Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 januari 2010, 09:52   #1
Antwan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 3
Verschil getransplanteerde haren en bestaande haren

Hallo,

Ik heb een vraagje over het volgende.
Stel je wil een FUE. En daarna besluit je je haren kort te houden
Is/blijft er dan een "zichtbaar" verschil tussen de getransplanteerde haren en de reeds bestaande haren boven op je hoofd.
Deze vraag stel ik omdat de haren die getransplanteerd worden, uit het achterhoofd of zijkant van je hoofd komen en daardoor vaak een dikkere structuur hebben. Ik was benieuwd of dat dan niet erg opvalt?
Hoe is dat voor mensen die reeds een behandeling hebben gedaan. Zijn er ook mensen die hun haar na een behandeling gewoon kort hebben gehouden en zien zij een zichtbaar verschil? Op de foto's is dit namelijk niet altijd af te leiden.


Alvast dank voor de reacties,
groeten
Antwan
Antwan is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2010, 12:17   #2
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Antwan, hangt van omstandigheden af die voor iedereen verschillend is.

Er zit sowieso een verschil tussen kort houden en millimeteren. De één heeft idd ook dikker haar aan de zijkant/achterop, maar ook kleurverschil is mogelijk.

Als ik mijn haren echt millimeter, dus tot stoppels aan toe. Dan kan ik wel een verschil in kleur zien, niet dikte. Ziet een leek dat ook ? Neen, geen moment van onzekerheid daarover. Ik ben er zelfs eigenlijk nog niet over uit of het eigenlijk wel vanwege de HT is. Andere originele haren die nog wel in de inhammen zaten hebben namelijk ook die kleur (wat meer naar zwart toe gaat, dan mijn eigenlijk donkerblond).

Laat ik het vervolgens iets langer groeien, dan verdwijnt het kleurverschil met de millimeter.

Ik heb toch ook wel HT resultaten gezien waarbij je wel duidelijk verschil ziet. Sommigen hebben idd beduidend dikker haar in het donorgebied. Daardoor zie je de inplant veel beter en dat is spijtig ja. Heb zelf liever kleurverschil dan haardikte.

Vind het wel een goede vraag van je. Teveel mensen kijken naar hoeveel haar er nu is bijgekomen, terwijl natuurlijke inplant/aangezicht zoveel belangrijker is. Daar begint een goede HT mee.

Laatst gewijzigd door norwood2; 30 januari 2010 om 12:21
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2010, 12:22   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Vind het wel een goede vraag van je. Teveel mensen kijken naar hoeveelheid haar er nu is bijgekomen, terwijl natuurlijke inplant/aangezicht zoveel belangrijker is. Daar begint een goede HT mee.
Ik ben het hier helemaal mee eens.

Maar wat je je ook moet realiseren is dat de situatie na de ingreep een momentopname is. Een perfect uitgevoerde transplantatie met heel mooi opgezette dichtheden kan na een paar jaar toch weer onnatuurlijk gaan ogen als achter het transplantatiegebied de kaalheid voortgaat. Hoe korter het haar, hoe eerder het gaat opvallen als er een kaler gebied komt achter het getransplanteerde gebied.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2010, 09:54   #4
rise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2007
Berichten: 336
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Antwan, hangt van omstandigheden af die voor iedereen verschillend is.

Er zit sowieso een verschil tussen kort houden en millimeteren. De één heeft idd ook dikker haar aan de zijkant/achterop, maar ook kleurverschil is mogelijk.

Als ik mijn haren echt millimeter, dus tot stoppels aan toe. Dan kan ik wel een verschil in kleur zien, niet dikte. Ziet een leek dat ook ? Neen, geen moment van onzekerheid daarover. Ik ben er zelfs eigenlijk nog niet over uit of het eigenlijk wel vanwege de HT is. Andere originele haren die nog wel in de inhammen zaten hebben namelijk ook die kleur (wat meer naar zwart toe gaat, dan mijn eigenlijk donkerblond).

Laat ik het vervolgens iets langer groeien, dan verdwijnt het kleurverschil met de millimeter.

Ik heb toch ook wel HT resultaten gezien waarbij je wel duidelijk verschil ziet. Sommigen hebben idd beduidend dikker haar in het donorgebied. Daardoor zie je de inplant veel beter en dat is spijtig ja. Heb zelf liever kleurverschil dan haardikte.

Vind het wel een goede vraag van je. Teveel mensen kijken naar hoeveel haar er nu is bijgekomen, terwijl natuurlijke inplant/aangezicht zoveel belangrijker is. Daar begint een goede HT mee.
K heb nu na de laatste fue mijn haar natuurlijk gemilimeterd, je ziet wel wat verschil qua kleur, maar zeker niet qua dikte, als t wat langer wordt dan zie je t verschil steeds minder



http://haartransplantatie-rise.blogspot.com/

1e fut 860 grafts in 2000 Hairplus
2e fut 620 grafts in 2001 Hairplus
3e fut 830 grafts in 2001 Hairplus
4e fut 1870 grafts in 2006 Hairplus
5e FUE 2000 grafts in 2008 Prohair
6e fue 944 grafts in 2009 Prohair voor de temples
7e fue 270 grafts in 2009 AC voor het litteken
8e fue 1700 grafts in 2010 AC voor het voorstuk, midden en kruin

Totaal 9094 grafts
rise is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2010, 21:30   #5
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Bij mij wel wat verschil. Mijn originele haren in de cirkel zijn duidelijk dunner en liggen plat.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg wvv100128 00911.jpg‎ (143,6 KB, 205x gelezen)
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2010, 23:14   #6
Dahlia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2008
Berichten: 52
Bij mij is ook verschil te zien. De getransplanteerde haren zijn niet alleen dikker dan de bestaande haren ze zijn ook wat verder uit elkaar geplant zodat het verschil nog groter lijkt. Verder krullen ze ook sterker dan de bestaande haren.

(dr Feriduni, maart 2008 en ik ben maar zeer matig tevreden ik had een veel natuurlijker ogend resultaat verwacht, Als ik dit van te voren had geweten dan had ik zeker geen 4000 euro uitgegeven voor die mini inhammen en verlaging van een paar mm van mijn haargrens)

Laatst gewijzigd door Dahlia; 31 januari 2010 om 23:16
Dahlia is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2010, 12:48   #7
rise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2007
Berichten: 336
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dahlia Bekijk bericht
Bij mij is ook verschil te zien. De getransplanteerde haren zijn niet alleen dikker dan de bestaande haren ze zijn ook wat verder uit elkaar geplant zodat het verschil nog groter lijkt. Verder krullen ze ook sterker dan de bestaande haren.

(dr Feriduni, maart 2008 en ik ben maar zeer matig tevreden ik had een veel natuurlijker ogend resultaat verwacht, Als ik dit van te voren had geweten dan had ik zeker geen 4000 euro uitgegeven voor die mini inhammen en verlaging van een paar mm van mijn haargrens)

Qua dikte maakt t niet zoveel uit met de getransplanteerde haren, wel is t een iets andere structuur vindt k, dat de nieuwe haren iets verder uit elkaar staan is helemaal afhankelijk van hoe groot t kale gebied is, en hoeveel grafts je kan en wil.
__________________
Klik hier voor mijn HT-blog met foto's!
Haarwerken k33 hairhotel tot 2000
FUT Hairplus, 860+620+830+1870 grafts, 2001-2006
FUE Prohair dr. De Reys, 2000 grafts, 2008
FUE Prohair dr. De Reys, 944 grafst voor de temples, 2009
FUE AC dr. Feriduni, 270 grafts, litteken, 2009
FUE AC dr. Feriduni, 1700 grafts, voor-, midden en kruin, 2010
Medische pigmentatie litteken door Irma Hulscher februari 2010, totaal 3 behandelingen.
Medische pigmentatie voor,midden,kruin, en litteken door Isabella van Beautycare Noordwijk in maart 2011.
FUE AC dr. Feriduni 1000 grafts op de kruin in mei 2011.
FUE AC dr. Feriduni 838 grafts in de 2 littekens en haarlijn 1 juli 2011
FUE AC dr. Feriduni 746 grafts kruin en littekens 160412

Totaal 11.678 grafts

Verder geen medicijnen, wel tijdelijk MSM en multivitaminen voor optimaal herstel en voorts gewoon gezond mogelijk leven!
rise is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2010, 13:54   #8
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Qua dikte is er ook bij iedereen verschil, Rise.

De één heeft echt beduidend dikker haar op zijn achterhoofd dan de ander. In geval van Dahlia, waar ik volgens mij wel eens een foto van gezien heb en dik zwart haar had ? kan ik me dit helemaal goed voorstellen, dat haar haren vanachter veel dikker van structuur is.

Zo heb ik bij anderen op dit forum ook een duidelijk wezelijk verschil gezien tussen eigen haar en donorhaar, wat naar mijn mening best schrikbarend groot was. Misschien was het versnijden van grafts in die gevallen wel een zeer interessant gegeven geweest ?
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2010, 16:27   #9
rise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2007
Berichten: 336
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Qua dikte is er ook bij iedereen verschil, Rise.

De één heeft echt beduidend dikker haar op zijn achterhoofd dan de ander. In geval van Dahlia, waar ik volgens mij wel eens een foto van gezien heb en dik zwart haar had ? kan ik me dit helemaal goed voorstellen, dat haar haren vanachter veel dikker van structuur is.

Zo heb ik bij anderen op dit forum ook een duidelijk wezelijk verschil gezien tussen eigen haar en donorhaar, wat naar mijn mening best schrikbarend groot was. Misschien was het versnijden van grafts in die gevallen wel een zeer interessant gegeven geweest ?
Ja tuurlijk zit er wel verschil tussen, maar schrikbarend groot vindt k nou ook weer niet, maarja dat is mijn mening
__________________
Klik hier voor mijn HT-blog met foto's!
Haarwerken k33 hairhotel tot 2000
FUT Hairplus, 860+620+830+1870 grafts, 2001-2006
FUE Prohair dr. De Reys, 2000 grafts, 2008
FUE Prohair dr. De Reys, 944 grafst voor de temples, 2009
FUE AC dr. Feriduni, 270 grafts, litteken, 2009
FUE AC dr. Feriduni, 1700 grafts, voor-, midden en kruin, 2010
Medische pigmentatie litteken door Irma Hulscher februari 2010, totaal 3 behandelingen.
Medische pigmentatie voor,midden,kruin, en litteken door Isabella van Beautycare Noordwijk in maart 2011.
FUE AC dr. Feriduni 1000 grafts op de kruin in mei 2011.
FUE AC dr. Feriduni 838 grafts in de 2 littekens en haarlijn 1 juli 2011
FUE AC dr. Feriduni 746 grafts kruin en littekens 160412

Totaal 11.678 grafts

Verder geen medicijnen, wel tijdelijk MSM en multivitaminen voor optimaal herstel en voorts gewoon gezond mogelijk leven!
rise is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2010, 19:41   #10
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rise Bekijk bericht
Ja tuurlijk zit er wel verschil tussen, maar schrikbarend groot vindt k nou ook weer niet, maarja dat is mijn mening
Ik vond het bij mezelf wel behoorlijk zichtbaar een klein jaar na de ingreep. Al moet je bedenken dat mijn haar normaal gesproken anders zit. Maar ook mijn kapster viel het op. Ze vindt het leuk dat ik donkere haren vooraan heb ... maar ze heeft niet het verband met een mogelijke haartransplantatie gelegd.

In de tussentijd lijkt het toch minder zichtbaar te zijn. Waarschijnlijk omdat mijn haar donkerder van kleur is geworden ... ik denk doordat ik shampoo's heb afgezworen. De Head&Shoulders bleekte volgens mij mijn haar behoorlijk.

(Zie ook in mijn blog)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg blogvoorenna11maand.jpg‎ (74,8 KB, 188x gelezen)
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2010, 19:44   #11
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Je ziet idd die donkere lijn daar nog, en dat terwijl je het eigenlijk al lang had.

Het ziet er wel gaaf uit hoor, Anthon. Hier kan je echt wel blij mee zijn. Deze foto's had ik ik nog niet eerder gezien.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2010, 19:54   #12
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
Rise, 8 fue's is echt extreem zeg. Dat kost je 30k en al die dagen herstel. Dit moet wel diep gezeten hebben.

Je resultaat ziet er klasse uit. Media waardig.
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2010, 20:09   #13
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink enkel ht...

het is denk ik vooral ook omdat hij geen haarmiddelen wou gebruiken....

anders was je met 1 grote ht al klaar... (wel te bezien hoever de haaruitval al was ook)
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2010, 21:29   #14
rise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2007
Berichten: 336
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DikkieD Bekijk bericht
Rise, 8 fue's is echt extreem zeg. Dat kost je 30k en al die dagen herstel. Dit moet wel diep gezeten hebben.

Je resultaat ziet er klasse uit. Media waardig.
Ach wat is extreem, toen ik met fut's begon, waren er nog geen fue's anders had k nu geen littekens gehad, en was k met 2 of 3 grote behandelingen klaar geweest, ik wilde bewust geen haarmiddelen gebruiken idd, dus dan maar zo

Ja t resultaat wordt nu echt heel mooi, en k ben nog niet helemaal klaar, nog mijn littekens tatoeren en dan mooi koppie haar.

Als t helemaal genezen is en hersteld dan is t zeker media waardig, iemand interesse
__________________
Klik hier voor mijn HT-blog met foto's!
Haarwerken k33 hairhotel tot 2000
FUT Hairplus, 860+620+830+1870 grafts, 2001-2006
FUE Prohair dr. De Reys, 2000 grafts, 2008
FUE Prohair dr. De Reys, 944 grafst voor de temples, 2009
FUE AC dr. Feriduni, 270 grafts, litteken, 2009
FUE AC dr. Feriduni, 1700 grafts, voor-, midden en kruin, 2010
Medische pigmentatie litteken door Irma Hulscher februari 2010, totaal 3 behandelingen.
Medische pigmentatie voor,midden,kruin, en litteken door Isabella van Beautycare Noordwijk in maart 2011.
FUE AC dr. Feriduni 1000 grafts op de kruin in mei 2011.
FUE AC dr. Feriduni 838 grafts in de 2 littekens en haarlijn 1 juli 2011
FUE AC dr. Feriduni 746 grafts kruin en littekens 160412

Totaal 11.678 grafts

Verder geen medicijnen, wel tijdelijk MSM en multivitaminen voor optimaal herstel en voorts gewoon gezond mogelijk leven!
rise is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2010, 20:12   #15
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
een klein persberichtje naar de telegraaf en die plaatsen het blind, het is nu hot gezien joling.

denk dat 99% het extreem vindt wat je gedaan hebt, maar reuze interessant
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haren; verschil in diameter petraa Haarproblemen bij vrouwen 5 7 juni 2008 17:32
Interview HaarWeb met C.G. Gho over HaarStamcel Transplantatie Tiuri Chirurgische behandelingen 0 18 september 2005 20:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.