te vaak te vergeten.
Ik ga nu over op een halve propeciapil per dag, om financiele redenen, en omdat ik liever zo min mogelijk medicijn tot mij wil nemen. En uit onderzoeken blijkt dus dat 0,2 al effectief is dus ik ga ervan uit dat een halve pil (0,5 mg) ook hetzelfde effect zal hebben als een hele pil ?
Maar is 0,5 mg dan al niet te snel geheel uit het bloed verdwenen ?
alvast bedankt voor 't antwoord !
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2005, 07:34   #50
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter10
Ik ga nu over op een halve propeciapil per dag, om financiele redenen, en omdat ik liever zo min mogelijk medicijn tot mij wil nemen. En uit onderzoeken blijkt dus dat 0,2 al effectief is dus ik ga ervan uit dat een halve pil (0,5 mg) ook hetzelfde effect zal hebben als een hele pil ?
Dat een lagere dosis nog effectief is, betekent niet dat die lager dosis ook hetzelfde effect heeft.

Ik meen me staafdiagrammen te herinneren waarin duidelijk te zien was dat de DHT onderdrukking in de hoofdhuid met 0,2 mg lager was dan met 1 mg, wat weer lager was dan 5 mg. Alleen waren de verschillen niet zo enorm groot. Wat dat betreft kan ik me wel vinden in je wens om zo min mogelijk medicijn tot je te willen nemen en als je met een 5x lagere dosis een paar procentjes minder effect hebt, lijkt me dat een redelijke ruil.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter10
Maar is 0,5 mg dan al niet te snel geheel uit het bloed verdwenen ?
De concentraties in je bloed halveren iedere 8 uur. Na 8 uur heb je dus de concentraties die je met 0,25mg zou hebben bereikt, na 16uur zit je al op 0,125mg en na 24uur op 0,0675mg, maar dan neem je je nieuwe pil weer.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2005, 12:34   #51
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
inderdaad Antonie, dat was ook mijn redenatie, en volgens deze berekening heb je dan wel steeds voldoende fina in je lichaam. Ik vraag me echter wel af, als ik een propecia pil doormidden snij, is het dan ook mogelijk dat er in 1 kant bijv. 1 mg zit en toevallig in die andere kant niks ?
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2005, 12:53   #52
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
In theorie natuurlijk wel, omdat het niet zeker is of de fina wel precies gelijkmatig verdeeld is over de hele tablet. Als dat niet het geval is, kunnen er misschien ook tabletten bij zitten waar de fina aan een kant van de tablet zit en aan de andere kant alleen maar opvul en conservingsmiddelen.
Maargoed, ik denk dat de fina altijd wel redelijk verdeeld zit over de tablet, aangezien er enorm veel mensen zijn die de tablet ook delen en toch stabilisatie/hergroei krijgen.
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2005, 22:14   #53
luvion
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2005
Berichten: 18
Ik denk ook dat je wel kan aannemen dat de fina goed verdeeld zit.

Ik slik nu 1 propecia per dag, mocht ik gaan minderen dan zou ik 1 pil om de dag slikken en niet een halve per dag. Niet alleen de halfwaarde van fina speelt een rol, maar ook in hoeverre het niveau van het serum dht zich weet te herstellen op de dag dat je de fina niet neemt lijkt me belangrijk. Voor zover ik gelezen heb, herstelt het zich maar een fractie op de dag dat je het niet neemt. Mijn conclusie was dus dat je met 1mg om de dag een lager dht niveau houd dan met 0,5 mg elke dag.

Maar dit is wel een lastig onderwerp, het afwijken van de aanbevolen dosis van 1mg per dag is dus op eigen risico.
luvion is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2005, 12:07   #54
hansworst1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 59
weer beginnen met propecia?

Een tijdje terug was ik gestopt met propecia omdat ik gyno kreeg.
Graag zou ik weer wat willen doen aan mijn haaruitval, ik zit te denken om weer met propecia te beginnen maar dan de halve dosering. Heeft dit uberhaupt zin?
hansworst1 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2005, 22:11   #55
Q'modo
klokluider v/d Notr'inham
 
Q'modo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2005
Berichten: 113
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hansworst1
Een tijdje terug was ik gestopt met propecia omdat ik gyno kreeg.
Graag zou ik weer wat willen doen aan mijn haaruitval, ik zit te denken om weer met propecia te beginnen maar dan de halve dosering. Heeft dit uberhaupt zin?
Ik denk het wel als ik dit zo lees... maar belangrijker: Als het je DHT genoeg blokt om haaruitval te stoppen is er een dikke kans dat je gyno ook terugkomt. Lijkt mij.
Q'modo is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2005, 23:35   #56
hansworst1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 59
ik zou het natuurlijk voorzichtig kunnen proberen..
hansworst1 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2005, 23:46   #57
Q'modo
klokluider v/d Notr'inham
 
Q'modo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2005
Berichten: 113
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hansworst1
ik zou het natuurlijk voorzichtig kunnen proberen..
Ja dat kan je natuurlijk doen Je kunt zelf afwegen hoe ernstig je het risico op gyno vindt. Als je het probeert lijkt het me wel verstandiger om de dosering te halveren door iedere dag 0,5 mg te nemen i.p.v. 1 mg om de andere dag. Lijkt mij.
Q'modo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2005, 11:36   #58
hansworst1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 59
ja dat was ik al van plan 0.5 per dag, ik laat wel weten hoe het verloopt
hansworst1 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2005, 15:36   #59
Q'modo
klokluider v/d Notr'inham
 
Q'modo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2005
Berichten: 113
Hier wordt een discussie voortgezet die hier begon over het afbouwen van finasteride. (maar het sluit toevallig ook mooi aan op wat hierboven al gezegd werd over 'voorzichtig' beginnen)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Nee hoor, 1mg is helemaal geen flinke overdosis. Iedere dosering onder 1mg zorgt voor een vermindering in de DHT-waarden.

Maar ik zou persoonlijk helemaal niet pilletjes gaan halveren, maar gewoon bijv. een half jaar om de dag 1mg, en dan een half jaar om de twee dagen 1mg, en daarna verder afbouwen.
Ik denk dat je vermeerdering van DHT-waarden bedoeld, maar goed. Dit verbaasd me wel moet ik zeggen omdat je hier namelijk zegt:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
(...) Dus 1mg finasteride heeft in principe bijna dezelfde werking als 0,05mg finasteride (20 keer zo weinig), en exact dezelfde werking als 0,2mg finasteride (5 keer zo weinig).
Maar misschien begrijp ik het verkeerd of is ondertussen alweer een ander onderzoek uitgevoerd dat wat anders heeft aangetoond? Als het klopt wat er staat heeft afbouwen naar een halve mg fina weinig effect omdat dat nog steeds ver boven de 0,2 mg ligt.

En mijn 2e vraag: Als je zoals jij zegt nog maar eens in de twee of drie dagen fina binnenkrijgt is dat door de korte halfwaardetijd toch al lang uitgewerkt voordat je een nieuw pilletje neemt? Het lijkt me dat je dan veel grotere schommelingen in je DHT-waarden krijgt dan wanneer je bijvoorbeeld 2 keer per dag een heel klein beetje neemt. Je DHT-onderdrukking is dan laag maar constant. Op de manier die jij schetst is de DHT-onderdrukking eerst hoog (paar uur na je mg fina) en zakt deze bijna helemaal af tot niks (dag drie na je mg fina) waarna je opnieuw een hoge onderdrukking krijgt (volgende pil). Nu staan je AR nog steeds bloot aan hoge DHT golven. Toch?
Q'modo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2005, 16:02   #60
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Q'modo
Hier wordt een discussie voortgezet die hier begon over het afbouwen van finasteride. (maar het sluit toevallig ook mooi aan op wat hierboven al gezegd werd over 'voorzichtig' beginnen)

Ik denk dat je vermeerdering van DHT-waarden bedoeld, maar goed. Dit verbaasd me wel moet ik zeggen omdat je hier namelijk zegt:
Maar misschien begrijp ik het verkeerd of is ondertussen alweer een ander onderzoek uitgevoerd dat wat anders heeft aangetoond? Als het klopt wat er staat heeft afbouwen naar een halve mg fina weinig effect omdat dat nog steeds ver boven de 0,2 mg ligt.
Inderdaad is de info uit die post verouderd. Zie deze post voor de recente info. 1mg is de optimale dosis: iedere dosering daaronder zorgt voor vermeerdering (niet vermindering ) van de DHT-waarden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Q'modo
En mijn 2e vraag: Als je zoals jij zegt nog maar eens in de twee of drie dagen fina binnenkrijgt is dat door de korte halfwaardetijd toch al lang uitgewerkt voordat je een nieuw pilletje neemt? Het lijkt me dat je dan veel grotere schommelingen in je DHT-waarden krijgt dan wanneer je bijvoorbeeld 2 keer per dag een heel klein beetje neemt. Je DHT-onderdrukking is dan laag maar constant. Op de manier die jij schetst is de DHT-onderdrukking eerst hoog (paar uur na je mg fina) en zakt deze bijna helemaal af tot niks (dag drie na je mg fina) waarna je opnieuw een hoge onderdrukking krijgt (volgende pil). Nu staan je AR nog steeds bloot aan hoge DHT golven. Toch?
Nee hoor, zo werkt dat niet. Je lichaam is niet in staat om in 2 dagen je DHT-levels weer op te krikken naar het oude niveau, daar zijn ongeveer 3 maanden voor nodig. Wel zijn er bij een slikschema met 1 of 2 dagen rust wat meer golfjes in het DHT, maar daar zullen geen schrikbarende pieken tussen zitten. Je moet dit soort dingen altijd zien op de lange termijn: 1 mg om de dag = ongeveer 0,5mg per dag. Het wordt natuurlijk anders als je om de week 1mg fina slikt: die termijn kan fina nooit overbruggen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Bijwerkingen Lars Medicijnen/haargroeimiddelen 1577 24 juli 2019 23:26
[finasteride] Het delen van Proscar niek1224 Medicijnen/haargroeimiddelen 111 15 januari 2017 01:02
[finasteride] Shedding maart84 Medicijnen/haargroeimiddelen 236 28 mei 2009 10:02
[dutasteride] Dosering husa Medicijnen/haargroeimiddelen 63 17 februari 2009 22:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.