Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 februari 2010, 13:13   #1
dogmissy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2010
Berichten: 1
krullen

hallo,ik heb eigenlijk geen echt probleem met mijn haar maar vroeg me af of iemand weet waarom je ineens van altijd steil haar te hebben gehad ,het de laatste 6 maanden ineens gaat krullen en niet een beetje ook.
mijn kapper heeft geen idee en heeft het ook nog nooit eerder meegemaakt.
dank voor jullie reacties
dogmissy is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 13:15   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik heb al vaker gelezen dat sommige mensen plotseling een andere haarstructuur krijgen, maar niemand weet de oorzaak.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 16:36   #3
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Dat kan ook optreden bij hormoonwisselingen.
Kijk ook eens hier (laatste pagina):

http://www.hairtrx.be/images/pdf/Hormoonhuishouding.pdf

Ik heb er op een andere forum wel eens een discussie over gevoerd, en daaruit bleek dat de meeste vrouwen het toch krijgen na hormonale schommelingen.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 23 februari 2010 om 16:58
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2010, 17:50   #4
lokje
lokje
 
Geregistreerd: 26 augustus 2006
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dogmissy Bekijk bericht
hallo,ik heb eigenlijk geen echt probleem met mijn haar maar vroeg me af of iemand weet waarom je ineens van altijd steil haar te hebben gehad ,het de laatste 6 maanden ineens gaat krullen en niet een beetje ook.
mijn kapper heeft geen idee en heeft het ook nog nooit eerder meegemaakt.
dank voor jullie reacties
Grappig, ik heb het andersom, altijd krullen en ineens steile plukken in mijn nek.
lokje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2010, 13:36   #5
Brunette
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 maart 2010
Berichten: 5
Kan door van alles komen, medicijngebruik, hormonen, maar ook langdurige stress.
Iedere 7 jaar veranderd de structuur van je haar, dus het kan heel goed dat het bij jou meer veranderd dan bij een ander.
Niks aan te doen helaas..
Vind je het niks dan, krullen ?
Brunette is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2010, 14:59   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brunette Bekijk bericht
Iedere 7 jaar veranderd de structuur van je haar...
Persoonlijk ken ik helemaal niemand bij wie de structuur veranderd is. Ook bij mijzelf is de haarstructuur mijn leven lang hetzelfde gebleven.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2010, 22:09   #7
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Ik heb heel duidelijk mijn haar zien veranderen: ik had altijd golvend haar, toen ging het mega krullen (pijpenkrullen echt!) en nu weer golvend tot steil haar. De cyclus van dat het ging krullen duurde ongeveer 5-7 jaar idd. Ik heb wel eens een foto laten zien van mezelf toen ik een tiener was met redelijk steil haar en toen ik op dat moment flink in de krullen zat; mensen waren echt super verbaasd over mijn haarstructuur verandering. Ik ook eigenlijk; nooit eerder zoveel krullen gehad; was echt belachelijk gewoon;-).
Ik heb nooit overigens ergens kunnen vinden welke hormonen hier dan verantwoordelijk voor zijn. Ik had nl. verder zelf geen hormonale oorzaken kunnen vinden als pil verandering, of kinderen, of iets anders. Behalve ouder worden dan;-). Maar nog niet in de overgang;-).
Ik ben nog altijd benieuwd waarom dit was. En ik vind het heel jammer dat mijn haar weer steiler is. Het is overigens in 2 jaar van superkrul naar weer steil gegaan.

Laatst gewijzigd door Josie; 10 april 2010 om 22:12
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2010, 10:12   #8
Dahlia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2008
Berichten: 52
krullen

Hoi Josie,

ja hoor, dat kan en bestaat. Als baby was ik zo kaal als een biljartbal en als peuter, kleuter, kind en puber had ik zeer hoogblond en steil haar. Daarna werd het geleidelijk aan donkerder en tegen mijn 20e had ik steil, zwart haar.
Tot een jaar of 10 geleden, toen ging mijn haarkleur naar bruin/rossig naar weer bruin en begon het te krullen.
Inmiddels ben ik 48 en heb ik bruin, 'plaatselijk' krullend haar........dwz: aan de zijkanten van mijn hoofd krult mijn haar (helaas) minder.

Overigens had ik donkerbruine ogen met groene vlekjes en zijn mijn ogen gelijk met mijn haarkleur en structuur ook veranderd; het bruin is geleidelijk weggetrokken en ik heb inmiddels groene ogen met rond de iris nog wat goudkleur.........

Ik moet er wel bijzeggen dat ik van gemengde afkomst ben: mijn vader had goudblond krulhaar en blauwe ogen, mijn moeder is indisch en had gitzwart, steil haar en groene ogen.

Blijkbaar is dat een factor die bijgedragen heeft aan de haar en oogkleur en haarstructuur veranderingen in mijn latere leven.

Groetjes,

Dahlia.
Dahlia is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2010, 11:54   #9
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Een vriendin van me heeft totaal ander haar gekregen, nadat haar eierstokken verwijderd waren. Van supersteil ging ze naar echt krullend en grover haar.

Ik heb zelf ook meer slagen en stugger haar gekregen. Ik denk dat dat bij mij te maken heeft met de overgang, grijs worden (haar wordt dan vaak stugger) en eventueel de Minoxidil. Maar voordat ik Minox gebruikt, begon het eigenlijk al.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Woeste krullen die ik niet wil Cory Haarproblemen bij vrouwen 13 24 juni 2007 16:36
krullen haar MrEikel Van alles en nog wat... 4 8 maart 2006 23:24
Wie helpt mij aan krullen? Katja28 Van alles en nog wat... 5 26 juni 2005 09:36
Van stijl haar naar krullen Buutnlander AGA - Algemeen 5 8 juni 2005 18:08
Krullen Geert_S Overige (haar)discussies - Algemeen 0 17 december 2003 19:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.